Valitsin Kristinusko nimimerkin tällä perusteella.
Kristinusko
Jeesus Nasaretilainen
Apostolit
Apostoliset isät
Kirkkoisät
Ekumeeninen kirkolliskokous
Suuri skisma
Ristiretket
Uskonpuhdistus
Pietismi
Evankelikalismi
Karismaattisuus
Pyhä Kolminaisuus
Isä Jumala
Poika Kristus
Pyhä Henki
Kristillinen teologia
Kirkko
Pelastus
Armo
Sakramentti
Jumalanpalvelus
Armolahja
Kymmenen käskyä
Dogmi
Raamattu
Vanha testamentti
Uusi testamentti
Apokryfiset kirjat
Millä perusteella olette oman nimimerkkinne valinneet?
38
170
Vastaukset
- en moneen muuhunkaan
Minä en oikein usko sinuun.
- Juutas Käkriäinen
Putkinotkon tilalla Savon korpimailla, noin peninkulman päässä kaupungista, Savonlinnasta asustavat köyhä vuokraviljelijä Juutas Käkriäinen, hänen vaimonsa Rosina ja näiden kymmenpäinen lapsilauma.
- qsetus jatq
No koska näyttää valitettavasti siltä että qsetus vaan jatq ja jatq...
Anteeksi, että kysyn näin suoraan; onko se tapana vetää koko pääsiäisen punkut heti kiirastorstaina?
- herttainenhertta
Etkö vastaisi myös aloituksen kysymykseen? :)
herttainenhertta kirjoitti:
Etkö vastaisi myös aloituksen kysymykseen? :)
Uusin mielikuvitusveljeni (Arvo Mäki) halusi että arvotaan mulle nikki. No, mä en arvo koskaan, mutta Arvo arpoi. Arpoi ja arpoi. Kuusi päivää arpoi numeroita, mutta seitsemäntenä lepäsi. Uusi viikko kun tuli, niin ihmiset kysyivät: "Arvo, mikä tuo eka on? A-kirjainko?" Arvo katso numeroa pitkään, mutta totesi viimein arvokkaasti: "Ei se ole A-kirjain. Se on kolmio, joka seisoo kahdella jalalla."
- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
Uusin mielikuvitusveljeni (Arvo Mäki) halusi että arvotaan mulle nikki. No, mä en arvo koskaan, mutta Arvo arpoi. Arpoi ja arpoi. Kuusi päivää arpoi numeroita, mutta seitsemäntenä lepäsi. Uusi viikko kun tuli, niin ihmiset kysyivät: "Arvo, mikä tuo eka on? A-kirjainko?" Arvo katso numeroa pitkään, mutta totesi viimein arvokkaasti: "Ei se ole A-kirjain. Se on kolmio, joka seisoo kahdella jalalla."
Nyt selvisi tuokin vuosisatainen mysteeri. Aika yllättävä.
Oma nikkini taas on sellainen kuin on, jotta se tarjoaisi helpon tavan kaikille vähemmän luoville kirjoittajille kertoa minulle, kuinka ikävä tyyppi olen. herttainenhertta kirjoitti:
Oma nikkini taas on sellainen kuin on, jotta se tarjoaisi helpon tavan kaikille vähemmän luoville kirjoittajille kertoa minulle, kuinka ikävä tyyppi olen.Jätän jatkuvasti kertomatta maailmalle viesteistäsi, koska en ole varma, teenkö liikaa väkivaltaa nikillesi pirstomalla sen keskiön, jos kirjoitan 'herttaisen hertan viesti'.
- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
Jätän jatkuvasti kertomatta maailmalle viesteistäsi, koska en ole varma, teenkö liikaa väkivaltaa nikillesi pirstomalla sen keskiön, jos kirjoitan 'herttaisen hertan viesti'.
Ehdotan, että jatkossa kirjoittaisit vain "Hertan viesti". Olisin rekannut nikkini erikseen isoilla alkukirjaimilla kirjoitettuna, jos se olisi ollut mahdollista.
Oma nikkini taas on sellainen kuin on, jotta se tarjoaisi helpon tavan kaikille vähemmän luoville kirjoittajille kertoa minulle, kuinka ikävä tyyppi olen.herttainenhertta hmmm... punainen A kirjain jolla pirun sarvet, tosi herttaista joo o. Muistan kun joku uskovainen tällä palstalla tulkitsi profiilikuvasi perkeleelliseksi ateistin logoksi pirunsarvineen. :D
- herttainenhertta
missxcessive kirjoitti:
herttainenhertta hmmm... punainen A kirjain jolla pirun sarvet, tosi herttaista joo o. Muistan kun joku uskovainen tällä palstalla tulkitsi profiilikuvasi perkeleelliseksi ateistin logoksi pirunsarvineen. :D
Joo se oli hämmentävää. Joskus vaikuttaa siltä, että koska olen ateisti, minun täytyy tehdä kaikki mitä teen ihan silkkaa pahuuttani. Nikkini ja profiilikuvanikin ovat siis epäilemättä saatanallisia. :)
Joo se oli hämmentävää. Joskus vaikuttaa siltä, että koska olen ateisti, minun täytyy tehdä kaikki mitä teen ihan silkkaa pahuuttani. Nikkini ja profiilikuvanikin ovat siis epäilemättä saatanallisia. :)
Minua hieman ihmetyttää miten kukaan ei ole tarttunut siihen, että nimimerkkini olen lainannut sankarittarelta, joka on puoliksi amatsooni ja puoliksi demoni.
Glory sopii kyllä minulle hyvin, sillä minullakin on hieman vaikeuksia pitää pinnani aina välillä ja käyttäytyä sivistyneesti.- herttainenhertta
gloriana_demeter kirjoitti:
Minua hieman ihmetyttää miten kukaan ei ole tarttunut siihen, että nimimerkkini olen lainannut sankarittarelta, joka on puoliksi amatsooni ja puoliksi demoni.
Glory sopii kyllä minulle hyvin, sillä minullakin on hieman vaikeuksia pitää pinnani aina välillä ja käyttäytyä sivistyneesti.Syynä lienee tietämättömyys, joka täten on korjattu. Odotettavissa mielenkiintoisia väittämiä motiiveistasi.
Kristinusko
5.4.2012 22:14
>>>Millä perusteella olette oman nimimerkkinne valinneet?- YAK-42
Nimimerkkini tulee viimesyksyisestä Yaroslavlin lento-onnettomuudesta, jossa menehtyi lähes koko Lokomotiv Yaroslavlin jääkiekkojoukkue. Onnettomuuskone oli tyyppiä YAK-42, suomalaisittain myös JAK-42. Luin tapauksesta paljon (myös venäläisiltä sivustoilta) ja huomioni kiinnittyi erityisesti siihen, että onnettomuuden uhrit olivat mitä parhaimpia ja esimerkillisimpiä ihmisiä. Useimmat heistä olivat uskossa ja jääkiekkojoukkueella oli jopa oma nimikkopappinsa ja -kirkkonsa paikkakunnalla.
Komea lintu - ja tuo vanha nimi kalskahtaa korviini komealta!
Mulla ei ole siihen muuten suhdetta, mutta maalle muutettuani aloin nähdä niitä paljon ja se on aina vedonnut tinteisiini erikoisesti. Mulle siitä on tullut ehkä oman elämänmuutokseni symboli ja on kiva pitää sellasista nimimerkkiä joka merkitsee ja ilmaisee jotain minusta.- zyrt
Neljä kirjainta peräkkäin, ei sen kummempaa. Ei se mitään tarkoita, enkä sitä valitessa ajatellut että sen edes pitäisi jotain tarkoittaa.
Olin pitkään kokeillut erillaisia nimimerkkejä, mutta kaikki keksimäni nimimerkit olivat varattuja :(
Eräänä perjantaina olin juuri aloittamassa tilaamaani Fruttidimare pizaani - kun Pizza alkoi puhua minulle, se sanoi Io-ota-se Io-ota-se ! Ymmärsin oitis Pizani tarkoittavan Jupiterin Io-kuuta http://apod.nasa.gov/apod/image/io1.gif , joka erehdyttävästi muistutti Fruttidimareani !
Luulen että Io puhui minulle pizan välityksellä, ja Iota kunniottaen valitsin nimeksi Iota-Iota.
Joka sunnuntai kuuden uutisten jälkeen haukkaamme palan pizaa ja otamme päälle 4 senttiä Olvin kuohuvaa. Ugh!- AntiChrisu
Nimimerkkini on itsensä selittävä olen antiteisti ja kun palsta ja suomi on kristinuskolle alisteinen niin mikä muukaan nimimerkkivoisi olla.
(AntiKristus oli varattu) " Millä perusteella olette oman nimimerkkinne valinneet? "
Tässä vastaus:
Olen tehnyt inhimillisesti ajatellen hulluja päätöksiä Jumalan Sanaan nojaten, kuitenkin ne ovat tuottaneet halutunja luvatun tuloksen. Jumalanhullu -nimimerkkini juontuu siis osaltaan tästä erikoisesta ajattelumallistani useimpiin muihin uskoviin kristittyihin nähden.
Pelkäksi hulluksi on toki S24:ssa joskus sanottu ;)
Ei se mitään, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä- nimetön --
en oo valinnu
Mitä ensin ajattelin oli jo käytössä, sitten hain jotain "usko" sanaa liittyvää. Kolmas ehdotus vasta kelpasi, kun muut olivat jo käytössä.
Nimimerkkini miss xcessive, xcessive = excessive = kohtuuton juontaa juurensa lapsuuteen jolloin isälläni oli tapana sanoa minua neiti kohtuuttomaksi. Kai minä välillä vähän sellanen sitten olin. Kun mikään ei riittänyt meninkiä.
juhani1965 kirjoitti:
Mulla tulee tuosta sun nikistä mieleen aina sana "Missuliiini" :)
Siis -i eli "Missuliini" :)
Oman oikean nimeni kaikki ehdottamani nikkimuodot olivat jo käytössä, sitten turvauduin toiseen nimeeni ja tärppäs, as simple as that :)
missxcessive kirjoitti:
Mikä se oikea nimi on? Olen aina luullut että se on Juhani.
Juhani on tosiaankin mun toka nimi. Oikeeltä ekalta nimeltä oon " toinoi nii..Neumannin"- kaima eli olen Pertti :)
juhani1965 kirjoitti:
Juhani on tosiaankin mun toka nimi. Oikeeltä ekalta nimeltä oon " toinoi nii..Neumannin"- kaima eli olen Pertti :)
Ja vois arvata, että sukunimi alkaa e-kirjaimella.. :-)
A10097 kirjoitti:
Ja vois arvata, että sukunimi alkaa e-kirjaimella.. :-)
Heh, onko sussa Sherlock Holmesin vikaa vai ootko pongannu jostaki mun sähköpostin alun? :)
juhani1965 kirjoitti:
Heh, onko sussa Sherlock Holmesin vikaa vai ootko pongannu jostaki mun sähköpostin alun? :)
Nooh. Käytän yleensä mobiilikäyttöliittymää [ http://m.suomi24.fi/debate/6049 ].
Se mokoma näyttää viimeksi postanneen tunnuksen (jos on rekannunna ja logannunna).
Hihii. :-)A10097 kirjoitti:
Nooh. Käytän yleensä mobiilikäyttöliittymää [ http://m.suomi24.fi/debate/6049 ].
Se mokoma näyttää viimeksi postanneen tunnuksen (jos on rekannunna ja logannunna).
Hihii. :-)Ahaa, okkay...kiitos selityksestä. Eipä tuo minua haittaa vaikka se "e"-siellä näkyyki :)
Moi Juhani. Missuliinikin käy :D
Äiti- Teresaksi on minua pienenä sanottu. Sitä näet pienenä fanitin.
Teresa(jolla yleensä kirjotan) on varattu joten päädyin lapsuuteni sanaleikkiin teresa nurinpäin perään. Eipä ainakaan unohdu.- zyrt
Fanitit äiti-teresaa. Etpä paljon taida tietää millaista ihmistä fanitit.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Äiti_Teresa#Kritiikki.C3.A4
Mave= Mahtava and vaatimaton ego
Voi zyrt. :) Siinähän sitä taas...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952