Valokuvan hinta??

paskatalikko

HEY! Olen ottanut valokuvia omaksi ilokseni ja huomaan, että niistä tykätään kovasti, niistä tuli hienompia kerta toisensa jälkeen. Sitten äitini serkku hoksasi kuvani facebookissa ja haluaa nyt ostaa minulta viisi kuvaa. Mitä hinnaksi? Kyseessä tuttu ihminen, en ole ammattikuvaaja (mikä muuten on ammattikuvaaja? Kouluja käynyt? Mitä kouluja? Kauanko?) mutta kuvat on hienoja. Olen pitänyt neljä pienimuotoista valokuvanäyttelyäkin ympäri pitäjää ja oikein mukavasti mennyt. En ole aikaisemmin myynyt kuviani, olen pitänyt niitä vain esillä. Nämä ko. kuvat voisin myydä mielelläni...mutta se hinta...? Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa?

9

2332

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Art Photography

Juu noi oli lehtikuvien hintoja. Jos kuitenkin puhutaan taiteellisista kuvista, niiden hinta on yleensä korkeampi.

Ja sellain nyrkkisääntö, että tutuilta tuplahinta - muuten menee hyväntekeväisyyden puolelle.

http://www.youtube.com/watch?v=N9kOgrKDlhc

• 02o

Hinta on hyvin moniklooninen kysymys.
      – myytkö muille samoja kuvia
      – onko vedokset numeroitu tpl`a ja signeerattu
      – onko ostajalla lupa tehdä kopioita

Ehkä:
      Jos kuvat on ihan kivoja koristeita niin max 25€/kpl
      Hyvistä kuvista (= haluaa pitää seinälä) tuplasti n. 50€/kpl
      Jos teoskynnys ylittyy (kuva on taiteellisen luovan työn tulos) niin minimi on 70€/kpl

• anna ilmaiseksi hänelle ne niin hän muistaa sinua testamentissaan.

• 20+19

"Kuvat, jotka äitini serkku haluaa löytyy minulta valokuvausliikkeessä kehitettyinä, allmost A4 kokoisina ja mattapintaisina. Onko 16e/kpl liikaa? "

tuskin.
      kysy häneltä :-)

• 9 16 25

Ei varmaankaan ole liikaa :) mutta jos kuvat ovat omalla seinälläsi kehystettyinä, anna niiden olla siellä, ja teetä vaikka ifolorilla pelkät A4 kuvat (hinta taitaa olla ilman alennuksia n 4€/kpl. Myyt ne sitten ilman kehyksiä 15€/kpl, ja tietysti signeeraat ne.
      Kehystäköön äidin serkku sitten niin kalliilla kehyksillä, kun itse haluaa.

• Kuvapotti

Mä oon itte tulostanu omia kuviani Canon MG 5150 kotitulostimella ja myyny niitä sitten kavereille 2,5 e hinnalla. En sit tiiä onko liian paljon vai liian vähän hintaa.

• kfjsdjkhgjhjg

Et ainakaan ansaitse mitään noilla hinnoilla.

• kuvat.tuottamaan

Kuvien myyntiä kiinnostaisi ainakin kokeilla ja ilmeisesti Shutterstock on yksi suosituimmista palveluista. Hain sieltä erästä asiaa jonka kuvilla ajattelin aloittaa eikä sieltä löytynyt yhtään kuvaa tästä aiheesta. Muitakin aihetta sivuavia kuvia löytyi yllättävän vähän ollakseen suosituin palvelu.
      Luulisi siis mahdollisesti kysyntää olevan mutta millaisia vaatimuksia kuville on noin resoluution suhteen ja mikä tiedostomuoto kuville, jpg vai joku häviötön muoto?
      Mitenkäs verotus? Minulla on vakituinen työpaikka ihan muulta alalta joten jos kuvista tulee tuloa niin ne lienevät ilmoitettava seuraavassa veroehdotuksessa sivutulona tms.?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      87
      3196
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1862
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1822
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      28
      1722
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1691
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      33
      1345
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1309
    Aihe