Mihin aikaan saa käydä suihkussa?

tjdtjrtjyjfyjtyjtyj

Eli mihin aikaan vuorokaudesta saa käydä suihkussa? Saako siis ihan vaikka keskiyöllä? Eräs kaverini kivenkovaan väitti kerran, että suihkussa saa käydä kaikissa kerrostaloissa vain klo 7-22 välisenä aikana. Onko tämä totta?

21

4769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mn

Riippuu yhtiöstä mitä on kielletty mitä ei.

• Isännöihtijä

Taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan, miilloin on yöllä hiljaisuus, eli muita häiritsevä melu on kielletty. Se voi olla jotain klo 23-6 tms. Mutta jos työpäivän jälkeen on pakko käydä suihkussa niin ei kai siinä muuta kuin käy vain. Jos voi käydä aikaisemmin niin käy silloin.

• Kiinteistöliitto oy

Mikään laki ei kiellä suihkussa käyntiä vaikka kolmelta aamuyöllä. Järjestyssäännöissä kehotetaan hiljaisuuteen tiettynä kellonaikana,mutta ei se suihkuttelua voi kieltää. Eli suihkussa ja vessassa voi käydä aina kun tarve vaatii. Ei todellakaan ole kielletty.

• jaaaa viiiituuuuuut

seon sama mitkä ovat taloyhtiön säännöt nehän eivät kaikkija muuuulkkuuuja koske

• oma tupa oma lupa

Saa tehdä ihan mitä haluaa ja milloin haluaa, normaalin elämisen aiheuttamat äänet eivät ole kiellettyjä. Toki maalaisjärkeä voi käyttää monessakin asiassa. Itse olen epäsäännöllisessä vuorotyössä ja en todellakaan katso kelloa voinko tehdä jotain vai en.

• fergrghdrt

Minun mielestä se on kirjoittamaton sääntö, että vuorotyöläinen saa käydä suihkussa töiden jälkeen, oli aika mikä tahansa.

• Juuri tässähän tulee eteen omakotiasumista suosivien umpijuoppojen ajatuskatkos.

Kerrostalossa saa tehdä ihan kaikkea mittä homehökkelissäkin, erona vain häiritsevän melun loppuminen heti siitä huomauttaessa (en tiedä tilannetta eri kaupunkien vuokrakasarmeissa, koska en koskaan ole sellaisessa ole asunut).

Omakotikeisarit taas uskovat voivansa tehdä mitä tahansa, joten päätyvät kavereineen juoppoputkaan.

• Tane.

Valivalivälittäjän kommentti menee pahasti ohi aiheen, mutta alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, missään asunnossa ei voi kieltää suihkussa käymistä, oli kellonaika mikä hyvänsä. Jos joku valittaa suihkun äänen aiheuttavan häiritsevää melua, niin ei mene läpi.

• Yleensä pitäisi

olla niin,että fiksut talonasukkaat noudattavat talon järjetyssääntöjä mutta mutta.Sitten on joukossamme näitä henkilöitä JOITA EI KOSKE MITKÄÄT SÄÄNNÖT niin liikenteessä ,asumisessa ym,ym,ym ja sitä vielä oikein korostetaan EI KOSKE MINUA TAI PERHETTÄNI..

• Haloo häh???

Miten tuo edellinen vuodatus liittyy mitenkään aiheeseen? Onko mono vinossa vai krapula eiliseltä? Kun järjestyssäännöissä EI rajoiteta peseytymistä niin niissä EI rajoiteta peseytymistä. Suihkussa saa käydä vaikka neljältä aamulla tai koska vaan. Asia on jämpti niin.

• Haloo häh??? kirjoitti:

Miten tuo edellinen vuodatus liittyy mitenkään aiheeseen? Onko mono vinossa vai krapula eiliseltä? Kun järjestyssäännöissä EI rajoiteta peseytymistä niin niissä EI rajoiteta peseytymistä. Suihkussa saa käydä vaikka neljältä aamulla tai koska vaan. Asia on jämpti niin.

"Kun järjestyssäännöissä EI rajoiteta peseytymistä niin niissä EI rajoiteta peseytymistä. Suihkussa saa käydä vaikka neljältä aamulla tai koska vaan. Asia on jämpti niin. "

Asia ei ole jämpti näin. Suihkussa saa käydä kaikkina vuorokaudenaikoina vaikka järjestyssäännöissä RAJOITETTAISIIN suihkussa käyntiä.

• humptydumpty
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

"Kun järjestyssäännöissä EI rajoiteta peseytymistä niin niissä EI rajoiteta peseytymistä. Suihkussa saa käydä vaikka neljältä aamulla tai koska vaan. Asia on jämpti niin. "

Asia ei ole jämpti näin. Suihkussa saa käydä kaikkina vuorokaudenaikoina vaikka järjestyssäännöissä RAJOITETTAISIIN suihkussa käyntiä.

Pelle! Yhdenkään taloyhtiön järjestyssäännöissä ei puhuta mitään suihkussa käymisestä.

• Olet varmaan
        humptydumpty kirjoitti:

Pelle! Yhdenkään taloyhtiön järjestyssäännöissä ei puhuta mitään suihkussa käymisestä.

lukenut ne kaikki...

• Laulava suhkuttelija
        humptydumpty kirjoitti:

Saton asunnoissa saa vetää vessan yöllä ja laskea vettä,siitä tuli oikein erillinen kirje kotiin.

• En kyllä käsitä, ketä joku suihkun kohina voisi muka häiritä. Tai ainahan tietty löytyy niitä, jotka häiriintyvät ihan vaan siksi ettei elämässä ole mitään muuta sisältöä. Mutta oikeesti, eihän nyt kaikkea voi kieltää. Itsekin kuuntelin tuossa männä yönä, kun omalla naapurillani oli kova yskä. Kieltämättä se yskänlouskutus vähän häiritsi omiaa nukahtamistani, mutta minkäs ihminen yskälleen voi. :)

• yskittää myös

Saa kai sitä yskiä ja siksi minua ei kans häiritse suihkun suhina eikä rapussa kävely, päinvastoin, on turvallinen olo kun muitakin asuu lähellä.

• naapurin mies

Yks mummo valitteli kun kävin keskiyöllä suihkussa aina kun tulin töistä kotiin. Se soitti poliisit ainakin 8 kertaa mun oven taakse. Menin kerran sen oven taakse ja aloin potkimaan sen ovea ja soittamaan ovikelloa. Huusin sille kurkku suorana et juma.lauta mä käyn suihkussa ihan silloin kuin huvittaa ja sinä et voi sille mitään. Se oli ihan pas.kat housuissa soittamassa poliiseja taas joten huusin lisää et soita vaikka saa.tana armeija et mikään laki ei kiellä mua suihkussa käymästä. Jotkut siis voi olla todella idiootteja ja luulla et poliisi voi jotain sanoa jos käyn suihkussa. Tein siitä mummosta myös rikosilmoituksen häiriköinnistä ja se sai sakkoja ja mä sain hiukka korvauksia.

• p.o. Liisi

Poliisit ei muuten kyllä lähde liikkeelle sen takia jos joku mummo valittaa että naapuri on suihkussa. Ihan väärä osoite valitukselle.

• qwqwqqwqwq

Kyllä se on vaan mukavampi, näin suihkunraikkaana töiden jälkeen.

• suihkuttelija

http://adr ef.co/YtoDFd

• Puhtauttaan vaaliva

Minä asun kerrostalossa omassa osakehuoneistossani, ja jos minulla on tarve käydä yöllä suihkussa, niin käyn suihkussa.
      Kukaan ei ole koskaan tullut päin naamaa valittamaan ainakaan satunnaisista yösuihkuista; ja miksi olisikaan....?

Yleensä ihmiset nukkuvat öisin, ja itse en nukkuessani edes kuule naapurin öisiä vessakäyntejä saatika veden laskemista. Jos taasen valvon yöaikaan, niin ei mua ikinä ole häirinnyt naapurista kuuluvat normaalit veden laskemisäänet tai vessan vetämiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe