Toimimme sijaisvanhempina 16 - vuotiaalle tytölle ja kun pyysin hänen huoneestaan roskapussia, siellä oli täytekeksipakettaja, ja tyhjiä suklaapapereita.
Ei siinä mitään, viimeviikolla samantyyppisiä roskia ja ulostuslääkepurkki joka havahdutti minut.
Tyttö on tarkka ulkonäöstään ja hyvin hoikka, ruokailuhetkiä ei ole yhteisiä enään ne jäivät kokonaan pois tänävuonna.
Aina on syöty lukiossa tai ulkona.
Miten mä otan tämän asian esille, niin että luottamus säilyy. Edelleen en halua tonkia hänen huonettaan, vai pitäisikö?
Kysynkö suoraan että oksentaako ruokaa ja käyttääkö sellaista lääkettä?
Mistä tiedän?
1
167
Vastaukset
- apuatarjolla
itse voin sanoa kun kotona asun, että kun oksentamisen tarve tulee (useasti päivässä) niin ainut vaihtoehto on
1. laittaa musiikki kovalle, ettei huoneeseen kuule ja oksentaa siellä, esim roskakoriin.. myöhemmin tietysti täytyy tyhjentää roskis ja senhän huomaa.
2. Mennä suihkuun ja tyhjentää vatsa siellä. Mukavasti menee veden mukana kaikki viemäriin ja suihku peittää ääniä.
3. lähteä pois kotoa oksentamaan
4. mennä vessaan ja laittaa hana kovalle että äänet ei kuulu
Jos tuontapaisia tilanteita on niin kannattaa huolestua.
Myöskin olen ite huomannut sen ettei minulta kuulu enään minkäänlaista ääntä oksentaessa, joten sitä ei helposti kukaan kuule. Ehkä yskäsen ja myöhemmin selitän että meni vettä väärään kurkkuun pestessäni hampaita.
Olen melko varma, että jos hän ei oksenna niin ainakin tuntee syyllisyyttä mässäilystä ja käyttää silloin ulostuslääkettä.
Toivottavasti auttoi! Ja suosittelen seuraamaan tilannetta ja puhumään hänelle luottamuksella (!!!) ja ymmärryksellä, sekä kuuntelemaan kaikki murheet, sillä tukea tässä tarvittaisiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622552
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076