Kuulemma raamatun neuvo.
Kristityt ei taida sitä paljoa harrastaa, se näkyy kadulla (suomessa kuulemma 80% kristittyjä).
Eipä se näy tällä keskusteluissakaan, loistaa poissaolollaan niin kuin se rakasta lähimmäistäsi juttukin.
Ei taida kuulua raamatun "rusinoihin" ?
Kunhan totean.
Peace!
Toisen posken kääntäminen.
43
92
Vastaukset
- Yökukkuja
Onko Suomessa 80 % kristittyjä? Wow! Se vasta olisikin jotain. (Ei mielestäni kyllä pidä paikkaansa.)
Mielestäni tällä palstalla on joitakin hyviä kristittyjä, mutta jos täällä olet ajatellut tutustua olet kyllä väärässä paikassa. Suurin osa ei ole parhaimmistoa. Toki täytyy myöntää, että käsittääkseni kristittyä aina katsotaan siitä kulmasta, onko hän täydellinen ja täten vähän niin kuin suurennuslasilla. Se on syy, miksen itse esim. kovasti mainosta missään ihmisille olevani kristitty, koska kaikenlainen täydellisyys puuttuu. En siis pidä itseäni edustuskelpoisena. Mutta toki olemme samasta asiasta huolissamme. Minäkin toivoisin, että jotkut täällä vähän hillitsisivät itseään, juuri sen vuoksi ettei Jumalan maine mene. Ehkäpä kristityt juuri senkin vuoksi arvostelevat täällä myös toisiaan, ainakin itse olen keskustellut heidän kanssaan asioista, koska en ole ollenkaan niin huolissani ateistien maineen menetyksestä. Peace to you too, brother! - Ateistejä ovat
Sehän koskee pelkästään, jos joutuu ateistidiktaattorin hallinnon alle.
Koska kyseessä on ateistihalittsijadiktaattorin mielivalta, jossa uskovalla ei ole laillisia oikeuksia. Kannattaa väkivallan kohdatessa esimerkiksi valtaapitävien toimesta kääntää vain toinen poski lyönnin jälkeen, eikä luopua uskostaan.
Laillisessa valtiossa saa täysin pitää oikeudesta kiinni ja käyttää laillista esivaltaan tarvittaessa itsensä hyödyksi. Täällä keskustelupalstoilla teille ateisteille voi vastata teidän tyhmyytenne mukaisesti. - Yökukkuja
Itse asiassa olen sitä mieltä, että kun nämä netti- ja muut chattipalstat ilmestyivät, on Jumalan hommiin lähteneet monet ilman minkäänlaista työlupaa.
Sen tähden en myöskään yleensä kerro olevani kristitty, koska en toistaiseksi ole saanut työlupaa Jumalalta. Mielestäni näillä kirjoittelevat kaikenlaiset sooloilijat, huonontaen usein Jumalan mainetta. Ennen vanhaanhan se oli niin, että he jakelivat traktaatteja kadulla. Sitten tuli välivaihe, jolloin saatiin hurjimmat kuriin, mutta nyt on sitten nämä palstat, joilla hurjimmat sooloilijat ovat vauhdissa. Ja on ihan turha sanoa, että: tule pois sieltä, yleisö on raivoissaan. - Ateistejä ovat
Jumalan maine ei mene pilalle, jos teille uskovaksi tunnustautunut kirjoittaa vähänkin raamatun sanaa. Tyhmille voi vastata tyhmyytensä mukaan. Jumala on pelkästään ylpeä tästä työstä. Kuka on ihminen, joka sanoo tästä kirjoituksesta meneen maine Jumalalta, jos ei pilkkaa Jumalaa. Pelkästää päästään vialla oleva ateisti voi noin ajatella.
- Aamukukkuja
Eivät kaikki ihmiset ole sopivia evankelioimistyöhön. Kristinuskon ongelma on myös aina ollut se, että evankelistoiksi tuppaavat kaikki, taidoista tai siitä huolimatta, sopivatko ollenkaan tehtävään. Täälläkin on eräs, joka on ilmeisesti vuosikausia uskonut, mutta ei ole kehittynyt yhtään mihinkään. Päällepäsmärinä hän komentelee kaikkia ja luulee tekevänsä suurtakin palvelusta Jumalalle. Kyllä tässä käsittääksen pitäisi rukoilla tehtävää ja antaa Jumalan johdattaa ja kysyä koko ajankin aralla mielellä, mitä Jumala mahdollisesti haluaa tekevän.
Se henkilö, joka täällä tätä tekee, vaatisi 20 hyvää kristittyä vastapainokseen, niin että hänen saamansa vahingot saralla saataisiin edes jotenkin kuitattua. Ei Jumala mitään oikeutta ole antanut ihmiselle soittaa suutaan täällä ja tapella, väitellä väittelyn vuoksi ja olla suorastaan karikatyyri väärin ymmärtäneestä kristitystä. Kyllä ihmisellä on tässä erittäin suuri vastuu, mitä suustaan päästään ja millainen toimintatapa hänellä on. - Aamukukkuja
Aamukukkuja kirjoitti:
Eivät kaikki ihmiset ole sopivia evankelioimistyöhön. Kristinuskon ongelma on myös aina ollut se, että evankelistoiksi tuppaavat kaikki, taidoista tai siitä huolimatta, sopivatko ollenkaan tehtävään. Täälläkin on eräs, joka on ilmeisesti vuosikausia uskonut, mutta ei ole kehittynyt yhtään mihinkään. Päällepäsmärinä hän komentelee kaikkia ja luulee tekevänsä suurtakin palvelusta Jumalalle. Kyllä tässä käsittääksen pitäisi rukoilla tehtävää ja antaa Jumalan johdattaa ja kysyä koko ajankin aralla mielellä, mitä Jumala mahdollisesti haluaa tekevän.
Se henkilö, joka täällä tätä tekee, vaatisi 20 hyvää kristittyä vastapainokseen, niin että hänen saamansa vahingot saralla saataisiin edes jotenkin kuitattua. Ei Jumala mitään oikeutta ole antanut ihmiselle soittaa suutaan täällä ja tapella, väitellä väittelyn vuoksi ja olla suorastaan karikatyyri väärin ymmärtäneestä kristitystä. Kyllä ihmisellä on tässä erittäin suuri vastuu, mitä suustaan päästään ja millainen toimintatapa hänellä on.Toki olen tullut siihen tulokseen, että tämän henkilön täytyy olla jotenkin autistinen, koska hän ei pysty näkemään itseään ja toimintaansa ollenkaan ulkopuolelta, joten hän on toki syyntakeeton. Sitä eivät vain muut ymmärrä, eikä oma uskoni joudu hänen kanssaan vähänkään koetteille, ongelmat ovat suuret väkijoukot, jotka jäävät paitsi hyvää sanomaa, ymmärrettävästi tällaisia kohdatessaan.
- Aamukukkuja
Aamukukkuja kirjoitti:
Toki olen tullut siihen tulokseen, että tämän henkilön täytyy olla jotenkin autistinen, koska hän ei pysty näkemään itseään ja toimintaansa ollenkaan ulkopuolelta, joten hän on toki syyntakeeton. Sitä eivät vain muut ymmärrä, eikä oma uskoni joudu hänen kanssaan vähänkään koetteille, ongelmat ovat suuret väkijoukot, jotka jäävät paitsi hyvää sanomaa, ymmärrettävästi tällaisia kohdatessaan.
Sen lisäksi ne henkilöt, jotka ovat tällaisia hankalia "evankelistoja" ovat yleensä sangen aktiivisia ja näin heidän näkyvyyytensä julkisuudessa on aina myös suurempi. Eli oikeastaan tarvittaisi 40 hyvää kristittyä vastapainoksi, mutta ei niitä kyllä ole tällä palstalla. Täällä on muutama hyvä, ja alakynteen jäävät näiden hankalien kanssa.
Tämä on itse asiassa sellainen asia, että tästä voisi tehdä suorastaan oman avauksen, mitä en nyt kuitenkaan aio tehdä. Todennäköisesti siinä kävisi vain niin, että koska nimillä ei voi ketään mainita, ne jotka ovat asiallisia ja nöyriä kysyen Jumalalta jo muutenkin mitä tehdä, vaikenisivat kokonaan ja taas ne, jotka täällä vaahtoavat ja tappelevat, luulisivat olevansa niitä hyviä krisittyjä. - Aamukukkuja
Aamukukkuja kirjoitti:
Sen lisäksi ne henkilöt, jotka ovat tällaisia hankalia "evankelistoja" ovat yleensä sangen aktiivisia ja näin heidän näkyvyyytensä julkisuudessa on aina myös suurempi. Eli oikeastaan tarvittaisi 40 hyvää kristittyä vastapainoksi, mutta ei niitä kyllä ole tällä palstalla. Täällä on muutama hyvä, ja alakynteen jäävät näiden hankalien kanssa.
Tämä on itse asiassa sellainen asia, että tästä voisi tehdä suorastaan oman avauksen, mitä en nyt kuitenkaan aio tehdä. Todennäköisesti siinä kävisi vain niin, että koska nimillä ei voi ketään mainita, ne jotka ovat asiallisia ja nöyriä kysyen Jumalalta jo muutenkin mitä tehdä, vaikenisivat kokonaan ja taas ne, jotka täällä vaahtoavat ja tappelevat, luulisivat olevansa niitä hyviä krisittyjä.Lisäksi tässähän käy jo ihan sääliksikin tuota henkilöä, josta mainitsin, koska hän näyttää tekevän kovasti töitä ja todellakin luulee varmaan saaneensa paljonkin ihmisiä kääntymään Jumalan puoleen. No onneksi Jumala antaa hänelle anteeksi, koska tietää hänet autistiseksi. (Se saattaa sitten vain rajan tuolla puolella olla hänelle kovin noloa, kun huomaa kuinka valtavia väkijoukkoja sai karkotettua hyvän sanoman äärestä.)
- Aamukukkuja
Aamukukkuja kirjoitti:
Lisäksi tässähän käy jo ihan sääliksikin tuota henkilöä, josta mainitsin, koska hän näyttää tekevän kovasti töitä ja todellakin luulee varmaan saaneensa paljonkin ihmisiä kääntymään Jumalan puoleen. No onneksi Jumala antaa hänelle anteeksi, koska tietää hänet autistiseksi. (Se saattaa sitten vain rajan tuolla puolella olla hänelle kovin noloa, kun huomaa kuinka valtavia väkijoukkoja sai karkotettua hyvän sanoman äärestä.)
Loppukaneetti: Jos tämä olisi Big Brother, täällä olisi iso joukko kristityitä siitä huolimatta ovatko konservatiiveja vai liberaaleja vai mitä, äänestäneet hänet aikaa sitten ulos täältä.
- Aamukukkuja
Aamukukkuja kirjoitti:
Loppukaneetti: Jos tämä olisi Big Brother, täällä olisi iso joukko kristityitä siitä huolimatta ovatko konservatiiveja vai liberaaleja vai mitä, äänestäneet hänet aikaa sitten ulos täältä.
Itse olen tullut lisäksi siihen tulokseen, että tämäntyyppisten evankelistojen pääongelma on siinä, että koska heihin eivät kristitytkään aina jaksa suhtautua ystävällisesti, ja muilta he saavat sitten sitäkin negatiivisempaa palautetta, heistä tulee ihmisvihaajia ja tätä yleistä ihmisviha-evankeliumiaan he sitten levittävät.
Tämä on todella vakava ongelma kristinuskossa.
Yökukkuja:
"Onko Suomessa 80 % kristittyjä? Wow! Se vasta olisikin jotain. (Ei mielestäni kyllä pidä paikkaansa.)"
Tällainen muistikuva on jäänyt aiemmista keskusteluista, mutta nyt kun yritin googlettaa, niin eipä löytänytkään mitää %-lukuja.. (tai oli heikkoa googletusta). Muistaakseni kirkko niitä välillä hehkuttaa..- Aamukukkuja
Niin kirkkoon kuuluu siis n. 78 % suomalaisista, saattaa olla 77 %:akin. Eivät he silti kaikki tietenkään kristittyjä ole. On monia syitä, miksi ihmiset kuuluvat kirkkoon.
- Ateistejä ovat
Aamukukkuja
15.4.2012 10:56
Raamatun sana vain sattuu ateistin sydämeen niin pahasti, kun täytyy noin kovasti vastustaa, jotakin uskovaa, joka käyttää raamatun sanaan teidän ateistien näkemystä vastaan. Teille voi ihan vapaasti, jokainen uskovainen vastata teidän raamatun kieltämiseen raamatun sanalla takaisin. Mikä on ateisti sanomaan kuka on hyvä kristitty, ateisti, joka ei itse usko mihinkään. Hyvä kristitty on ateistin mukaan sellainen ihminen, joka on samaa mieltä ateistin kanssa, että jumalaa ei ole olemassa.- Iltapäiväkukkuja
Kuules nyt. Minä en ole ateisti. Sen takia juuri olenkin huolissani tästä. Minulle on aivan samantekevää, millä tavalla ateistit täällä maineensa pilaavat. En minä täällä ateismin asiaa ole ajamassa.
- Iltapäiväkukkuja
Iltapäiväkukkuja kirjoitti:
Kuules nyt. Minä en ole ateisti. Sen takia juuri olenkin huolissani tästä. Minulle on aivan samantekevää, millä tavalla ateistit täällä maineensa pilaavat. En minä täällä ateismin asiaa ole ajamassa.
Sikäli tämä oli huvittavaa, että minua luultiin ateistiksi. Tällä palstalla onkin se vika, että täällä ihmiset yleensä heittelevät jotain leimoja toistensa päälle jostakin ennakko-olettamuksista, mutta tämä oli ihan mielenkiintoista. Minua luultiin siis ensimmäisen kerran ateistiksi.
Olen puhunut tässä toimintavoista, enkä itse viestistä. Itse en kuulu kumpaankaan ääriryhmään, en ole siis myöskään liberaali, minkä leiman ilmeisesti seuraavaksi aiot lyödä otsaani.
- Ateistejä ovat
Juttujasi kun lukee, niin eipä paljon ateistien jutuista poikkea.
- Iltapäiväkukkuja
Mahdoitko tunnistaa tuon henkilön, josta puhuin ja olet kenties hänen harvinaisia fanejaan? Hänhän on kaiken vaivannäön jälkeen saanut käännytettyä noin 2 seuraajaa itselleen, todennäköisesti hyvän sanoman ääreltä on hänen toimintapansa vuoksi kaikonnut kuitenkin noin 100 000 pelkästään tämän palstan kautta, sitten en tiedä mitä hän tekee muuten vapaa-ajallaan, ehkä jakaa traktaatteja kadulla ja huutelee sitten helvettiä perään, kun niitä ei huolita. Ainakin sieltä mistä olen kotoisin, vaikutti tällainen henkilö, ja hän ei todellakaan ollut kovinkaan myönteisen oloinen tyyppi (vierailin ex-kotipaikkakunnallani, jolloin tulin tietoiseksi kyseisestä henkilöstä), vähän kaikkiin kielteisesti suhtautuva, jopa kristittyihin, siis ihan tavallisiin, ei edes liberaaleja. Mitäpä siihen enää sanomaan kuin että jotkut todellakin tekevät ihmisvihansa takia paljon vahinkoa. Sitä en tiedä, miten tämä ongelma hoidettaisi, koska jos hän olisi ainoa, mutta kun ei ole. Minä nyt vain satuin puhumaan rehellisesti tästä asiasta. Kaikki eivät kerta kaikkiaan sovi opettajiksi ja evankelistoiksi. Kissa pöydälle.
- Iltapäiväkukkuja
Mahdoitko tunnistaa tuon henkilön, josta puhuin ja olet kenties hänen harvinaisia fanejaan? Hänhän on kaiken vaivannäön jälkeen saanut käännytettyä noin 2 seuraajaa itselleen, todennäköisesti hyvän sanoman ääreltä on hänen toimintapansa vuoksi kaikonnut kuitenkin noin 100 000 pelkästään tämän palstan kautta, sitten en tiedä mitä hän tekee muuten vapaa-ajallaan, ehkä jakaa traktaatteja kadulla ja huutelee sitten helvettiä perään, kun niitä ei huolita. Ainakin sieltä mistä olen kotoisin, vaikutti tällainen henkilö, ja hän ei todellakaan ollut kovinkaan myönteisen oloinen tyyppi (vierailin ex-kotipaikkakunnallani, jolloin tulin tietoiseksi kyseisestä henkilöstä), vähän kaikkiin kielteisesti suhtautuva, jopa kristittyihin, siis ihan tavallisiin, ei edes liberaaleja. Mitäpä siihen enää sanomaan kuin että jotkut todellakin tekevät ihmisvihansa takia paljon vahinkoa. Sitä en tiedä, miten tämä ongelma hoidettaisi, koska jos hän olisi ainoa, mutta kun ei ole. Minä nyt vain satuin puhumaan rehellisesti tästä asiasta. Kaikki eivät kerta kaikkiaan sovi opettajiksi ja evankelistoiksi. Kissa pöydälle.
Ehdottaisinkin rukousta, että Jumala poistaisi nämä tunaroitsija-evankelistat ja opettajat areenalta ja että he tyytyisivät vähän vaatimattomampaan osaan ja sen lisäksi pystyisivät rehellisesti tarkastelemaan itseään ja käsittäisivät, mihin tämä heidän toimintansa johtaa. (Virtahepo sakastissa.)
Tuohan on idioottimaista. Vaikka joku ei kuuluisikaan sinun yhden ihmisen tosiuskovien kerhoon, niin ei se tarkoita, etteivät he olisi uskovaisia eli teistejä.
Sinusta varmaan hindutkin on ateisteja?
- Ateistejä ovat
Tämänkin palstan kirjoittajat uskovaiset ovat pelkästään rippikoulun käyneitä normaaleja kirkkoon kuuluvia ihmisiä. Yhtään evankelistaa en ole huomannut olevan missään kirjoituksissa. Näille Jumalan pilkkaajille ateisteille voi vastata raamatun sanan mukaisesti.
Kuka näille ateisteille saisi puhua, sellainnenko uskovainen, jolla on lupa siihen. Ilmeisesti palstan papeilla olisi vain oikeus puhua raamatun asioista ateisteille ja muille epäuskoisille. Papeilla on tämä pappisvihkimys. ilmeisesti tuntevat vain Jumalan ja raamatun sanan täysin oikein. Raamatun Pyhä henki ei vaikuta seurantakuntalaisiin tietenkään mitenkään.
Onhan täällä ollut näitä pappien teorioita tasomaanihmisistä palloista, neliöistä ja kuutioista ja Jeesuksen rakkauden hengestä, joka muuttuu ihmisten toimesta aika ajoin.
Näillä jutuilla varmaan ateistit saataisiin tulemaan uskoon, eikä 10 000 ateistiä pysyisi ateistiuskossa, vaan kääntyisi uskovaiseksi, johon kuuluu tasomaa pallot ja kuutiot yms.- Iltapäiväkukkuja
Niin et tainnut oikein vieläkään sisäistää, mistä puhun. Tämä on ongelma, joka on kaikkien tiedossa, mutta ei ilmeisesti sinun tiedossasi.
Se, että vertaukseni hiukan ontui, sakastissa, se sopii itse asiassa tuo sakasti sitten erääseen pappiin joka täällä vastailee ja näyttää edustavan jotain muuta uskontoakin kuin kristinusko, mutta en nyt häneen puutu tässä. Leikkisästi sakastilla tarkoitin yleistä Kristuksen kirkkoa, en tätä meidän ev.lutia.
