Tajusin sen tuossa yksi päivä. Se biisi jossa ne laulaa että "nannannaaaa nannannanaanaanaa Sä oot sellainen...". Se nannatus kohta on säveleltään suora kopio muumilaakson tunnarista: "Mammammaa mammamma paappaapaa, käy muumilaaksoon"
Nylon Beatin biisin sävel on suora blagiaatti
3
179
Vastaukset
- 15+20
Joo, toi piisien gobiointi on tosi yleistä. Itse asiassa toi muumimammapaappa-laulukin on alunperin Jussi Raittisen "Mun-mummumni-muni-mun-mammani..."
- Okkisuum
Jos verrataan Nylon Beatin kappaletta Viimeinen josta kyseinen "nannanaa"-kohta on poimittu Muumilauluun niin kummassakin sävel on eri, sanat on eri (nana ja mama) ja sointukulku on eri. Miten se sitten on kopio? Kannattaisi kuunnella paremmin.
Mitä taas tulee Muumilaulun ja Metsämökin tontun vastaavuuteen niin yhtä hyvin voidaan väittää että Muumilaulu on kopio Maammelaulusta. Eli kannattaa kuunnella paremmin. Jos pystyy. - on aina osannut
Per Gessle osaa parhaiten nämä na na na naat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682610
- 622562
- 681762
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086