Lapsien/lapsiperheiden kurjistaminen jatkuu.

"mummeli""

Onkohan tämä viisasta politiikka? Mitä säästöjä sillä saavutetaan?

Lisää syrjäytyneitä kouluttamattomia nuoria jotka tulevat pidemmän päälle todella kalliiksi yhteikunnalle. Ei huoltajan tarvitse olla juoppo,hän on yksin huoltaja, ei hänellä ole viedä lapsia kalliisiin harrastuksiin. Eikä laittaa lastaan kalliiseen koulutukseen.

Eroaminen vain Suomessa kiihtyy ja tulee lisää köyhiä lapsiperheitä. Vielä pahempaa, että huostaan otto senkun kiihtyy. Huostaan oton bisneksen ovat jo huomanne MedOne ja Mehiläinen, joille Suomen SOS-huolto näkyy olevan kultakaivos.

Kyllä politiikan pitäisi olla perhettä kannustavaa eikä heitä hajottavaa. Tuntuu tämä hallituksen touhu olevan sitä, miten parhaiten saataisiin ns. keskiluokka nujerretuksi.

158

1622

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdgsgfgsgsdfg

jos hankit koiria, sinulla on oltava varaa elättää niitä. jos hankit lapsia, sinulla on oltava varaa elättää niitä. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? vapaamatkustuspäivät on nyt lopussa!

• Kokonaisuus esiin

Jos kerta yhteiskunta ajaa ihmiset niin ahtaalle, että heillä ei sitten ihan oikeesti ole varaa hankkia lapsi, eli kaikki lopettavat lasten teon, mihin se sitten johtaa. Taitaa johtaa siiheen, että se eliittiluokan vapaamatkustus loppuu, kun ei kukaan oo enää tekemässä niile rahaa!

• fdzdgsdgsddfsf
        Kokonaisuus esiin kirjoitti:

Jos kerta yhteiskunta ajaa ihmiset niin ahtaalle, että heillä ei sitten ihan oikeesti ole varaa hankkia lapsi, eli kaikki lopettavat lasten teon, mihin se sitten johtaa. Taitaa johtaa siiheen, että se eliittiluokan vapaamatkustus loppuu, kun ei kukaan oo enää tekemässä niile rahaa!

kyllä normaaleilla perheillä aivan hyvin on lapseen varaa. syrjäytyneillä ei, eikä sitä verovaroin kannatakaan tukea. syrjäytyneet vanhemmat tuottavat syrjäytyviä lapsia. eikä se ole yhteiskunnan etu millään tavalla.

• "mummeli""
        fdzdgsdgsddfsf kirjoitti:

kyllä normaaleilla perheillä aivan hyvin on lapseen varaa. syrjäytyneillä ei, eikä sitä verovaroin kannatakaan tukea. syrjäytyneet vanhemmat tuottavat syrjäytyviä lapsia. eikä se ole yhteiskunnan etu millään tavalla.

Kuules nyt Einstein, perheen köyhyys tulee nykyaikana työttömyyden, sairauden, avioerojen takia, hyvin äkkiä ja puun takaa. Sitä tuskin kukaan osaa ennakoida perheen perustamisvaiheessa!

• sdasfasdgfd
        "mummeli"" kirjoitti:

Kuules nyt Einstein, perheen köyhyys tulee nykyaikana työttömyyden, sairauden, avioerojen takia, hyvin äkkiä ja puun takaa. Sitä tuskin kukaan osaa ennakoida perheen perustamisvaiheessa!

tuo työttömyys on naurettavin selitys, mitä ihmiset käyttävät. työn perässä pitää nykyaikana olla valmis muuttamaan. ruotsissa ja norjassa on vallan hyvin töitä tälläkin hetkellä. helsingissäkin on. avioerot taas on täysin omaa syytä joten sekin on huono tekosyy. sairauksille ei aina mitään voi, mutta sitä varten on olemassa vakuutukset.

• On se sitten kiva
        sdasfasdgfd kirjoitti:

tuo työttömyys on naurettavin selitys, mitä ihmiset käyttävät. työn perässä pitää nykyaikana olla valmis muuttamaan. ruotsissa ja norjassa on vallan hyvin töitä tälläkin hetkellä. helsingissäkin on. avioerot taas on täysin omaa syytä joten sekin on huono tekosyy. sairauksille ei aina mitään voi, mutta sitä varten on olemassa vakuutukset.

On se sitten hienoa, kun on tämmösii ihmisii, jotka niin täysin luottaa hyvää ja turvalliseen tulevaisuuteen, että mikään mahti maailmassa ei voi mitää.
        Ettei vaan olisi isukin ja äikikän rahat ja omaisuus turvana, jonka he ahveina riistokapitalisteina ovat kanssa ihmisten selkänahasta repineet, tuntematta pienoistakaan häpeän tunnetta.
        Ja sinäkö sitten ihan oikeesti olet sitä mielä, että tätä ssinun vääryydellä saamaasi turvaa ei mikään mahti maailmasssa uhkaa. On ne historian kirjat ennenkin sivua vaihtaneet ja kuninkaat ja valtaapitävät ovat ennenkin kaatuneet. Historialla on paha tapaa toistaa itseään jos aina tehdään samat virheet ja se suurin virhe ihmiskunnan historiassa on epäoikeudenmukaisuus.

• Pakkaas reppus !
        sdasfasdgfd kirjoitti:

Koitappas nyt käpytellä koulunpenkille .

Palataan asiaan toisen kerran .

• Pöljän Kustaa.

Väärin päätelty. Silloin kun lapsi hankitaan, ei tiedetä, että mitä eteen tulee. Suomalainen yhteiskunta elää päivän kerrallaan ja aina mennään huonompaan suuntaan. Lois eläjiä ovat ne, jotka köyhiltä riistävät sen vähänkin mitä heillä sattuu olemaan. Sijoittajat ovat niitä suurempia ryöstäjiä, jotta heidät saadaan tyydytettyä, on heille taattavat mahtavat osinkot, ei hyvä!

• Pakkaas reppus ,hopi
        On se sitten kiva kirjoitti:

On se sitten hienoa, kun on tämmösii ihmisii, jotka niin täysin luottaa hyvää ja turvalliseen tulevaisuuteen, että mikään mahti maailmassa ei voi mitää.
        Ettei vaan olisi isukin ja äikikän rahat ja omaisuus turvana, jonka he ahveina riistokapitalisteina ovat kanssa ihmisten selkänahasta repineet, tuntematta pienoistakaan häpeän tunnetta.
        Ja sinäkö sitten ihan oikeesti olet sitä mielä, että tätä ssinun vääryydellä saamaasi turvaa ei mikään mahti maailmasssa uhkaa. On ne historian kirjat ennenkin sivua vaihtaneet ja kuninkaat ja valtaapitävät ovat ennenkin kaatuneet. Historialla on paha tapaa toistaa itseään jos aina tehdään samat virheet ja se suurin virhe ihmiskunnan historiassa on epäoikeudenmukaisuus.

Kommentti osui väärään keskusteluun.

Käpytteleppäs koulunpenkille .
        Kirjoitus oli tarkoitettu yhdelle klopille joka ei omaa syytään
        viiitsi pakata koulureppua .
        Mukavempaa majailla palstalla .

mm.
        avioero on omaa syytä
        sairatumiseen on vakuutukset
        työtä voi hakea ulkomailta
        plaa plaa

• Juujuujaja
        sdasfasdgfd kirjoitti:

Jä tämkö ei syrjäytimistä lisää? Kielitaidottomana vieraassa ympäristössä.

• köyhätyötön

Olet aika putkinäköinen.... Kun se työttömyys/työkyvyttömyys voi iskeä ilman varoitusta. Myös sinulle. Toivottavasti joskus tulet sen karvaasti kokemaan etkä saa mistään apua kun sitä tarvitset.

• Opiskelijanuori
        Juujuujaja kirjoitti:

Lapsista ja koulutuksesta - siis meidän tulevaisuudesta - säästetään, mutta kehitys- ja maahanmuuttopolitiikkaan ei kosketa edes pikkusormella! Vasemmisto-kokoomuslaista politiikkaa (mikä ero??) parhaimmillaan, Perussuomalaiset olisivat toimineet tässäkin täysin päinvastaisesti. En voi ymmärtää! T. Opiskelija peruS-nuori.

• hdgsdfgsdgffsdg
        Juujuujaja kirjoitti:

sinulle on veronmaksajien varoilla opetettu ruotsi, jolla pärjäät ruotsissa ja norjassakin melko hyvin. jos et ole opetellut, olet vain laiska. turha siitä ketään muuta on syyttämään mennä. kulttuurit (niin hyvässä kuin pahassa) on niin samankaltaisia kuin suomessa, joten senkään vuoksi ei voi syrjäytyä.

• nimim erkki
        Opiskelijanuori kirjoitti:

Lapsista ja koulutuksesta - siis meidän tulevaisuudesta - säästetään, mutta kehitys- ja maahanmuuttopolitiikkaan ei kosketa edes pikkusormella! Vasemmisto-kokoomuslaista politiikkaa (mikä ero??) parhaimmillaan, Perussuomalaiset olisivat toimineet tässäkin täysin päinvastaisesti. En voi ymmärtää! T. Opiskelija peruS-nuori.

joo tää on hauska, supisuomalainen suomessa asuva suomen kansalainen jos olet, niin turha odottaa että yhteiskunta tulee yhtään vastaan, ellet sitten ole jälkihuollon/kriminaalihuollon asiakas.

totuushan on et jos oot perusrehellinen suomen kansalainen, joka ei oo koskaan tehnyt mtn mistä on joutunut vastuuseen tai ei ole ulkomaalainen, turhaan yrität hakee tukia tai mitään. se on yhtä suurta sotaa.

mul oli just vähä aikaa sit semmone kiista toimeentulotues, et se apina päätöksentekijä oli laskenu kelan asumistuen mulle kaksinkertasena vaikka toki heidän laskunsa on vähennys ja ynnäyslaskuja.. pikkuvirhe.. mut joo ite taistelin kolme päivää siit asiasta, olin pilkulleen laskenu oikein kaiken KAIKEN, en saanu ite asiaa eteenpäin koska oon vaan suomalainen tavallinen tallaaja mitä mua uskomaan, enhän mä voi osata laskee yksinkertaisimmasta päästä olevaa laskua DAA. mut joo mun piti ite soittaa siit eteenpäi ja jonkun sanoo saman mitä mä olin jo sanonu mun puolesta et mua uskottais :D

joo emmä tiedä, emmä jaksa ees enää valittaa tän maan ''tasa-arvoisuutta'' :D ja järjettömyyttä. valitettavasti olen vain tavallinen tallaaja enkä voi kuin äänestämällä vaikuttaa asioihin. tervetuloa ja kiitos.

• trollollol
        sdasfasdgfd kirjoitti:

hei olen aivopieru, enkä ole ainut suoli24 sivustolla

• nimim erkki
        Pöljän Kustaa. kirjoitti:

Väärin päätelty. Silloin kun lapsi hankitaan, ei tiedetä, että mitä eteen tulee. Suomalainen yhteiskunta elää päivän kerrallaan ja aina mennään huonompaan suuntaan. Lois eläjiä ovat ne, jotka köyhiltä riistävät sen vähänkin mitä heillä sattuu olemaan. Sijoittajat ovat niitä suurempia ryöstäjiä, jotta heidät saadaan tyydytettyä, on heille taattavat mahtavat osinkot, ei hyvä!

jep lapset on vain rikkaiden etuoikeus.

• eläkkeet ylös

minä tiedän miten valtion kassaan saadaan rahaa
        optiot verolle
        90% jos on yli 10000e
        99% jos on yli 100000
        100% jos yli 1000000
        rikkailta myös veroa periä jos on säästössä ja tileillä rahaa
        leikataan rahasta puolet valtiolle joilla on omaisuutta yli miljoonan

• sdfhsdfghsfdgfsdgfv
        trollollol kirjoitti:

hei olen aivopieru, enkä ole ainut suoli24 sivustolla

niin. koivistokin aikoinaan tuumasi: "ei pidä provosoitua kun provosoidaan."

:)

• sdasfasdgfd kirjoitti:

muuta sinä jos haluat, stadin ongelma on että täältä ei irtoa kohtuuhintasta asuntoa millään helvetillä, ne kun annetan näille mamuille ja muille naksuille.

• pskokemustaon256
        sdasfasdgfd kirjoitti:

PIIP hommaappa itte vakuutus kun töitä ei löydy ja ei oo autoo ja ei oo juurikaan varaa mennä ettiin töitä kauempaa kuin omalta paikka kunnalta

• Kuitenkin on varaa

tuoda yhteiskunnan eläteiksi täysin tänne sopeutumattomia laiskureita.

Jos nekin rahat käytettäisiin kotimaan hyväksi ja tuettaisiin lapsiperheitä,
        niin ei olisi tulevaisuudessa pulaa työntekijöistä.

Mikä siinä sinulla olisi silloin niin vaikeaa ymmärtää?

Vai annatko mielummin mahdollisesti tienaamasi veroeurot näille
        loiseläjille, joiden tarkoitus tuntuu olevan kahmia kaikista etuuksista
        eurot ja lähettää ne kotimaahansa.

Laskehan vaikka huviksesi kuinka monen esim. somalipakolaisen
        pitäisi olla ansiotyössä, jotta voisi edes perheensä elättää.

Heillä tuppaa tuo perheen koko olemaan kaikki kumminkaimat
        mukaanlukien aika suuri.

• härreguud
        Kuitenkin on varaa kirjoitti:

tuoda yhteiskunnan eläteiksi täysin tänne sopeutumattomia laiskureita.

Jos nekin rahat käytettäisiin kotimaan hyväksi ja tuettaisiin lapsiperheitä,
        niin ei olisi tulevaisuudessa pulaa työntekijöistä.

Mikä siinä sinulla olisi silloin niin vaikeaa ymmärtää?

Vai annatko mielummin mahdollisesti tienaamasi veroeurot näille
        loiseläjille, joiden tarkoitus tuntuu olevan kahmia kaikista etuuksista
        eurot ja lähettää ne kotimaahansa.

Laskehan vaikka huviksesi kuinka monen esim. somalipakolaisen
        pitäisi olla ansiotyössä, jotta voisi edes perheensä elättää.

Heillä tuppaa tuo perheen koko olemaan kaikki kumminkaimat
        mukaanlukien aika suuri.

Mutta hei, se on härrässismiä! Me maahanmuuttajat olemme herrakansaa.

• fdsgadsfadsfasdfas

• gdsfrwdefsad
        jonne65 kirjoitti:

muuta sinä jos haluat, stadin ongelma on että täältä ei irtoa kohtuuhintasta asuntoa millään helvetillä, ne kun annetan näille mamuille ja muille naksuille.

Riihimäki. Alle tunnin matka junalla, jonka ajan voi vaikka nukkua. Vapaita asuntoja hyvin. Eli joudut valitettavasti keksimään jonkun muun tekosyyn :D

• suomilikka ?!

Itäeuroopasta tulle hoitajia vanhuksille, siivoojia, myyjiä ym .... autonkuljettajia. Ei ihmiset maailmasta lopu.

Tämän näkee jo nyt.

• sellaasta vaan
        Pöljän Kustaa. kirjoitti:

Ei sijoittajissa mitään vikka ole. Sehän on vain älykkyyttä. Mieti tarkemmin. Keille maksetaan ylisuuria palkkoja ? Erorahoja, bonuksia ym. järjetöntä. Mikä pitää yllä ölyttömän pankkibisneksen ? Mitä vielä ?!

• SolitudeMan1977
        sdasfasdgfd kirjoitti:

Itse muutin työn perässä pienemmälle paikkakunnalle, mutta ilman lainaa en olisi sitä pystynyt tekemään. Saati sitten ulkomaille. Millä rahalla sinne muuttais? Millä rahalla käy työhaastattelussa? Millä rahalla? Pitää olla aloituspääomaa, jotta voi muuttaa. No itse olin käynyt työhaastattelussa (viimeisillä rahoilla maksoin bussimatkat) ja sain paikan. Uskalsin siksi..vaikkakin vastahakoisesti ottamaan pienen lainan pankista, jonka voin maksaa mahdollisesti takaisin jo vuodessa. Joten mulla tilanne hyvä.

Mutta kaikki maksaa! Jopa työn aloittaminen, eikä kaikilla ole rahaa siihen ja pankista ei ihan helpolla halua lainaa ottaa! Ja faktahan on että kaikille EI OLE töitä. Helppo se on selitellä, että töitä on jos vaan haluaa tehdä. Mutta ei se mene niin. Siivojaksi ei pääse jos on joku akateeminen tutkinto ja toisaalta siivousalallakin on oma koulutuksensa. Duunarihommiin sama juttu, ylikoulutetut ei pääse. Sitten on näitä valtion koulutusjuttuja työvoimatoimiston kautta. Yleensä niihin ei pääse, koska järjettömät jonot niihin.

Vaikeaa se on. Mutta pitää yrittää vaan. Mä olen koulutukseltani kemisti (FM) ja mun historia menee niin, että valmistuin yliopistosta 2002 syksyllä. Sit heti vuosi työttömänä, sit 2003-2005 tähän asti pisimmässä työsuhteessa, sitten 2005-2011 neljässä eri työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja niiden kautta eri firmoissa palkattomissa työharjoittelussa. Plus sitten yksi 7kk pesti josta puolivuotta oli palkkatuettua. Ja sitten tuli tämä nykyinen paikka jossa olis nyt 12kk:n määräaikainen sopimus tehty eli toiseksi pisin työsuhde tässä vaiheessa. Ja pitää muistaa, että aktiivisesti hain töitä joka päivä, mutta ei löytynyt. Siksi menin kursseille että olisi ollut jotain tekemistä edes. Mutta palkkaa en saanut. Yhteensä siis palkallisessa työssä olen ollut 2002 vuoden valmistumiseni jäljeen ehkä 4 vuotta!

Nykyiseen työhön olen hieman ylikoulutettu, mutta pomo palkkasi silti. On yksi harvoja mukavia työnantajia jotka palkkaa ylikoulutettuja. Tykkään työstäni. Nyt siis menee hyvin ja olen iloinen pitkän palkattoman kauteni jälkeen. Palkka ei ole mikään päätähuimaava, mutta kyllä sillä yksineläjänä pärjään hyvin.

Voimia ja tsemppiä kaikille työttömille. Elämä on rankkaa ja kaikille ei tunnu olevan töitä, mutta etsikää vaikka ei mitään olisikaan näkyvissä niin ehkä sieltä jotain löytyy vielä!

• päätäi
        nimim erkki kirjoitti:

jep lapset on vain rikkaiden etuoikeus.

Jos on pikkusen matikkapäätä ja taitoa tehdä käsilläänkin jotain, niin yhden lapsen elättää vaikka päällään seisoen.

Ei lasta tavarapaljoudessa kasvateta, vaan rakkaudessa.

Meidän lapsi ei rahallisesti ole maksanut juuri mitään.
        Serkuilta vaatteet jne... pikkulapsi säästää kun ei osaa vinkua merkkikuteita. Säästyneet rahat pankkiin ja sitten palamaan kun lapsi jo pikkasen osaa niitä merkkijuttuja vinkua ja kaikkea kohtuudella.

Jos käyttäisitte pikkasen päätänne.

• töihin siitä
        köyhätyötön kirjoitti:

Olet aika putkinäköinen.... Kun se työttömyys/työkyvyttömyys voi iskeä ilman varoitusta. Myös sinulle. Toivottavasti joskus tulet sen karvaasti kokemaan etkä saa mistään apua kun sitä tarvitset.

Elä terveellisesti ja aja sallittuja nopeuksia. Terveys säästyy paremmin.

Työtön saa aina töitä jos viitsii tehdä.

Vakavasti sairaita on vain pikkasen.

• nimim erkki
        jonne65 kirjoitti:

jep. ja ulkopaikkakuntalaisena saa melkeen jo helpommin kämpän kuin stadilaisena (y). kivaahan se on että muualta tulee työvoimaa, mut helvettisoikoon kyllä meidänki pitää saada ite helsinkiläisinä edes jtn.

suomi on tasa-arvon maa.

• fsgdgsdfgasdfasdfsdf
        SolitudeMan1977 kirjoitti:

Itse muutin työn perässä pienemmälle paikkakunnalle, mutta ilman lainaa en olisi sitä pystynyt tekemään. Saati sitten ulkomaille. Millä rahalla sinne muuttais? Millä rahalla käy työhaastattelussa? Millä rahalla? Pitää olla aloituspääomaa, jotta voi muuttaa. No itse olin käynyt työhaastattelussa (viimeisillä rahoilla maksoin bussimatkat) ja sain paikan. Uskalsin siksi..vaikkakin vastahakoisesti ottamaan pienen lainan pankista, jonka voin maksaa mahdollisesti takaisin jo vuodessa. Joten mulla tilanne hyvä.

Mutta kaikki maksaa! Jopa työn aloittaminen, eikä kaikilla ole rahaa siihen ja pankista ei ihan helpolla halua lainaa ottaa! Ja faktahan on että kaikille EI OLE töitä. Helppo se on selitellä, että töitä on jos vaan haluaa tehdä. Mutta ei se mene niin. Siivojaksi ei pääse jos on joku akateeminen tutkinto ja toisaalta siivousalallakin on oma koulutuksensa. Duunarihommiin sama juttu, ylikoulutetut ei pääse. Sitten on näitä valtion koulutusjuttuja työvoimatoimiston kautta. Yleensä niihin ei pääse, koska järjettömät jonot niihin.

Vaikeaa se on. Mutta pitää yrittää vaan. Mä olen koulutukseltani kemisti (FM) ja mun historia menee niin, että valmistuin yliopistosta 2002 syksyllä. Sit heti vuosi työttömänä, sit 2003-2005 tähän asti pisimmässä työsuhteessa, sitten 2005-2011 neljässä eri työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja niiden kautta eri firmoissa palkattomissa työharjoittelussa. Plus sitten yksi 7kk pesti josta puolivuotta oli palkkatuettua. Ja sitten tuli tämä nykyinen paikka jossa olis nyt 12kk:n määräaikainen sopimus tehty eli toiseksi pisin työsuhde tässä vaiheessa. Ja pitää muistaa, että aktiivisesti hain töitä joka päivä, mutta ei löytynyt. Siksi menin kursseille että olisi ollut jotain tekemistä edes. Mutta palkkaa en saanut. Yhteensä siis palkallisessa työssä olen ollut 2002 vuoden valmistumiseni jäljeen ehkä 4 vuotta!

Nykyiseen työhön olen hieman ylikoulutettu, mutta pomo palkkasi silti. On yksi harvoja mukavia työnantajia jotka palkkaa ylikoulutettuja. Tykkään työstäni. Nyt siis menee hyvin ja olen iloinen pitkän palkattoman kauteni jälkeen. Palkka ei ole mikään päätähuimaava, mutta kyllä sillä yksineläjänä pärjään hyvin.

Voimia ja tsemppiä kaikille työttömille. Elämä on rankkaa ja kaikille ei tunnu olevan töitä, mutta etsikää vaikka ei mitään olisikaan näkyvissä niin ehkä sieltä jotain löytyy vielä!

mitä ihmeen rahaa tuokin tarvitsee? itse 90-luvulla lähdin norjaan ja rahaa oli 50mk. siivoojan kärryt otin terminaalin ala-aulasta ja työnsin ne lipuntarkastuksen ohi muina miehinä. laivalla ostin tupakka-askin ja kaljatuopin. siinä ne rahat sitten oli. junalla pummilla göteborgiin kun en tiennyt että osloon suorempikin reitti menee. siitä seuraavalla junalla osloon. ensimmäinen työmaa johon huonolla peruskouluruotsilla menin pyytämään rakennustöitä, otti minut. ensimmäiseen palkkaan asti asuin työmaan parakissa ja sain sen verran kottia että ruokaan oli rahaa.

no ihan noin helposti tuskin sieltäkään tänäpäivänä töitä löytää, mutta takuulla löytää. eikä sitä aikuisena noin vain tule lähdettyäkään, kun sitä murehtii jonninjoutavia asioita. niillä asioilla vain on tapana järjestyä kun rohkeutta ja viitseliäisyyttä on.

on minulla noita nollabudjetin reissuja ollut ennen sitä ja myös sen jälkeen. ihan rahoissanikin olen yöksi mennyt rakennustyömaalle nukkumaan, kun minusta nyt vain on typerää matkarahoja hotelliin törsätä.

• nimim erkki
        päätäi kirjoitti:

Jos on pikkusen matikkapäätä ja taitoa tehdä käsilläänkin jotain, niin yhden lapsen elättää vaikka päällään seisoen.

Ei lasta tavarapaljoudessa kasvateta, vaan rakkaudessa.

Meidän lapsi ei rahallisesti ole maksanut juuri mitään.
        Serkuilta vaatteet jne... pikkulapsi säästää kun ei osaa vinkua merkkikuteita. Säästyneet rahat pankkiin ja sitten palamaan kun lapsi jo pikkasen osaa niitä merkkijuttuja vinkua ja kaikkea kohtuudella.

Jos käyttäisitte pikkasen päätänne.

joo siis ei tietenkään. ja tottakai voit aina nyhtää ja nyhtää kuluista jotta tulisit toimeen meidän suomen maassamme jota kutsutaan hyvinvointivaltioksi.

mutta, entäs jos sulla ei oo tuttavia, joilta saada lastenvaatteita, entä jos jollain ihmisellä ei ole täysin samaa elämää, täysin samoja mahdollisuuksia kuin sinulla?
        joskus voi kattoo omaa persettä pidemmälle. ei kaikilla vaan yksinkertasesti oo varaa.

mäki oon nähny nälkää elämässäni, toki en meinaa vaikka meil mutsin kans köyhät olot oliki että se ois ollu ihan perseestä, köyhätkin ihmiset joutuvat elämään. ei sitä voi vaa keskenkaiken luovuttaa varsinkaan rahan takia :D
        rakkautta oli. ja köyhän elämän nähneenä voin sanoo, et paljon mielummin ottaa asioita vastaan hymyillen ja paljon paremmin pitää huolen siitä että jos joku menee vikaan nii ei elämä kaadu siihen.
        usko pois kaikilla ei vain ole asiat niin yksinkertaisia elämässään kuin sinulla. mä tunnen paljon ihmisiä ja paljon tapauksia ja voin sanoo, etten voi yhtäkään haukkuu heikommaks tai paskemmaks oli ne asiat mitä tahansa, kaikki käsittää ja käsittelee eritavoin ja vaik ois kuin helvetin tasa-arvonen maa niin ei kaikki samaa hyvää elämää saa.

käsittämättömii aivopieruja jengi päästelee. älyhoi jne.

• ,,
        gdsfrwdefsad kirjoitti:

Riihimäki. Alle tunnin matka junalla, jonka ajan voi vaikka nukkua. Vapaita asuntoja hyvin. Eli joudut valitettavasti keksimään jonkun muun tekosyyn :D

Ja junat kulkee kerran tunnissa, että ei kannata myöhästyä ainakaan.

• ?
        suomilikka ?! kirjoitti:

Itäeuroopasta tulle hoitajia vanhuksille, siivoojia, myyjiä ym .... autonkuljettajia. Ei ihmiset maailmasta lopu.

Tämän näkee jo nyt.

Suomalaisille ei kelpaa nämä hommat. Miksi?

• rfegsadfdasfadsfs
        ,, kirjoitti:

Ja junat kulkee kerran tunnissa, että ei kannata myöhästyä ainakaan.

normaalisti 3 junaa tunnissa, olikohan ruuhka-aikana 5. eli uusi tekosyy, kiitos!

• ahneutta, ei älyä
        sellaasta vaan kirjoitti:

Ei sijoittajissa mitään vikka ole. Sehän on vain älykkyyttä. Mieti tarkemmin. Keille maksetaan ylisuuria palkkoja ? Erorahoja, bonuksia ym. järjetöntä. Mikä pitää yllä ölyttömän pankkibisneksen ? Mitä vielä ?!

Ahneutta se vaan on jos kaiken haluaa itselleen. Raukkikset tekee sen vielä toisten kustannuksella. Tyhmiä suomalaiset kyllä on kun haluavat tuhota oman maansa.

• Kyykyn Heikki
        eläkkeet ylös kirjoitti:

optiot verolle
        90% jos on yli 10000e
        99% jos on yli 100000
        100% jos yli 1000000

Kyllä nyt tasapalkka ja-eläkejärjestelmä tekis poikaa.

• Matti-tohtori
        härreguud kirjoitti:

Mutta hei, se on härrässismiä! Me maahanmuuttajat olemme herrakansaa.

Hmm.Onko herra pelastunut?

• itsepalvelukioski

Luuletko että Suomen somalit lopettavat valtavan lapsimäärän teon?!
        Eivät takuulla lopeta, koska lisääntymäänhän he tulivat tänne suloiseen Suomeen
        ja elämään Sossun ja Kelan avustuksilla. Oletko esim. koskaan nähnyt heitä kerjäämässä missään kadun kulmassa? Etpä ole koska ei heidän tarvitse sellaista tehdä. Rahaa on ja lisää tulee kun vähän inahtaa sossutädille.

• köyhätyötön
        töihin siitä kirjoitti:

Elä terveellisesti ja aja sallittuja nopeuksia. Terveys säästyy paremmin.

Työtön saa aina töitä jos viitsii tehdä.

Vakavasti sairaita on vain pikkasen.

Elän niin terveellisesti kuin pystyn ja autolla en aja lainkaan (en omista sellaista, kortti kyllä on). Mutta tuo välilevynpullistuma ei tuolta selästä katoa. Eikä kukaan ota töihin kun en pysty puolta tunta pidempään olemaan paikallani (en istumaan, en seisomaan, en makaamaan) ilman voimakasta kipulääkitystä. En myöskään mitään pysty nostamaan. Yöt yritän nukkua kipulääkkeen avulla, päivät pärjätä ilman.
        Lapsi kuitenkin on elätettävä ja huollettava. Onneksi on tuo maailman suurin aarre tuossa, sillä voisi olla, etten kestäisi näitä kipuja ilman häntä :) On hyvä syy yrittää kestää.
        Jos sinulla on tarjota minulle työtä niin otan ilomielin sen vastaan :)
        Ennen selän loukkaantumista olin viimeiset kymmenen vuotta saman työnantajan leivissä. Selkä muuten meni töissä, mutta vakuutusyhtiön mielestä se ei ole työtapaturma vaan selkä on ollut heidän mielestään jo ennestään heikko.

• Joskus isäntä
        hdgsdfgsdgffsdg kirjoitti:

sinulle on veronmaksajien varoilla opetettu ruotsi, jolla pärjäät ruotsissa ja norjassakin melko hyvin. jos et ole opetellut, olet vain laiska. turha siitä ketään muuta on syyttämään mennä. kulttuurit (niin hyvässä kuin pahassa) on niin samankaltaisia kuin suomessa, joten senkään vuoksi ei voi syrjäytyä.

Norjassa ei pärjää kouluruotsilla eikä edes Etelä-Ruotsissa. Paikalliset ymmärtävät kyllä joten kuten mitä itse sanoo, mutta heidän puheestaan ei saa juuri selvää. Kärryille pääsee kyllä, mutta voi olla kylmiltään vähän hankalaa työhaastattelussa.

• MainosTSTO Bob

Jos sijoitat perintörahoistasi 500000 ja menetät sen. Niele tappiosi äläkä itke veronmaksajia ja kokoomusta apuun.

• ei toivoa

Kyllä eliitille riittää työntekijöitä. Kiina ja intia on täynnä ihmisiä jotka ovat valmiita orjan asemaan. Ja kyllähän sitä länsimaissakin ollaan jossain määrin orjanasemassa. Tulevaisuudessa nykypäivän länsimaat tulevat luultavasti olemaan vielä enemmän orjan asemassa mitä esimerkiksi Kiina.

Jos eliitti poistaisi väestöstä 90 % jonkun superviruksen tai sikainfluenssan avulla, jäisi heille enemmän kuin riittävästi väestöä mihin tahansa. Tätä kautta maapallokin voisi paljon paremmin kun väestöä vähennettäisiin. Tällöin eliitti saisi myös enemmän valtaa.

Rahalla ei ole mitään merkitystä eliitille koska se on vain tyhjänpäiväisiä numeroita tai paperilappusia joita he painavat kansalle. Tietotaito ja raaka-aineet sen sijaan ovat hyvin tärkeässä asemassa jotta yhteiskunnan rattaat pysyvät pyörimässä. Eliittillä on varmasti palkkalistoillaan ne parhaat tutkijat ja insinöörit. Raaka-aineet taitavat olla tällä hetkellä Kiinassa, Lähi-idässä, Venäjällä ja Afrikassa. Sitä en tiedä mitä kaikkea eliitti todellisuudessa näistä maista hallitsee tai onko eliittien välillä vastakkainasettelua.

Ainoa keino lopettaa eliittien valta lienee nykyisten pankkijärjestelmien tukeminen, mutta sitä ei niin vain lopeteta. Jos joku pyrkisi lopettamaan sen, tulisi kauppasaartoja ja sotia. Voi olla että koko järjestelmä kaatuukin omaan mahdottomuuteensa kolmannessa maailmansodassa, mutta kyllä se eliitti siitäkin selviää ostamalla raaka-aineita niistä maista missä on raaka-aineita ja palkkaamalla insinöörejä sekä tutkijoita tukemaan omaa politiikkaa. Niin kauan kun ihmiset uskovat johonkin valuuttaan, tuovat he oman valuuttansa johon ihmiset käytännössä pakotetaan uskomaan. Onhan näitä ihmisiä ollut historiassa jotka ovat yrittäneet muuttaa tätä järjestelmää, mutta he ovat epäonnistuneet. Rahalla tai valuutalla on aina arvoa johon ihmiset uskovat ja tämän vuoksi on helppo lahjoa ja kiristää ihmisiä. Pelkällä ruoallakin voi tietysti aina käydä sotaa jos se on ainoa valuutta mihin ihmiset uskovat. Tosin se on mahdotonta että kaikki ihmiset samaan aikaan päättäisivät etteivät usko mihinkään muuhun valuuttaan kuin ruokaan koska elämä ei pyöri pelkän ruoan ympärillä. Tarvitaan myös tietotaitoa ja raaka-aineita asuntoihin, vaatteisiin ja terveydenhuoltoon. Eliitti käytännössä hallitsee näitä kaikkia ja vaikka eliittien joukkossa olisi vastakkainasettelua toisten eliittien kanssa, aiheuttaa tiettyjen eliittien eliminointi diktatuurin.

Ei tästä järjestelmästä tunnu pääsevän eroon. Kaipa sitä on yritetty uskonnoilla ja kommunismilla korjata mutta heikoin tuloksin koska eliitti ryhtyy sotimaan niitä vastaan jotka asettuvat heidän orjuutusteollisuutta vastaan.

• globaali sekasorto
        eläkkeet ylös kirjoitti:

optiot verolle
        90% jos on yli 10000e
        99% jos on yli 100000
        100% jos yli 1000000

Ihan hyvältä idealta kuulostaa tuo optioiden verotus.

Kenties tuo pitäisi kuitenkin suhteuttaa jollain tapaa valtionvelkaan ja muihinkin asioihin kuten työttömyyteen, köyhyyden ehkäisemiseen ja eläkeiän nostoihin. Eli jos valtiossa on vähän köyhiä, pieni työttömyysaste ja pieni valtionvelka niin tällöin myös optioiden verotus olisi pienempää.

Rikkaiden varallisuuden suoranaisella verotuksella voi kuitenkin olla negatiivisia vaikutuksia koko Suomen talouteen. Rikkaat siirtävät varansa muihin maihin jos heiltä yritetään viedä rahoja. Jos Suomi päättää toimia näin, eivät rikkaat tue Suomea ja tarjoa sitä tietotaitoa ja raaka-aineita Suomen kansalaisille mitä he voivat tarjota. Suomesta tulisi lähes kommunistinen valtio tätä kautta joka aiheuttaisi Suomen syrjintää globaalissa markkinataloudessa. Syrjintä tosin on jo alkanut johtuen muiden maiden paremmasta kilpailukyvystä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nokian-puhelinten-koonti-lahti-kiinaan---tyontekijat-rauhallisina/art-1288417369651.html?ref=lk_is_1
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-nokia-vahentaa-yli-tuhat-tyontekijaa-salossa/art-1288447671169.html

• nimeni ei oo erkki
        fsgdgsdfgasdfasdfsdf kirjoitti:

mitä ihmeen rahaa tuokin tarvitsee? itse 90-luvulla lähdin norjaan ja rahaa oli 50mk. siivoojan kärryt otin terminaalin ala-aulasta ja työnsin ne lipuntarkastuksen ohi muina miehinä. laivalla ostin tupakka-askin ja kaljatuopin. siinä ne rahat sitten oli. junalla pummilla göteborgiin kun en tiennyt että osloon suorempikin reitti menee. siitä seuraavalla junalla osloon. ensimmäinen työmaa johon huonolla peruskouluruotsilla menin pyytämään rakennustöitä, otti minut. ensimmäiseen palkkaan asti asuin työmaan parakissa ja sain sen verran kottia että ruokaan oli rahaa.

no ihan noin helposti tuskin sieltäkään tänäpäivänä töitä löytää, mutta takuulla löytää. eikä sitä aikuisena noin vain tule lähdettyäkään, kun sitä murehtii jonninjoutavia asioita. niillä asioilla vain on tapana järjestyä kun rohkeutta ja viitseliäisyyttä on.

on minulla noita nollabudjetin reissuja ollut ennen sitä ja myös sen jälkeen. ihan rahoissanikin olen yöksi mennyt rakennustyömaalle nukkumaan, kun minusta nyt vain on typerää matkarahoja hotelliin törsätä.

fgsjgf

dude you suck, oot esittäny isoo pyhyyttä, ite en oo huomannu ku tekopyhyyttä. :(

• Moderni Rikos:
        ei toivoa kirjoitti:

Kyllä eliitille riittää työntekijöitä. Kiina ja intia on täynnä ihmisiä jotka ovat valmiita orjan asemaan. Ja kyllähän sitä länsimaissakin ollaan jossain määrin orjanasemassa. Tulevaisuudessa nykypäivän länsimaat tulevat luultavasti olemaan vielä enemmän orjan asemassa mitä esimerkiksi Kiina.

Jos eliitti poistaisi väestöstä 90 % jonkun superviruksen tai sikainfluenssan avulla, jäisi heille enemmän kuin riittävästi väestöä mihin tahansa. Tätä kautta maapallokin voisi paljon paremmin kun väestöä vähennettäisiin. Tällöin eliitti saisi myös enemmän valtaa.

Rahalla ei ole mitään merkitystä eliitille koska se on vain tyhjänpäiväisiä numeroita tai paperilappusia joita he painavat kansalle. Tietotaito ja raaka-aineet sen sijaan ovat hyvin tärkeässä asemassa jotta yhteiskunnan rattaat pysyvät pyörimässä. Eliittillä on varmasti palkkalistoillaan ne parhaat tutkijat ja insinöörit. Raaka-aineet taitavat olla tällä hetkellä Kiinassa, Lähi-idässä, Venäjällä ja Afrikassa. Sitä en tiedä mitä kaikkea eliitti todellisuudessa näistä maista hallitsee tai onko eliittien välillä vastakkainasettelua.

Ainoa keino lopettaa eliittien valta lienee nykyisten pankkijärjestelmien tukeminen, mutta sitä ei niin vain lopeteta. Jos joku pyrkisi lopettamaan sen, tulisi kauppasaartoja ja sotia. Voi olla että koko järjestelmä kaatuukin omaan mahdottomuuteensa kolmannessa maailmansodassa, mutta kyllä se eliitti siitäkin selviää ostamalla raaka-aineita niistä maista missä on raaka-aineita ja palkkaamalla insinöörejä sekä tutkijoita tukemaan omaa politiikkaa. Niin kauan kun ihmiset uskovat johonkin valuuttaan, tuovat he oman valuuttansa johon ihmiset käytännössä pakotetaan uskomaan. Onhan näitä ihmisiä ollut historiassa jotka ovat yrittäneet muuttaa tätä järjestelmää, mutta he ovat epäonnistuneet. Rahalla tai valuutalla on aina arvoa johon ihmiset uskovat ja tämän vuoksi on helppo lahjoa ja kiristää ihmisiä. Pelkällä ruoallakin voi tietysti aina käydä sotaa jos se on ainoa valuutta mihin ihmiset uskovat. Tosin se on mahdotonta että kaikki ihmiset samaan aikaan päättäisivät etteivät usko mihinkään muuhun valuuttaan kuin ruokaan koska elämä ei pyöri pelkän ruoan ympärillä. Tarvitaan myös tietotaitoa ja raaka-aineita asuntoihin, vaatteisiin ja terveydenhuoltoon. Eliitti käytännössä hallitsee näitä kaikkia ja vaikka eliittien joukkossa olisi vastakkainasettelua toisten eliittien kanssa, aiheuttaa tiettyjen eliittien eliminointi diktatuurin.

Ei tästä järjestelmästä tunnu pääsevän eroon. Kaipa sitä on yritetty uskonnoilla ja kommunismilla korjata mutta heikoin tuloksin koska eliitti ryhtyy sotimaan niitä vastaan jotka asettuvat heidän orjuutusteollisuutta vastaan.

Eliitti ei osta enää raaka-aineita. He tunkeutuvat valtioon tekosyillä, ja VIEVÄT ne kansallisvarannot. Näin on käynyt Irakissa, Libyassa, Afghanistanissa, Laosissa, Kambodjassa, Vietnamissa... lista on miltei loputon..

• Haloo..
        Moderni Rikos: kirjoitti:

Eliitti ei osta enää raaka-aineita. He tunkeutuvat valtioon tekosyillä, ja VIEVÄT ne kansallisvarannot. Näin on käynyt Irakissa, Libyassa, Afghanistanissa, Laosissa, Kambodjassa, Vietnamissa... lista on miltei loputon..

Suomesta ryöstetään pohjavedetkin. Aseina eu-byrokratia ja korkovelka-ase.

• EPÄ OIKEUDEN MUKAIST
        Opiskelijanuori kirjoitti:

SAMAA MIELTÄ MAMUT JA NIIDEN LAPSET EI KÄRSI LAMASTA EIKÄ MUUSTAKAAN .TUET TÄYDET SAA JOKA PÄIVÄ.

• sdasfasdgfd kirjoitti:

Olet näemmä syntynyt kultalusikkasuussa, ei ole minkäänlaista hajua todellisesta elämästä. Näet asioita vain omasta näkäkökulmastasi, vahinko vain kun monella päättäjällä on sama häiriötila aivosoluissa ja päätöksetkin on yksisuuntaisia.

• nimim erkki
        ahneutta, ei älyä kirjoitti:

Ahneutta se vaan on jos kaiken haluaa itselleen. Raukkikset tekee sen vielä toisten kustannuksella. Tyhmiä suomalaiset kyllä on kun haluavat tuhota oman maansa.

mun mielest se on aika sokeeta ahneutta.

arvosta itseäsi sen verran, että arvostat muitakin. se ei oo ittensä arvostusta luoda isestään se kuva, että oot kusipää ja sua tulee välttää kuin ruttoa. en näe ahneutena siinä, että teet elinympäristösi touhuillasi paskemmaksi. sitä kutsutaan itsensä kusetukseksi, eivätkä kaikki edes tajua itseään kusettavan.

jotenki outoo ettei jengi voi elää yhteisönä, ku sillee hommat vaa toimii. se on huomattu ja jos vähän ajattelet muitaki nii tuut sen iteki huomaamaan. palvelus palveluksesta on velkaakin sitovampi järjestelmä, eikä se tuu vituttaa ketää.
        pieni palvelus on jollekin iso palvelus. mietitään esim ihmistä joka on just saanu palkan se 10 euroo siitä 1600eurosta ei tunnu missään, mut jolleki se 10euron saaminen on jumalan pelastus.

emmä toki, kyl hippinä tajuun et on muillakin elämäns. en voi sanoo mikä on suora oikee tai mikä on väärin. jos jostain on kivaa elää ikuisuus omien ''oikeiden'' kelojensa kanssa niin mikäs siinä, itehän me elämämme elämme. ja itteni on elämän aikana petetty monet kerrat, mikä vähän laskee luottoo muista ihmisistä -> ei niin hirveesti tee mieli ajatella muita. tai näin se vois mennä. ite kyl ajoin antaa itestäni hyvän kuvan ja haluun et mut muistetaa sillä et toi jeesaa, jos oikeesti tarvii jeesii ja sen ansaitsee.. kumpi tekee itestän paremman kuvan, se joka auttaa sut ylös ojasta vai se joka potkii sut sinne :D

joku pv viel isotki kaupungit tajuu sen yhteisöllisyyden hyödyn ja arvon ja voidaan meki toimii niinkuin pienissä kaupungeissa, ajatella myös toisiamme. tai tähän uskon. toisaalt kyl tuntuu et yhä enemmän ja enemmän jengi kävelee paperipussi päässä omaa napaansa ympyrää ja miettii turhuuksia esim ajatteleeko jengi et oon ttun kova sälli. mun mielestä oot kova sälli jos pystyt vilpittömästi ajattelee muitakin kuin itseäsi.

me muut myös omaamme aivot, miten eroamme sinusta?

• nimim erkki
        nimim erkki kirjoitti:

mun mielest se on aika sokeeta ahneutta.

arvosta itseäsi sen verran, että arvostat muitakin. se ei oo ittensä arvostusta luoda isestään se kuva, että oot kusipää ja sua tulee välttää kuin ruttoa. en näe ahneutena siinä, että teet elinympäristösi touhuillasi paskemmaksi. sitä kutsutaan itsensä kusetukseksi, eivätkä kaikki edes tajua itseään kusettavan.

jotenki outoo ettei jengi voi elää yhteisönä, ku sillee hommat vaa toimii. se on huomattu ja jos vähän ajattelet muitaki nii tuut sen iteki huomaamaan. palvelus palveluksesta on velkaakin sitovampi järjestelmä, eikä se tuu vituttaa ketää.
        pieni palvelus on jollekin iso palvelus. mietitään esim ihmistä joka on just saanu palkan se 10 euroo siitä 1600eurosta ei tunnu missään, mut jolleki se 10euron saaminen on jumalan pelastus.

emmä toki, kyl hippinä tajuun et on muillakin elämäns. en voi sanoo mikä on suora oikee tai mikä on väärin. jos jostain on kivaa elää ikuisuus omien ''oikeiden'' kelojensa kanssa niin mikäs siinä, itehän me elämämme elämme. ja itteni on elämän aikana petetty monet kerrat, mikä vähän laskee luottoo muista ihmisistä -> ei niin hirveesti tee mieli ajatella muita. tai näin se vois mennä. ite kyl ajoin antaa itestäni hyvän kuvan ja haluun et mut muistetaa sillä et toi jeesaa, jos oikeesti tarvii jeesii ja sen ansaitsee.. kumpi tekee itestän paremman kuvan, se joka auttaa sut ylös ojasta vai se joka potkii sut sinne :D

joku pv viel isotki kaupungit tajuu sen yhteisöllisyyden hyödyn ja arvon ja voidaan meki toimii niinkuin pienissä kaupungeissa, ajatella myös toisiamme. tai tähän uskon. toisaalt kyl tuntuu et yhä enemmän ja enemmän jengi kävelee paperipussi päässä omaa napaansa ympyrää ja miettii turhuuksia esim ajatteleeko jengi et oon ttun kova sälli. mun mielestä oot kova sälli jos pystyt vilpittömästi ajattelee muitakin kuin itseäsi.

me muut myös omaamme aivot, miten eroamme sinusta?

ekan tähtirivistön kohdalle kuspää ettei mee ohi. ei taida olla kuspäälle ja mulkkulle kiltimpää synonyymia sorry s24

• Valitsevat ei-suomal
        ? kirjoitti:

Suomalaisille ei kelpaa nämä hommat. Miksi?

Kelpaa, mutta hyysärien aivopesu tuottaa vääristymiä tässäkin.

• ei toivoa
        Moderni Rikos: kirjoitti:

Usein tuo on kyllä totta.

Osa rikkaista kyllä ostaa raaka-aineita, mutta sodalla homma saattaa hoitua halvemmin koska kansa on se joka maksaa sodan aiheuttamat kulut. Mutta osittain homma hoidetaan myös niin että paikalliselle diktaattorille maksetaan siitä että heidän maan luonnonvarat viedään orjuuttamalla paikallinen kansa maksamalla heille minimipalkkaa.

• ?
        Valitsevat ei-suomal kirjoitti:

Kelpaa, mutta hyysärien aivopesu tuottaa vääristymiä tässäkin.

Näilläkin palstoilla suomalaiset kehuu että on helpompi maata kotona tukien varassa kun lähteä duunariksi.
        Itse teen pienipalkkaista työtä. Olen suomalainen ja en nosta minkäänlaista tukea vaan elätän mieluummin itse itseni.

• JK

VAI NIIN

• Eläke Timpuri

Jos säästöjä haetaan niin ,olisi parasta ensin puuttua kohtuutomiin johtajien palkkioihin ja heidän ylisuuriin eläkkeisiin. Sitten voitaisiin määrätä ihminen jäämään eläkkeelle kun on eläkeiässä tai eläkkeen maksaminen loppuu. Tulisi vapaita työpaikkoja nuorille työttömille. Unohtaa Guggenheimit ja muut vastaavat isot hankkeet joihin tarvitaan valtion tukia . Rakentaa ne sitten parempina-aikoina ,sen jälkeen kun on nostettu Kreikka jaloilleen ja sitte Espania ja sitte Porttugali ja sitte Italia ja sitte niin edelleen .Hoh.Hoh.Hoo. Voi vit tu mitä touhuu.

• Huono ideako ?

Itse kyllä säästäisin valtion ja kuntien toiminnasta pienentämällä bryrokratiaa. Tukisysteemiä voisi yksinkertaistaa huomattavasti.

Nyt näitä tukilaitoksia ovat TE-keskus, Kela ja Sosiaalitoimisto. Nyt toimitetaan iso nippu papereita joka paikkaan, kun jotain tukea haetaan ja sama toiseen kun haetaan jotain toista tukea. Työtodistuksille ja palkkatodistuksille sähköinen palvelu, josta viranomaiset voivat lupaa vastaan ne hakea ja hyväksyä sähköisesti. Paperien pyörittelyä vähentämällä voisi vähentää tuhansia työtunteja valtion ja kuntien taloutta rasittamassa.

Kaikki kolme toimistoa voisi laittaa yhteen nippuun ja toiminnot saman katon alle. Kunnat ja valtio jakavat kustannukset toimista sen mukaan kummalle vastuut kuuluvat. Yli puolet väestä joutaisi näistä virastoista vähentää ja pistää tekemään tuottavaa työtä muualle, kun paperinpyörittelyä vähennettäisiin.

Alussa tietysti tulisi kuluja lisääntyvän työttömyyden muodossa, ennenkuin virkailijat löytäisivät työpaikan, tosin pienempihän korvaus on kuin valtion maksama palkka. Mutta työn löytämisen luulisi olevan helppoa varsinkin TE-keskuksen porukalle, kun sitä ovat asiantuntevasti niin monta vuotta neuvoneet :)

Tukimuotojen karsiminen ja automatisointi, harkinnanvaraisuuksien pienentäminen, yhteinen tietokanta, johon todistukset voi tallentaa y.m.s..

Tuntuu vaan että, aina karsitaan sellaisista toimista jotka olisivat yksityiselle ihmiselle tärkeitä ja lisätään vaan tukihakemuksia. Mutta näillä mennään :)

• nimim erkki

sossu/kela yms tukisysteemit on byrokraattista paperisotapaskaa ihan vaan siks, ettei jengi jaksais hakee massii.. mut joo onhan se aika vitun omituinen tapa, koska kaikki maksaa, myös se ikuinen papereitten plärääminen.

• Rikkaat rikastuvat

Periövero takaisin, rikkaat ja osakkeen omistajat verolle.

• Kyllä näin on!

Eihän se velka koskaan lyhene, jollei sitä joskus karsita vähän isommastikin. Kyllä se näin on! Jotenkin outoa että Ruotsin talous on plussan puolella ja Suomen miinuksen. Kyllä sitä pitää saada lyhennettyä!

• Kyllä näin on!

Mutta rikkaiden tulisi maksaa veroa enemmän koska heillä on siihen varaa. Ja ne Finnairin bonukset takaisin Finnairille kiitos...!

• sappi kippee jo

No Ruotsin talous on plussalla kun niitten kruunuja ei viedä ilmaiseksi euroopan pyrokratiaan, eikä pönkittämään muita euroopan maita. Me suomalaiset Kataisen ja Urpilaisen johdolla hoidammen ennemmin esim. Kreikan tekemiä velkoja kuin että käyttäisimme veromarkat niihin asioihin mihin ne on tarkoitus kerätä, eli suomalsten hyvinvointiin.

Suomen politikot ovat aina leikanneet sammoista paikoista, he eivät osaa muuta. Joka kerran on leikkauslistalla lapset, vanhukset ja pienituloiset. Heiltä itseltään ja isotuloisilta ei voi leikata, sillä he ovat tottuneet menemään maha täynnä nukkumaan. Köyhän penska on jo tottunut mahan murinaan, niin ettei se lisä haittaa. Näin tämän yhteiskunnan hyvivoiva eliitti ajattelee.
        Se on sääli ja suuri häpeä.
        Kataisen ja Urpilaisen suusta hyvinvointivaltion puolustaminen kuulostaa tosi kornilta vitsiltä, sillä he tekevät kaikkensa että veromarkat valuvat suomesta ulos.
        Että sellaista isänmaallisuutta.

• säästöleikkuri

Kehitysavun olisi voinut lopettaa kokonaan-se ei toimi, pitäisi jo kansanedustajienkin tajuta tämä fakta.
      Eläkekatto max 3000e/kk, suurempaa eläkettä/kk tarvi.
      Erotaan EU:sta, meillä on ETA, ja Schengen sopimus, ei noihin EU:ta tarvita.
      Siinähän olis jo pitkä penni säästetty.

• Ajomies

Pryy Söpö!-Hai.Ka miten erota kun herrat ei tiedä enää kyytihevosensa nimeäkään!

• aivovaurioo

niin olin perheen pää joka hankki leivän perheelle ja laskut maksoin.sitten olin työtapaturmassa,jossa vammauduin.kaikki lääkärin lausunnot,työkyvytön aivovaurio.ei kuntoutettavissa työhön.nut kela ja varma myllyttänyt vuosia.taas tuli varmasta kielteinen päätös eläkkeestä.itse en aivovammauisena pysty tejkemään sinne vastinetta..päätöksen mukana tuli,pirkko ovaska puhelin 0102444991 numero päätös on valokopio jossa ei edes ole kuka on päätökesen tekijä.nyt lähtee eduskuntaan kantelu mikä on tämän päätökesen tekijä.kun ei ole edes nimeä.kohta olis kirveele työtä jotta olis oikein päätöksiä.jos on kirjoitus virheetä nii se johttuu aivovammasta.yritäkkää saada selvää arvatkaa lopuut.

• trollollol

joo oot niin surkee trolli et oot ihan varmasti saanu aivovaurion

• Solidaarisuusvero?

On kerrottu solidaarisuus verosta. Se otetaan yli 100.000 euros vuodessa ansaitsevilta.

Mutta miten paljon se on? Ja kuinka paljon heitä on Suomessa?

• kosmetiikkaa

Se solidaarisuusvero on Urpilaisen kosmetiikkaa sille kun se käännäytti nuttunsa ja alvimyönteiseksi, vaikka oli kynnyskysymys hallitukseen menolle. Suureen ääneen täti kaakatti ettei missään tapauksessa alviin kosketa!
        Alvin nostohan koskee kaikkein pienituloisinta porukkaa ja tosi rankasti, sillä taas saadaan ruuan ja asumisen hinnat nostettua sille tasolle, että lapsiperheet syövät aina vain huonommin.
        Se on kansanterveyden kohottamista, sillä ainakin pienituloisten lapset pysyvät soukkina ja isosilmäisinä.
        Eikös tuo alvi ole EU-vero. Sitä pitää nostaa jatkuvasti koska herrain kustannukset kasvavat määräämättömästi.

• mr

niin ja sekin tehtiin väliaikaiseksi ehkä vuodeksi

• mikä mikä

Juoppojen,mustalaisten ja ns.maahanmuuttajien hyysääminen on iso rahanreikä.Siinä eka säästökohde!

• Asdertson

Kun katsoo Espanjan työttömyyslukuja, n 25% työikäisistä, yli puolet nuorisosta, ja vastaavia ongelmia Portugalissa, Irlannissa, Kreikassa, Latviassa ja Virossa, joista kaikista on lähdetty massottain työnhakuun ulkomaille.

Jännitän päivää, jolloin meille tulisi samanlainen tilanne - 1970-luvulla meiltä valuttiin suurissa määrin Ruotsiin.

Etelä-Euroopan kaltaisen tilanteen välttämiseksi on tehtävä kaikkemme. Jos asiasta selviää pienillä verorukkauksilla, olemme yhä selviäjien joukossa.

Työllistäkää suomalaisia, kannustakaa nuoria!

Tämänsuuntaisessa isänmaallisuudessa ei ole mitään hävettävää.

Ja säästökohteista: yleinen asevelvollisuus on lakkautettava. Sellaista ei ole Euroopassa muillakaan. Ja paisunut upseerikunta eläkkeelle.

• kylmaarnäinonsillee

Puoluetuki 36 miljoonaa vuodessa! Tuosta ottaisin 26 miljoona pois kunnes suomen talous on kunnossa. Keppiä ja porkkanaa poliittisille puolueille. Sitten jättäisin ne 180 miljoonan ohjukset hankkimatta. Laittaisin katon ylisuurille eläkkeille. Max 6 000 kuussa. Leskeneläkkeille myös max 2000 kuussa.Näistä yhteensä n 300 miljoonaa säästöä.

Sitten sallisin turpeen käytön kotimaisena uusiutuvana energiana. Tämä tuo työpaikkoja suomeen ja öljyn ja hiilen tuonti vähenee. Kauppatase korjaantuu. Ensimmäinen sairaspäivä työntekijän omaan piikkiin. Ruotsissa ainakin ollut tehokas tuottavuuden nostokeino. Ja pitäähän työntekijälläkin joku omavastuu olla mielestäni.

Tupakan , viinan ja päihteiden käytöstä johtuvat terveysongelmat maksettavaksi enemmän käyttäjän omasta pussista. Tuosta 200 miljoonaa lisää.

• Sekomuus

Säästäisin mieluummin rauhanturvaamisesta, Kreikasta, vakausmekanismista...

• .......

´´Puoluetuki 36 miljoonaa vuodessa! Tuosta ottaisin 26 miljoona pois kunnes suomen talous on kunnossa. Keppiä ja porkkanaa poliittisille puolueille. Sitten jättäisin ne 180 miljoonan ohjukset hankkimatta. Laittaisin katon ylisuurille eläkkeille. Max 6 000 kuussa. Leskeneläkkeille myös max 2000 kuussa.Näistä yhteensä n 300 miljoonaa säästöä.

Sitten sallisin turpeen käytön kotimaisena uusiutuvana energiana. Tämä tuo työpaikkoja suomeen ja öljyn ja hiilen tuonti vähenee. Kauppatase korjaantuu. Ensimmäinen sairaspäivä työntekijän omaan piikkiin. Ruotsissa ainakin ollut tehokas tuottavuuden nostokeino. Ja pitäähän työntekijälläkin joku omavastuu olla mielestäni.

Tupakan , viinan ja päihteiden käytöstä johtuvat terveysongelmat maksettavaksi enemmän käyttäjän omasta pussista. Tuosta 200 miljoonaa lisää.´´

MAHTAVIA ideoita sulla! ole niin ystävällinen ja pyri mukaan politiikkaan äänestän sua ehdottomasti jos vaan puolueesi on joku muu kun Rkp tai Vihreät! :D

• haistakaa iso V

"Tuntuu tämä hallituksen touhu olevan sitä, miten parhaiten saataisiin ns. keskiluokka nujerretuksi."

Osuit asian ytimeen.

Normaali ydinperhe pitää tuhota, miehet neitimäistää ja naiset miehistää.ydinperheen tilalle pitää tuoda valtio ja sen hyvinvointi ennen ihmisiä.kunnon kommarikiinaa ollaan siis tekemässä.

sitten vastausta toiselle joka kirjoitti näin:

"jos hankit koiria, sinulla on oltava varaa elättää niitä. jos hankit lapsia, sinulla on oltava varaa elättää niitä. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? vapaamatkustuspäivät on nyt lopussa!"

Paskaa.
      Oletko miettinyt kuka sinun sontavaippasi vaihtaa kun olet vanhainkodissa eikä ole jatkajia työlle? Ei työtävieroksuvilla mamuilla voi paikata sitä vajetta joka jää kun porukka jää eläkkeelle.tarvittaisiin niitä lapsia jotka varttuvat aikuiseksi.muistatko vielä kun valtio voivotteli ettei me lisäännytä tarpeeksi?

ja nyt sitten lapsiperheitä lyödäänkin haloilla valtion toimesta (ja halosella aiemmin :D )

Ei tämä maa ole enää sama suomi jossa perhearvot ja yhteishenki olisi tärkeä.rikkaat rikastuu ja köyhiä potkitaan kuin koiria.

• teitsi1

missäs vitussa se hyvinvointivaltiomme sijaitsee? piirrä kartta sinne ja tuu pois täst meidän kulissihyvinvoinnista.

• nimim erkki

me voidaan tehdä suomesta taas suomi.

mulle ainaki ne hetsut siel eduskunnas ei oo yhtään mitään, ne ei vaikuta juurikaan mun elämään vaikka siltikin ihan vitusti.
        jos kansa toimii niin ei sudet liikuttele. niin se vaan menee. jotenki tuntuu, et ihmiset on unohtanu et mehän elämämme teemme, mehän itseämme liikutamme ei ne pellet jotka siel telkkarishowssa nimeltä eduskunta istuu. ja maailma muuttuu sen mukaan miten kansa toimii. tottahan tää meidän ihana toimiva demokratiamme on aika diktaturia mut mä silti teen elämäni sano sammakkosoini mitä tahansa.

ja me yhes voidaan tähän menoon vaikuttaa. toki tää netissä kirjotteluki jeesaa, jeesaa avaamaan ihmisten silmiä, mut ei se nyt hirveempii tonne irl vaikuta et tuut tänne trollailee ja puhuu mukaviisasta paskaasi. senkun tahdittaa ja tekee maailmansa.
        joissain pienemmissä kaupungeissa asiat toimii ihan siellä asuvien ehdoilla, koska ne osaa toimia yhdessä, puhkua yhteen hiileen eikä niinkuin pääkaupunkiseutulaiset kusipäät minäminäminä ja tärkeintä on minä fuck teenkö toiminnallani asuinpaikkaani huonommaksi paikaksi asua.

se yhteen hiileen puhkuminen oli aikoinaan perusmerkki suomalaisuudelle. mitä se on nykyään? eiku otetaa amerikkamalli vaan ja kustaan asiamme.

• nimim erkki

joo siis leikataan kuluja kaikissa parhaissa muodoissa, koulutus ja sairaanhoito vaan helvettiin, et saadaa lisää musiikkitaloja ja ihme portteja metrolaitureille, joilla ei tee mtn. puhumattakaan penkeistä, joissa on lisä osa ettei niillä voi makoilla (muka), pari erikoisvalmisteista bussipysäkkiä, jotka nekin varmasti joku nuorisohuligaanijengi pistää paskkaks.

verorahat saatas ihan hyvin riittämään kaikkeen järkevään, jos niitä ei kokoajan syynättäis kaikkeen turhaan.
      bussipysäkit esim maksaa ihan helvetisti, jos mietitään et niihin ois halvempi ja tehokkaampi ratkasu, landel on niit puisi pysäkkei, lähe semmonen rikkoo kivel, helpommin sanottu kuin tehty.

naurattaa sillee et meidän rahat menee kaikkeen turhaan paskaan ja sit kaikesta tärkeestä leikataan, et päästään vaan kehittymään mahdollisimman turhaan ja materialistiseen suuntaan. mitä helvettii me oikeesti tehää viidellä finlandiatalolla, pitäskö rakentaa pari eduskuntataloo lisää ihan vaa koska on rahaa (muka niin vitusti.)

joskus mietitytti et mimmosta päätöstä siellä isossa salissa tehdään, sit lakkasin miettimästä ku lisää julkkiksii ja idiootteja lappas sinne. jos kansanedustushomma ois kutsumusammatti nii maailma ois paljon parempi paikka elää. mut mikäs siinä jos kahvii juomalla ja paskaa puhumalla palkka juoksee, en mä ainakaan valittais.
      sit on kyl hauska tää helsingin kaupungin johto.. no joo nuorii jeesataa helvetisti, koska päihteidenkäyttö ja työttömyys nuorten osalta on kasvanut pirusti. mut vois sitäki tukee enemmän. ja mun mielest tää helsinginkaupungin nuorten ''tukemis'' tapa on vähän naurettava, syynätään rahaa niille ja jeesii ja oikeesti ette saa mitään vastaan. mäki olin semmosel kurssil mis ei tehty mtn, siel ei ollu pakko olla ja sai rahaa ja ilmasta ruokaa, viel sossumassien päälle.. tälleinhän ne nuoret saadaan duuniin ja kouluun, palkitsemalla niitten lusmuilusta. (y) hyvä suomi, hyvä helsinginkaupunki.

enkä ees usko et oon ainut ihminen joka keksis miljoonii parempii tapoi käyttää verorahoja, MEIDÄN RAHOJAMME.

• 19+7

Yhteiskuntaidea maassa kun maassa on perustetta kilpailu-ajatuksen päälle. Tämä tarkoittaa sitä, että tuon ajatuksen pohjalle rakennetut systeemit johtavat väistämättömästi voittajiin/häviäjiin ja syrjintään. Olemme oppineet yhteiskunta-ajatuksen jo lapsena, ja siksi jatkamme sen ylläpitämistä, eli toisin sanoen koko ongelma on meidän mielessäme.

Ratkaisu ongelmaan on siis se, että jokainen oppii ymmärtämään oman ajatusmallinsa ja muuttamaan sen, sillä yhteiskunnan fyysinen olemus on vain seuraus siitä. Toisin sanoen jokaisen täytyy ymmärtää itseänsä, jotta ongelma ratkeaisi.

Olen tutustunut erääseen filosofiaan josta löytyy aivan uusi ja todella mielenkiintoinen näkökulma asioiden tarkasteluun. Sen avulla oppii myös ymmärtämään omaa sisintään, ja siten pääsemään opittujen ajatusten vaikutuksesta. Filosofia on Alkuajatus, ja suosittelen tutustumaan siihen sillä se todella toimii! Katso www.alkuajatus.org

• outo mielipide

Miksi säästöä ei voisi aloittaa leikkaamalla kansanedustajien palkkoja?? Miksi säästöjen on AINA kohdistuttava lapsiin / nuoriin??

Mutta se on sitä, että köyhiltä otetaan ennemmin pois, kuin rikkailta, ja sitten ihmetellään kovaan ääneen jos tapahtuu perhesurmia ym katastrofeja.

• nimim erkki

jep..

enemmän rahaa rikkaammille ja enemmän pois köyhiltä, enemmän verorahoilla paskaa ja taas leikataan järkevistä kuluista. kyllä tällä tavoin saadaan hieno maa kehitetyksi ja kansa todellakin on ylpeä päättäjistään.

• Vuokraisäntä verolle

Verotusmuutoskohteita:

1. Ansiosidonnaiset hiiteen - töitä joko on tai sitten ei ole.

2. Asuntokeinottelu suitsittava: vuokra-asunnoista on tullut liian kannattavia sijoituskohteita. Tunnen ihmisiä, jotka omistavat 5-10 asuntoa, joissa he eivät asu vaan pitävät niissä vuokralaista kiskurivuokralla. Tämä vääristää asuntotarjontaa, vähentää omistusasuntojen määrää monella alueella, ja nostaa vuokratason esim. Helsingissä täysin kohtuuttomuuksiin.

Surullisena olen saanut omalla "hyvällä asuinalueellani" seurata, kuinka sijoittajat ostavat kaikki myyntiin tulevat asunnot vain vuokratakseen ne eteenpäin, ja tienoo muuttuu kokonaan vuokra-asuntovaltaiseksi.

Asuntojen haalijoiden voittoja saisi rokottaa huomattavasti korkeammalla verotuksella. Ahneus - jota ei tässä edes tehdä ahkerallaq työllä - ei saa olla myös verotuksellisesti kannatettava asia.

• mp

ministereiden ja kansanedustajilta palkat leikkuriin ja luontaisedut pois

• reachforadream

Synnyin vuonna 1990, nimittävät laman lapseksi. Kotona ei ollut aina ruokaa, koska vanhemmat työttöminä joivat vähäiset toimeentulotukensa (ja lapsilisät). Huostaanoton jälkeen lapsuus oli oikein onnellista, kerran viikossa oli lupa ostaa jopa karkkia. Minut kasvatettiin elämään kohtuudessa ja välttämään velkaa.

Nyt opiskelen itselleni ammattia ja käyn satunnaisesti töissä pystyäkseni maksamaan vuokrani ja elättämään itseni. Tulevaisuus on tuntunut valoisalta. Tänään hallituksen leikkaussuunitelmaa lukiessa tuli petetty olo. Meiltä, joita jo lapsena syrjittiin ja joiden hyvinvointia leikattiin, viedään nyt mahdollisuus tasapainoiseen aikuiselämään. Lasten hankkiminen tuntuu pelottavalta, sillä takuuta varmasta työpaikasta ei ole, ja uskon lapsilisien leikkaamisen jatkuvan.
      Ja koulutuksen rahoituksen vähentäminen tarkoittaa käytännössä uusien sukupolvien huonompaa koulutusta, mitä en omille lapsilleni soisi.

En haluaisi valmistuttuani lähteä ulkomaille työnhakuun, sillä Suomi on ollut hyvä maa asua. Luulen tietäväni mistä puhun, sillä olen asunut yhteensä 3 vuotta eri puolilla maailmaa. Täällä kytee kuitenkin vahva viha johtuen epäoikeudenmukaisesta talouspolitiikasta. Tämä tulee kääntämään kansalaiset toisiaan vastaan.

Olen pettynyt yhteiskuntaan, johon oli aiemmin lottovoitto syntyä.

• seolisittensiinä

"Olen pettynyt yhteiskuntaan, johon oli aiemmin lottovoitto syntyä."

Tämä on propagandaa joka ei pidä paikkansa. Ei tämä ole sen parempi maa ollut kuin monet muutkaan eurooppalaiset maat. Täällä on aina ollut kieroa porukkaa jonka vuoksi poliitikotkin ovat sellaisia. Et ole menettänyt mitään joten turha pettyä sellaiseen mitä ei ole ollut olemassa. Nykyinen globaali maailma tulee kyllä tekemään Suomesta todennäköisesti hyvin haastavan paikan asua joten itsekin mielelläni muuttaisin muualle. Suomessa hallitsee monopolimarkkinat joihin on lähes mahdoton puuttua ja tämä vaikuttaa suuresti talousnäkymiin sekä korruptioon.

• Hyvin menee

Kyllä mummeli ja muutama muukin kirjoittaja vat ymmärtäneet asian hieman väärin.

Puolueesta riippumatta jokainen tahtoo tietysti maan parasta, hieman erilaisin keinoin.

Suomella on mennyt ja menee yhä jos ei nyt maailman parhaiten, niin ainakin ihan terävimmässä kärjessä ollaan.

Työttömyys on jopa laskenut ja se jos mikä on hyvä asia. Palkkataso Suomessa on jotain aivan muuta mitä kolminkertaisen työttömyysprosentin omaavassa Espanjassa, joten vaikka verot ovat törkeän kovat, niin kyllä siitä käteen jää enemmän kuin monessa muussa maassa.

Ajat nyt vain ovat tällaiset, eikä Suomi yksin voi koko maailmaa pelastaa suosta, vaikka siltä joskus tuntuukin, että niin yritetään, kun sallitaan pysyvä sosiaaliturva erinomaisen löyhin perustein vierasmaalaisille, jotka eivät varmaankaan sopeudu Suomeen sen paremmin kuin romanit, joista vain pieni osa käy edes pakollisen oppimäärän verran koulua.
      Kulujahan tuosta väistämättä syntyy, mutta ei niin valtavasti, että taloutemme siihen kaatuu.

Rikkailta olisi tietysti kiva ottaa rahat tuollaiseen, mutta vaikka heiltä vietäisiin kaikki, niin sillä rahalla ei maksettaisi kuin promille menoista, koska noita rikkaita on niin vähän.
      Nostamalla keskiluokan verotusta jotain saadaan aikaankin.
      Harmi tietysti, jos lapselta jää älypuhelin vaihtamatta uuteen "must"-malliin, mutta se on nyt vain kestettävä.
      Ei siellä Espanjassakaan kaikilla lapsilla ole sitä uusinta mallia. Hyvä jos on kylmä ja kostea koti parilla makuuhuoneella jaettavaksi mummon ja muun katraan kanssa.

Nousukausi ei ole vielä kertaakaan jättänyt tulematta, paitsi tietysti sosialistisen järjestelmän omaavissa maissa, joissa kansa ei ole koskaan saanut maistaa yltäkylläisyyttä kuten Suomessa viimeisinä vuosikymmeninä.

Veikkaanpa, että mummokin ehtii vielä näkemään ajan jolloin poika taas vaihtaa Bemarinsa joka kolmas vuosi.
      Aika moni vaihtaa nytkin, kun keskipalkka on lähes neljä tonnia ja sen sanotaan olevan jakautuneen maailman tasaisimmin kaikille palkansaajille, naiset mukaanlukien.

Kyllä tämä tästä.

• Lapsilisät pois.

Miksi pitäisi maksaa tukia siitä,että joku tekee lapsia? Eikö jokaisen joka haaveilee lapsista,pitäisi olla sen verran varallisuutta,että pystyy ilman tukia lapsensa elättämään? Urheilijoilta myös tuet pois. Miksi ammattitason urheilijoita pitää vielä valtion varoista tukea? Ammattilaisilla on sponsorit,jotka jo rahoittavat urheilijaa.Tai miksi sanomalehtiä tuetaan myös miljoonilla vuodessa? Miksi armeijalta ei leikata enempää rahoitusta,kun ei löydy edes riittävästi varusmiehiäkään? Samoin kulttuurista pitäisi myös lohkaista reilusti pois,koska on aivan liikaa tyhjänpäiväistä taidetta,joita vain kourallinen ihmisistä käy edes katsomassa,teattereista nyt puhumattakaan,tai suunnittelu asteella olevasta guggenheim museosta. Kuten myös kehitysavustuksia pitäisi leikata reilusti. Samoin perintövero takaisin,kuten myös osinkoverotusta on järkevää korottaa reilusti. jne, Jo näillä saataisiin valtiolle paljon säästöjä.

• 3455555555

Minusta on ihan oikein että lapsiperheiltä otetaan tukia pois.

Miksi?

Ihan yksinkertaisesta syystä. Se saisi IHMISET MIETTIMÄÄN ennenkuin alkavat niitä lapsia puskemaan ulos ja vaan kuvittelemaan, että kyllä ne veronmaksajat ja valtio maksaa teidän lapsienne elämän. Ei, se pitäisi olla te, jotka ne lapset kustantaa, ei valtio tai muut ihmiset.

Kyllä niitä töitä on, yksinhuoltajillekkin, mutta mielummin nämä istuvat kotona ja valittavat, kuin että menisivät tekemään niitä töitä taatakseen lapsilleen hyvän elämän.

Kaikki pitäisi valtion maksaa ja ihmisten pitäisi saada tehdä mitä haluavat, virheitä tai ei, jonkun muun ne pitää kustantaa.

Köyhän ei tulisi saada lapsia, jos ei ole varaa. Tiedän että tämä saa paljon miinuksia, mutta se on ihan fakta.

• Per suo sit kok vihaaja

Joo o valituksia on monenlaisia .. Annetaan nyt jo lapsiperheiden ja todella matalapalkkaisten olla jo rauhassa . Miettikääpä ... Työmatka joka päivä yli 100km , palkka 10e tunti... Raskas duuni , monta vuotta samaa . Selkä menossa ja keuhkot täynnä pölyä . Tärkeä duuni kuitenkin yhteiskunnalle . Mutta mistä sit vois säästää ...
        Puoluetuet pois , jos ei puolue kannata niin ei ku konkurssi sille. Ei me tarvita puolueita päättämään vaan ihmisiä !
        Sama juttu vaalituille , sehän on nähty että se on Suomes "rikollisuuden alkulähde "
        Sitten nää osingot tarkkaan syyniin , ettei duunareiden palkoil makseta niitä . Isoista osingoista kunnon verotus.
        Itsenäisyysjuhlia ei tarvi ollenkaan , eihä Suomi oo edes "itsenäinen" vaan esim kerran pressakauden aikana pitää juhlat menestyneille suomalaisille .
        Niin ja eduskunnan palkkoja alas , että sinne ei mennä vaan rahan perässä .
        Sit tää maahanmuuttajien hyysääminen , eihä ne mee töihi ku mania niille lykätää , vaan niillä on aikaa tehdä esim rikoksia .
        Sit maatalous tuista, totta vieköön pieni tuloinen maatalousyrittäjä tarvitsee varmasti joka tukiais eken minkä saa. MUTTA siihenkin pitäisi laittaa joku ökyraja , ettei tukia saisi ollenkaan .
        Sit puhutaan mukamas tulevasta työvoimapulasta . Mikä se sellainen on ? Ulkoistetaan , muutama viime vuosi on laitettu tehdasta siihe tahtiin kiinni ja toisista irtisanotaan satoja joka viikko. Siis mikä työvoimapula ? Ahaa niin vanhusten hoivapalveluihi , no kyl nää "maahanmuuttajat varmaa alkaa siihen puuhaan ?
        Sit ruokatuotanto (alkutuotanto) on loppumassa Suomesta vallan , no onneksi keski-euroopan saastuneilta pelloilta riittää Suomeenkin , poltetaan oma vilja lämmöksi niin kun on tehty, on ainakin uusiutuva energiamuoto .
        Joo ansiosidonnainen pois , työttömät töihin , niitä kyllä riittää esim Suomen metsissä . Vaan työstä pitää maksaa palkkaa , ja siitä sit saadaan verotuloja ja mani liikkuu ...
        Sit nää niin sanotut yritysten "ilmaiseksi " saatavat työvoimat, tee ekak monta kuukautta duunia jollai työmarkkina/ peruspäivärahalla niin saatat päästä töihi , sairasta meininkiä .
        Sen kun kaikki muistais , TYÖ on se jota pitää kansan tehdä , sillä on Suomi sotien jälkeen noussu kuten myös esim Japani .
        Loppukaneetti kokoomus ajaa Suomea tuhoon !

• mart21

Kaksikielisyydestä tulee luopua.Säästö n. 600 000 000 €/vuodessa.
      Samalla päästään pakkoruotsista lopultakin.
      Yleisestä asevelvollisuudesta luovutaan Ruotsin mallin mukaan.
      Säästö n. 300 000 000 €/v
      Maastoautoille ylellisyysvero/käyttömaksu 1000 €/v
      Muskeliveneille ylellisyysvero/käyttömaksu 1000 €/v
      Asuntoautoille ylellisyysvero/käyttömaksu 1000 €/v
      Työmatkakuluvähennys verotuksessa enintään 200 €/k
      Yksityisen terveydenhoidon kela-korvaukset lopetetaan.
      Kuntauudistus enintään 100 kuntaa.
      Asuntolainojen verovähennysoikeus puolitetaan.

Nämä uudistukset aikaisemmin päätettyjen lisäksi.
      Näillä toimenpiteillä saadaan valtion talous pysyvästi tasapainoon ja ei tarvita tuloverojen korotuksia eikä sosiaaliturvan heikennyksiä.

• RKP roskiin vain

Tuo kaksikielisyydestä luopuminen toisi huimat säästöt.
        Mutta mediat (Yle,MTV, Nelonen ja lehdistö) ei uskalla edes keskustella asiasta.

• Rahaa on saatava valtiolle, jotta sitä voidaan sitten luovuttaa Kreikalle ja muille köyhille EU-maille.

• Töihin siitä !

Montako lasta olet rikkaudella saanut aikaiseksi ?

• jako kahteen

Paratiisin viilvoittavat vedet. Nyt on menossa jako, jossa menestyjät saavat siittää jälkikasvua. Näiden jälkipolvet tulevat näkemään tämän lajin viimeiset päivät maapallolla. Eipä käy nykymenolla kateeksi.

• Maajussi Markku.

Ei koske meitä maajusseja, tukea tulee sen verran hyvin.

• apinat.........

Voi lässyn lässyn lapsiperheet. Painukaa sinne missä pippurikaan ei kasva. On täsä kuulkaa muillakin tiukkaa kun teillä perheellisillä.

• paasiku

Voi herranjestas sentään mikä otsikko, jos on varaa ostaa "perjantaipullo" niin on varaa myös maksaa siitä hyvinvoinnista mitä valtio meille suomalaisille tarjoaa.

• rahantekokone

Tehkäähän orjat mukuloita niin saadaan velkakoneeseen ötyä.

• Hyvinvointivaltio

Onhan se lähinnä naurettavaa, että ensiksi tuhlataan 600 miljoonaa ohjuksiin ja muuhun turhuuteen, jotta voidaan säästää ihmisten kannalta tärkeämmistä asioista.

• sinpa

mistä näitä höperöitä kirjottajia tänne riittää ... säästöö olis siinä et joka ukko sieltä eduskunnasta ulos .. isoilta palkoilta ja eläkkeet näillä vielä isommat ... ei mitää järkee .. ja sit nää huostaan otetut lapset ,, moni näiden hoitaja perhe kehuu et miten paljo myö hankitaa näillä lapsilla ja nuorilla .. ja sit päälle haukutaan vieraille lasten kuullen näitä lapsia ... sellasta on huostaan otettujen lasten kohtalo nykyään ,,, ei näitä elämän ilosta kukaa hoija .. vaan suuresta Rahasta .... olen nähny tämän omin silmin ... et siinä sosiaali hoitajillekki vähä miettimistä ....

• yksnuorivaan

Se on mystistä että kun jostain säästetään sitä säästetään terveydenhuollosta, kuolutuksesta, jo vähä varaisten elin oloja tiukennetaan. Samaan aikaan mätetään miljardeja toissijaiseen sotakalustoon ja turhiin ohjuksiin jotka jäävät ruostumaan johonkin hallin perälle. Satoja tuhansija euroja epäpäteville ihmisille joilla ei ole mitään kykyä muuttaa maamme asioita. Miljardien edestä osinkoja ja kultaisia kädenpuristuksia tappiota tekevien firmojen johtajille ja muille turhan tärkeille ihmisille.
      En ymmärrä tälläistä toimintaa. Eikö terve järki enää sano mikä on tärkeämpää, mistä sitä todella tulisi säästää.
      No ehkä tästä viisastun kun ikää tulee vähän lisää........... kun en tuohon muutokseenkaan, jo nyt näin nuorena, enää usko.

• porkkala takaisin

"Samaan aikaan mätetään miljardeja toissijaiseen sotakalustoon ja turhiin ohjuksiin jotka jäävät ruostumaan johonkin hallin perälle."

Ehei. Historia on täynnä sotia. Tässä valmistaudutaan sotaan.

Kun korruptio hallitsee ja yhteiskunta kaatuu niin tällöin tulee järjestää sota jotta korruption jäljet saadaan peitettyä ja nöyryys kansaan palautettua. Kansakuntien johtajat tietävät että on syytä varautua sotaan kun kansat alkavat kapinoimaan.

• kokoomuksen myötäili

Kyllä Suomen veronmaksajilta pitää löytyä vastuuta taata suurpääoman ja keinottelijoiden sijoitukset Välimeren maihin. Tietysti ollaan tehty virheitä.

• Rahapeli

Kyllä köyhyys johtuu siitä että vaikka huomaat rahasi loppuneen, et silti tee asialle mitään (tai tarpeeksi paljoa). Se että saatko itsellesi rikkauksia riippuu siitä kuinka paljon yrität.

Eli käytännössä se on reiluinta mahdollista peliä. Kuka eniten haluaa ja eniten yrittää myös eniten saa.

• Bölde

Eli sun mielestä kaikki maailman 6 miljardia ihmistä vois asua ökytaloissa ja ajaa ökymobiililla, jos vain tarpeeksi haluais:D. Rikkaus on rikos ja aina joltain toiselta pois. Joillakin elämänarvot on muualla kuin rahassa. Kaikki ei edes halua rikastua Ja kerätä mammonaa. Toiset vain haluais tulla toimeen kohtuudella.

• Mitkä muna-aivot

En ymmärrä yhtään tätä säästölinjaa, kuka ihme siellä päättelee mistä köyhimmistä asioista vedetään viimeisetkin pennit? Entäpäs valtion edustajien palkat? Niistä saisi vedettyä ainakin 500 miljoonaa.

Lapsilisään kannattaisi olla kyllä jokin säätö, että kaikilla ei olisi sama taso vaan yksinhuoltajilla eri ja palkkasuhde ja niin edes päin.

• Se syö joka tienaa

Se on oikein että säästetään ettei tulla liian härskeiksi. Eletään yli varojen ja päätetään asioista, miten tykätään lakia noudattamatta.

• lastensuojelu pois

Huostahullun lastensuojelun jo yli 700 000 000 euroa vuosittain valvomattomien lastensuojeluyritysten veroparatiiseihin tuottava "puuttuminen" aiheuttaa kärsimysnäytelmiä ja tuottaa syrjäytyneitä nuoria ja perheitä, joten lastensuojelukoneiston voisi kokonaan lopettaa. Poliisi ja diakonit hoitavat hommat paremmin ja halvemmalla. Huostista kuntia palkitseva lastensuojelukerroin pois, oikeudenkäynnit käräjäoikeuteen ja säästyneillä rahoilla asuntoja ja tukea lapsiperheille.

"Lastensuojelun työntekijän tehtävänä on auttaa ja tukea lapsiperheitä.
        Missä siis vika, kun lastensuojelun mukaan tulo perheen elämään aiheuttaa usein perheelle pelkoa, ahdistusta ja kärsimystä?

Lastensuojelulain mukaiset tukitoimet ovat lain mukaan vapaaehtoisia, mutta niitä käytetään myös pakkokeinoina. Asiakaslähtöisyys ja perheen auttaminen ei toteudu, kun tarkoituksena onkin valvoa eikä auttaa asiakkaan tarpeiden mukaisella tavalla.

Kiireellisten sijoitusten määrät ovat kasvaneet. Kiireellisen sijoituksen tarkoituksena on turvata lapsen tilanne ja suojata hänet vakavalta vaaralta. Lastensuojelun työntekijät käyttävät kuitenkin kiireellistä sijoitusta kiristääkseen perheitä erilaisten tukitoimien piiriin.

Lastensuojelun työntekijät arvioivat usein lasten mielenterveyttä, vaikkei heillä ole siihen mitään pätevyyttä. Johanna Hiitolan ja Hanna Heinosen tutkimuksen mukaan kouluikäisten lasten huostaanotoissa lapsen mielenterveyteen vedottiin jopa yli kolmasosassa tapauksia ja ikäryhmässä 13-18 -vuotiaat peräti puolessa tapauksista (Hiitola,Heinonen, huostaanotto ja oikeudellinen päätöksenteko, hallinto-oikeuksien ratkaisut huostaanottoasioissa 2008) .
        Lastensuojelun työntekijät arvioivat mielellään myös vanhempien mielenterveyttä, vaikkei heillä ole siihen mitään pätevyyttä.

Mielenterveyden keskusliitto antoi 10.3.2012 julkilausuman;
        ” Mielenterveysongelmien käyttämisessä lastensuojelutoimenpiteiden perusteena on oltava tarkkana. Mielenterveyden keskusliiton tietoon on tullut, että vanhemman aikaisemmat tai nykyiset mielenterveysongelmat painavat vaa’assa hyvin paljon ja niitä saatetaan jopa käyttää verukkeena lastensuojelupäätöksiä tehtäessä.
        Lastensuojelutoimenpiteistä päättävän viranomaisen pitää huolellisesti selvittää huoltajan nykyinen terveydentila, mikäli sitä aiotaan käyttää edes osittain toimenpiteen perusteena.
        Lastensuojeluviranomaiset vetoavat usein huoltajan mielenterveysongelmiin keskeisenä syynä päättäessään lapsen huostaanotosta, huoltajuudesta ja tapaamisoikeudesta.
        Sosiaaliviranomaisella ei yleensä ole tarkkaa tietoa mielenterveysongelman laadusta, vakavuudesta eikä vanhemman oireiden senhetkisestä tilanteesta. Perusoletus näyttää olevan, että aiempi tai nykyinen mielenterveysongelma leimaa vanhemman vajavaiseksi huolehtimaan lapsestaan.
        Viranomaisilla on selvästi huonosti tietoa psyykkisen sairauden tosiasiallisesta vaikutuksesta ihmisen kykyyn toimia vanhempana.
        Hätiköidyt, mielivaltaiset päätökset ovat epäoikeudenmukaisia ja ne aiheuttavat paljon inhimillistä kärsimystä. Lapsen erottaminen vanhemmistaan on aina asianomaisille järkyttävä ratkaisu ja siitä voi olla arvaamattomia seurauksia.
        Myös taloudelliset seuraamukset voivat olla katastrofaalisia. Jos esimerkiksi pienituloinen yksinhuoltaja on saanut järjestettyä asumistuen, lapsilisän, elatustuen ym. avulla perheen elämän tasapainoon, yhtäkkinen lapsen huostaanotto romuttaa kaiken. Huoltaja menettää heti kaikki lasta koskevat tuet. Niinpä hän ei voi edes pitää entistä asuntoa. Lapsen käynnit vanhemman luona vaikeutuvat, eikä vanhemman ole helppo ottaa lasta takaisin huostaanoton päättyessä tai peruuntuessa. Näin sosiaaliviranomaisen hätiköity, aiheeton huostaanottopäätös aiheuttaa peruuttamattoman vahingon, vaikka päätös muuttuisi huoltajan todellisen terveydentilan ja huoltajana toimimisen kyvyn selvittyä esimerkiksi lääkärinlausunnon perusteella.”

On hyvä, että lastensuojelun työtapoihin on kiinnitetty huomiota.
Lastensuojelun asiakkaan pitää olla todella vahva ja omata hyvä mielenterveys selviytyäkseen lastensuojelun pakkoauttamistoimista. Tällä hetkellä tilastojen mukaan ns. avohuollon tuen piirissä on noin 80 000 lasta. Maassamme tulisi pikaisesti selvittää, mikä on lastensuojelun toimintatapojen yhteys nuorten syrjäytymiseen, itsemurhiin ja perhetragedioihin."

http://www.knuutilaki.net/node/41

• nimim erkki
        lastensuojelu pois kirjoitti:

Huostahullun lastensuojelun jo yli 700 000 000 euroa vuosittain valvomattomien lastensuojeluyritysten veroparatiiseihin tuottava "puuttuminen" aiheuttaa kärsimysnäytelmiä ja tuottaa syrjäytyneitä nuoria ja perheitä, joten lastensuojelukoneiston voisi kokonaan lopettaa. Poliisi ja diakonit hoitavat hommat paremmin ja halvemmalla. Huostista kuntia palkitseva lastensuojelukerroin pois, oikeudenkäynnit käräjäoikeuteen ja säästyneillä rahoilla asuntoja ja tukea lapsiperheille.

"Lastensuojelun työntekijän tehtävänä on auttaa ja tukea lapsiperheitä.
        Missä siis vika, kun lastensuojelun mukaan tulo perheen elämään aiheuttaa usein perheelle pelkoa, ahdistusta ja kärsimystä?

Lastensuojelulain mukaiset tukitoimet ovat lain mukaan vapaaehtoisia, mutta niitä käytetään myös pakkokeinoina. Asiakaslähtöisyys ja perheen auttaminen ei toteudu, kun tarkoituksena onkin valvoa eikä auttaa asiakkaan tarpeiden mukaisella tavalla.

Kiireellisten sijoitusten määrät ovat kasvaneet. Kiireellisen sijoituksen tarkoituksena on turvata lapsen tilanne ja suojata hänet vakavalta vaaralta. Lastensuojelun työntekijät käyttävät kuitenkin kiireellistä sijoitusta kiristääkseen perheitä erilaisten tukitoimien piiriin.

Lastensuojelun työntekijät arvioivat usein lasten mielenterveyttä, vaikkei heillä ole siihen mitään pätevyyttä. Johanna Hiitolan ja Hanna Heinosen tutkimuksen mukaan kouluikäisten lasten huostaanotoissa lapsen mielenterveyteen vedottiin jopa yli kolmasosassa tapauksia ja ikäryhmässä 13-18 -vuotiaat peräti puolessa tapauksista (Hiitola,Heinonen, huostaanotto ja oikeudellinen päätöksenteko, hallinto-oikeuksien ratkaisut huostaanottoasioissa 2008) .
        Lastensuojelun työntekijät arvioivat mielellään myös vanhempien mielenterveyttä, vaikkei heillä ole siihen mitään pätevyyttä.

Mielenterveyden keskusliitto antoi 10.3.2012 julkilausuman;
        ” Mielenterveysongelmien käyttämisessä lastensuojelutoimenpiteiden perusteena on oltava tarkkana. Mielenterveyden keskusliiton tietoon on tullut, että vanhemman aikaisemmat tai nykyiset mielenterveysongelmat painavat vaa’assa hyvin paljon ja niitä saatetaan jopa käyttää verukkeena lastensuojelupäätöksiä tehtäessä.
        Lastensuojelutoimenpiteistä päättävän viranomaisen pitää huolellisesti selvittää huoltajan nykyinen terveydentila, mikäli sitä aiotaan käyttää edes osittain toimenpiteen perusteena.
        Lastensuojeluviranomaiset vetoavat usein huoltajan mielenterveysongelmiin keskeisenä syynä päättäessään lapsen huostaanotosta, huoltajuudesta ja tapaamisoikeudesta.
        Sosiaaliviranomaisella ei yleensä ole tarkkaa tietoa mielenterveysongelman laadusta, vakavuudesta eikä vanhemman oireiden senhetkisestä tilanteesta. Perusoletus näyttää olevan, että aiempi tai nykyinen mielenterveysongelma leimaa vanhemman vajavaiseksi huolehtimaan lapsestaan.
        Viranomaisilla on selvästi huonosti tietoa psyykkisen sairauden tosiasiallisesta vaikutuksesta ihmisen kykyyn toimia vanhempana.
        Hätiköidyt, mielivaltaiset päätökset ovat epäoikeudenmukaisia ja ne aiheuttavat paljon inhimillistä kärsimystä. Lapsen erottaminen vanhemmistaan on aina asianomaisille järkyttävä ratkaisu ja siitä voi olla arvaamattomia seurauksia.
        Myös taloudelliset seuraamukset voivat olla katastrofaalisia. Jos esimerkiksi pienituloinen yksinhuoltaja on saanut järjestettyä asumistuen, lapsilisän, elatustuen ym. avulla perheen elämän tasapainoon, yhtäkkinen lapsen huostaanotto romuttaa kaiken. Huoltaja menettää heti kaikki lasta koskevat tuet. Niinpä hän ei voi edes pitää entistä asuntoa. Lapsen käynnit vanhemman luona vaikeutuvat, eikä vanhemman ole helppo ottaa lasta takaisin huostaanoton päättyessä tai peruuntuessa. Näin sosiaaliviranomaisen hätiköity, aiheeton huostaanottopäätös aiheuttaa peruuttamattoman vahingon, vaikka päätös muuttuisi huoltajan todellisen terveydentilan ja huoltajana toimimisen kyvyn selvittyä esimerkiksi lääkärinlausunnon perusteella.”

On hyvä, että lastensuojelun työtapoihin on kiinnitetty huomiota.
Lastensuojelun asiakkaan pitää olla todella vahva ja omata hyvä mielenterveys selviytyäkseen lastensuojelun pakkoauttamistoimista. Tällä hetkellä tilastojen mukaan ns. avohuollon tuen piirissä on noin 80 000 lasta. Maassamme tulisi pikaisesti selvittää, mikä on lastensuojelun toimintatapojen yhteys nuorten syrjäytymiseen, itsemurhiin ja perhetragedioihin."

http://www.knuutilaki.net/node/41

jotkut kyllä kaipaa huostaanottoa. itse aikoinani olin kipeästi sen tarpeessa. oisinhan mä voinu pikkurötöstelyy ja kamankäyttöö jatkaa siin mallis mitä sillon pahimmillaan, ihan hienosti oisin voinu potkii itteni syvemmälle suohon, mut onneks peliin puututtiin sossujen taholta.

ja joo siis tää lastensuojelun, jälkihuollon ja nuorten työllistävät tukitoimet on aika paskaa. ilman tätä tukee minkä oon törttöilylläni valtiolta saanu, en ees osais tehä toimeentulotukihakemusta yms. mä saan jälkihuollon asiakkaana kaiken eteeni ja se voi olla osasyy miks en tee mtn. mun monet huostaanotetut tutut on kanssa vielläkin paskassa jamassa, koska nuoria ja lapsia auttavat auttaa juurikin tukien hakemisessa ja kertoo miten reikäjuustoa systeemi on. ilman jälkihuoltoo ja sossuu en tietäs puoliakaan siitä miten tää byrokratiakiekura toimii. ei se varmaa paska oo tietää.
        ja sit jos oon taas tavallinen tallaaja joka ei osaa laskea tai voi tietää OMIA ASIOITAAN, mul on noit numeroit joihin soittaa ja laittaa muut kertomaan sama juttu, koska niiden sana painaa. kun taas ihmiset jotka on aina vetäny elämänsä kunnolla joutuu alottaa yksin kaiken tukien haun ja byrokratiaan tutustumisen ja jos tulee ongelmii nii kenelle soitat? :D

mut jos huostat, vaikka se paljon maksaakin, otettaisiin pois.. emmä sano et tää ois ihan hienoin paikka enää asua. helsingist ainaki muuttaisin heti veke.
        eihän jossain perähörkkölän pyllistykses, mis asuu viis lapsiperhettä tommost asiaa tajutakkaan. ryhmässä tyhmyys tiivistyy ja pääkunpiseudulla on ttusti liikaa ihmisii.

• nimim erkki
        nimim erkki kirjoitti:

jotkut kyllä kaipaa huostaanottoa. itse aikoinani olin kipeästi sen tarpeessa. oisinhan mä voinu pikkurötöstelyy ja kamankäyttöö jatkaa siin mallis mitä sillon pahimmillaan, ihan hienosti oisin voinu potkii itteni syvemmälle suohon, mut onneks peliin puututtiin sossujen taholta.

ja joo siis tää lastensuojelun, jälkihuollon ja nuorten työllistävät tukitoimet on aika paskaa. ilman tätä tukee minkä oon törttöilylläni valtiolta saanu, en ees osais tehä toimeentulotukihakemusta yms. mä saan jälkihuollon asiakkaana kaiken eteeni ja se voi olla osasyy miks en tee mtn. mun monet huostaanotetut tutut on kanssa vielläkin paskassa jamassa, koska nuoria ja lapsia auttavat auttaa juurikin tukien hakemisessa ja kertoo miten reikäjuustoa systeemi on. ilman jälkihuoltoo ja sossuu en tietäs puoliakaan siitä miten tää byrokratiakiekura toimii. ei se varmaa paska oo tietää.
        ja sit jos oon taas tavallinen tallaaja joka ei osaa laskea tai voi tietää OMIA ASIOITAAN, mul on noit numeroit joihin soittaa ja laittaa muut kertomaan sama juttu, koska niiden sana painaa. kun taas ihmiset jotka on aina vetäny elämänsä kunnolla joutuu alottaa yksin kaiken tukien haun ja byrokratiaan tutustumisen ja jos tulee ongelmii nii kenelle soitat? :D

mut jos huostat, vaikka se paljon maksaakin, otettaisiin pois.. emmä sano et tää ois ihan hienoin paikka enää asua. helsingist ainaki muuttaisin heti veke.
        eihän jossain perähörkkölän pyllistykses, mis asuu viis lapsiperhettä tommost asiaa tajutakkaan. ryhmässä tyhmyys tiivistyy ja pääkunpiseudulla on ttusti liikaa ihmisii.

ja ihan lisäyksenä. tottakai on hyvä että laitostoimintaan yms kiinnitetään huomiota.
        enkä ainakaa mä ollu syntyessä täydellinen ihminen. eikä varmaan mikään asia ihan alusta täydellisesti toimikkaan, tätä kaikkea kutsutaan sivistykseksi.
        siks näitä asioita tehdään, et niihin saadaan ''täydellinen'' selkeys. ei maailma voi hetkessä kasvaa täydellisyyteen.

mitä jos ihmiset otettas kaikki asiat veke mitkä ei toimi viellä täydellisesti kun ei tiedetä? raha lähtis ihan ekana. sossut ja kelat lähtis. hallitukset, yritykset, ihmiset, vankilat, vanhustenhoito, lastenhoito, terveydenhoito, lääkefirmat.. tai no sanotaan suoraan että lähes kaikki.

• Magdamaria

En ole tähän mennessä tavannut tai tuntenut yhtään köyhää lapsiperhettä. Niillä on varaa omakotitaloon, matkusteluun, kalliisiin harrastuksiin jnpp. Ja vain siksi että niille maksetaan varallisuuteen katsomatta lapsilisää, asumistukea, sitä sun tätä hoitamistukea jnpp.
      Itse olen todellinen yksinhuoltaja = on tultava toimeen palkalla joka nettona on suunnilleen puolet minimipalkan puolikkaasta. Yhteiskunnalta ei tipu apua, ei edes vuokratukea kun asunto on (ajatelkaas!) kokonaista 5 neliötä liian iso minulle. Että kenenkähän tässä pitäisi narista? Ja kuka mahtaa tehdä työt naisvaltaisella alalla silloin kun "lapselliset" hoitavat palkallisella vapaalla lapsiaan (se on: käyvät kampaajalla, pelaamassa kössiä, shoppailemassa ym sangen oleellista sairaan lapsen kannalta).

• Kyllä kiitos

Mielestäni tuo luokka jako kahteen ääri ryhmään rikkaat ja köyhät vaikuttaa jotenkin kiinnostavalta. Siitä tulee mieleen joku mahtava tulevaisuuteen sijoittuva elokuva missä kaikki on mahdollista. Kannatan.

Tosin lisättäköön tähän että en varsinaisesti miellä itseäni mihinkään luokkaan koska rahatilanteeni on aina varsin sekavaa.

• Laitoshoidosta eroon

Lastensuojelun ylikallis ja valvomaton laitoshoito maksaa pian miljardin vuodessa eikä tuota kuin huonoja tuloksia.
      http://www.knuutilaki.net/node/33
      YK on jo kieltänyt lasten laitossijoitukset laitoksissa ilmenevän runsaan väkivallan ja seksuaalisen hyväksikäytön takia.
      Suomessa silti vaan uskotaan laitoseristykseen 40- luvun oppien mukaan.

Tarvitaan uusi laki, joka velvoittaa antamaan vanhemmille tarvittava tuki peruspalveluista ja jos se ei auta sijoittamaan lapset sukulais- tai ystäväperheisiin eikä yli sata tuhatta euroa vuodessa per lapsi maksavaan lapsivankilaan.
      Näin säästetään jo miljardi vuodessa .http://www.knuutilaki.net/node/33.

• nimim erkki

suomessa aika vähän väkivaltaa tapahtuu laitoksissa, muutakuin nuorten kohdalta.

ja joo NÖÖ ootko oikeesti noin palikka et kelaat ettei laitoshoitotoiminta oo yhtään kehittynyt. ihminen kun sattuu olemaan sellainen, että asiat halutaan kasvattaa johonkin suuntaan. ei nyt kukaan voi edelleenkään suoraan tietää mikä on täysi oikeus.

pohjolankoti on ainoita näitä laitoksia mis on vähä karumpi koulu, mut se on vaan ihan siks et siel on vähä karumpaa asiakaskuntaa.
        ite olin semmoses laitokses mis panostettiin harrastuneisuuteen, koulunkäyntiin ja työntekoon ja ruokaan. ruokaa sai niin et maha sano poks melkee. lihoin varmaa 20 kiloo siel.
        kertokaa ihmiset mulle asia joka on täysin ilmaista. jos ei olis laitoksia eikä senkaltaista toimintaa olis niin must vähän tuntuu et seki tulis helvetin kalliiks, ku pitäsi sitä tukee olla laitoksen ulkopuolella.

ihan ekaks ennen ku tuutte noi helvettttin tutkimukset luettuanne tänne pätemään tietäjinä suosittelen tutustumaan asiaan itse. en mäkään kerro ydinfysiikasta vaikka siitä tutkimuksia olenkin lukenut :D

ja perhekodit ja tommoset, on ihan helvetisti karumpia ku laitokset, tämän tietäisit jos olisit asiaan oikeesti perehtynyt. pari nettilukuhetkee ei kyl susta ihan kaikkitietävää tee vinks vinks. ite oon tietoni keränny ihan tuolt ulkoot tutustumalla ihmisiin ja elämään.
        monessa perhekodissa kielletään uskontoon vedoten ihan hyödyllisiäkin juttuja, suljetaan silmät kaikelle sille mikä on pahaa ja mikä elämässä tulee kuitenkin kohdata. tämä ei auta, päinvastoin kun pääset itse kamalaan maailmaan tutustumaan tietämättömänä järkytyt ja sit on ihan helvetin kivaa.
        oon kuullu kolmesta perhekodista ja yhessä niissä jos katto televisiosta tiettyjä ohjelmia sai nyrkkiä, nyrkin oton sai vältettyä tekemällä työtä, jos työstä kieltäytyi sai nyrkkiä tai vastaavasti muuta rangaistusta.
        perhekodeista en tiedä yhtään lähteneen, joiden elämä ois nykyään kunnos ku ne on aikuisii ;D todella loistavaa.

jengin suuhun pitäs laittaa tulppa ku näit aivopieruja satelee kokoajan.
        ja miks jengi puhuu asioista joista ei tiedä hevosenpinppejäkään?

tehkää ydinvoimakeskutelu nii tuun tietämättömyydelläni pätemään :D

• Yleislakon puolesta

Hallituksen linja on selkeä - köyhät köyhtyy entisestään, ja rikkaat rikastuu. Perintöveroonkin on tullut lievennyksiä jo aikaa sitten. On se kumma, ettei rikkaille ja nimenomaan varakkaille keksitä mitään veroja, kaikki otetaan niiltä, joilla ei ennestään ole ylimääräistä eli keskituloisiin nämä kaikki säästötoimenpiteet ja veronkorotukset eniten kolahtavat. Varakkaat saa rauhassa porskuttaa, vaikka ovat vuosia nauttineet valtion korkotuista suurille asuntolainoille. Ja keskituloiset saa maksaa kaiken rällästämisen - on kyllä niin syvältä tämä hallituksen touhu, veroja ei pitäisi kiristää yhtään ainakaan ruoan ja palkkojen.

Mitä toimenpiteitä hallitus on tehnyt ostovoiman lisäämiseksi? Ei mitään, viedään tuhkatkin pesästä! Sääliksi käy lapsiperheitä. Todellakin, älkää tehkö lapsia tänne maahan, antaa maahanmuuttajien hoitaa se puoli (6-8 lasta perhe perhe, kyllä sillä kansoitetaan tämä maa, tosin työperäinen maahanmuutto ei ole oikein lähtenyt käyntiin, kun rahaa saa ilmaiseksi). Rehellinen työssäkäyvä suomalainen ei oikein pärjää enää tässä maassa työnteolla, varsinkin jos tulee jälkikasvua.Kansan pitäisi mennä lakkoon, kuten Kreikassa, yleislakko valtion säästöjä vastaan, eihän ne säästöt niitä suuripalkkaisia kansanedustajia koske, jotka elävät muutoinkin yhteiskunnan kustannuksella osittain, syöminen, matkat jne. Kyllä on turhauttavaa tämä touhu Suomessa. Harkitsen maastamuuttoa, ei huvita maksaa veroja täällä paskamaassa.

• Eriarvoisuus kukoist

Taas rikkaat pääsee kuin koira veräjästä - niillä, kellä sitä eniten on, ei oteta mitään pois. Esim. lapsilisiä saavat kaikki, myös varakkaat, jotka laittavat ne lasten säästötileille. Kyllä tässä olisi ollut hyvä paikka katsoa, että lapsilisille laitetaan tuloraja. Kun on 2 tulonsaajaa, siitä on, mistä ottaa lisistä pois, ja vielä hienot autot pihassa, ja pojalla oma vene isän lisäksi - kyllä näitä tarinoita kuulee käytävillä, oikein oksettaa. Samaan hengenvetoon pitää ottaa asuntolainojen korkovähennysoikeudet verotuksessa pois, koska nekin korkopalautukset maksaa köyhempi kansa.

• eiainajaksamukuloita

Minä ainakin vien yhteiskunnan kustantamaan päivähoitoon kakarat vaikka molemmat on päivisin työttömyyden takia kotona. Mulla on oikeus ja saadaan vähän omaakin aikaa...

• Juuri noin

Se on oikein. Minä aina lapsena toivoin pääsystä kokonaan pois, siis lastenkotiin. En päässyt. No pääsin sentään lopulta pois kuitenkin.

Teillä on oikea suunta ja yritys lastenkasvatuksessa.

• 77788888888888999999

Kyllä ne alvi-Kataisen veronkiristysohjelmat purevat suhteellisesti enemmän vielä muilta kuin lapsiperheiltä. Se vaan että aina nämä lapsiperheiden ahdingosta valittavat pöllähtävät esiin.

• Suoraan sanoen

Yeap, jotain tarttis oikeasti tehdä mutta kukaan ei oikeasti tee muuta kuin valittaa palstoilla tai kahvikekkereillä yms. paikoissa.

Nyt pitäisi oikeasti panna herrat ja narrit näyttämään ENSIN! mallia säästämisestä ja luopumisesta, pihistämisestä ja asioitten tärkeysjärjestykseen laittamisesta. Kansa kituuttaa säästökuureilla kodeissa ja työpaikoilla, jotta jotkut herrankekkulat saavat kultaiset kädenpuristuksensa ja bonuksensa.

Ensimmäinen hommeli olisi panna politiikot pois kokonaan sottaamasta asioita, eduskunta puoliksi ja loput hoitaisivat jutut ilman politikointia alan parhaitten asiantuntijoitten ohjeitten mukaan, normaalia tervettä järkeä käyttäen ja ideologiat unohtaen.

Nyt tehdään kompromisseja, tärkeisiin asioihin sotketaan puoluepolitiikkaa eikä niin ollen parasta ja oikeaa ratkaisua saada ikinä aikaiseksi. Politiikan jauhajat saavat jauhaa pyöreässä pehmeässä huoneessa potaskaansa vaikka maailman tappiin. Tilalle ihmisiä, jotka hoitavat asiat asioina ja tekevät parhaan mahdollisen ja viisaimman ratkaisun joka kohdassa.

• Tämä on tosi

Jokainen vääntää niin monta penikkaa kuin on varaa ilman mitään tukiaisia elättää. Jos ei ole varaa, ei tartte jatkaa sikiämistä. Ei enää jaksa tätä helvetin kakaraperheiden itkemistä. Kukaan ei pakota teitä lisääntymään! Tässä maailmassa on ihan liikaa pentuja jo muutenkin.

• herrat on herroja

Mitäs äänestit kokoomusta? Voi vittu tätä yksinkertaista idioottikansaa.

• Narreja vain

Ihan samanlaisia "idiootteja" on joka ainoa puolue pullollaan. Mikään asia ei muutu miksikään äänestämällä puoluetta. Pitäisi äänestää viisaita, fiksuja ja pystyviä ihmisiä, jotka tekevät asioille oikeasti jotain ilman puoluepelleilyä. Jos ajattelee jonkin ahtaan ideologian rajoissa, ei itse asiassa ajattele juuri ollenkaan eikä yhtään mitään.

• Halookl
        Narreja vain kirjoitti:

Ihan samanlaisia "idiootteja" on joka ainoa puolue pullollaan. Mikään asia ei muutu miksikään äänestämällä puoluetta. Pitäisi äänestää viisaita, fiksuja ja pystyviä ihmisiä, jotka tekevät asioille oikeasti jotain ilman puoluepelleilyä. Jos ajattelee jonkin ahtaan ideologian rajoissa, ei itse asiassa ajattele juuri ollenkaan eikä yhtään mitään.

Suomessa fiksujen ja aikaansaavien ihmisten äänestäminen on tehty miltei mahdottomaksi.

• viha kohdistuu

Elämme aikakautta jolloin lapsia ja perheitä vihataan ja homoutta, ruotsalaisuutta ja mamuja palvotaan. Tätä se hajoita ja hallitse on ja nyt perheet ovat tulilinjalla.

Kyllä kukkahatut vaanivat ja saalistavat lapset ilomielin lastenkoteihin jsijaihuollon rahastettaviksitässä verovaroin tuetussa lapsikaupassa.

• eläköön kokoomus

Älä valehtele. Nyt on kaikki hyvin. Meillä on kokoomushallitus ja Niinistö presidenttinä. Meillä on kaikki aivan mahtavan hyvin.

• vas=farssi

Kokoomus-vasemmisto, samapa se.

• Maajussi Markku.

Kyllä meillä maajusseilla menee hyvin en ymmärrä aloitusta.

• Maajussi Markku.

Saan isot tuet valtiolta vieljelyksiin, aika paljon jää kyllä ylikin, juuri ostin uuden mersun vaimolle. Tasan ei käy onnen lahjat.

• Suhteellista kaikki
        Maajussi Markku. kirjoitti:

Saan isot tuet valtiolta vieljelyksiin, aika paljon jää kyllä ylikin, juuri ostin uuden mersun vaimolle. Tasan ei käy onnen lahjat.

Onneksi maajussien tukia vaan lisätään kun veroja nostetaan. Kyllä tarvis vähän lisää saada, mutta ei kai se auta valittaa kun on ihan uusi traktori, sekä iso konehalli ja kaikkilla perheen jäsenillä melkein uudet mersut alla.

• joopa joo 1001

Multa lienee mennyt jotain ohi...kuulin jotain alv korotuksista ja solidaarisuus veron naputuksista tänään radiossa...noh...olin töissä en ehtinyt tarkkoja uutisointeja kuuntelemaan. mutta hei siis...olen kolmen alle 12 v lapsen äiti, avoliitossa, mieheni jäänee työttömäksi ensi viikon jälkeen... oma palkkani ei ylitä keskiarvoa vaikka esimies olenkin, silti uskon tulevaisuuteen...uskon siihen että mies saa töitä.
      Me aikoinaan kestimme työttömyyden ja sairauden samaan aikaan, me muistamme yhden pahimmista lama aijoista lapsuudessamme....kyllä me nyt prkl...muutama vero prosentti maksetaan lisää, eikä liitto siihen hajoa.
      Ja JOS joku ylo 100000 e vuodessa ansaitseva alkaa naputtaa...niin kokeileppa sitä kun osaa nauttia siitä halpis matkasta turkkiin... mitä on kaks vuotta säästänyt...tai uusi (käytetty) auto joka näkyy meidän palkoissa suurena lovena, mutta kuinka suuri helpostus se on meidän elämää kuin päästään muuallekkin kun veikkolan kylä yhteisöön tutustumaan.
      Noh..nautitaan elämästä.... ja ollaan realistisia!

• Siare..

Kunhan muistat laittaa omaisuuden pois käteisestä, sillä Euron alamäki on juuri alkamassa.

• Jyrki Käteinen böö

Kuntien pitää tehostaa toimintaansa ja jostainhan on pakko leikata, kun pankkiireita ja keinottelijoita ei haluta panna vastuuseen. Lapsilisien leikkaukset ovat irvokasta politiikkaa, kun samalla hingutaan lisää lapsia. Huostaanottobisnekselle pitäisi saada suitset. Yksityiset sijoituskodit pitäisi kieltää lailla.

Suomi on menossa pelottavaan suuntaan, takaisin kohti huutolaisuutta ja luokkayhteiskuntaa.

• pulloautomaatti

Mitä työ köyhät marisette keräkkää pulloja niin teen minäkin.
      minulle kelpaa rikkaiden luontoon heittämät almut nytkin saan ostettua viikonlopun ruoat ja jää vähän sukanvarteenkin vaikka olen sairaslomalla oleva yh T:365pv pullojakeräävä henkisesti rikas yh

• --------------------

Fakta on se, että verot on pakko kerätä keskiluokalta, koska köyhille ei voi kuin antaa kun ei ole mistä ottaa ja ne joita Suomessa pidetään rikkaina, eivät ole likimainkaan niin rikkaita että kantaisivat tämän maan kestämättömän taakan hamaan tulevaisuuteen asti.

Pelkästään jo maailman mittakaavassa täysin mitätön 100.000 euron bruttotulo vuodessa on niin harvalla suomalaisella, että vaikka kaikilta ottaisi kaiken, ei se tätä valtiota pystyssä pitäisi.

Sitten kun ottaa huomioon, että edellämainituilla on varaa ja taitoa sumplia verotustaan vaikka kuinka alas, jos ei muulla niin muuttamalla pois, niin sietokyvyn rajat näillä "hyvillä veronmaksajilla" tulisivat melko herkästi vastaan.

Täytyy siis kupata keskiluokkaa. Tässäkin on ongelmana se, että tämä ~3000 euroa/lärvi kuussa tienaava porukka pienenee vuosi vuodelta. Keskiarvoa nostaa sitten tilastokikkailu ja harvalukuinen suurituloisten joukko.

Siispä täytyy nostaa veroja, joita kukaan ei voi välttää. Energia ja "kulutus", eli vaatteet, kodinkoneet ja ennen kaikkea ruoka, niistä tämä maanmainio hyytelöhallitus jatkossakin verotulot kuppaa. Tämäkin on lyhytnäköinen tie, koska köyhillä ei kohta enää ole edes varaa näitä kaikkia tarpeellistakaan määrää hankkia. Toinen ongelma näissä on, että oikeastaan vain energiasta on mahdotonta tinkiä. Talvella vaan on pakko lämmittää ja sillä selvä.

Se että hallitus ei aidosti pyri karsimaan turhia rönsyjä ja laita kaiken maailman elämäntapataiteilijoita ja pakkoruotsittajia itse maksamaan mielitekojaan, ajaa tämän valtion todennäköisesti jo melko piankin liian ahtaaseen velkataakkaan.

Vaaleissa luvataan aina ummet ja lammet, vielä kun tämä "korkeasti koulutettu" kansa näkisi todellisuuden, niin saataisiin luokanopettajat ja mikkoalatalot pois päättämästä ratkaisevista asioista.

• itisfinished

"Se että hallitus ei aidosti pyri karsimaan turhia rönsyjä ja laita kaiken maailman elämäntapataiteilijoita ja pakkoruotsittajia itse maksamaan mielitekojaan, ajaa tämän valtion todennäköisesti jo melko piankin liian ahtaaseen velkataakkaan."

Mutta kun ei ole työpaikkoja mihin laittaa näitä ihmisiä. Koulutuskin tulee kalliiksi. Ja globaali talous on sellainen että rikkaat hallitsevat ja saavat jatkuvasti lisää valtaa. Rikkaat tietävät tämän että köyhillä menee entistä huonommin ja he alkavat pelkäämään köyhien vastaiskua. Rikkaiden mentaliteetti on kuitenkin tehdä rahaa ja saada valtaa. Tämän vuoksi antaminen ei kuulu heidän moraaliarvoihinsa. Rikkaiden ajatusmalliin ei yksinkertaisesti kuulu antaminen koska he eivät ikinä olisi rikkauksia saaneetkaan tällä tavoin. Itsekkyys on aina taustalla. Toki voidaan antaa palveluksia ja hyödykkeitä, mutta ne tulee myydä niin että niistä saadaan voittoa. Ja jos jokin elintaso ja varallisuus on saavutettu niin siitä ei luovuta kirveelläkään.

Nykypäivän liberaalissa maailmantaloudessa valtio ei kykene tarjoamaan työpaikkoja. Rikkaat omistavat kaikki maat ja yritykset. Ei ole paikkaa missä edes tuottaa omaa ruokaa. Kenties jossain parvekkeella voi yrittää jotain tomaatteja kasvatella mutta ei niillä koko vuoden satoa saa yhdelle ihmiselle tai perheelle.

Vaikka ihmisiä koulutettaisiin niin ei työpaikkoihin haluta ainakaan mitään tunnollisia hyvän moraalin omaavia työntekijöitä. Työpaikoille halutaan niitä "hyviä tyyppejä", eli sellaisia jotka osaa heittää hyvää läppää ja omaksuvat työpaikan tavat helposti. Eli ne tavat jossa ei kiinnitetä huomiota siihen mitä yritys tekee omalle valtiolle tai maailmalle. Sellainen on hyvä työntekijä joka nauttii työstään ja isosta palkasta. Sellainen ei ole hyvä työntekijä joka kyseenalaistaa johtoportaan toiminnan ja moraalin.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9761185

Rikkaat ovat valmiita kaatamaan koko maailmantalouden koska sitä kautta he saavat entistä enemmän valtaa ja heidän olonsa helpottuvat huomattavasti. Poliitikot on lahjottu jotta ne yksityistäisivät valtion omistamat yhtiöt. Kansalla ei ole mitään valtaa mihinkään eikä kansa käytännössä omista valtiota. Valtio omistaa kansan.

Nykyinen globaali markkinatalous edustaa liberaalia orjuutusta jossa kansaa pidetään hyödykkeenä joka heitetään roskiin jos se ei tuota riittävästi hyödykkeitä johtajille tai jos se on uhkana johtajille.

Voiko tätä kutsu demokratiaksi?

Pankit ja liikemiehet ovat rahoittaneet sotia joilla on peitelty korruption jälkiä sekä palautettu kansan nöyryys. Ne jotka ovat perineet pankkiirien rahat, ovat hyväksyneet omien esi-isien rikokset aiempien sukupolvia kohtaan. Sama touhu jälkipolvilta varmasti jatkuu koska ne jotka ovat rahan avulla nähneet elämässä jo lähes kaiken, tavoittelevat rahan avulla valtaa. Mitä muutakaan sitä tekisi kun raha polttaa taskussa mutta ei tiedä mitä sillä tekisi. Elämähän on kilpailua missä tulee olla paras. Ainoa missä he eivät välttämättä ole parhaita on kansan suosio. Suosiota löytyy kansalta sen jälkeen kun valtio on tuhottu eikä kansalla ole muuta vaihtoehtoa kuin olla nöyrä että joku tarjoaa heille leivän. Ne jotka jäävät henkiin, he ovat usein onnellisia että jäivät henkiin eivätkä uskalla lähteä näiden roistojen perään. Sota on bisnes jossa tehdään rahallista voittoa samalla kun peitellään rikosten jälkiä ja laitetaan kansa sellaiseen ahdinkoon ettei kukaan kykene tekemään näille roistoille mitään.

Jos johtajat valitsevat sodan, tulisi kansankin valita sota, mutta ei niitä vastaan ketkä yleensä asetetaan näkyvästi syyllisiksi. Ihmisten tulisi ennemmin miettiä ketkä hyötyvät sodasta. Mun mielestä jokaiselle suomalaiselle tulisi antaa ase jolla puolustautua niitä vastaan jotka yrittävät pakottaa sotaan. Sama tulisi kuitenkin tapahtua myös muissa maissa (lähinnä Suomen kannalta Venäjä ja USA) jotta hekään eivät lähtisi upseerien pakottamina valtaamaan Suomea. Jos nuo rikkaat päättäisivät järjestää kolmannen maailmansodan niin tältä olisi varmaankin hyvin vaikea välttyä. Yksi keino vähentää väkeä olisi myös se että rikkaat vapauttaisivat jonkin superviruksen mikä poistaisi puolet maapallon väestöstä.

Missä on meidän maatalous jolla me pystyttäisiin ainakin jossain määrin suojautumaan tältä ahneiden ihmisten tukemalta politiikalta?

http://www.youtube.com/watch?v=I9DsdumIXzw

• Markku Maajussi

En voi uskoa että nykyää suomessa menee kenelläkään hunosti, itselläni menee kuitenkin hyvin kun omistan maata ja saan valtiolta tukea siihen.

• Suhteellista kaikki

Onneksi maajussien tukia vaan lisätään kun veroja nostetaan. Kyllä tarvis vähän lisää saada, mutta ei kai se auta valittaa kun on ihan uusi traktori, sekä iso konehalli ja kaikkilla perheen jäsenillä melkein uudet mersut alla.

• Buahahahahaaa

Suomalaiset köyhät voi mennä vaikka pakkotöihin, me kunnon kansalaiset viljellään teille ruokaa. Voitte ostaa sitä kaupasta jos teillä on siihen edes rahaa....

• Helppo nakki
        Suhteellista kaikki kirjoitti:

Kai kuitenkin jotain aina tarvitsee verovähennyksiin voi laittaa vaikka mitä ja sitten tukiaset siihen päälle.

• Kalevi Kepu
        Buahahahahaaa kirjoitti:

Suomalaiset köyhät voi mennä vaikka pakkotöihin, me kunnon kansalaiset viljellään teille ruokaa. Voitte ostaa sitä kaupasta jos teillä on siihen edes rahaa....

Kannatan kyllä pitää tehdä töitä työmarkkinatuen eteen jos ei viitsi tehdä tukien eteen yhtään töitä ja kieltäytyy tekemästä töitä 9 euron päiväkorvauksella, tuet katkaistaan välittömästi.

• Markku Maajussi
        Kalevi Kepu kirjoitti:

Kannatan kyllä pitää tehdä töitä työmarkkinatuen eteen jos ei viitsi tehdä tukien eteen yhtään töitä ja kieltäytyy tekemästä töitä 9 euron päiväkorvauksella, tuet katkaistaan välittömästi.

Lapsiperheet pärjää paljon paremmin kun vanhemmat suostuu menemään töihin 9 euron päiväkorvauksella. Kaikki on ansaittava 9 euroa päivältä on nykypäivä melkoinen raha.

• oiskoaikatehdäjotain

Järjestävätkö isot pamput asiat kaikissa maissa täysin pieleen jotta kukaan ei tule syyttämään heitä sitten kun koko järjestelmä kaatuu?

Monet varmasti ovat vihaisia maataloustukien nostajille vaikka ei edes maataloutta harrasteta, mutta alunperin tämäkin idea on jostain EU:n pampuilta lähtöisin.

Noh, sota on yksi keino millä pankit saavat niiden maa-alueet haltuun jotka kaatuvat sodissa kun kukaan ei ole perillisenä. Ja toisaalta sota-ajan laitkin saattavat olla sellaisia että valtio (= käytännössä pankit ja suuryritykset) voi ottaa haltuun kenen hyvänsä maat. Niitäkään ei varmasti saa takaisin, mutta jonkinlaisen korvauksen menetetyistä maista saa. Tämä korvaus on tietysti suhteutettu sodan ajan rahanarvoon joka taas on käytännössä fiat-rahaa mikä ei ainakaan pankeille ole minkäänlainen menetys.

• vienotuuli

Mitä minä ymmärsin kotihoito jatkuu 3 v asti
      Ei leikattu lapsilisiä.
      Jos kotona makaa työttömyystuella kaksi vanhempaa, lastaan /siaan ei kuulukaan viedä päiväkotiin. Ihan oikein. Viihdyttäköön itse lapsiaan.

• Olen samaa mieltä

Nekin tuet voitai laittaa maataloustukiin. Säästyis paljon rahaa samalla.

• Markku Maajussi

Kai vienotuliikin on keskustalainen???

• MArkku.

Itsekkin viljelijänä teen muutaman kukauden kesällä hommia ja tuet juoksee kuitenkin ympäri vuoden. Ei kyllä kovin moni pysty samaan me vienotuulen kanssa tiedetään tämäkin asia.

• vienotuuli
        Markku Maajussi kirjoitti:

Kai vienotuliikin on keskustalainen???

Puolueensa jokaisella, vaan onko terveen järjen käyttö kielletty? Kun velkaantuneisuus halutaan stopata, on pakko liialliset lepsuilut kitkeä pois.

• vienotuuli

Vastaatko sanoistasi, vai lopetatko nyt? Aikuisten oikeesti kysyn, lopetatko nyt?

• Markku.
        vienotuuli kirjoitti:

Vastaatko sanoistasi, vai lopetatko nyt? Aikuisten oikeesti kysyn, lopetatko nyt?

Tiedätkö mitä vieno mulla on kyllä huorria sen verran paljon että ei tarvi sulta pyytä mutta jos haluat maajussin kanssa hieman pitää hauskaa niin mikäs siinä.

• MArkku.
        vienotuuli kirjoitti:

Seuraavat tukiaiset kun tulee tilille niin lupaan maksaa sulle.

• Aika olis säästäää
        MArkku. kirjoitti:

Seuraavat tukiaiset kun tulee tilille niin lupaan maksaa sulle.

Lestoilta lapsilisät pois!!

• kaketsu

Idologisesti lapsen elättäminen kuuluu yhteiskunnalle ei vanhemmille. Muuten koko yhtälössä ei ole mitään järkeä. Melko suuri osa ihmisistä ajattelee tämän väärin päin.

• kyykyssäollaan

Hallitus kai haluaa viestittää tällä että älä hanki lapsia jollet pysty niitä elättämään. Tämä on suoranaista jatkoa oikeiston linjalle jossa kyykytetään köyhiä ja pienituloisia. Mitäs menit äänestämään oikeistopuoluetta ! Nyt on takaisinmaksun aika !

• WeWillDominateWeak!

Eläköön Oikeisto! Rehti työnteko kunniaan! Ette vain ymmärrä,olette ehkä kärsineet,turhautuneet ja toivonne menettäneitä mutta kestäkää vielä hetki. Sillä pian saamme valoa jonka tuo ikuinen kirkkasti palaava rauhan & hyvinvoinnin soihtu!

• äänestäkää

Käykää äänestämässä.

Älkää jotain muuta puoluetta kuin talouden rapakuntoon vetäneitä hallitus puolueita.

Suomen ei olisi tarvinnut mennä maksajaksi tähän euro-konkurssiin. EU-maista Englanti ei mennyt, Puola ei mennyt, Ruotsi ei mennyt, Tsekki ei mennyt. Muita euroopan maita jäi ulos myös: Sveitsi, Norja ym.

Katainen ja Urpilainen tekivät raskaan virheen hypätessään eurosotkuun mukaan. Siitä olisi aivan hyvin voinut jäädä pois. Suomi ei olisi joutunut mihinkään paitsioon ja "marginaaliin" tai "ilman lautasta"(!). Englanti ei ole joutunut mihinkään, Ruotsi ei ole joutunut mihinkään ym. Maailmalla on kyllä talous laskussa, mutta ei suinkaan kaikissa maissa ja eritoten ei niissä maissa, jotka eivät ole eurosotkussa. Älkää uskoko korruptiopoliitikkojen väitteitä, että tämä oli "ainoa tapa". Se on vain vale. Sillä pyritään vain peittelemään tehtyjä raskaista virheitä.

Näissä säästöissä on kyse pankkiirien ja poliitikkojen tekemistä virheitä, jotka maksatetaan kansalla. Kansalla on mahdolisuus vaihtaa poliitikkoja syyskuussa. Katainen ja Urpilainen ovat yrittäneet laatia "poikkeuslakia", jolla vaaleja olisi siirretty pois. He pelkäävät työpaikkansa ja muhkeiden etujensa menetystä.

Käykää siis äänestämässä ja osoittakaa korruptoituneilla poliitikoille ovea.

• Työajalla töitä

Ei eliittipoliitikot tavallista kansaa ymmärrä, todellisuudentaju katoaa välittömästi kun työasuksi tulee liituraita- tai jakkupuku. Ne köyhät ovat joku kaukainen jäänne ennen vaaleja jossakin muinoin. Vaalikarjaa.

Ei ihme jos katkeruus nostaa päätään kun kansa kelpaa ainastaan palkanmaksajaksi ja mistä hyvästä, no edustajiemme ja eri ryhmittymien, valtion laitosten johtajien ja muiden etuoikeutettujen oikeudenkäynneistä ja omien sotkujensä selvittämisestä kansan maksamalla työajalla.
      Luulisi suurikenkäisillä olevan oikeitakin töitä, mutta ilmeisesti näin ei ole, kun väen väkisin sotkevat asioitaan kyseenalaisilla "hyväveli sulle mulle" peleillään.

Ja kansa maksaa ja kiristää nälkävyötään.

• Mieti miten äänestät

Sitä saa mitä tilaa.

Uskoitte populistiseen hömppään.

Jos olet lapsiperheellinen ja äänestit hallituspuolueita, niin nyt saatte mitä tilasitte. Tämä hallitus on keski- ja matalatuloisen lapsiperheen suurin maanpäällinen vihollinen, jos joku ei sitä vielä ole ymmärtänyt.

Joten lopettakaa valittaminen!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe