Hei!
Olen päävuokralaisena kaksiossa ja minulla on alivuokralainen. Alivuokralainen on pyytänyt minulta, että ei enää ensikuussa halua asua asunnossa. Tämä sopii minulle täysin.
Voimmeko keskinäisestä sopimuksesta päättää tämän vuokrasopimuksen päättyvän jo 31.3.? Että siis että tämä asunto olisi käytössäni jo 1.4. alkaen?
Eli siis voiko vuokrasopimuksen laillisesti päättää yhteisestä sopimuksesta jo aiemmin ilman irtisanomisaikaa, mikäli se sopii molemmille osapuolille paremmin kuin hyvin? Mitä tähän sopimukseen tulee/voisi silloin kirjoittaa?
Vai pitääkö sopimuksesta tehdä määräaikainen?
Entä mitä eri virastot sanovat tällaisesta järjestelystä? (Esim. Kela) Vaikuttaako tukiin, jos emme käytä irtisanomisaikaa?
Alivuokralaissuhteen päättyminen
Help:me
2
150
Vastaukset
- 16
Irtisanomisaika ei ole pakollinen, vaan se on vuokraajan ja vuokranantajan eduksi kehitetty juttu. Jos molemmille sopii, niin sopimus voidaan purkaa milloin halutaan. Kelaan voi ilmoittaa heti, etteivät maksa enää seuraavaa tukea ja se on sillä selvä.
- 29
asunnon NNNNN alivokralais sopimus joka on laadittu PP.MM.VVVV henkilöiden YYY ja XXX välillä puretaan yhteisymmärryksellä tällä sopimuksella.
____________---- _______________----
maija meikä liisa teikä
heikälässä PP.MM.VVVV
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337