Whiskyn maahantuonti?

Tertsa 77

Hei onko laillisesti mahd.maahantuoda kanadasta laatuwhiskyä oman yrityksen nimissä oman perhepiirin käyttöön ??

6

363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+20

kyllä on, kunhan maksat alkoholiverot, tullit ja ALV:t.

• Viskaaja

Itse asiassa ei ole mahdollista. Yrityksen jolla on toimilupa tuoda alkoholia maahan ei tarkoita sitä, että sen voisi myös itse kuluttaa. Jälleenmyyntilupa on vain Alkolla, anniskelua varten tarvitset toisen luvan. Käytännössä homma toimisi niin, ettö yritys toisi alkoholin maahan ja Alkon kautta voisit ostaa ko juoman omaan käyttöösi.

Toisaalta jos tuot Kanadasta yksityishenkilönä alkoholia omaan käyttöön riittää kun maksat tullit jota tulevat EU:n ulkopuolelta tuotavalle alkoholille. Tieto löytyy tullin kattavilta internet sivuilta. EU:n alueelta tullittomat määrät itse tuotuna ovat kymmeniä litroja. Jos tilaat joltain kauppiaalta, olet verovelvollinen joka litrasta,

Näistä asioista ei kannata kiistellä - niistä löytyy oikeatakin tietoa yllä mainitun viranomaisen sivuilta.

Yksi asia hieman innokkuudesi lisäksi hämää on se, että käytät termiä Kanadalainen laatuviski - itse en ole moiseen juomaan vielä törmännyt. Muutamaa olen juonnut ja myös sitä yhtä ja ainoaa Kanadalaista mallasviskiä - joka on omalla tavallaan aivan mielenkiintoinen juoma. Canadian Club, Seagram, Alberta Springs, Glen Breton ja Black Velvet ovat tuttuja tuotteita.

• tertsa 77

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

• Viskaaja
        tertsa 77 kirjoitti:

olen täysin eri mieltä yksityiskohdista koska olen alan erityisasiantuntija. No se siitä:) mutta tarkoitan kanadalaista laatuwhiskyä ja Alberta Springs on juuri sitä.

Alberta Springs on halpa perus ruisviski, 10 vuotias hintaa noin 20$ pullo - tämäkö on sitä mitä kannattaa kehua? Ei kiitos. Hinnat voit tarkistaa vaikka netistä esim:
        http://www.wine-searcher.com/wine-144330-0001-alberta-springs-10-year-old-rye-whisky-canada

Eiköhän tämä riitä tästä aihesta. Maistan kun sattuu eteen tulemaan, tilaamiseen ei ole tarvetta.

• vcxvxcvxccx

Paha sanoa varmasti, mutta miksi et voisi ostaa alkoholijuomia mistä lystäät yrityksen käyttöön? Kyllähän yritykset muutenkin hankkivat alkoholijuomat esimerkiksi pikkujouluihin. Eihän kukaan tiedä mihin nuo juomat todellisuudessa menevät. Tosin mitään järkyttäviä määriä ei kannata lähteä kuljettamaan.

• joopa joo

Yritykset ostavat Alkosta juomia omaan käyttöönsä eikä se kuulu verottajalle - ja maksavat verot siinä kuin muutkin. Mikäli he harjoittavat maahantuontia siihen pitää olla oma luopansa ja anniskelulle oma lupansa ja jos tarkkoja ollaan tarvitaan vielä alkoholin varastointia varten oma lupansa. Yksittäiset pullot ovat oma juttunsa - niistä ei ole kukaan kiinnostunut, ei edes viranomaiset.

Viina on viisasten juoma....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1887
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1756
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe