Skitsofrenia testi

Eropää

Hei! Oiskohan jossain netin syövereissä skitsofrenia-testiä?

42

7783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
      • ...

Tuossa testin lopussa oli teksti, jossa sanottiin, että tämä testitulos ei kerro sitä onko sinulla skitsofrenia vai ei. Testi kertoo ainoastaan sen onko sinulla samanlaisia ajatuksia kuin joillakin skitsofreenikoilla. Kyseinen testitulos ei ole myöskään diagnoosi eikä suositus hoitoon menemiselle.
        Kuitenkin tuossa kehotettiin menemään keskustelemaan psyk.ammattihenkilön kanssa, jos siis testitulokset näyttivät, että ajatukset on samantyylisiä skitsofreniaa sairastavien kanssa.
        (Sain tuosta testistä nolla pistettä vaikka eräs henkilö epäili minulla olevan skitsofrenian. Eli nämä oireet, joita minulla on, ovat todennäköisesti sitten jotain muuta.)

• 66

Results of your
      Schizophrenia Screening Test

Please interpret the results below cautiously.

You scored a total of 5

• ...

14 & up Early schizophrenia
        10 - 13 Possibility of early schizophrenia
        0 - 9 No schizophrenia

• just a little insane
        ... kirjoitti:

14 & up Early schizophrenia
        10 - 13 Possibility of early schizophrenia
        0 - 9 No schizophrenia

18

• eräsm31

39

• pimpo

49

• jk

ei ole

• jk

VAI NIIN

• Tehty!!!

Tulos nolla.

Tosin, viimeistä kysymystä pohtiakseni, "keskustelen" ja pohdiskelen kyllä mielessäni itseni kanssa ja välillä mietin mitä mieltä jokin tuttu on asiasta kuitenkin erottaen sen todellisuudesta. Enkä yhdistä tätä pohdiskelua todellisuuteen sillä olen oppinut sen että päättelykykyni on toisaalta varsin surkea, toisaalta loistava. Eli ei kannata luulla liikaa vaan mieluummin kysyä suoraan mielipidettä kuin olettaa jotain toisen puolesta.

Toisaalta, kun vitutusta on mukana, voi sanoa vaikka suorat sanat ajattelemalleni henkilölle - hällä väliä kuuluuko, tärkein on sanoa ilman sanomista - vittu!

• omisdiag

Sain 2 pistettä. Diagnisoitu joskus ilmeisesti skitsoafektiivinen häiriö, tai mikä lie olikaan. No en olekaan kyllä olekaan mielestäni skitsofreeninen, vaikka omalaatuinen olenkin :)

• pelokass

Sain 3 pistettä viimeistä kysymystä teen kokoajan ja se häiritsee ja pelottaa minua, koska en osaa kontroillaida sitä, päässäni ei ole niin sanotusti kukaan muu henkilö, kuin minä, mutta juttelen itselleni ja välillä jos haluaisin kertoa jollekin kaverille jostain asiasta kuvittelen sen päässäni miten siintä kertoisin ja mitä hän vastaisi, onko tämä normaalia? Joka vastatkaa kiitos!!

• Matti Myöhänen

Mielen rauhattomuutta ja hälinää. Voit opetella rentoutumista ja käyttää kädentaitoja. Keskittyminen paranee ja et ehdi edes ajatella keskustelua kun joudut keskittymään käden töihin. Lisäksi... juttele enemmän muiden kanssa - livenä, ja ala harrastamaan liikuntaa. Älä pelkää.

• m

Results of your

You scored a total of 2

• ...

Mie sain tuosta 83 pistettä.. Mitä mie teen..

• Ei varmana..

You scored a total of 27.

Ei tuo varmaan kyllä kerro yhtään mitään.

• 11+1

Täysnolla tuli

• todettuskitsofrenikk

18 pistettä..

• psykiatri

Älkää luottako nettitesteihin.
      Vaikka tulisi 0 pistettä voi sinulla silti olla skitsofrenia.

• sykoloki

Luottakaa tähän "psykiatriin". Voitte saada ihan minkä vaan diagnoosin, vaikka olisitte täysin terve. Tai toisinpäin. :)

• höm,.höm,...

Ai , miten se on mahdollista? Kai nyt joku raja asioilla on. Ei nettitestit ihan huuhaata ole.

Vaikka ois siis nolla, niin voit kuitenkin määrätä mielestäsi minulle skitsolääkettä, niinkö. Vähintään mielialalääkettä, jos kerran vastaanotollesi astelin.

• no schizophrenia

3 pojoa..

I find it difficult to get a hold of my thoughts... quite a lot

muihin... not at all

• ö.

17

• kuulenkylläääniä

Mulla on diagnoosi skitsoaffektiivinen häiriö, mutta tuosta testistä sain 0 pistettä...

• Aliisa Ihmemaassa

käy mielisairaalassa, siellä saat vastauksen melkein heti

• wd

Results of your

You scored a total of 4

• ei oo todellista...

kyseessä on harvinainen ja vakava sairaus ja te pellet teette netissä testejä asiasta! Noh, eipä tuolla ole mitään merkitystä mihinkään, jos ei sitä ole psykiatri todennut! Juuh, noista testeistä saa varmaan ihan jokainen väännettyä itselleen vaikka minkä sairauden lol...:D

• lolok

42, :d

• ...........

Suhteellisen hämyjä kysymyksiä

"Kontrolloivatko muut mitä tunnet tai ajattelet?"

Ihan miltä kannalta asiaa katsoo. Yhteiskunta, ja media antavat jatkuvasti kuvaa siitä miten asioihin pitäisi suhtautua. Kun olit lapsi, niin vanhempasi neuvoivat jatkuvasti miten asioihin tulee suhtautua.

"Näätkö tai kuuletko asioita joita muut eivät?"

En psykoottisella tavalla juurikaan. Tosin näen ja kuulen olemassaolevat asiat jotka minua hämäävät jossain määrin. Asiat joihin juuri kukaan ei kiinnitä jostain syystä huomiota, kuten pielessä olevat yhteiskunnalliset asiat.

• nolla pistettä koton

No joo. Yhteiskunta ja yhteiskunta,...

• jääpuikko

tätä itsekin pohdiskelin... ajetaanko näillä kysymyksillä itsenäisesti ajattelevat pakkohoitoon :D tämäkin pohdinta varmaan luokiteltaisiin vainoharhaiseksi ajatteluksi...

• Murtziukko

8

• hcgxr888

Results of your

You scored a total of 0

• heylookaunicorn

sain 26 pistettä oon 12

• vieras111

97... Tosin mulla on skitsoaffektiivinen...

• voiceinsidemyhead

97.. ei oo diagnosoitu mitään vaikka nuorisopsykiatrisella olen ollut. ja oon 14.

• Hämmentävää

Mitö ihmettä sain 6 pistettä

• OikeaDiagnoosi

Tsekatkaa nyt vielä pisteet dissosiaatiohäiriöön.

• Sanakirja

..plotting..

Mitä tarkoittaa?

• Takku

83 pistettä

• kljh

https://idiotiantyranniasta.wordpress.com/2016/04/08/professori-szasz-kertoo-mita-psykiatria-on/

Tämä Szaszin video täydentää yllä sanottua. Psykiatria ei ole millään tavalla lääketiedettä eikä mitään tiedettä. Se on puhdasta puoskarointia, mielivaltaa. Diagnooseja keksitään äänestämällä psykiatrien kokouksissa, ja tällainen ei ole tiedettä. Psykiatriassa ei ole ainuttakaan tieteellistä testiä. Väitetty aivojen kemiallinen epätasapaino aivoissa on Szaszin mukaan pelkkä valhe, satu, jonka takana on lääketeollisuus (ja sen kumppanina valtiot). Jos jonkin häiriön takana joskus paljastuisikin olevan elimellinen syy, silloin kyseinen häiriö sisällytettäisiin neurologiaan tai sisätautioppiin eikä se enää lainkaan kuuluisi psykiatriaan. Hihasta keksityt diagnoosit sijoitetaan käsikirjaan, jota sitten kaikki maailman psykiatrit pitävät ohjenuoranaan.

• gbkl

https://www.sitruunakustannus.fi/tappava-psykiatria-ja-laumlaumlkinnaumln-harha.html

Ei ole epäilystäkään, että psyykenlääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ne tappavat yli puoli miljoonaa yli 65-vuotiasta ihmistä vuosittain Yhdysvalloissa ja Euroopassa ja ovat kolmanneksi yleisin kuolinsyy sydänsairauksien ja syövän jälkeen. Gøtzschen mukaan voisimme vähentää nykyistä psyykenlääkkeiden käyttöä 98 %:lla ja samalla parantaa ihmisten henkistä ja fyysistä hyvinvointia. Lääkityksen lopettaminen voi kuitenkin olla vaikeaa, koska ne aiheuttavat riippuvuutta. Koska vieroitusoireet voivat olla pahoja, lääkitys on usein lopetettava asteittain.

Kirjassaan Gøtzsche murtaa myytit, joita johtavat psykiatrit – usein lääkefirmojen palkkalistoilla olevat – ovat vaalineet vuosikymmenten ajan salatakseen sen tosiasian, että biologinen psykiatria on epäonnistunut. Biologinen psykiatria näkee lääkkeet ratkaisuna käytännössä kaikkiin ongelmiin, mutta potilaat ovat usein eri mieltä. Lääkkeet tehoavat toivotusti vain pieneen osaan potilaista, mikä johtaa usein siihen että turhautuneet psykiatrit tekevät lisää diagnooseja, määräävät lisää lääkkeitä isompina annoksina ja aiheuttavat entistä suurempia vahinkoja potilailleen.

https://www.sitruunakustannus.fi/uploads/2/4/1/7/24177451/tappava_psykiatria_lukunäyte.pdf

Psykoterapia skitsofrenian hoidossa
      Psykiatri Loren Mosher sai hyviä tuloksia skitsofrenian hoidossa välttämällä
      psykoosilääkkeiden käyttöä (ks. luku 6), mutta muut psykiatrit kokivat hänen
      metodinsa uhkaaviksi.22 Mosherin henkilökunta kohteli potilaita empaattisesti
      ja arvostaen ja käytti mahdollisimman vähän lääkkeitä.

Potilaiden psykoosijaksot
      uusivat harvemmin ja he pystyivät säilyttämään työpaikkansa ja opiskelemaan
      paremmin kuin ne, jotka saivat psykoosilääkkeitä. Hänen hoitohenkilökuntaansa
      ei kuulunut psykiatreja, ja asiantuntijat kokivat loukkauksena,
      että tavalliset ihmiset pystyivät auttamaan hulluksi tulleita enemmän kuin psykiatrit ihmelääkkeillään.

Lapissa työtä jatkoi Jaakko Seikkula, ja metodi alettiin tuntea avoimen
      dialogin nimellä. 75 potilaan otoksessa, jossa 30:lla oli skitsofrenia ja 45:llä
      muita psykooseja, kahta kolmasosaa ei ollut koskaan altistettu psykoosilääkkeillä,
      mutta viiden vuoden kuluttua 80 % oli töissä, koulutuksessa tai etsi
      töitä.4

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe