Mikä teidän mielestänne on sopiva määrä käydä ja mikä taas alkaa olla liian paljon? Käyttekö yhdessä vai erikseen?
Poikaystäväni käy nykyään baareissa lähes joka viikonloppu ja minusta se on vähän liikaa, olen yrittänyt keskustella asiasta hänen kanssaan mutta hän on aina vetänyt herneet nenään. Olisin kyllä yleensä tervetullut mukaan mutta en todellakaan jaksa roikkua baarissa melkein joka viikonloppu. Olemme vähän yli 20-vuotiaita. Mitä mieltä'?
Parisuhde ja baareissa käyminen
20
10352
Vastaukset
- koskelontti
Kysypä poikaystävältäsi, mitä hän oikeasti sieltä baarista hakee? Ystäviä, tapailee ystäviään, vaiko jopa haluaa katsella muita naisia?
Miksi yleensä baareissa pitäisi istuskella, jos seurustelukumppani on jo löydetty? Monethan roikkuvat baareissa seuraa hakemassa yksinäisyyteensä.
Noin nuorten ei pitäisi olla vielä riippuvainen kaljastakaan, viikon loppu pitäisi kyllä voida viettää ihan raittiistikin! Ehdotapa ystävällesi, pystyisikö hän olemaan kuukauden juomatta mitään alkoholipitoista! Jos väittää pystyvänsä ja silti haluaa mennä baareihin notkumaan, saattaa teillä olla suhteessanne katkon paikka!
Normaali seurusteleva ihminen ei tarvitse baareja, oma seura pitäisi riittää hauskan pitoon! Saatattehan te olla erilaisia sikäli, että toinen haluaa olla ulkona ihmisten seurassa ja toinen on kotikissa. Mutta kaikesta pitäisi pystyä neuvottelemaan ja puhumaan ja löytää molempia tyydyttävä ratkaisu.
En ole ikinä aikuisiälläni viihtynyt baareissa, hauskaa voi pitää muuallakin, enkä edes ymmärrä baari-ihmisiä. Mutta kukin taaplaa tyylillään...- gfdgdgf55445353534
Minä en koskaan käynyt baarissa etsimässä seurustelukumppania. Ajattelutapa siitä että baarista etsitään se elämänkumppani on siis vähän typerä.
Itse aikoinaan baarissa ollessa me vain hengasimme, juttelimme ja tutustuimme uusiin ihmisiin siellä. Pidimme hauskaa ilman, että kateltiin sillä silmällä ketään siellä. Ei kaikki ole aina pillun tai pippelin perässä.
Mutta pitää kuitenkin muistaa että tosiaan, jos joka viikko on saatava alkoholia, niin se on vakava merkki ihan alkoholismista. Jos ei osaa pitää hauskaa ilman viinaa, niin suosittelen jättämään sellaisen henkilön ihan omilleen, varsinkin jos ei itse pidä alkoholin käytöstä.
Vaikka itse en enää käy baareissa, niin ymmärrän niitä jotka siellä käyvät. Tottakai taas sitä en ymmärrä että siellä baarissa pitää aina vetää sellaset kännit ettei ulos pääse ilman portsarin apua.
- Lannie-
Sitä minäkin ihmettelen, että mitä seurusteleva ihminen tekee baarissa lähes viikoittain? Hän ei juo paljoa, että se ei ole ongelma, mutta se että aina pitää päästä kavereiden kanssa baariin, koska hänestä on mukava käydä siellä tapaamassa kavereita. Ja tämän siis toki ymmärrän, mutta että lähes joka viikonloppu? Mielestäni menee yli. Eikö niiden kavereiden kanssa muka muuta voi tehdä..
- 8+5
Jotkut miehet eivät todella osaa tehdä kavereidensa kanssa mitään muuta kuin ryypätä. Aloittaja ei sanonut, juoko hänen poikaystävänsä paljon baarireissuillansa, mutta jos juo niin kyse voi olla jonkinlaisesta riippuvuudesta. Sinänsä en näe viihteellä käymisessä mitään pahaa, riippuu tosin myös minkälaisessa baariskenessä käy. Jos viikolla on töissä tai opiskelee, nuorena yleensä tahtoo käydä ihmisten ilmoilla tuulettumassa viikonloppuisin. Tasaisen harmaaseen arkeen kaipaa jotakin piristystä. Mutta joka viikonloppu kuulostaa melko tiheältä tahdilta..
- 8+5
8+5 kirjoitti:
Jotkut miehet eivät todella osaa tehdä kavereidensa kanssa mitään muuta kuin ryypätä. Aloittaja ei sanonut, juoko hänen poikaystävänsä paljon baarireissuillansa, mutta jos juo niin kyse voi olla jonkinlaisesta riippuvuudesta. Sinänsä en näe viihteellä käymisessä mitään pahaa, riippuu tosin myös minkälaisessa baariskenessä käy. Jos viikolla on töissä tai opiskelee, nuorena yleensä tahtoo käydä ihmisten ilmoilla tuulettumassa viikonloppuisin. Tasaisen harmaaseen arkeen kaipaa jotakin piristystä. Mutta joka viikonloppu kuulostaa melko tiheältä tahdilta..
Ai, en huomannutkaan "Hän ei juo paljoa"-kohtaa... Ja kyllä tuo joka viikonloppu baarissa on vähän kohtuutonta.
- joopa joo
Minä taas en ymmärrä miksei seurusteleva ihminen voisi käydä baarissa ? En todellakaan tajua, itsekin olen käynyt ja ilman tipan tippaa alkoholia. Eikä seurusteleva saa kavereitaan nähdä enää ? Jos kaverit haluavat istua baarissa ja heitä haluaa nähdä, niin sitten mennään sinne baariin. Seurustelessa eikä avo-tai avioliitossa olla koko ajan sen "puoliskonsa" kanssa, pitää ihmisellä olla muutakin elämää, esim. kaverit ei heitä pidä unohtaa.
ps. miksette kutsuisi kavereita teille iltaa istumaan ?
- No more
Mun miesystävä oli 36 vuotias (täyttää juuri 37), ja hän kävi joka viikonloppu vähintään kerran baarissa koko tuntemisemme ajan (n. 14 kuukautta) - ja jatkaa tätä edelleen. Hän inhoaa viinan makua, ja ei ole keskustelijatyyppiä. Loppuaikana myönsikin, että jäänyt paha tapa sinkkuajoilta, muttei kuulemma metsästänyt seurustellessaan.
Mä olin nipo kun en tätä tajunnut. Tappelimme joka viikko asiasta. Hänen mielestä yritin rajoittaa ja määräillä häntä - kun itse halusin ainoastaan viettää (luonnollisesti) aikaa hänen kanssaan. Toivoin, että ähnkin olisi halunnut viettää aikaa mun kanssa. Usein hän myös sanoi etten saanut lähteä mukaan. Vaikka olisimme sopineet mitä, baari vei joka kerta voiton. Jos suutuin/loukkaannuin - hän suuttui lisää ja tarvitsi useamman päivän tasoittuakseen. Mä olin hänen mukaansa maailman riitaisin henkilö, ja mun mielestä hän aiheutti ne riidat - etenkin kun petti lupauksensa ja söi sanansa joka kerta. Näkemyseroja, kuulemma. Koko aikana hän ei kertaakaan kysynyt mitä mä haluisin tehdä - tai ehdottanut, että tehtäisiinkö jotain yhdessä. Kavereiden kanssa pystyi sopimaan ryyppyreissuja viikkojen päähän, mun kanssa ei viikonloppusuunnitelmia edes samalle viikolle. "Koska mun kanssa oli mahdoton sopia, kun ei muutoksia sitten saanut tulla, koska suutuin."
Ei toiminut. Lienee sanomattakin selvää.- Wandering man
Heh, mulla oli tuollainen nainen:D
- MeNaiset
hahahahahaha :D
- .....
Itse en ymmärrä, että miksi baareissa pitää juosta joka viikonloppu, kun toinen vaihtoehto olisi olla A. rakkaan kumppanin kanssa rauhassa kotona, viettämässä vaikka romanttista iltaa, tai B. ottaa se rakas MUKAAN sinne baariin, tai pyytää sitten vaikka ne omat kaverit sinne yhteiseen kotiin istumaan iltaa.
Miksi se menee aina niin, että miehen on lähdettävä YKSIN baanalla, ja aina ilman naistaan? Ei mene jakeluun...
Sen jälkeen kun minä ja avomieheni tapasimme ja rakastuimme, emme käy enää juurikaan baareissa. Emme näe siihen tarvetta, koska nautimme ihanista koti-illoista, leffailloista, keilaamisesta, ulkoilusta.. Saunomisesta, rakastelusta, jne jne! Miksi sinne baariin pitäisi väkisin mennä kännäämään ja katselemaan muita kännisiä, kun voisi olla kullan kanssa viettämässä ihanaa iltaa.
Joskus, jos olemme baarituulella (ehkä kerran 2-3 kuukaudessa), menemme yhdessä baariin. Se on tosi hauskaa. Meillä on siellä kummankin kavereita myös, joten ollaan isolla porukalla siellä ja kivaa on. Ja sitten lähdetään parina, yhdessä yöllä kotiin. Mikäs sen parempaa?
En tajua näitä seurustelevia, jotka joka viikonloppu lähtevät ryyppäämään ja baariin. Pyytäkää ne kaverit joskus teidän kotiin viettämään kivaa iltaa tai jos menette baariin, ottakaa se KUMPPANI MUKAAN!! Mikä siinä on niin vaikeeta tai vastenmielistä?- taitaa olla
aika tuore parisuhde vielä? Tuohan on kovin kaunis ajatus, että vietetään aina yhdessä kumppanin kanssa romanttista iltaa viikonloppuna. Kukaan ei kuitenkaan ole niin romanttinen - uskallan väittää- että se kumppanin kanssa nyssyttäminen 5 yhteisen arki-illan jälkeen olisi niin paljon erikoisempaa niinä viikonloppuiltoina.
Itse olen nainen, ja mieheni ei halua tulla mukaan baariin eikä tapaamaan ystäviäni, joten totta kai menen sitten yksin. Saa rauhassa jutellakin, kun näkee ystäviä muualla kuin miehen nenän edessä.
- tyttövain22
Minunkin poikaystävä tekee samaa ;/ Olemme 22-vuotiaita. Itse olen kotona usein tuon ajan ja en jaksa myöskään olla baareissa.. Luotan kyllä häneen ja näin, tulee aina kotiin yöksi sitten, mutta kyllä ärsyttää! En jaksa valittaakaan asiasta, koska haluan että se tulee hänestä itsestään, että ei halua käydä. Toivon, että menee iän myötä ohi.
- tiputii)
Minusta yksi ilta kuukaudessa baarissa olisi ihan tarpeeksi, koska en itse ole ollenkaan baari-ihminen. Jos mies kävisi baarissa joka viikonloppu, niin ero tulisi. Voi olla, että joka toinen viikonloppu baarissa olisi myös liikaa.
Kyse ei ole siitä, etteikö saa nähdä kavereita. Kyse on siitä, että jos menee baariin, niin se aika on yhdessäololta pois. Kun mies valvoo ja tulee kotiin esim. klo 05, niin runsas valvominen aiheuttaa sen, että mies nukkuu ja unirytmi menee sekaisin. Itse tykkään mennä yhtä aikaa nukkumaan, jolloin tuo tarkoittaa sitä, että koko viikonlopun kumpikin herää ihan eri aikoihin ja menee nukkumaan eri aikoihin.
Jos mies juo, niin krapula aiheuttaa tietysti sitten sen, että ei voi tehdä mitään seuraavana päivänä ja tietysti menee sitten rahaakin siihen "harrastamiseen".
Miksei kavereita voi tavata muualla kuin baarissa? Eräs miesystäväni kävi kavereiden kanssa pelaamassa biljardia, keilaamassa, pelaamassa sulkapalloa ja he jopa perustivat salibandyssä hupijoukkueen, jolloin saivat rekisteröitynä yhdistyksenä vuokrata koulun jumppasalista tilaa ja saivat joiltakin työpaikoilta sponssauksena treeniasut yms. Tällainen hauskanpito mahdollisti sen, että jokainen pääsi mukaan, kunto kasvoi, kroppa pysyi kuosissa, oli hauskaa ja perheellisetkin ehtivät hyvin mukaan vielä perheen kanssa viettämään aikaa. Yleensä pitivät kahdesti vuodessa saunaillan eli vuokrasivat jostakin saunan ja silloin dokasivat mutta sekin tapahtui miesten kesken eikä naisia tiiraillen.
Minusta asiasta pitäisi voida keskustella. Omalla kohdallani on onneksi ollut niin, että asiasta ei ole tarvinnut miehen kanssa ikinä tapella, koska yhteiset viikonlopunviettotavat ovat liittyneet nimenomaan mökkeilyyn, kaveriperheiden kanssa ajanviettoon, yhteisiin liikuntaharrastuksiin yms yms - 10+18
Toi on aika kakspiippunen juttu. Toisaalta ymmärrän, että haluaisit viettää enemmän aikaa kumppanisi kanssa. Toisaalta ymmärrän, että parikymppisellä miehellä vielä riittää virtaa viettää iltaa se kerran viikossa.
Muistelee itekkin kun oli parikymppinen, niin kyllä sitä se kerran tai pari viikossa opintojen ohessa vietettiin iltaa jätkien kanssa ja usein se baarireissukin heitettiin siihen illan jatkoksi. Yhtälailla nuo seurustelevat miehet olivat mukana, joskus tyttöystävien kera ja joskus ilman. Olihan sitä viikossa 6 muutakin iltaa nyhjätä tyttöystävän kanssa kotona. Ja no. Kyllähän opiskeluvuosista pitää ottaa kaikki irti ennen työelämään siirtymistä. Arkea kyllä ehtii elää sen 50 vuotta...
Muutenkin, jos suuri osa kamuista on sinkkuja, niin voi olla aika vaikea tavata kavereita muuten kuin ryyppäämisen ohessa (etenkin tuossa iässä). Ne sinkut varmaan haluu kuitenkin sinne baariin naisen (pill*n) toivossa aina toisinaan. Jos viettää iltaa vaan jätkien kanssa kämpällä, niin niitten naisten iskeminen on kovin kovin vaikeaa ja kyllähän hyvä kaveri lähtee peesiin seuraks sille baarireissulle siltä varalta, ettei se naisten iskeminen syystä tai toisesta sinä iltana onnistu...
Ite ainakin huomasin, että kun lopetin baarissa juoksemisen kyllästyttyäni siihen touhuun, niin yllättäen oikein kenestäkään (seurustelevasta tai sinkusta) kaverista ollutkaan seuraa. Muut kaverit kun edelleen tapasivat sen "vapaa-illan" aikana bilettämisen merkeissä ja muut illat meni sit niitten tyttöystävien tai "läheisempien" ystävien kanssa. Joten omalta osaltani bilettämisen lopetus johti aika pahaan sosiaaliseen syrjäytymiseen.
Eli siis se baarissa ravaaminen saattaa olla miehellesi vain keino ylläpitää vanhoja kaverisuhteita. Miehet harvemmin viettää mitään teekutsuja tms keskenään ja tapaamiset rajoittuu lähinnä yhteisiin harrastuksiin tai ryyppyiltoihin..
No toki ajan myötä mys nuo nuorempana seurustellessaankin baarissa ravanneet miehet ovat rauhoittaneet elämäntyyliään ja viettävät enemmän aikaa tyttöystäviensä kanssa ja vähemmän ryyppyreissuilla. - swkb
No jaa, olette aika nuoria, ei tuo siihen nähden paljon ole. Ainakaan kun vertaa mitä esim yliopisto-opiskelijat (ihan seurustelevat paritkin) käyvät kapakoissa ja pippaloissa joskus useamman kerran viikossakin.
Mutta ymmärrän kyllä että ärsyttää. Minun mies ei onneksi tykkää baarissa usein käydä. Kavereiden kanssa käy ehkä kerran kahteen kuukauteen, ja sillon tällön käymme yhdessä muutamilla. Mutta hän onkin lähemmäs 30v.
Silti jos asia sinua kovasti painaa, niin voisittehan koittaa tehdä kompromissia, esimerkiksi joka toinen viikonloppu on pyhitetty sinulle jne. Kannattaa kuitenkin muistaa, että ketään ei voi täysin omistaa eikä muuttaa. Olette vähän yli 20v, voin kertoa, suurimalla osalla miehistä tuossa vaiheessa elämää näyttelee kaverit hyvinkin suurta roolia. Kaikkea ei tarvitse suvaita ja ymmärtää, mutta ei se nyt mitenkään epänormaalia tai tavatonta ole että vasta 20v mies ramppaa baareissa, vaikka seurusteleekin.
Minun mielestä seurustelun aloittaminen ei saisi automaattisesti tarkoita nuoruuden loppua. nuoruuden siis miellän esimerkiksi uusiin ihmisiin tutustumiseksi, mielijohdosta illanvietoksi kavereiden kanssa jne (ja aika usein nuo ovat helppoja toteuttaa baarissa). Nuo asiat kun eivät ole mahdollsia enää kun on oma perhe. - Teinix forever
Entä jos kumppani on lähempänä 4-kymppiä, ja sama meno jatkuu? Hän sanoo itse ettei ole löytänyt sellaista naista kenen takia kannattaisi lopettaa baareilu - vaikka ollut avoliitossakin aiemmin. Hänen aiemmatkin suhteet ovat loppuneet pitkälti samaan asiaan.
Hänen mielestään olin nipo, tiukkapipo - ja riidanhaluinen. Ajoittain myönsi tämän olevan suhteemme ongelma ja välillä taas ei. 90 % riidoistamme pohjautuivat tai liittyivät tähän asiaan.
Voiko sellaisella suhteella olla tulevaisuutta?- sse3sssssss
No ei tietenkään voi ellei nainen hyväksy sitä, että miestä ei saa omaksi, vaan ainoastaan hänen haluamina aikoina. Tällaisissa tapauksissa on se ongelma, että mies todennäköisesti lisää baarissakäyntiä sen jälkeen, kun intohimo alkaa alkuhuuman jälkeen laantua. Toisaalta voi miettiä, että mitä mieltä olet siitä, että teillä on ihanaa ja rakastelun jälkeen mies vetäisee housut jalkaansa ja lähtee baariin hakemaan säpinää.
Toki jos intoa riittää ja sinulla on ystäviä harrastuksiin ja menoihin etkä tarvitse miestä niihin, niin silloin saattaa toimia joten kuten. Riskinä on tietysti aina se, että suhteesta ei tule kovin läheinen eikä luottamus pääse kasvamaan suureksi
- täysin nolla
Käyn baareisa 1 kerran vuodessa ja sekin on liikaa.
- Anonyymi
Siskoni mies käy baareissa tappelemassa ja juomassa viinaa. Hän on kova haastamaan riitaa. Hän saa helposti naisia koska osaa tapella, hän mättää heikompia turpaan, naiset pitävät alfa uroksesta joka hakkaa heikommat miehet paskakin. Lisäksi siskonmies on kova panomies, hän panee isotissi siä naisia ja pettää siskoani. Hän harrastaa myös vaimonhakkausta, hakkaa siskoani, mutta siskoni rakastaa liikaa miehensä isoja munia erotakseen, kannattais erota sillä mies tappoi entisen vaimonsa
- Anonyymi
Vaimoni ollessa tyttöjen matkoilla Kroatiassa, Sisiliassa, Espanjassa ja Berliinin joulutoreilla, kokeilin kahdesti mennä viihtymään läheiseen pubiin.
En viihtynyt. Join yhden viskin ja kaksi olutta joiden jälkeen häivyin kotiin.
Yritin jopa kahdesti ja se riitti.
Vaimoni ollessa kotona en tunne vähäisintäkään tarvetta lähteä yksin mihinkään.
Avioliiton alkukuukausina jatkuivat urheiluseuramme punttijaoston kokoukset jotka loppuivat kosteahkosti mutta aloin kotiutumaan heti kokousten jälkeen joska vaimoni toimi vastoin ennakko odotuksiani. Ei urputtanut vaan oli seuraavina aamuina huolissaan mitä haluaisin panna suuhuni. Käviskö puolukkahilloa ta vaniljajätelö jne.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717