Rivien välistä kuitenkin nyt luen, että luulet minua liberaaliksi, mitä en ole. Se, etten ihan täydellisen fundamentalisesti lue Raamattua, ei tee minusta liberaalia. Kirkon tila on valitettava, mutta siitäkin voi kyllä puhua asiallisesti, jota tuo "profeetaksi" itseään luuleva ei myöskään tee. Mutta se nyt ei tietysti ihme ole, jos hänelle ihan peruskristittykin, ei-liberaali, jo on kauhistus, ymmärrän kyllä että liberaalit saavat hänet jo tosi paniikkiin.
En sanonut, että täällä kaikki olisivat päin seiniä puhujia. Puhun juuri siitä, miten ei kovinkaan paljon tarvita näitä vääriin tehtäviin johkaantuneita, jolloin koko porukalta menee helposti maine. Tällainen käytös olisi ymmärrettävää joltain vastakääntyneeltä, mutta ei todellakaan enää sellaiselta, joka näyttää vuosikausia uskoneen. Luulisi todellakin jotain kehitystä tapahtuvan.
Sinulle tiedoksi, että kaikki ihmiset eivät todellakaan ole ateisteja, eikä tätä palstaa lue pelkästään ateistit. Ei tuo kyseinen henkilö rähjää täällä ateisteille, vaan myös melkein KAIKILLE kristityille (siis myös ei-liberaaleille). Joten en ymmärrä, mihin sellaisen toiminnan halutaan johtavan.
- Ateistejä ovat
Kerro kuka tämä ihmeiden tekijä on, jota noin pelätään?
- Iltapäiväkukkuja
Olet ilmeisesti lukenut vasta vähän aikaa palstaa. Kuten sanottu, nimiä ei saa mainita.
- Iltapäiväkukkuja
Olet ilmeisesti lukenut vasta vähän aikaa palstaa. Kuten sanottu, nimiä ei saa mainita.
Kyse ei ole itse asiassa pelosta ainakaan kristityn taholta, paremminkin huolesta siitä, miten se vaikuttaa heikommalla pohjalla oleviin. Minun silmissäni hän on välillä paremminkin naurettava ja tekee kristinuskostakin naurettavan, jos jotain tiedustelee tai kummastelee, yrittää hiukan ohjata, hän tavallisesti luulee, että on vähintään liberaalipappi tai omatuntoon on sattunut, tai sitten Antikristuksen joukoissa. Siis aivan kahelia. Ei saa järkevää keskustelua aikaiseksi.
- Iltapäiväkukkuja
Kyse ei ole itse asiassa pelosta ainakaan kristityn taholta, paremminkin huolesta siitä, miten se vaikuttaa heikommalla pohjalla oleviin. Minun silmissäni hän on välillä paremminkin naurettava ja tekee kristinuskostakin naurettavan, jos jotain tiedustelee tai kummastelee, yrittää hiukan ohjata, hän tavallisesti luulee, että on vähintään liberaalipappi tai omatuntoon on sattunut, tai sitten Antikristuksen joukoissa. Siis aivan kahelia. Ei saa järkevää keskustelua aikaiseksi.
Siis ilmeisesti jonkinlainen voimakastahtoinen autisti.
- Iltapäiväkukkuja
Siis ilmeisesti jonkinlainen voimakastahtoinen autisti.
Mutta erittäin vihamielinen sellainen, joten vaikuttaa paremminkin ihmiseltä, joka omaa ihmisvihaansa purkaa tässä, kuten sanoin aikaisemmin. Hän on vain selvin tapaus, kyllä täällä muillakin ihmisviha paistaa läpi, melkein kaikilla, maailmankatsomuksesta riippumatta, ilmeisesti nämä palstat ovat tällaisten temmellyskenttiä.
- Ateistejä ovat
Sinäkö olet esikuva oikeasta uskovasta, ehkä olet esikuva harhaanjohtajasta, eli asiasta mistä puhut itsestäsi.
- Iltapäiväkukkuja
En ole väittänyt olevani mikään hyvä ja oikea uskova, vaan olen vain niin huolissani jostain syystä näistä tämäntyyppisistä sooloilijoista, jotka eivät tavallaan ymmärrä mitä tekevät. Ja nyt tosiaan kun ovat nämä chatti-palstat ja muut, heitä näkee vahinkoa aiheuttamassa. Täytyy vain toivoa, ettei noita palstoja sitten lue kovinkaan moni, kuten tätäkään.
- Iltapäiväkukkuja
Sinä et siis ilmeisesti kristittynä hätkähdä, jos joku jakaa kadulla traktaatteja ja huutaa helvettiä perään, jos ei ko. traktaattia ei ole huolittu? Se on sinusta ihan asiallista käytöstä, etkä ole huolissasi Jumalan asian etenemisestä? Ihmisten ymmärrettävistä väärinkäsityksistä tuollaisen jälkeen?
Eihän siis todellakaan Jumalaan uskominen anna mitään oikeutta rähjätä ihmisille eikä halveksia ihmisiä. Eikö tällä palstalla saa sitten ihmetellä tällaista ja olla siitä huolissaan? Tällaisina aikoina jolloin ihmisillä näyttää olevan jo mitä kummallisempia ennakkoluuloja?
- Ateistejä ovat
Kaikkea voi lukea ihan vapaasti mitä raamatun uskontoon liittyy. Jokaisella on oma järki millä voi miettiä asioita. Yksittäiset uskovan kirjoitukset eivät paljon ratkaise, paitsi silloin, jos niissä on raamatun Pyhä Henki takana. ''
Totuus voi sattua kipeästi, eihän noin voi ajatella, toivottavasti kukaan ei lue tätä kirjoitusta. varmaan Jeesuksen sanat ja toiminta aiheuttivat eräissä henkilöissä samanlaista vastustusta.
Eri asia on, jos perustaa seurakunnan ja kirkon. Rupeaa sen välityksellä julistamaan raamatun sanaa. Tietysti tälläisestä toiminnasta kannattaa olla oikeasti huollissaan, jos sana ei ole raamatun mukaista. Milloin ei ole sanan mukaista, silloin josesimerkiksi kieltää avoimesti Jumalan ja raamatun.- Iltapäiväkukkuja
Yleensä kuitenkin nämä hiukkasen pimahtaneet saavat paljon huomiota osakseen, joten itse ajattelen, että olisi hyvä jos kristityt ymmärtäisivät, että he ovat myös jotain hiukan heitteille jätettyjä ja perustaisivat yhdistyksen, jotka yrittäisivät näitä ihmisiä saada järkiinsä. Ja rukoilisivat Jumalalta, ettei näitä vahinkoa aiheuttavia olisi niin paljon.
En ymmärrä, mitä tarkoitit toisella kappaleella. Tarkoitin, että jos mahdollista olisi, olisi hyvä jos sellaisen henkilön kirjoituksia ei kukaan lukisi, koska he yleensä ovat myös hyvin aktiivisia ja peittävät yksinkertaisesti alleen muut.
Toki on tietysti yleensäkin vaikeaa tehdä enää minkäänlaistakaan evankeliumin julistamista, täällä tilanne on kuitenkin päinvastainen kuin aikoinaan, kaikilla ihmisillä on jo jokin ennakkokäsitys asiasta, kristinusko on ollut länsimaissa pitkään. Eri asia olisi, jos se olisi ihmisille aivan uutta. Mutta todellakin nämä äkkiväärät kaverit kyllä sitten vahvistavat suurella näkyvyydellään niitä ennakkoluuloja. Se tulee sitten olemaan meiltä kaikilta pois, ja niiltä potentiaalisilta, jotka muuten olisivat vastaanottavaisia. Tämä palsta ei välttämättä myöskään se, mistä nyt parhaimman käsityksen saa asiasta, vaikka kuten sanottu, täällä niitä helmiäkin on. Toki liekö merkitystä, koska en usko että tätä palstaa kovin moni seuraa. Neuvoksi antaisin sinulle, että nimimerkkisi on ehkä hieman provosoiva, toki antaa vihjeen ajattelumaailmastasi, toivottavasti ei sama kuin em. henkilöllä, melkeinpä kaikki muut ovat ateisteja paitsi hän itse. Kun aletaan heti moittimaan, ei mikään mene perille. Oma huoleni sai nyt itseni moittimaan, mutta en silti tarkoita tätä pahalla, vaan rakentavasti. - Iltapäiväkukkuja
Yleensä kuitenkin nämä hiukkasen pimahtaneet saavat paljon huomiota osakseen, joten itse ajattelen, että olisi hyvä jos kristityt ymmärtäisivät, että he ovat myös jotain hiukan heitteille jätettyjä ja perustaisivat yhdistyksen, jotka yrittäisivät näitä ihmisiä saada järkiinsä. Ja rukoilisivat Jumalalta, ettei näitä vahinkoa aiheuttavia olisi niin paljon.
En ymmärrä, mitä tarkoitit toisella kappaleella. Tarkoitin, että jos mahdollista olisi, olisi hyvä jos sellaisen henkilön kirjoituksia ei kukaan lukisi, koska he yleensä ovat myös hyvin aktiivisia ja peittävät yksinkertaisesti alleen muut.
Toki on tietysti yleensäkin vaikeaa tehdä enää minkäänlaistakaan evankeliumin julistamista, täällä tilanne on kuitenkin päinvastainen kuin aikoinaan, kaikilla ihmisillä on jo jokin ennakkokäsitys asiasta, kristinusko on ollut länsimaissa pitkään. Eri asia olisi, jos se olisi ihmisille aivan uutta. Mutta todellakin nämä äkkiväärät kaverit kyllä sitten vahvistavat suurella näkyvyydellään niitä ennakkoluuloja. Se tulee sitten olemaan meiltä kaikilta pois, ja niiltä potentiaalisilta, jotka muuten olisivat vastaanottavaisia. Tämä palsta ei välttämättä myöskään se, mistä nyt parhaimman käsityksen saa asiasta, vaikka kuten sanottu, täällä niitä helmiäkin on. Toki liekö merkitystä, koska en usko että tätä palstaa kovin moni seuraa. Neuvoksi antaisin sinulle, että nimimerkkisi on ehkä hieman provosoiva, toki antaa vihjeen ajattelumaailmastasi, toivottavasti ei sama kuin em. henkilöllä, melkeinpä kaikki muut ovat ateisteja paitsi hän itse. Kun aletaan heti moittimaan, ei mikään mene perille. Oma huoleni sai nyt itseni moittimaan, mutta en silti tarkoita tätä pahalla, vaan rakentavasti.Keksinkin uuden sanan tällaisille sooloilijoille: aggressiiviset kristityt. Perustakaamme siis aggressiivisten kristittyjen hoitoyhdistys.
- Ateistejä ovat
Kaikkien uskovien kirjoituksia voi lukea ihan vapaasti, paitsi ateistien, jotka pilkkaavat Jumalan sanaa. Näiden juttujen lukemisesta ei ole mitään järkeä.
Tyhmä, joka ilmaisee tyhmyyden, on näiden juttujen sisältö.- Iltapäiväkukkuja
Oletkos tullut ajatelleeksi, että mitä tyhmempiä heidän kirjoituksensa, sitä parempi meille. Kuten sanoin, en välitä heidän maineen menostaan.
Samasta syystä en paljonkaan arvostele joidenkin pappien vastauksia, joissa he ainakin jotkut itsekin melko rehellisesti myöntävät, etteivät usko, niin kuin kirkko opettaa.
Sitten on pari hyvää pappia. Mutta he (papit) eivät ole enemmistö tällä palstalla, joka näyttää olevan kaikkien elämänkatsomusten levitys- ja foorumipalsta.
Näistä sitten on eniten pistäneet silmään nämä överiksi vetävät aggressiiviset kristityt. Mikä ei tietysti tarkoita, ettei olisi hyviäkin nettisivuja ja ettei nettiä saisi ollenkaan käyttää tähän asiaan. Ei yhä juttuni ydin oli: nyt ovat tulleet kaikista puskista sooloilijat esiin ja sankoin joukoin, enkä edes tiennyt enää olevan noin paljon. Toki tämä on enemmän mielipidepalsta, joten kaipa tunteet käyvät välillä kuumina senkin tähden.
- Ateistejä ovat
On hyvä, että yksi uskon ammattilainen on meidän keskuudessamme.
Täytyy jatkossa lukea sinun kirjoituksia, toivottavasti niissä käytetään raamatun sanaa, eikä pelkkää omaa mielipidettä. Jos ei osaa tai uskalla kirjoittaa raamatun sanalla ei ole uskossa tai ei tiedä raamatusta yhtään mitään.- Iltapäiväkukkuja
Omituinen kommentti. Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitat. Minähän sanoin, että tämä taitaa olla enemmän kuitenkin mielipidepalsta, siis arvioitsin mikä tämä on, en ole missään väittänyt sitä paitsi olevani suuri evankelista tai uskon ammattilainen tai vastaavaa, mutta näyttää siis siltä, että tällä palstalla on mahdotonta keskustella, välillä on pakko haroa hiuksiaan, kun tästäkin nyt tehtiin tällainen juttu.
Toinen ei siis saa olla huolissaan mokaajista ja nimenomaan niistä, jotka VÄITTÄVÄT olevansa kristittyjä. Siis tunnustautuvat kristityiksi, eivätkä sen jälkeen koskaan mieti, millä tavalla esim. pitää käyttäytyä. Itse useimmiten juuri EN tunnustaudu kristityksi em. syistä, jos ei kerran käytös ole vielä kehittynyttä ja asiallista ja sen lisäksi vielä, ehkä meidän kaikkien pitäisi tutkia, onko meissä jotain ihmisvihaa, joka saattaa siten näkyä tuossa toiminnassa. Kuten sanottu, minua kiinnostaa ja huolestuttaa, mitä KRISTITYIKSI tunnustautuvat tekevät, ei muut. Enhän minä heistä missään vastuussa ole tai huolissaan, saavatko ateistit asiansa etenemään. Esim. aggressiiviset ateistithan ovat, paljonkin auttaneet kristittyjen asiaa, kun ihmiset lukevat heidän sangen aggressiivia juttujaan eli siis eivät hyväksy. Samalla tavalla todennäköisesti hyvin aggressiiviset kristityt auttavat ateismin asiaa. Joko hiffasit? Rupeanko minäkin asiattomaksi?
Niin, mitä tuo käytännössä voisi tarkoittaa?
Kun sinua lyödään – onko se henkistä lyömistä vai fyysistä lyömistä.
Matteuksen evankeliumissa sanotaan;
5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
Eikö tässä ole kyse siitä, että kun joku on tehnyt sinua kohtaan vääryyttä, ei sinun tule sitä kostaa? Siihen tulee vastata rakkaudella;
5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat
Jos me vastataan pahaa pahalla, emmekö silloin syyllisty aivan samaan, kuin tuo pahantekijä? Miten me voimme ”tuomita” häntä sen jälkeen? Ei mitenkään. Olemmehan tehneet aivan samoin kuin tuo pahatekijä.
Ehkä meidän tulisi hetkeksi asetuua tuon pahantekijän asemaan. Tutkia, mistä se paha tuli. Sen jälkeen auttaa häntä, jotta hän ei enää tekisi pahaa. Auttamalla vaikka häntä itseään ymmärtämään tekonsa, niin sen syyt kuin seuraukset, ja näin muuttamaan häntä tekemään sitä hyvää!- Ateistejä ovat
Iltapäiväkukkuja
15.4.2012 16:28
Tarkoitin iltapäiväkukkujan juttuja ja vastasin hänelle.- Iltapäiväkukkuja
Voin toki siteerata vaikka koko Raamatun tänne, jos se on mielestäsi sitten sen merkki, että uskon.
Kyselyiden mukaan enintään 25 prosenttia uskoo suunnilleen kirkon opetusten mukaisesti. Lopuilla on omia käsityksiä Jumalasta ja opeista. Ns. kristityt on vain laiskoja lähtemään kirkosta, koska he kuvittelevat kirkon olevan hyväntekijä. Oppiin he eivät usko. Hauskaa tuossa on se, että kirkko kieltää tärkeimmäksi tehtäväksi ihmisten auttamisen...Täälläkin palstalla on useampi pappi tuonut sitä esille.
- Iltapäiväkukkuja
Ateisteista ja nimenomaan aggresiivisista ateistista on paljon apua. Monet ihmiset kun eivät pidä siitäkään, että heille tullaan määräämään, etteivät he saa uskoa mihinkään, eli tavallaan siis aggressiivinen ateisti innokkaasti määrää toisen elämänkatsomuksen. Siitä syystä ilmeisesti monet myös sinnittelevät kirkossa.
- Iltapäiväkukkuja
Ateisteista ja nimenomaan aggresiivisista ateistista on paljon apua. Monet ihmiset kun eivät pidä siitäkään, että heille tullaan määräämään, etteivät he saa uskoa mihinkään, eli tavallaan siis aggressiivinen ateisti innokkaasti määrää toisen elämänkatsomuksen. Siitä syystä ilmeisesti monet myös sinnittelevät kirkossa.
Toki en aio antaa enempiä neuvoja teille, vaikka nyt kohtasinkin yhden jääräpäisen kristityn, joka näytti luulevan kaikkia muita paitsi itseään ateisteiksi.
Olisi pitänyt kysyä häneltä, onko hän vastakääntynyt. Siinä vaiheessa ihmiset yleensä luulevat niin.
Mutta kuten sanottu, tämä em. henkilö, joka tällä palstalla räyhää ja jonka nimeä en paljasta, herättää itsessäni ainasta hämmästystä, kun ei tietääkseni ole vastakääntynyt. - EL.a .K:IM
Toki en aio antaa enempiä neuvoja teille, vaikka nyt kohtasinkin yhden jääräpäisen kristityn, joka näytti luulevan kaikkia muita paitsi itseään ateisteiksi.
Olisi pitänyt kysyä häneltä, onko hän vastakääntynyt. Siinä vaiheessa ihmiset yleensä luulevat niin.
Mutta kuten sanottu, tämä em. henkilö, joka tällä palstalla räyhää ja jonka nimeä en paljasta, herättää itsessäni ainasta hämmästystä, kun ei tietääkseni ole vastakääntynyt.Iltapäiväkukkuja
Aika osuva kirjoitus sulta. Tunnistan noista kirjoituksistasi ainakin omia sepustuksiani. Ne ovat kaikkea muuta kuin evankeliointia, eli ilosanomaa pelastuksesta. Omalta kohdaltani se johtuu siitä, että osa polustani on ollut aika kivinen. Ei se mua haittaa, enkä osastani valita. Mutta haluan tuoda senkin puolen esille, ettei uskovan elämä ole aina ruusuilla tanssimista. Meidän kohdallehan on luvattu koettelemuksia. Se saattaa yllättää, kun osuu omalle kohdalle, ja haluan muistuttaa siitä. Ehkä ei tulisi niin puun takaa, kuin omalle kohdalle kävi. Itse elin vuosikymmeniä ihan pumpulissa, uskoen ettei mitään pahaa voi tapahtua itselle, eikä tapahtunutkaan, kunnes rysähti ja kovin. Se oli aika vaikeata aikaa, ja varmasti jättänyt jäljet. Mikä näkyy varmasti kirjoituksissani. Olen jättänyt tarkoituksella pelastussanomasta kirjoittamisen muille. Ei tule ainakaan lupailtua sellaisia mihin ei omat valtuudet riitä. Mutta aika vähän tällä palstalla on mielestäni Jumalaa etsiviä. Enemmistöllä on omat pinttyneet uskomukset joista ei tingitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081