Olen pienituloinen perushoitaja ja tuleva eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni. Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa.
Olen nyt katsellut vaihtoehtoja, ja eläkesäästöissä menee niin paljon eri kustannuksiin, että mietin nyt rahastosäästämistä. Haluan suhteellisen pientä riskiä, kun ei ole rahaa menetettäväksi.
Mietin Seligsonia mutta pelottaa että se on niin pieni yritys ja voi mennä konkkaan. Mietin myös Nordean Capital-sijoitusta. Mitä ehdottaisitte?
Pienituloiselle perushoitajalle eläkesäästämistä? Mikä paras?
janniina69lkj
2
345
Vastaukset
- tuhansia
Älä ainakaan mihinkään eläkesäästösopimukseen sekaannu. Pankkien rahastot hyödyttää lähinnä pankkeja itseään. Minulla on parhaimmat kokemukset suorista osakesijoituksista, varsinkin tässä keväällä kun osingot irtoaa. Osingotkin tuottaa enemmän kuin pankkien 0-korot. Vanha viisaus jotta sijoita munat useaan koriin.
"Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa. "
Maksoitko asuntovelkaa vain 100e/kk?
Nythän voit sijoittaa tai säästää saman verran kuin maksoit lainaasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 871496
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 741135
- 1141089
- 651044
- 68921
- 66875
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n251867- 32787
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12751