Ääriryhmä tappoi taas kristittyjä Pohjois-Nigeriassa
Ainakin 15 ihmistä sai surmansa Kanossa Pohjois-Nigeriassa sunnuntaina, kun kristittyjen kokoontumispaikkana toimineeseen yliopiston luentosaliin hyökättiin.
Moottoripyörillä liikkuneet tappajat paiskoivat saliin omatekoisia räjähteitä ja ampuivat sen jälkeen automaattiaseilla salista pakenevia ihmisiä.
Uhrien tarkka määrä ei vielä iltaan mennessä ollut tiedossa, koska haavoittuneita oli paljon. Silminnäkijöiden mukaan yliopiston kampukselta kuultiin tulitusta ainakin puolen tunnin ajan, kun sotilaat jahtasivat hyökkääjiä.
Hyökkäyksen takana uskotaan olevan ääri-islamilaisen Boko Haram -järjestön, joka haluaa perustaa Pohjois-Nigeriaan islamilaisen valtion. Ryhmittymän iskuissa on tänä vuonna saanut surmansa satoja ihmisiä.
Pohjois-Nigerian asukkaat ovat valtaosin muslimeja, kun taas etelässä asuu kristittyjä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Ääriryhmä tappoi taas kristittyjä Pohjois-Nigeriassa/a1305560906063
Kenian räjähdeiskut jatkuvat - käsikranaatti surmasi kirkossa
Nairobi. Kirkossa heitetty käsikranaatti surmasi yhden ihmisen ja haavoitti ainakin 10:tä Kenian pääkaupungissa Nairobissa sunnuntaina.
Poliisin alustavien tietojen mukaan käsikranaatin heittäjä oli seurakuntalaisten joukossa ja pakeni tuhotyön jälkeen.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Kenian räjähdeiskut jatkuvat - käsikranaatti surmasi kirkossa/a1305560901136
Nairobissa on viime vuoden lopulta lähtien tehty sarja iskuja, joiden tekijää ei tiedetä.
Poliisi syyttää niistä Somaliassa toimivaa al-Shabaab-ryhmää, joka on kytköksissä al-Qaidaan. Kenian viranomaiset uskovat, että iskut liittyvät siihen, että maa lähetti viime vuonna joukkojaan Somalian puolelle, kun sieltä tulleet ryhmät olivat siepanneet Kenian puolelta muun muassa turisteja.
Islamilaista fundamentalismia
MrSmithy
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857445- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 492675
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 492303
- 412174