Rahojen häviäminen nettimaksussa.

Taateli_

Moikka. Haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia netissä maksamisesta luottokortilla kuten esim. Visa, Mastercard tai vastaavalla. Olen maksanut aikaisemmin Visalla nettitilauksia ja kaikki on sujunut vaivatta ja nopeasti. Minulla on kuitenkin varmuuden takaamiseksi koneellani viruksentorjuntaohjelma ja Windows Vistan mukana tuleva palomuuri/virustentorjuntaohjelma.

Olen luottanut aikaisemmin siihen tietoon että netissä maksaminen on turvallista ja kätevää, mutta nyt 21pv tätä kuuta maksoin äitini mastercardilla itselleni pari kk käyttöaikaa www.match.com sivustolle. Maksoin itseni sisään sivustolle missä kysyttiin kortin sarjanumero, kk/vuosi-tunnus sekä kolminumeroinen turvanumero. Luin sivuston tiedot tarkasti ja tiesin että kyseessä on luotettava sivusto vaikka onkin Ruotsalainen ei sillä niin väliä.

Eilen kuitenkin äitini soitti ja kertoi hänen yllämainitulta tililtään hävinneen n. 8000 € rahaa !!! Äitini on vanhempi ihminen eikä hänellä ole nettitunnuksia, hän hoitaa raha-asiat kuten laskut ja nostot ottoautomaateilta tai pankeissa vanhanaikaisesti. Äitini korttitiedot kysyin äidiltä puhelimessa eikä paikalla ollut ketään muuta kuin minä itse.

Olen maksanut paljon netissä esim. tilauksia tai laskuja ym. ja sitä kautta olen tullut luottavaiseksi netissä maksamiseta. Nyt kuitenkin haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä ja vastaavaa, onko kenellekkään käynyt vastaavaa millään sivustolla tai muutenkaan ja kuinka asian voisi selvittää?

Kiitoksia etukäteen, mielellään asiallisia vastauksia.

7

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heti kortti kiinni

Kaippa kuoletitte samantien kortin tai voi seuraavan kerran olla tyhjä kokonaan.

• 9

Olet käytännössä antanut tietojen pyytäjälle vapaat kädet kortin käyttöön. Mahdollisesti joku muukin taho on vetänyt välistä. Kortti killiin ja tilille sulku. Tuskin rahoja enää takaisin saa. Ei pankki eikä korttiyhtiö ole vastuussa noin hulvattomasta käytöksestä.

• 4+15

Kuka järkevä mäkselee moisia deittisivustoja luottokortilla?????????

• 3+10

Eipä paljon viruksentorjunta/palomuuri vaikuta siihen mitä tietoja sä nettiin vapaaehtoisesti laitat. Ei muuta kuin katsotte sieltä äitinne tililtä että mihin ne rahat ovat menneet, ja sen jälkeen rikosilmoitus poliisille. Joskus pankki suostuu hyvittämään, joskus ei... Tais olla provo koko viesti, kun ei aloittaja ole mitään kirjottanut ton jälkeen.

• ihmetyttää

miksi maksoit äitisi mastercardilla itsellesi käyttöaikaa deittisivustolle ?

• vuosien tarkkavaisuu

minullekin tuli seuraava pyyntö,
      VAIKKA kirjauduin DX kauppaan entisillä tunnuksilla ja tilasin 18. kertaa ja sivuilla ja "suositeltiin maskua DX kautta koska se on turvallista.

en tietystikkään antanut, peruin, tiilasin toisesta kaupasta ja maksoin PAYPal kautta

OLEN KUULLUT ETTÄ jos antaa tietonsa voi mennä rahaa vuosienkin kuluttua ja varsinkin silloin kun sitä muutenkin netissä korttiaan käyttää, ei se rahan katoaminen tapahdu aina heti.

näyte mitä pyyrettiin
      https://cs.dx.com/Ticket/Sample

https://cs.dx.com/Ticket/Credit/7E02FE3F78BD42788DBC77F1A30D90C8.120701001013526515

---------------------------------suomeksi pyyntö oli:
      Hyvä asiakas,

Kiitos tilaamiseksi DealExtreme.com. Jotta maksu on kohti pyyntöäsi, lisävahvistusta tarvitaan tämän maksun. Voisitteko valitse yksi näistä tavoista on lueteltu alla auttaa vahvistamaan maksu sekä tiedon? (Klikkaa tästä nähdäksesi näyte ):

1. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus luottokortin lasku (Kaikki aikaisemmat ostolasku riittää). Olisi parempi, jos voimme selvästi nähdä sekä ensimmäiset 6 numeroa ja 4 viimeistä numeroa kortin numero ja kortinhaltijan nimi laskun.

2. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus molemmin puolin luottokortilla. Turvallisuussyistä tilin ja kortin numero, (ota kansi tai black-out CVV2/CVC2/CSC2 code) vain näyttää meille ensimmäiset 6 numeroa ja 4 viimeistä numeroa kortin numeron.

3. Kuva / kopiointi / kuvakaappaus kortinhaltijan henkilökortti / passi / ajokortti.

Voit valita, valita liittää johonkin yllä Authorization lomakkeella. Kiitos yhteistyöstä tarjoamaan DX kanssa tarvittavia tietoja tilauksesi käsittelemiseksi tehokkaasti.

• 161

Miksi et maksanut Paypalilla DX:ssä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe