Talpiankuja, Varissuo

Vakke

Olemme rivitaloasuntoa Talpiankujalta katselleet....olen paljasjalkainen turkulainen ja kyllä, minullakin ne ennakkokäsitykset Varissuosta on, jotka varmaan monella muullakin. Joten onko siis ihan kamalaa mennä ostamaan asunto tuolta? Ja toivon siis kommentteja ihmisiltä, jotka siellä itse asuneet/asuvat. Ja vielä nimenomaan tusta asuinalueesta jolla Talpiankuja sijaitsee. Kiitos tuhannesti infosta :)

7

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannu.42

Varissuon kentän reunustalla on huonoin mahdollinen alueen sijainti. Rivitalo on ihan kiva, joo. Mutta: Täyteen ahdettu, ankea muuri kerrostaloja ympäröi joka puolelta. Näillä main tehtiin vuositasolla ainakin yksi henkirikos vuodessa 1980-luvulla. Lisäksi miinuksena on koulun läheisyys: Tuhat pörröpäätä viitenä päivänä viikossa kahdeksasta neljään asuntosi välittömässä läheisyydessä. Ja sama kulttuurin kirjo maleksii alueella virka-ajan jälkeenkin. Lisämausteena on pikkupoikien urheiluvuorot jäähallilla iltamyöhään. Tuo liikennettä alueelle.

Jos värikkyys ja elämä ei häiritse niin mikä ettei Varissuollakin siedettävästi asu. Ja tekee sen halvalla. Itse valitsisin mieluummin alueen pohjoispuolelta ja reunoilta kodin.

Asuin itse Varissuolla Tavastilankadulla 1977-1987. Maailma muuttuu, silloin vielä Varissuo hyvä paikka. Nykyään en muttaisi takaisin. Katukuvassa 80% on muita kuin valkoista suomalaista. Tuntee olevansa ulkopuolinen.

• mcxz<asdgfhjköl

Siis varsinkin entiset varissuolaiset on parhaimpia vastaajia. Varissuo on moni kulttuurinen lähiö. Kieliä on 35. Saatiin siis pysähtymään kasvu.

Alueella on hyvät leikki puistot ja kuntopolut. Myös pururata, jossa uusia liikunnan välineitä. Liikunta- kenttiä on kaksi. Toisessa jää talvella ja kesällä koris tennis ja jalkapallo sekä muuta. Lähiösta löytyy kauppakeskus, kirjasto ja kela sekä sossu.

Bussiyhteydet todella loistavat. Minne vaan pääsee ja hyvinkin vielä. Busseja lähtee 7 eri numeroa ja 110 viä päälle (Tälläkin siis pääsee nyt itäriin ja keskustaan.)

Alueelle tulee puistotäti toimintaa. Alueella toimii myös päiväkoteja. Tilaa tAITAA LÄHINNÄ OLLA PERHEPÄIVÄHOITAJILLA.Kouluja on kaksi norssi ja varissuon alakoulu.

Varissuohon kohdistuu paljon negatiivista julkisuutta. Aina kun täällä tapahtuu niin varmaan otsikot raikaa iltalehtiä myöten, mutta jos jossain muussa lähiössä niin tuskinpa vaan.

Tietty täällä, kuka sä oot merkkaa enemmän kuin jossain, mutta kyllä täällä on tavalliset kansalaiset ihan turvassa. Kuka käskee ryypätä tai nostaa rahaa yöllä ???

• Jormas_

Korjataan nyt Hannun viestiä hiukan, kun muistat hiukan väärin. Itse olen Talpiankujalla asunut joskus aikojen alussa kymmenisen vuotta.

Koulu EI ole välittömässä läheisyydessä. Välissä on vuori (100-200m), urheilukettä, tenniskentät.

Kerrostaloja on kahdella suunnalla, pohjoinen ja itä.

Jäähalli on Kraatarinkadun tienoilla, ei lähimaillakaan Talpiankujaa ja ei varsinkaan aiheuta liikennettä Talpiankujalle.

lähteenä: heikko muisti ja maps.google.com

Muutoin olen samaa mieltä. 80-luvulla oli mukava paikka kasvaa. 90-luvun alussa perhe muutti lähemmäs Turun keskustaa. Sen jälkeen en ole kertaakaan käynyt Varissuolla, joten omakohtainen kokemus rajoittuu vanhoihin hyviin aikoihin ;)

• ei enää v.suolla

jos ajattelet sitä rivaria siinä kentän vieressä,en todellakaan suosittele.Kesän tullessa saat kuulla yömyöhään kun ulkomaan pojat pelaavat palloa ja mölyävät takapihasi vieressä.Kaiken tämän lisäksi joka iltainen moporalli pikkumopoilla ympäri kenttää,joskus lisäksi autoilla.Eikä tässä vielä kaikki.Kentästä lähtee TODELLA mahtavat hiekkapöllyt kun maa on kuivaa.Tunnen nurkat varissuolla jo sen alkuajoista lähtien.Tiedän jokseenkin kaiken tuosta lähiöstä.

• ap Vakke

Kiitos kommenteista. Olemme kierrelleet tuota asuinaluetta pariin otteeseen, päiväsaikaan tosin ja ihmettelinkin Hannun viestiä goordinateista mitkä ei mielestäni pitäneet paikkaansa, olisiko sekoittunut Tavastilankujaan? No anyway, asunto oli täydellinen meille ja pihapiiri näyttää mukavalta. Yhtä mummoa joka pihapiirissä asuu jututin ja kyselin paikasta. Hän vakuutti ettei koskaan ole mitään ongelmia ollut ja 30 vuotta siellä asunut. Tuo kentänlaita huolestuttaa, jos se todella on levoton. Emme me ääntä ja elämää pelkää, päinvastoin suomalaiset ovat mielestäni turhankin hiljaisia ja elämättömiä, mutta en silti jaksaisi ehkä joka iltaista rallia ja sitä pölyn määrää, kenttähän todella on hiekkakenttä. Voi itku, onpas hankala päätös....

• pölyvä

Jos kentän melu ja pölyisyys hiukankin arveluttaa,älä tee kauppoja.Pöly leijuu jopa kentän toisella laidalla siinä tenniskenttien vierressä oleville kerrostalojen ikkonoille ja parvekkeille.Ja se kentän melu todellakin häiritsee todella myöhäiseen iltaan.Eli jos se huoneisto on siinä missä on vain aita kentän välissä,saat unohtaa kivat kesäillat ja grillaamiset...Pallon hakijoita voi kyllä tupsahdella pihalle yllättäin...

• Anonyymi

Miksi niistä parvekeista tippuu betonin paloja ihmisten päälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe