Miksi verenvuodatusta pitäisi ihastella?

Sairasta

Pääsiäisen tarinassa on karmeaa raakuutta, kun isä tapattaa poikansa kauhistuttavalla tavalla. Mitä ihailemista siinä on?

37

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röllipappa

Poika kuoli omasta halustaan SINUN SYNTIESI takia. Sinä murhaaja!

• Näin on näreet

Taarinan mukaan Jeesus pyysi ja rukoili isältään MONTA KERTAA että ei tarvitsisi kärsiä ja kuolla niin pahalla tavalla! Mutta eipä se isä antanut perään.

Jeesus ei kärsinyt omasta halustaan, ei suuinkaan. hänet tapettiin isänsä määräyksestä.

• Mirka ...

Syntiä ei ole olemassa. Se on keksitty ongelma johon tarjotaan uskontoa lääkkeeksi.

Uskonnot saastuttaa ja vaurioittaa aivot todistettavasti.

• Näin on näreet kirjoitti:

Taarinan mukaan Jeesus pyysi ja rukoili isältään MONTA KERTAA että ei tarvitsisi kärsiä ja kuolla niin pahalla tavalla! Mutta eipä se isä antanut perään.

Jeesus ei kärsinyt omasta halustaan, ei suuinkaan. hänet tapettiin isänsä määräyksestä.

Näin on näreet sanoi :

Johannes :
        10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä ANNAN henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta OTA, vaan minä ANNAN SEN ITSESTÄNI. Minulla on VALTA ANTAA se, ja minulla on VALTA OTTAA SE jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Jeesuksen rukous Getsemanessa kuvailee vain hänen kuuliaisuuttaan Isälleen ja
        sitä suurta ahdistusta jossa hän oli.
        Henkensä hän antoi vapaaehtoisesti kuten yllä on kerrottu.

Matteuksen evankeliumi:
        26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä."
        26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi

• M@k3
        pertsa2012 kirjoitti:

Näin on näreet sanoi :

Johannes :
        10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä ANNAN henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        10:18 Ei kukaan sitä minulta OTA, vaan minä ANNAN SEN ITSESTÄNI. Minulla on VALTA ANTAA se, ja minulla on VALTA OTTAA SE jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

Jeesuksen rukous Getsemanessa kuvailee vain hänen kuuliaisuuttaan Isälleen ja
        sitä suurta ahdistusta jossa hän oli.
        Henkensä hän antoi vapaaehtoisesti kuten yllä on kerrottu.

Matteuksen evankeliumi:
        26:39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä."
        26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi

*Sen käskyn minä olen saanut Isältäni.*

-Ei kai tuohon ole mitään lisättävää, sinä ja rölli olette väärässä.

• M@k3 kirjoitti:

*Sen käskyn minä olen saanut Isältäni.*

M@k3 sanoi :

Johannes :

• Logogoksen mukana
        Näin on näreet kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. "Isä,jos on mahdollista, niin ota pois tämä malja, ei kuitenkaan niin kuin minä tahdon vaan niinkuin sinä!" Tämä on Jeesuksen tahto.
        "Minun henkeäni ei kukaan ota, minä annan sen!"
        Jeesus tiesi, että valmiusasemissa oli kymmenintuhansin enkeleitä häntä puolustamaan,eikä hänen olisi tarvinnut sanoa kuin sana, niin olisi ollut vapaa menemään. Kiitos Herralle, että valitsi ristin!
        Pelko oli Jeesuksellekin ihan normaali reaktio, sillä hän oli ihminen, niinkuin sinä tai minä, mutta ilman syntiä, siksi ainoastaan hän voi meidät lunastaa ja pelastaa.
        Näin on näreet!

• Logoksen mukana
        Mirka ... kirjoitti:

Syntiä ei ole olemassa. Se on keksitty ongelma johon tarjotaan uskontoa lääkkeeksi.

Uskonnot saastuttaa ja vaurioittaa aivot todistettavasti.

Vai ei ole syntiä olemassa!
        Ihymiset tupakoivat keuhkonsa pilalle,juovat maksansa riekaleiksi,mies luulee olevansa nainen ja päinvastoin, kuolevat anoreksiaan tai liikasyömiseen, pistelevät itseensä steroideja ja menehtyvät , kaupoista ja ravintoloista kannetaan syömäkelpoista ruokaa roskiin ja maailma on täynnä nälkäisiä janoisia ja vaatteettomiakin. Kaiken kukkuraksi olemme hyvää vauhtia tuhoamssa ahneuksissamme oman ja ainoan planeettamme!
        Tämän kaiken saa aikaan synti, muuten asuisimme vieläkin Paratiisissa, ilman huolta, murhetta ja sairautta!
        Minä en tarjoa uskontoa lääkkeeksi. Minä tarjoan RISTINUSKOA, koska se on ainoa lääke, joka tehoaa!

• qsetus jatq

Kristinusko perustuu verenvuodatukselle, pahoinpitelyille ja kuolemalle. Sen tunnuksenakin on hitaasti kiduttava murhaamislaite. Se pelottelee ikuisella tuskalla. Sen pyhä kirja on äärettömän monitulkintainen murhatarina, josta kuka tahansa voi löytää, ja löytääkin, oikeutuksen mille tahansa.

Mutta muuten ihan kiva uskonto.

• Vastenmielistä

• Hipheihurraah

Tiedätkö, että on vain yksi uskonto, joka kutsuu Jumalaansa nimellä Rakkaus ja se uskonto on kristinusko. Lisäksi Jumala on mm. Voima, Viisaus, Jumalalla on mielikuvitusta, Jumala on universumi, Yksi Kaikkivaltias, Jumala on Persoona ja Hän on Henki, Hän on äärettömän voimakas, Luoja, Jumala on Ikuinen, Hän on läsnä kaikkialla. Kun löydämme Jeesuksen, löydämme Jumalan.

• Ei kuulu meille
        Hipheihurraah kirjoitti:

Tiedätkö, että on vain yksi uskonto, joka kutsuu Jumalaansa nimellä Rakkaus ja se uskonto on kristinusko. Lisäksi Jumala on mm. Voima, Viisaus, Jumalalla on mielikuvitusta, Jumala on universumi, Yksi Kaikkivaltias, Jumala on Persoona ja Hän on Henki, Hän on äärettömän voimakas, Luoja, Jumala on Ikuinen, Hän on läsnä kaikkialla. Kun löydämme Jeesuksen, löydämme Jumalan.

Pitäisi siis jotenkin "uskoa" eriskummalliseen sovitusoppiin; Jumala 'tappoi' itsensä ihmisessä, jotta ihminen joka 'turvautuu' tuohon veritekoon, pelastuisi. Tämä logiikka ei järjelle eikä tunteelle avaudu. Sen ymmärtää vain muinaisen paimentolaiskansan alkukantaisten uhririittien perusteella oman aikansa ihmisten kuvitelmiksi.

Miksi tämän ajan suomalaisten pitäisi piitata näistä tarinoista, sitä en käsitä.

• Ei kuulu meille kirjoitti:

Pitäisi siis jotenkin "uskoa" eriskummalliseen sovitusoppiin; Jumala 'tappoi' itsensä ihmisessä, jotta ihminen joka 'turvautuu' tuohon veritekoon, pelastuisi. Tämä logiikka ei järjelle eikä tunteelle avaudu. Sen ymmärtää vain muinaisen paimentolaiskansan alkukantaisten uhririittien perusteella oman aikansa ihmisten kuvitelmiksi.

Miksi tämän ajan suomalaisten pitäisi piitata näistä tarinoista, sitä en käsitä.

Ei kuulu meille sanoi :

Sanoma on aina sama , mutta jokainen uskova tietää ,että Jeesuksen veriuhri
        oli välttämätön.
        Uudestisyntymän hetkellä nuo asiat ovat aivan selviä ilman analyysien tarvetta.
        Sinun täytyy itse kokea tuo asia - vasta sitten saatat ymmärtää jotakin.

Johanneksen evankeliumi:
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

• Millloin vihdoin

• Pimeää keskiaikaa
        Millloin vihdoin kirjoitti:

Voisiko ihmiskunta jo vihdoin jättää pyhien kirjojen väkivaltaisten jumalien mallit taakse?

Tätä sitä toivoo, mutta eipä siltä näytä. Uskonnollisissa porukoissa ihmiset oikein saavat luven perään tehdä pahaa toisilleen. Hengelline ja henkinen väkivalta on enemmän kuin sääntö.

Esimerkiksi kirkon suurin herätysliike lestadiolaiset, joss ahe kiusaavat oinen toistaan, alistavat naisia, pakkosynnyttäminen on tiavaspaikan ehto jne jne... ja esimerkiksi ortodoksikirkko, jossa naisia alistetaan ja miespapit eivät saa avioitua jos ovat jääneet leskeksi...ja aviopuolisoksi ei saa ottaa naista joka on ammatiltaan näyttelijä... ??? Sairaita systeemejä!

• FF
        Ei kuulu meille kirjoitti:

Siksi ystäväiseni tämän ajan suomalaisten pitäisi piitata tästä tarinasta, koska se kertoo heille totuuden heistä itsestään. Juuri sinä olet rikkonut niin raskaasti Jumalan pyhyyttä vastaan, että ansaitsisit hirveän kärsimyksen, mutta se on jo kärsitty puolestasi.

• Sinä lähestyt asiaa täysin väärästä näkökulmasta. Ensin sinun täytyy hankkia itsellesi henkinen nyrjähdys, joka tunnetaan myös nimellä uskoontulo, asentaa silmiisi hiukan jähmeä ja toljottava "pyhä" tuijotus, ja pyytää Jeesus-sedältä, että hän poistaisi sinusta, syntisestä paskasta, väärät ajatukset, jotka johdattavat sinut pitämään normaali-ihmisen tapaan etovan moraalittomana ko. tarinaa. Sano vaikka "Oi rakas Jumala, minä vajavainen ihminen en voi käsittää nerokkuuttasi, poista syntisen paskaelämäni aiheuttaman suomut silmiltäni, että ymmärtäisin kuinka olet suuri, mahtava, ja kaikenkaikkiaan niin super, että tekemissäsi ei voi olla mitään arveluttavaa, koska ne ovat pyhiä, koska ne ovat pyhiä, koska ne ovat pyhiä, ja jotka on sitäpaitsi on mainittu Draamatussa, jossa kerrotaan kaikki mitä ihmisen tulee tietää." Sen jälkeen asia valkenee sinulle.

• Kristinusko

Juutalainen kirkollinen johtajisto surmautti Jeesuksen, Rooman armeijan toimesta. Jeesus oli uhka opetuksellaan Juutalaiselle kirkolliselle johtajistolle.
      Ei siinä ole ihailtavaa, jos tuomitaan kuolemaan ja vielä ristinkuolemalla.

Jeesus kuoli, kuitenkin Jumalan tahdosta. Jumala rakasti niin paljon maailmaa, että antoi kuolla, ainoansa poikansa ristinkuolemalla, ihmisten syntien sovittamiseksi.

Ihminen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, saa syntinsä anteeksi ja iänkaikkisen elämän.

• Ihme sääntö!

"Ihminen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen, saa syntinsä anteeksi ja iänkaikkisen elämän."

Miksi tuossa on ehto, että pitää "uskoa" tuohon tarinaan?
        Eikö ilman siihen uskomista voi saada etuja?

• Oksettavaa

Mutta miksi ihmeessä jumala valitsi juuri julman kiduttamisen omien tarkoitusperiensä saavuttammiseksi? Kun hän kaikkivaltiaana olisi voiniut ratkaista asian myös ilman väkivaltaa.

Nyt sitten kristinuskokin juhlii tätä väkivaltaa joka vuosi pääsiäisenä. Älytöntä ja sairasta.
        Sairaimpia ovat pääsiäisnäytelmät kaduilla ja toreilla.

• zyrt
        Oksettavaa kirjoitti:

Mutta miksi ihmeessä jumala valitsi juuri julman kiduttamisen omien tarkoitusperiensä saavuttammiseksi? Kun hän kaikkivaltiaana olisi voiniut ratkaista asian myös ilman väkivaltaa.

Nyt sitten kristinuskokin juhlii tätä väkivaltaa joka vuosi pääsiäisenä. Älytöntä ja sairasta.

Kumma juttu, että television väkivaltaelokuvissa on K-merkinnät, mutta lapsetkin saa viedä katsomaan tuota irvokasta kidutusnäytelmää. Missä lastensuojeluviranomaiset?

• Oksettavaa kirjoitti:

Oksettavaa sanoi :

Hebrealaiskirje :
        9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
        9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt.

Hebrealaiskirje :
        9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

2. Mooseksen kirja :
        12:13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.

• Oksettavaa
        pertsa2012 kirjoitti:

Oksettavaa sanoi :

Hebrealaiskirje :
        9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        9:19 Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan,
        9:20 sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt.

Hebrealaiskirje :
        9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

2. Mooseksen kirja :
        12:13 Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.

Hassuja perusteluja sulla. Että koska ennenkin on vuodatettu verta niin sitä pitää jatkaa!

Voisiko ihmiskunta jo vihdoin jättää pyhien kirjojen väkivaltaisten jumalien mallit taakse? Mikä pakkotoisto täsäs on mallina?

• Oksettavaa kirjoitti:

Hassuja perusteluja sulla. Että koska ennenkin on vuodatettu verta niin sitä pitää jatkaa!

Voisiko ihmiskunta jo vihdoin jättää pyhien kirjojen väkivaltaisten jumalien mallit taakse? Mikä pakkotoisto täsäs on mallina?

Oksettavaa sanoi :

• Logoksen mukana
        Oksettavaa kirjoitti:

Minusta on aina niin merkillistä, kun puhutaan aina vain Jumalan julmuudesta. Hän loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi Paratiisin asuttavaksi. Mitä sana Paratiisi tuo sinun mieleesi?
        Siellä meidän piti elää kaikessa rauhassa, varjellen ja viljellen. Ainoa , mitä ei saanut tehdä oli syödä siitä puusta, joka kasvaa keskellä Paratiisiä selvästi erillään muista. Uskon ,että valinnanvaraa hedelmien suhteen oli!
        Lisäksi Jumala sanoi, että jos syötte niin kuolette. Ei mitään salailua.
        Itse annoimme vallan toiselle"kuninkaalle".Kun katselet tätä maailmaa, niin onko Paratiisi?
        Kun Jumala sitten, voimatta muulla tavoin( sillä synnin palkka on kuolema,eikä sen sovitusta ole "ilman veren vuodatusta") pelastaa kadotetun (=Saatanan talutusnuorassa kulkevan) ihmiskunnan ,kuin lähettämällä Jeesuksen etsimään sitä, mikä kadonnut on,ja kuolee sen "kamalan kidutuskuoleman" itse, on hän julma!
        "Heräjä sinä, joka nukut, niin Kristus sinua valaisee!"

• Kristinusko

Täytyy olla lapsen kaltainen usko raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, niin on suurin Jumalan valtakunnassa taivaassa. Lapsi uskoo pääsääntöisesti kaiken mitä sille kerrotaan tai sanotaan.

• Demiliini

Jos me vertaamme itseämme toisiimme, olemme epätäydellisiä ja emmekä milloinkaan voi toimia tasapuolisesti ja ehdottoman oikeasti, emmekä voi ottaa kaikkia asioita toisistamme huomioon. Omien vikojemme ja syntisyytemme vuoksi lankeamme moraalisiin virheisiin.
      Mutta kun Jumala tuomitsee ihmisiä. Hän vertaa ihmisiä itseensä. Jumala on synnitön, Hän on moraalisesti täydellinen, Hänellä on oikeus määritellä hyvä ja paha, oikea ja väärä. Hänellä on myös oikeus rangaista väärintekijöitä. Jumala on täydellinen ja Hän vaatii täydellisyyttä myös ihmisiltä. Jumala loi kaiken täydelliseksi, mutta ihminen lankesi syntiin ja sai synnin alle koko maailman. Kaikki epätäydellinen tulee tuhoutumaan. Miten meille kävisi ilman Jeesusta ?

• Oletko jumala

A nsaitsematon
      R akkaus
      M eidän
      O saksemme

Rakkaus, jonka saamme, ei ole ansaittua, eikä sitä voi ansaita.
      Jumala rakasti meitä niin paljon, että koki Golkatan tuskan oman Poikansa päällä, jotta me syntiset voisimme pelastua. Se on maksettu. Meillä pitää olla halua katua ja katumus ei valtaa ihmisiä kovin helposti. Tässäkin palstalla näkee viestejä, joissa sanotaan ettei syntiä ole, eli pidetään itseään Jumalan kaltaisena. Ei minkäänlaista katumusta. Näille ihmisille Jeesuksen sovitustyö on ollut turhaa. Jeesus ei tullut pelastamaan vanhurskaita vaan syntisiä.

• oukkidoukki

"Tässäkin palstalla näkee viestejä, joissa sanotaan ettei syntiä ole, eli pidetään itseään Jumalan kaltaisena."

No niinpä, he eivät edes ymmärrä tarvitsevansa pelastusta !

• <<>>

oukkidoukki nim. Mistä synnittömät ovat pelastuneet?

Jankuttaminen pelastumisesta vaikuttaa naivilta, ellei konkreettista näyttöä
        noista "pelastuneista" kuitenkaan ole.

Kuolemalla leikittely on myös surkuhupaista,kaikki kuollaan ja kadotaan,näin
        on ollut jo kauan ennen kristinuskoa,eikä muutosta ole tapahtunut kristinuskon
        myötä.

• popopopopopopo
        <<>> kirjoitti:

oukkidoukki nim. Mistä synnittömät ovat pelastuneet?

Jankuttaminen pelastumisesta vaikuttaa naivilta, ellei konkreettista näyttöä
        noista "pelastuneista" kuitenkaan ole.

Kuolemalla leikittely on myös surkuhupaista,kaikki kuollaan ja kadotaan,näin
        on ollut jo kauan ennen kristinuskoa,eikä muutosta ole tapahtunut kristinuskon
        myötä.

Lueppas Taneli-papin viesti Todisteita kaivataan ketjusta. Mutta jos todellakin olet synnitön, ethän sinä pelastusta edes tarvi. Mutta voin kertoa sinulle, jos et sattunut tietämään, ettei synnittömiä ihmisiä ole olemassa. Oletkohan sinä olemassa?

• popopopopopopo:
      "Mutta jos todellakin olet synnitön..."

Kerro ateistille mitä on synti. Käsittääkseni te uskovaiset ette ole edes alkuunkaan yksimielisiä siitä mikä on syntiä.

Helpotan hommaasi parilla helpolla esimerkillä - syntiä vai ei, (saa myös perustella jos haluaa)?

- masturbointi?
      - esiaviollinen seksi?
      - tappaminen (isänmaan puolustamiseksi)?
      - sukupuolen vaihto?
      - viinan juonti?
      - lesboilu tai homoilu (tositarkoituksella)?
      - abortti?
      - koeputkihedelmöitys?
      - ihmisalkioiden pakastaminen (mahdollista myöhempää käyttöä varten)
      - rock tanssi?
      - ehkäisy?
      - death metall, ja tyylin mukainen pukeutuminen?
      - pornon katselu?
      - siipikarjan tehotuotanto?
      - tatuoinnit?
      - lävistykset? (silmäkulmaan, nenään, kieleen, korviin ...) ?

Listasta saisi varmaan vaikka kuinkapitkän - onko synnille yleispätevää kaavaa - löytyykö se raamatusta? Vai keksiikö jokainen uskovainen oman listan siitä mikä on syntiä ?

• 0569

Vedit sitten tämän 1970-luvun perussyntilistan kehiin, joka vie koko keskustelun ihan väärille poluille. Kiitti vaan!

• >>>>>>

Syntiä on

valehtelu
        pettäminen
        huijaaminen
        vääristely
        varastaminen
        toisten heikkouksien hyväksikäyttö

• zyrt
        >>>>>> kirjoitti:

Syntiä on

valehtelu
        pettäminen
        huijaaminen
        vääristely
        varastaminen
        toisten heikkouksien hyväksikäyttö

Jaaa. Noihin kaikkiin ovat uskikset ja varsinkin papisto syyllistyneet.

• minun mielipide

- masturbointi?
        Syntiä. (Joskus on kuitenkin pakko purkaa "paineita", en pysty noudattamaan tätä).

- esiaviollinen seksi?
        Syntiä.

- tappaminen (isänmaan puolustamiseksi)?
        Sallittua (toisaalta myös oikeus kieltäytyä tappamasta).

- sukupuolen vaihto?
        Syntiä.

- viinan juonti?
        Parit kopsut voi joskus ottaa, juoppous on kuitenkin syntiä.

- lesboilu tai homoilu (tositarkoituksella)?
        Syntiä (myös leikillään homoilu).

- abortti?
        Joissakin tilanteissa sallittua ja parempi lapsen kannalta. Yleisesti ottaen kuitenkin syytä välttää.

- koeputkihedelmöitys?
        Heteropareille sallittua.

- ihmisalkioiden pakastaminen (mahdollista myöhempää käyttöä varten)
        Ei kuulosta hyvältä. Synnillisyydestä en osaa sanoa.

- rock tanssi?
        Sallittua.

- ehkäisy?
        Avioseksissä sallittua.

- death metall, ja tyylin mukainen pukeutuminen?
        Oman harkinnan mukaan. En kuitenkaan suosittele.

- pornon katselu?
        Syntiä.

- siipikarjan tehotuotanto?
        Sallittua. Toki olosuhteita tulisi pyrkiä parantamaan.

- tatuoinnit?
        Oman harkinnan mukaan, en suosittele.

- lävistykset? (silmäkulmaan, nenään, kieleen, korviin ...) ?
        Oman harkinnan mukaan, itse en ottaisi.

• SYNTIÄ ON:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe