Olen kahden salibandya harrastavan pojan äiti (E-jaD-poikia) ja aktiivisesti mukana jo kuusi vuotta
seuran sekä joukkueen toiminnassa niin vaihtoaitiossa kuin katsomossakin.
Tällä kaudella olen huomannut suuren eron tuomaroinnissa, välillä otetaan tiukasti ja taas välillä annetaan pelata kovaa. Toki tuomarithan puhaltaa miten itse parhaaksi katsoo, mutta eikö tässä pitäisi yhdenmukaistaa jonkinlaista linjaa ja eikö tuomareiden pitäisi olla puolueettomia?
Alkukaudella kävi niin että ennen pelin alkua tuomari tokaisi pelaajillemme
että heillä on kaksi vastustajaa, vastaan tuleva joukkue sekä hän!!!
Hei haloo nyt on kyse kuitenkin lapsista...ja linja näkyi koko pelin.
Mielestäni tuomari puhalsi vastustajalle, hän kuunteli vastustajan toimihenkilön kommentit virheistä ja puhalsi niiden mukaan kun toinen tuomari korvat punottaen vain myötäili.
Sama tuomari myös hyväksyi meille maalin , mutta kun katsomosta joku huusi että korkea maila niin pidettiin palaveria tuomareiden kesken ja maali hylättiin.
Tämä ehkä kuulostaa katkeralta tilitykseltä mutta tiedoksi, tuomaripelistä HUOLIMATTA joukkueemme voitti ottelun.
Kyseinen tuomari pelin jälkeen tilitti kun on joutunut puhaltamaan kuusi peliä putkeen niin ei jaksa keskittyä.
Toisessa turnauksessa eri tuomari seurusteli/jutusteli ensimmäiset 8 minuuttia vastustajan valmentajan kanssa ja alkoi puhaltaa heille.
Jossain kohtaa tultiin huomauttamaan että ei saa ottaa noin kovaa palloa pois
kun vastustaja on kooltaan pienempi. Seuraavaksi huomautettiin että yksi pelaajistamme pelaa kokoajan korkeaa mailaa kun ottaa palloa vastaan, koska hän on pidempi kuin muut hänen polven korkeutensa pitää olla alempana kuin
oikeasti on!!!
Aika vaikeasti selitetty mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan.
Tiedän että tuomareista on pulaa, mutta mielestäni tuomaroinnin laatu kärsii.
Tiedän paljon hyviä tuomareita jotka osaavat sulkea kaiken ylimääräisen pois
ja keskittyy peliin. Kaikki ei siihen pysty vaan katsomosta otetut kritiikit ja kommentiti tuomaroinnista otetaan henkilökohtaisesti ja peli kärsii.
Kaikesta huolimatta arvostan mitä tuomarit tekevät, toivon vain että laatu
ja linjaukset olisivat yhdenmukaisia.
Pelit kuuluu voittaa pelaamalla ei tuomaripelillä.
Nämä ajatukset ovat minun näkökannalta ja minun mielipiteitä, mutta toivon saavani aikaan keskustelua ja kuulla muiden tarinoita onko vastaavaa tapahtunut.
D-juniori pojat ja tuomarointi/ linjausten ero ja tuomaripeli
peliä loppuun asti..
0
135
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e993075- 1041941
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä331889- 1211763
- 1461736
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851597
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871423- 1231341
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241210