Mulla on pitemmän aikaa kutittanut kämmeniä aivan älyttömästi. Lisäksi ne ovat punertavat joistain kohdin. Ja kun tarkkaan katsoo, voi nähdä pieniä ihonvärisiä näppylöitä. Todella pieniä joita ei oikeastaan edes tunne kun koskettelee. Olen miettinyt että olisinko jollekin allerginen, kenties maidolle? Juon maitoa todella paljon päivittäin. Apteekista sanottiin että voi johtua myöskin sinkin puutteesta. No, sinkkiä olen tabletteina syönyt jo aika pitkään mutta muutosta ei ole tapahtunut. Kämmeniä ei kutita jatkuvasti mutta kuitenkin joka päivä jossain kohti päivällä tai illalla, myös yöllä saattaa alkaa ja se haittaa nukkumista.
Kämmenten kutina
2
1314
Vastaukset
Eiköhän tuo vaiva kulje nimellä pompholyx. Lisää tietoa ja hoito-ohjeita saa Tervdeyskirjastosta (www.terveyskirjasto.fi) hakusanalla pampholyx.
- LaTex Willer
Kysymyksesi on jo vähän vanha eikä ehkä enää sinulle ajankohtainen, mutta jos tänne löytää itseni lisäksi muitakin googlaamalla kämmenten kutinasta, niin kerronpa oman tarinani:
Käteni kutisivat peukalolihaksen ympäriltä kummastakin kädestä, ja erityisesti aamuisin ja iltaisin. Mitään ei kuitenkaan näkynyt, joskus ainostaan pientä punoitusta, mutta ei näppylöitä tms. Useiden kokeilujen jälkeen totesin banaanien syömisen lopettamisen helpottavan oireita. Tästä olikin helppo edetä googlaamalla: minuila mitä ilmeisimmin on kumiallergia. (kumiallergikot ovat usein allergisia myös banaaneille). Jätin banaanien lisäksi pois myös purukumin jauhamisen, ja käsien kutina helpotti välittömästi ja katosi kokonaan noin viikossa tai kahdessa. Nyt oireita ei enää ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728