Teette suuremmoista työtä täällä, auttaaksenne harhaan johdettuja uskovaisia pääsemään eroon harhauskomuksistaan. Tämä antaa uskovaisille mahdollisuuden parempaan elämään.
Tieto on aina parempi vaihtoehto elämälle kuin harhat.
Kiitos kaikille ateisteille
56
181
Vastaukset
Voi voi Mirka, kun me olemme juuri päässeet tuosta Jumalattomuuden harhasta, ei kai me enään takaisin sinne haluta palata.
- säälittävä olet
"Tieto on aina parempi vaihtoehto elämälle kuin harhat. "
No sinä ainakin tiedät mistä puhut, harhaisempaa saa etsiä..
- Olet imbesilli
Jos ateismi on sitä mitä sinä naurettavilla aloituksillasi edustat niin et saa mitään muuta aikaiseksi kuin kansanvaelluksen piruntorjunta porukoihin mutta ehkä se onkin tavoitteesi.
- tattista vaan
Ateistit onkin varmaan kiitollisia sinusta :)
Annat oikein hyvän kuvan ateismista.
Oikeastaan uskovat voisivat olla kiitollisia mirkasta. Mitä enemmän mirkoja, sitä harvempi eksyy ateismin poluille :DTuo on todella typerä asenne. Ei totuus muutu, vaikka ainoat jotka eivät osta valhetta olisivat kusipäitä.
Tuotahan hihhulit kuvittelevat, että ateistit ovat ateisteja, koska heillä on huonoja kokemuksia uskovaisista...kertoo enemmän hihhuleista kuin ateisteista näköjään...- q5ul
Näinpä, mutta on täällä muitakin samanlaisia ateisteja, vaikkapa yllä. :D
Kunhan et laske mua mukaan olettamaasi talkooporukkaan...
Enkä tiedä onko sulla muutenkaan keissiä nimetä "kaikkia ateisteja" tuon auttamisprojektin kannattajiksi. Ehkä kunkin kannattaa puhua lähinnä omasta puolestaan, niin on varmemmalla pohjalla.Olen tullut lopputulokseen, että mirka on trolli...En myöskään itse koe olevani mirkan totalitaristisen anti-teismin joukoissa.
gloriana_demeter kirjoitti:
Olen tullut lopputulokseen, että mirka on trolli...En myöskään itse koe olevani mirkan totalitaristisen anti-teismin joukoissa.
Trollihan se. Mutta trollailkoon omasta puolestaan. Loukkaavaa on yrittää vetää muut mukaansa samaan saaviin. Mutta niinhän trollit toimivat, omien sääntöjensä mukaan muusta ympäristöstä piittaamatta.
- luulen näin
Olen tullut lopputulokseen, että mirka on trolli...En myöskään itse koe olevani mirkan totalitaristisen anti-teismin joukoissa.
No trollihan se on. Tuskin nyt harva uskovakaan mirkaa ateistina pitää. Minä veikkaan samalta kirjoittajalta olevan useita nikkeä, milloin liberaalina, milloin tiukkisuskovaisena.
- Pyhä Pieru
Sinua ei ainakaan voi laskea palstan ateistien eliittiin. Kuten aikaisemmin olen sanonnut, ero on juuri siinä, että hyviä perusteltuja kirjoituksia lukee mielenkiinnolla edustivat ne sitten mitä tahansa näkemystä.
Sinun homeelta haisevat aloitukset eivät ainakaan palvele tuon porukan tavoitteita ja tämä voi tulla sinulle järkytyksenä mutta en usko sinun edustavan heillekkään mitään keulakuvaa. Pikemminkin uskon heidänkin lähinä puistelevan päätänsä lukiessaan sinun "Buuaahh.." viestejäsi ja olet heillekkin pelkkä säälittävä tuhnu joka ei edusta ateismia vaan angstia mutta sitkeä olet kuin kengänpohjaan tarttunut koiranpaska, se on kaikkien pakko myöntää. - Olet ihana
Ole hyvä, Mirka :)
- Kristinusko
Tämä on hyvä juttu, että nämä ateistit ovat täällä uskovaisten seassa. Tavallaan on oikea ryhmä vastassa, missä on oikeasti potentiaalia käännyttää heidät Jumalaan uskovaksi. Ateisteillä on tietenkin päinvastainen näkökanta käännytystyöhön. Jos ateistit olisivat varmoja omasta kannastaan ne eivät roikkuisi uskovaisissa seassa kiinni. Olisivat varmoja omasta voitostaan oman järjen perusteella, jossa jviimeinen ärki häviää viimeistään polttohautauksessa.
Raamatun mukaan taivaassa riemuitaan kunnolla yhdestäkin näistä kelvottomista, jotka kääntyvät oikeasti kristinuskoon.
Raamatun mukaan Jumalan enkelit ja Saatanan enkelit kävivät loputtomia väittelyitä keskenään. Kunnes Jumala kyllästyi koko asiaan ja heitti Saatanan maanpäälle villitsemään ihmisiä. Tämän jälkeen maasta kantautui valitus ylös taivaaseen asti. Taivaanjoukot riemuitsivat siitä, että kiusankappaleista päästiin eroon. Välillä Saatana käy taivaassa juttelemassa Jumalalle, mitä on tehnyt maan päällä.Kristinusko
Olen täällä palstalla kirjoittamassa siksi, että haluaisin kirkon korjaavan joitakin asioita toiminnassaan, jolla on koko väestöön vaikutusta. Kun ja jos ne asiat tulevat kuntoon, en enää täällä jatka, ellen sitten keksi jotain uutta korjattavaa seikkaa. En siis ole käännytettävänä, vaikka mielenkiintoa osoitankin.
Mutta käsitätkö, miten räikeltä kuulostaa, että käytät sanaa 'kelvoton', kun puhut muista ihmisistä, vain heidän mielipiteensä perusteella? Toisessa ketjussa kysyn, miksi täällä käytetään haukkumasanoja. Kysymys on tässäkin kohtaa aiheellinen. Auttaako tuo asiaasi eteenpäin?Minä olen täysin varma kannastani, eli etten omaa uskoa jumaliin. En omaa mitään toiveita rationalismin voitosta, sillä ihmiset ovat luonnoltaan irrationaalisia.
- en usko-
iaurwen kirjoitti:
Kristinusko
Olen täällä palstalla kirjoittamassa siksi, että haluaisin kirkon korjaavan joitakin asioita toiminnassaan, jolla on koko väestöön vaikutusta. Kun ja jos ne asiat tulevat kuntoon, en enää täällä jatka, ellen sitten keksi jotain uutta korjattavaa seikkaa. En siis ole käännytettävänä, vaikka mielenkiintoa osoitankin.
Mutta käsitätkö, miten räikeltä kuulostaa, että käytät sanaa 'kelvoton', kun puhut muista ihmisistä, vain heidän mielipiteensä perusteella? Toisessa ketjussa kysyn, miksi täällä käytetään haukkumasanoja. Kysymys on tässäkin kohtaa aiheellinen. Auttaako tuo asiaasi eteenpäin?just ja joo ::::
- sdfh
Minä olen täysin varma kannastani, eli etten omaa uskoa jumaliin. En omaa mitään toiveita rationalismin voitosta, sillä ihmiset ovat luonnoltaan irrationaalisia.
tuota, etkö olekkaan enää agnostikko ?
sdfh kirjoitti:
tuota, etkö olekkaan enää agnostikko ?
Sinä näkäjään et vieläkään tajua....huoh!
Olen agnostinen ateisti. Agnostismi ei kerro mitään siitä miten varma on ettei usko jumaliin. Ongelmasi on ilmeisesti perinpohjainen väärinkäsitys sanan agnostismi merkityksestä.- Heehehehee hé
Sinä näkäjään et vieläkään tajua....huoh!
Olen agnostinen ateisti. Agnostismi ei kerro mitään siitä miten varma on ettei usko jumaliin. Ongelmasi on ilmeisesti perinpohjainen väärinkäsitys sanan agnostismi merkityksestä."Minä olen täysin varma kannastani, eli etten omaa uskoa jumaliin."
Thomas Henry Huxley loi käsitteet ”agnostisismi” ja ”agnostikko” 1860-luvulla kuvaamaan ajatuksiaan: ”Mietiskelin ja keksin nimen joka oli mielestäni sopiva nimi 'agnostikko'. Se tuli päähäni enteellisen vastakkaisesti 'gnostikolle' kirkkohistoriassa joka halusi tietää niin paljon juuri siitä mistä minä en tiedä mitään.
Agnostikko- käsitys, jonka mukaan ei voida tietää, onko jumalaa tai jumalia olemassa.
Summa summarum Et voi tietää onko jumalaa olemassa ja olet täysin varma ettet usko jumaliin. ??? Heehehehee hé kirjoitti:
"Minä olen täysin varma kannastani, eli etten omaa uskoa jumaliin."
Thomas Henry Huxley loi käsitteet ”agnostisismi” ja ”agnostikko” 1860-luvulla kuvaamaan ajatuksiaan: ”Mietiskelin ja keksin nimen joka oli mielestäni sopiva nimi 'agnostikko'. Se tuli päähäni enteellisen vastakkaisesti 'gnostikolle' kirkkohistoriassa joka halusi tietää niin paljon juuri siitä mistä minä en tiedä mitään.
Agnostikko- käsitys, jonka mukaan ei voida tietää, onko jumalaa tai jumalia olemassa.
Summa summarum Et voi tietää onko jumalaa olemassa ja olet täysin varma ettet usko jumaliin. ???Niin ei voida tietää, joten syytä uskoa ei ole. Olen siis täysin varma etten usko jumaliin ja olen myös agnostinen.
Eivät ole mitenkään ristiriidassa olevia asioita.- ??
" Raamatun mukaan taivaassa riemuitaan kunnolla yhdestäkin näistä kelvottomista, jotka kääntyvät oikeasti kristinuskoon."
Se On kyllä Näin:
Luukkaan mukaan 15
7. Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen,
kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
- pööpööpöö
Mirka on juuttunut luuppiin, ateistien kehäpäätelmään, ja sinne hän haluaisi kaikki muutkin ansaan.
- qsetus jatq
"Jos ateistit olisivat varmoja omasta kannastaan ne eivät roikkuisi uskovaisissa seassa kiinni. "
Päteekö tämä myös toiseen suuntaan? Siis jos uskovaiset kaupittelevat jumalaansa kaduilla, festareilla, kirjein, lappusin, lehdyköin, tv- ja radiolähetyksin, jopa oven takana kotirauhaa uhmaten, he siis ovat epävarmoja omasta kannastaan? - Kristinusko
Tämä on kyllä uskovaisten nettisivusto, jossa ateistit näköjään roikkuvat mukana.
Kaduilla voitte tekin jakaa lappusia, jos niin katsotte haluavan. Kristinuskoon kuuluvat eivät hirveästi lappuja kaduilla jakele. Kuulostaa enemmän Jehovan todistajien touhuilta, jotka eivät kuulu evl-seurakuntaan.
Kuka nyt oikeasti haluaa jakaa sellaista tietoa, ettei usko mihinkään (ateistit). Annatte pelkästään tyhjän lapun tai kirjoituksen lapussa, emme usko mihinkään. Ketä tälläinen oikeasti kiinnostaa, jos lupaa pelkkää tyhjää. Missä ei ole yhtään mitään sisältöä. Koiranpaskassakin on enemmän järkeä kengään takertuneena, kuin teidän ajattelussa.- 30
Tarkoitatko, että ilman uskoa jumaliin ei elämässä ole mitään tarkoitusta ja mitään mieltä? Jos näin on asia, niin voin todeta, että todella tyhjää on elämäsi.
Sinulla ei ilmeisesti ole yhtäkään ystävää (paitsi Jeesus). Sinulla ei ole mitään muita harrastuksia kuin ainoastaan uskontosi ja siihen muu liittyvä. Mistään muusta sinulla ei ole tietoa kuin uskonnostasi. Et myöskään lue mitään muuta kirjallisuutta kuin Raamattua etkä seuraa mitään muita ohjelmia kuin uskonnollisia. Et käy ulkona missään muissa kuin uskonnollisissa tilaisuuksissa.
Onko todella näin heikosti laitasi? - qsetus jatq
Uskovaisten nettisivusto? Oletko nyt ihan varma että olet ymmärtänyt tämän 'nettisivuston' (s.o. palstan) oikein?
Minun uskoni vain vahvistuu ja lisääntyy eräiden ateistien kanssa keskustaellessa. Mirkan luen tähän uskoani vahvasti lisäävien ryhmään. Kiitos, Mirka uskoni vahvistamisesta, hyvin tehty :)
Minä en voi käsittää tuota ideaa, että totuus määrittyy sen perusteella kuka sen esittää...toki mirka on pelle, enkä menisi noin löysin rantein leimaamaan häntä ateistiksi...mutta trolli ku trolli. Vastaavia uskovia tai niiksi itsensä nimittäviä löytyy miljoonittain ympäri nettiä ja maapalloa.
- Huolestunut lukija
Minä en voi käsittää tuota ideaa, että totuus määrittyy sen perusteella kuka sen esittää...toki mirka on pelle, enkä menisi noin löysin rantein leimaamaan häntä ateistiksi...mutta trolli ku trolli. Vastaavia uskovia tai niiksi itsensä nimittäviä löytyy miljoonittain ympäri nettiä ja maapalloa.
Onko isäsi käyttänyt sinua gloria_demeter lapsena seksuaalisesti hyväkseen? Haluaisitko keskustella tästä patoumasta ja purkaa paineita mitä tämä aiheuttaa sinulle?
- Turvassa
Juhani 1965. Toivotan sinulle Taivaan Isän siunaamaa Pääsiäistä, ja olen iloinen puolestasi, että uskosi vahvistuu päivä päivältä. Pidä kiinni Jeesuksesta ja uskostasi, sillä se on tärkein asia tässä elämässä ja myöskin turva, kun tietää joka päivä kenen puoleen voi rukouksessa turvata. Sain tänäänkin ihan konkreettisen vastauksen Jumalalta, se oli aivan ihanaa. Kirjoittele.
Huolestunut lukija kirjoitti:
Onko isäsi käyttänyt sinua gloria_demeter lapsena seksuaalisesti hyväkseen? Haluaisitko keskustella tästä patoumasta ja purkaa paineita mitä tämä aiheuttaa sinulle?
Tämäkö on sitä kuuluisaa kristittyjen sivistyneisyyttä?
Saisit hävetä, että vitsailet seksuaalisella hyväksikäytöllä.gloriana_demeter kirjoitti:
No, itse yritän saada Mirkan hivenen laajentamaan näkökulmaa ja ajatuksia, trolli tai ei. Että hän oppisi pohtimaan asioita hiukkasen laajemassa mittakaavassa, sitä pohjimmiltani toivon.
Turvassa kirjoitti:
Juhani 1965. Toivotan sinulle Taivaan Isän siunaamaa Pääsiäistä, ja olen iloinen puolestasi, että uskosi vahvistuu päivä päivältä. Pidä kiinni Jeesuksesta ja uskostasi, sillä se on tärkein asia tässä elämässä ja myöskin turva, kun tietää joka päivä kenen puoleen voi rukouksessa turvata. Sain tänäänkin ihan konkreettisen vastauksen Jumalalta, se oli aivan ihanaa. Kirjoittele.
Kiitos paljon kannustuksesta ja kirjoituksestasi. Ilolla sen luin. Jeesus on tosiaankin kantanut minut hyvinkin vaikeitten aikojen läpi, ja Häneen turvaan joka päivä. Onneksi on usko ja armo. Hienoa että olet saanut kokea Jumalan vastuksen, olen iloinen puolestasi.
Siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi!- Mirka...
Tiedätkö juhani että mistä tämä ilmiö johtuu?
Mirka... kirjoitti:
Tiedätkö juhani että mistä tämä ilmiö johtuu?
Mirka mihin ilmiöön viittaat? Uskoonko? Itse uskon että ihmisellä on tarve uskoa johonkin. Olkoon se sitten Jumala tai luonnonvalinta.
- Kristinusko
Joku kysyi onko muuta elämää, kuin uskonto. Itse asiassa tämä päivä on pääasiassa mennyt tällä palstalla kirjoittelussa ja sohvalla maatessa. Aikaisemmin en ole täällä paljon vieraillut. On työssäkäyminen ja lasten kasvattaminen, ulkoilu yms. Tämä palstahan on kirkon perustama sivusto, jossa se on omia työntekijöitä sivuston ylläpidossa yms.
Keskustelun avaus on ollut tällä viestiketjulla.
"Teette ateistit suuremmoista työtä täällä, auttaaksenne harhaan johdettuja uskovaisia pääsemään eroon harhauskomuksistaan. Tämä antaa uskovaisille mahdollisuuden parempaan elämään".
Onko nämä ateistien keskustelusivut kirkon ylläpitäminä, vai mitkä sivut nämät ovat? Alla olevassa viestissä, joku ilmoitti, että nämä eivät ole uskovaisten nettisivusto, vaikka kirkko sitä ylläpitää. Ylläpito on kuitenkin kristillinen ja ateistit roikkuvat mukana."Onko nämä ateistien keskustelusivut kirkon ylläpitäminä, vai mitkä sivut nämät ovat?"
Kaikille avoin julkinen palsta, jolla virallisen vastaajan ja seriffin virkaa hoitaa muutama kirkon palkkalistoilla oleva tyyppi.
- Kristinusko
Kirkko kuulolla-palstalla on mukana pappeja, nuorisotyönohjaajia, diakoneja ja muita kirkon työntekijöitä. He osallistuvat keskusteluihin päivittäin. Tämä on puhtaasti kirkon ylläpitämä keskustelupalsta, jossa ateistit ei uskovina haluavat olla aktiivisesti mukana. Nähkää kaikki miten tyhmiä ja yksinkertaisia ollaan. Uskotaan pelkästään omaan älyyn. Muuta ei ole olemassa. Ollaan apinoista syntyneitä, eli apinoita.
"Nähkää kaikki miten tyhmiä ja yksinkertaisia ollaan. Uskotaan pelkästään omaan älyyn."
Minustakin on pöljää, kun ajatellaan, että kaikki asiat olisivat ihmisen ymmärrettävissä tuosta vain. Ja jos ei heti jokin mysteeri aukene, niin selitetään se sellaisella ihmeellä, jonka subjektit mahtuvat kaaleen kuin kaaleen.
"Muuta ei ole olemassa. Ollaan apinoista syntyneitä, eli apinoita."
Toki.
"Ollaan apinoista syntyneitä, eli apinoita."
Täysin ymmärrettävää jos on ollut siinä uskossa että on luotu jumalan kuvaksi, ja todisteet kuitenkin viittaavat apinaan.. kyllähän se katkeroittaa.- Kristinusko
Tässä on Jeesuksen sukupuu alaspäin suoraan ensimmäiseksi Jumalan luomaan ihmiseen Aadamiin. Esittäkää ateistit yhtä tarkka oma sukupuunne, joka perustuu apinoihin, josta olette lähtöisin.
Jeesus oli noin kolmenkymmenen vuoden ikäinen aloittaessaan työnsä. Hän oli -- näin luultiin -- Joosefin poika. Joosefin isä oli Eeli, 24 tämän isä Mattat, tämän Leevi, tämän Melki, tämän Jannai, tämän Joosef, 25 tämän Mattitja, tämän Amos, tämän Nahum, tämän Hesli, tämän Naggai, 26 tämän Mahat, tämän Mattitja, tämän Simei, tämän Josek, tämän Joda, 27 tämän Johanan, tämän Resa, tämän Serubbabel, tämän Sealtiel, tämän Ner, 28 tämän Melki, tämän Addi, tämän Kosam, tämän Elmadam, tämän Er, 29 [i] tämän Joosua*, tämän Elieser, tämän Jorim, tämän Mattat, tämän Leevi, 30 tämän Simeon, tämän Juuda, tämän Joosef, tämän Jonam, tämän Eljakim, 31 tämän Melea, tämän Menna, tämän Mattata, tämän Natan, tämän Daavid, 32 tämän Iisai, tämän Obed, tämän Boas, tämän Salma, tämän Nahson, 33 tämän Amminadab, tämän Admin, tämän Arni, tämän Hesron, tämän Peres, tämän Juuda, 34 tämän Jaakob, tämän Iisak, tämän Abraham, tämän Terah, tämän Nahor, 35 tämän Serug, tämän Reu, tämän Peleg, tämän Eber, tämän Salma, 36 tämän Kenan, tämän Arpaksad, tämän Seem, tämän Nooa, tämän Lemek, 37 tämän Metuselah, tämän Henok, tämän Jered, tämän Mahalalel, tämän Kenan, 38 tämän Enos, tämän Set, tämän Aadam, tämän Jumala.- tutkija...
Esitä sitten vielä se toinen jeesuksen sukupuu, joka poikkeaa edellisestä.
Sukupuita on helppo keksiä! - qsetus jatq
Tässä olisi tällainen puoli-interaktiivinen. Lisätietoa kustakin lajista saat klikkaamalla sen kuvaa.
http://humanorigins.si.edu/evidence/human-fossils/species/human-family-tree - MrMorden
2Kristinusko
2.4.2012 19:58
0
Sulje
Tässä on Jeesuksen sukupuu alaspäin suoraan ensimmäiseksi Jumalan luomaan ihmiseen Aadamiin. Esittäkää ateistit yhtä tarkka oma sukupuunne, joka perustuu apinoihin, josta olette lähtöisin.
"
Ole hyvä: http://tolweb.org/tree/
ps. perustuu luonnosta löytyvään todistusaineistoon eikä huuhaa uskomuksiin
- puurim
Ateisti haluaa tätä
http://www.youtube.com/watch?v=RYmtaXQHEtw&NR=1&feature=fvwp- Kristinusko
Jeesuksen sukupuu on otettu raamatusta, sitä hankala keksiä. Teille ateisteille raamattu valetta ja keksittyä. On täysin oikein, että teidän kohtalona on olla apinoista luotuja. Olette vielä niin tyhmiä, että sanotte itse omilla sanoilla olevanne apinoita.
- Mirka...
Kristinusko kirjoitti:
Jeesuksen sukupuu on otettu raamatusta, sitä hankala keksiä. Teille ateisteille raamattu valetta ja keksittyä. On täysin oikein, että teidän kohtalona on olla apinoista luotuja. Olette vielä niin tyhmiä, että sanotte itse omilla sanoilla olevanne apinoita.
Raamattu on satukirja ja jeesus pelkkää satua ja höpötystä.
Apinoilla ja ihmisillä on yhteinen kantaisä. - Nähty jo
Mirka... kirjoitti:
Raamattu on satukirja ja jeesus pelkkää satua ja höpötystä.
Apinoilla ja ihmisillä on yhteinen kantaisä.Hulluilla on omat huvinsa ja tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
- :Q
Nähty jo kirjoitti:
Hulluilla on omat huvinsa ja tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.
Siis otteko nähneet apinoiden ja ihmisten kantaisän? Vau!
Kristinusko kirjoitti:
Me olemme kaikki ihmisapinoita, vaikka jostain syystä kuvittelet sen olevan huono asia.
"On täysin oikein, että teidän kohtalona on ...
Olette vielä niin tyhmiä..."
Huomaa että olet sisäistänyt raamattusi, voit jaella tuomioita ja korottaa itsesi.
Sitä se kristinusko teettää.- Kristinusko
Tässä käydään keskustelua teidän apinauskon ja Jumalan ihmisen luomisen välillä. Teidän mielestä olette apinoista lähtöisin. Itse haluan olla ihmisistä lähtöisin raamatun mukaisesti. Arvostella saa toisen mielipiteitä, siinä ei ole itsensä korottamisesta kyse. Tämähän on keskustelupalsta.
- no huh, huh
Me olemme apinoiden jälkeläisiä, se ei ole mikään mielipide, vaan tieteellinen fakta.
- Mirka ...
Sinun uskosi ei kumoa evoluutiota.
Kerro jokin tosiasia mikä antaisi aihetta epäillä että jokin jumala on luonut ihmisen?
(Muista että raamattu ei todista yhtään mitään)
Huom, evoluutiosta on vaikka kuinka paljon todisteita ja näyttöä. Lisää tulee koko ajan.
- Mirka...
Kiitos vielä kaikille ateisteille.
- Aikuinen M
Jumalausko on huono asia. Jumalausko on tie turmioon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa542126En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101444
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969