Mitä siman tekemiseen 10 litraan tarvitaan? Eikö käsittääikseni siihen tarvítse paketin fariini sokeria 10 litraa vettä rusinoita oman käden 3 sitruuna puristettuna mukaan? Mutta tarvitseeko siihen hunajaa sekä hiivaa?
Siman tekeminen 10 litraan
7
2896
Vastaukset
- oon sun fb frendi
siihen ei tarvitse muuta kuin ihmisjärkeä rakas..
- datis_julle98
Täh? Mitä tarkoitat tolla ?
Itse netistä parempi ohje, mutta perustaltaaan lienee jotakuinkin 10l vettä 1kg sokeri 0,5kg fariinia, tuorehiivaa pari-kolme tl ja sitruunaa enkä vähän vähemmän kuin 3 kpl. Ohje on päästäni 20 vuoden takaa, joten löydät helposti "oikeamman."
Itselläni vappuna syntpvvä.- Juhani A.
Perinteiseen simaan ei kuulu mitään etelänhedelmiä kuten sitruunaa. Kunnon perinteinen sima tehdään hunajasta ja on maultaan paljon makeampaa kuin kaupassa siman nimellä myytävät juomat.
- Surtis
Sitruunan lisäksi voi kokeilla jotain muuta sitrushedelmää. Viime vuonna teimme greipistä, tuli mukavan lonkeroisa maku. Sitä ennen verigreippi, siitä ei tullut tarpeeksi makua. Nyt pitäis tehdä greippi/lime-sima.
- Simaasd
Ohje siman valmistukseen http://vappu.org/sima/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751146
- 1151109
- 661068
- 75971
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813