Vanhemmat pilasivat

elämäni...

Väärillä kasvatusmetodeillaan
ja tässä on tulos, olen yksin ja itsemurhan partaalla.
Olisi ollut parempi, kun ei olisi koskaan syntynytkään
tähän paskamaailmaan.

22

987

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasasdasdasd

Miten pilasivat?

• 1+7

Entä mitä ajattelit tehdä loppuelämällesi? Siis sinä. Sinähän siitä päätät, eivät vanhempasi.

• oot oikei kasvatettu

Eikö vanhemmat antanu virittää mopoa, tupakoida ja käyttää alkoholia?

• Masentajaa

Itseänikään ei ole kasvatettu tähän maailmaan. Nyt aikuisena tuskaa esimerkiksi ihmisten kanssakäymisessä, kun ei olla samoilla taajuuksilla ja asioita käsitetään väärin, enkä osaa toimia oikein. Joudun opettelemaan perusasioita alusta. Ongelmana on se, että kun aikuisena tehdään jotain väärin niin sitä ei anneta samalla tavalla anteeksi kuin olisin sen lapsena tehnyt.

• Anonyymi

Minua ei kannustettu tai opastettu mihinkään elämässä. Kantapään kautta oppinut itse. Ja välillä joutunut pöllöilemään.

• ulkopuolella

Mitä se tarkoittaa, kun kaikki muut ovat hiljaa, kun tuut huoneeseen. Ja jos parikyt
      vuotta jo semmoista, revi siitä sitten huumoria.

• 20+20

Se tarkoitaa juuri sitä, sinua ei ole hyväksytty, olet ulkopuolinen.

• Anonyymi
        20+20 kirjoitti:

Se tarkoitaa juuri sitä, sinua ei ole hyväksytty, olet ulkopuolinen.

En minäkään hyväksy muita. Ajattelen muista naisista että hyi mitä huoria. Ja miehet oksettaa.

• 15

-> ap

Sama täällä, tapahtui pahin mitä poikalapselle voi tapahtua.
      Itse tajusin asian vasta aivan liian myöhään, silloin oli jo myöhäistä.

Lapsuus oli kuin taivaasta, hemmoteltiin ja paapottiin. Teini-iän alettua olkoivat ongelmat kun kiltistä tottelijasta alkoi kasvaa omilla aivoilla ajatteleva.

Yh-äitini teki kaikkensa häivyttääkseen minäni jotta tekisin ja toimisin elämässäni kuten hän halusi.
      Kouluttautuisin korkealle jotta hän voisi todistella ystävilleen että " vaikka yh olenkin niin siitä huolimatta pojastani tulee lääkäri".
      Toimin siis äitini egon-kohtotusvälineenä ja elämästä alkoi tulla helvettiä kun oma minäni halusi täysin toisaalle kuin minne aitini oli tavoitteensa asettanut.

Kaikesta tästä tuloksena on rikkinäinen ihminen jonka minäkuva on pirstaleina, yritetty harsia kasaan sieltä sun täältä.

Kun äitini puolelta tätä tarkastelee niin tulee miettineeksi että kannattiko se, rakastiko tällainen äiti poikaansa aidosti, vai oliko lapsi vain väline oman tärkeyden pönkittämiseksi.

Ei voi mitään mutta kun niitä aikoja ajattelee niin v..tuttaa todella paljon.

• Keissa

Jospa ottaisit nyt kuitenkin tuosta hyödyn itselles. Äitisi huonolle itsetunnolle ja egollle et voi kerasaan mitään. Hyvä niinkin että sinulla on kunnon ammatti ja , vaikka olist lääkäri. Saat ihan mukavasti toimeentuloa, arvostusta ja palvelet todella hyödyllisella sektorilla. Iloitse nyt siitä itsei vuoksi, että olet pärjännyt. Olist voinut lähteä aivan päinvastaiseen suuntaan ja olla jossakin vankilakierteessä ja narkkarina. Sinulla on mahollisuus rakastaa ja arvostaa itseäsi. Ja kun eheydyt ihmisenä, et ole enää riippuvainen ja vit välittää piutpaut, mitä äitisi sinusta ajattlee. Elä ihan omaa itseäsi varten. Et ole enää äisit egonjatke.
        Ja kuka meistä ihmisistä onnistuu rakstamaan aidosti. Aina välittämiseemme ja rakkauteemme liittyy ehdollisuutta ja millä sen aitouden sitten mittaa. Ja mielestäni ei tarvitsekkaan. Äidinrakkus, miehen ja naisen välinen rakkus on osaltaa hormonaalsita, biologista ja sosiaalista ym.
        Ei me olla Jumalia.
        Äitisi rakasti ja rakastaa sinua edelleen niillä eväillä ja voimavaroilla kuin mitä hänellä on. Ja niin rasktat sinäkin läheisiäsi.
        Ei meidän tarvitse jäädä menneisyyden vangeiksi.

• ..

Minä pakotin lapseni käymään koulunsa loppuun.
      Hän jätti lukion kesken, ei halunnut töihin eikä opiskelemaan.
      Hommasin hänet uudelleen koulunpenkille, olin todella tiukka.
      Lapseni haukkui minut lähes päivittäin, haluan kuulemma päteä hänen kauttaan. Se ei pitänyt paikkaansa, näin että hänellä on lahjoja, en halunnut hänelle yhtä vaikeaa elämää kuin itselläni oli.
      Nyt on korkeassa asemassa, pärjännyt todella hyvin. En kehuskele sillä tuttavilleni, kerron tämn siksi että joskus vanhemmat ovat oikeassa. Lapseni olisi nyt jossain liukuhihnalla tai vielä huonommin jos en olisi tarttunut jämäkästi hänen elämäänsä. Ei hän enää moiti minua vaan kiittää.

• Koittakaa vain jaksa

Tää on totta. Itse jätin joskus nuoruuden tyhmyyttä kouluni käymättä ja nyt hiukan vanhempana, vastuun keskellä koulua nyt käyn. Rankkaa on, mutta itse olen päätökseni joskus tehnyt ja nyt kai on vastuu kannettava.

Miinustella saa aivan vapaasti, mutta totta on silti joka sana. Olisipa minullakin ollut vanhemmat jotka olisi minut pakottaneet kouluun, olinhan tuolloin 16 vuotias kakara. 9 vuotta sen jälkeen on hiukan hankalampaa kaikki.. Voi kun ne nuoret ymmärtäisi..

• Mulla oli eri lailla. Vanhemmat, äiti varsinkin, tahtoivat hallita elämääni kanssa, en tiedä tajusivatko tai myönsivätkö itselleen, nyt vihdoinkin äiti myönsi ja näytti normaalimmalta kuin vuosiin mun silmissä. Onneksi menin liukuhihnalle tehtaaseen, meillä on hyvä tiimi, työkaverit on ystäviä ja lunki meininki kun ei tarvi joka päivä vaivata päätään jos ei tahdo. Saa toki, ja niin teenkin, opiskelen omaehtoisesti toista vuotta vierasta kieltä ja puhuminen sujuu jo jotenkuten. ei maine, status tai harrastukset tai saavutukset ole onnistuneen elämän mittari vaan että tunteeko tyytyväisyyttä ja onnea. On toki hyvä olla tiukka lapselle mutta lapsen oman tahdon tukahduttaminen on pahinta paskaa, ei me eletä enään siinä ajassa jossa se on välttämätöntä eloonjäännin takia.

• 20
        siipimikko2 kirjoitti:

Mulla oli eri lailla. Vanhemmat, äiti varsinkin, tahtoivat hallita elämääni kanssa, en tiedä tajusivatko tai myönsivätkö itselleen, nyt vihdoinkin äiti myönsi ja näytti normaalimmalta kuin vuosiin mun silmissä. Onneksi menin liukuhihnalle tehtaaseen, meillä on hyvä tiimi, työkaverit on ystäviä ja lunki meininki kun ei tarvi joka päivä vaivata päätään jos ei tahdo. Saa toki, ja niin teenkin, opiskelen omaehtoisesti toista vuotta vierasta kieltä ja puhuminen sujuu jo jotenkuten. ei maine, status tai harrastukset tai saavutukset ole onnistuneen elämän mittari vaan että tunteeko tyytyväisyyttä ja onnea. On toki hyvä olla tiukka lapselle mutta lapsen oman tahdon tukahduttaminen on pahinta paskaa, ei me eletä enään siinä ajassa jossa se on välttämätöntä eloonjäännin takia.

Niinpä, ihan itse tehty elämä on ihmisen parasta aikaa. Ei tarvitse olla katkera kenellekään mistään.

Itselläni jäi nuoruus täysin pois kun ainoa tapa viettää aikaa oli oppikirjojen päntääminen.
        Kaverit oli kaupungilla tyttöjä jahtaamassa kun minä istuin yksin sisällä lukemassa.
        Pian huomasin että ei minulla enää kavereita ollutkaan, olin yksin ja yksin kun on niin alkaa helposti v*tuttaan koko elämä.

Mitä tästä jäi käteen, elämä kuin Junnu vainion laulussa Albatrossi, kunnanvirstossa ja puna peitti nenää. Juuri näin, virassa elämässä elämätöntä elämää.

Toki vanhemmat voivat opastaa ja ohjata mutta raja menee siinä kun lapsi pakotetaan elämään ainoastaan vanhempiensa haaveisiin. Se ei enää ole opastamista elämän tiellä vaan elämän varastamista.

• helppo syytellä

vanhempia mutta totuus on se, että lapset saavat itse valita ammattinsa vaikka vanhemmat olisi mitä mieltä.
      Se on vaan hyvä jos vanhemmat ei ole antaneet teinin roikkua kaduilla. Toki ystäviä saa olla ja viettää aikaa heidän kanssa, mutta täytyy vahtia. Ihmiset on lapsia vielä teineinä!!! Arviointikykyä ja kokemusta ei ole tarpeeksi! Vanhempien on edelleen holhottava ja huhuiltava lapsensa perään ;D

• 4

Ei sellainen lapsi voi valita mitään jolta on minuus varastettu, sellainen ihminen on olemassa vain fyysisesti.

• Oma taustani erilainen ehkä sukupolvieron takia. Kuitenkin samanlaisia ihmisiä.ns. uskovaisten vanhempien kodissa kasvaneita maassamme on tuhansia.
      Suuri lapsiluku, jokaisella vain kansakoulusivistys.
      Muistan äitini sanat isoveljestäni; hänen toivoisin käyvän maatalousopiston. Perheen käyttövarat kuluivat remontteihin, sähköjen hantaan, koneiden ostoon.

Siihen aikaan katsottiin, että 'kunnollinen' löytää kyllä jonkun työpaikan elääkseen. Olin katkera vanhemmilleni verratessani itseäni toisiin.
      Pian koin, että alkontuotteilla sai väriä harmaaseen tehdastyöläisen elämään.

Vanhemmiten sitä oppi ajattelemaan, ettei vanhemmillani ollut itsellään sen parempia lähtökohtia aloittaa elämäänsä jossain 'huitsin nevadassa'.

• Ilman isää..kö?

Olen tässä huomannut, että siinä 15-16 vuotiaana alkaa ajattelemaan itseään ja kaikkea, että miksi näin on ja olen itse huomannut että isäpuoleni ei ole 13vuodessa välittänyt paskaakaan mitä teen. Mielestäni isäpuolen, jonka lapselle pakotetaan 3-vuotiaana niin pitäisi näyttää, että on kuin oikea isä eikä jokin random hyypiö. Itselläni ei sen takia ole kovin vahvaa suhdetta isään, äitiin, äitipuoleen tai isäpuoleen. Jäänyt vähän vähemmälle tämä. Onneksi maailmassa on muitankin ihmisiä kuin perhe. Kaikille ei aina käy niin hyvä tuuri, että pääsee rikkaseen, rakastavaan perheeseen. Joskus pitää vaan jaksaa.

• auttaako se??

Vastuu on sinun biologisilla vanhemmilla. He ovat sinut tänne päättäneet tehdä ja heidän vastuulla on sinun kasvatus ja huolenpito.

Minäkin voisin jonkun kadun tallaajan ottaa kohteekseni ja haukkua häntä yksinäisyydestäni, mutta tuskin syy on hänessä. Syyt lienee minussa itsessäni ja repaleisesta elämästäni. Miksi syytellä? En itse ainakaan koe oloani paremmaksi vaikka kuinka etsisin virheitä muista. En ole täydellinen ja elämäni on omissa käsissäni, elän sen mukaisesti

• Anonyymi

Niin,mietinkin onko ollut tarkoitus että kärsimään piti minut tänne tehdä ja nyt äiti on kuollut. Niin olen joutunut hankkimaan välillä rahaa myymällä itseäni.

• Anonyymi

Jokainen luo oman onnensa.

Tartu tilanteeseen, jätä syyllistäminen, anna heille anteeksi ja katso etennpäin!
        Luo itse oma onnesi!

• Anonyymi

Ette ole menettäneet niin paljon kuin luulette. Vilkaiskaa blogiani ja aloittakaa uudelleen sen pohjalta: otjkt.wordpress.com.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4250
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3694
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2094
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1726
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1492
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1429
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      407
      1332
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1219
    9. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      383
      1054
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      76
      1053
    Aihe