Jos rasvaprosentti on 33%, pituus 190 cm ja paino 120 kg ja tiputtaa sen nopeasti kohtuu tiukalla dieetillä ja osin Nutraamalla kuntosalilla jonnekin 100 kilon paikkeille niin alkaako nahka roikkumaan? Ikääkin jo 42v.
Saako liian nopea laihdutus nahat roikkumaan
52
7442
Vastaukset
- penamies
Tukeeko se penkkiä?
- ...mies
No ei se vielä roikkumaan ala, toki jää todennäköisesti löysäksi. Mutta iho voi palautua tuollaisesta vielä pari kolme vuottakin. Jos nopeasti laihduttaa paljon, niin iho ei ehdi "mukaan", joten se ottaa oman aikansa. Eikä tuo 100 paino sulle vielä ole mitenkään kireä paino, joten ei se ihon löysyys edes välttämättä näy muille kuin sinulle itsellesi.
- makkarimaisteri
Tarkoitus onkin bodata rasvat pikku hiljaa tai siis mahdollisimman nopeasti jonnekin 10-15%:n paikkeille, toivottavasti iho näin vanhemmiten pysyy mukana.
- pienet askeleet
Äkkinäinen painon pudotus johtaa helposti siihen että se tulee takas, rauhallisempi tahti elämäntapojen pysyvä muutos johtaa pysyvään painon putoomiseen- ruokavali liikunta
- mies laihiksella
pienet askeleet kirjoitti:
Äkkinäinen painon pudotus johtaa helposti siihen että se tulee takas, rauhallisempi tahti elämäntapojen pysyvä muutos johtaa pysyvään painon putoomiseen- ruokavali liikunta
mä laihdutin 6 kk 28 kg. Iho jäi vähän löysälle mut se korjaantuu ajan mittaan kun käyn salilla nostelees puntteja ahkeraan
- Six-pac
makkarimaisteri kirjoitti:
Tarkoitus onkin bodata rasvat pikku hiljaa tai siis mahdollisimman nopeasti jonnekin 10-15%:n paikkeille, toivottavasti iho näin vanhemmiten pysyy mukana.
10-15%? No sinullahan ei turhan vaatimattomat tavoitteet olekaan. Minulla on six-pac tuolla rasvaprosentilla eikä se edes tiukkaa vatsatreeniä vaadi. Ja olen ikäisesi. Tosin olen ikäni ollut näissä mitoissa.
- jkkkk
makkarimaisteri kirjoitti:
10% rasvaprosenttitavoite on todella kova koska laihduttaessa lähtee myös lihaksista massaa.
Ilman mömmöjä taas lihasmassan kasvattaminen tossa iässä ei yleensä nopeasti onnistu, riippuu geeneistä.
Olo on varmasti joka tapauksessa parempi kun ton 20 kg saa pois.
Pikadiettiä parempi olis hidas painonpudotus, kunnon elämäntapamuutos ettei mee jojoilemiseksi koko homma - makkarimaisteri
jkkkk kirjoitti:
10% rasvaprosenttitavoite on todella kova koska laihduttaessa lähtee myös lihaksista massaa.
Ilman mömmöjä taas lihasmassan kasvattaminen tossa iässä ei yleensä nopeasti onnistu, riippuu geeneistä.
Olo on varmasti joka tapauksessa parempi kun ton 20 kg saa pois.
Pikadiettiä parempi olis hidas painonpudotus, kunnon elämäntapamuutos ettei mee jojoilemiseksi koko hommaTarkoitus siis alkupyrähdykseksi käyttää nuo ostamani Nutrilettit ja sen jälkeen jatkaa alempana kertomallani dieettiruokavaliolla. Tietenkin kun suurimmat ylipainokilot saatu pois tarkoitus lisätä kalorimäärää niin että lihas alkaa paremmin kasvamaan, siis siinä jossain 95 kilon kohdalla. Tossa vaiheessa metabolia on varmaan jo parantunut jonkin verran, joten kunnon ruoka ja treeni polttavat rasvaa kiihtyneesti verrattuna nykytilanteeseen niitä vielä kehossa olevia rasvoja. Pikkuhiljaa kuitenkin tarkoitus päästä tonne 10-15 %:n väliin, jossa sixpack ja kylkien serratus alkaa näkymään. On fakta että pitkään ylipainoisena oleminen hidastaa reilusti aineenvaihduntaa, joka pitää ne läskitkin tiukemmassa kuin lihaksikkaalla bodaajalla tai taviksella. Bodaajan tai hoikan ihmisen on kohtuu helppo tiputtaa ne vähäiset liikakilot, jos tahtoo ja lisää liikuntaa tai vähentää kalorien saantia. Mutta tavoite on todellakin saada keho timmiin kuntoon ja lihasta lisää. Tässä on tullut vastaan useampia vanhempia n. 50-60 vuotiaita "ukkoja" kesävaatteissa joilla on iästään huolimatta ollut todella paljon erottuvaa lihaksikkuutta ja muutenkin ryhdiltään ja malliltaan atleettiset kropat. Josko tuollainen muodonmuutoksen vielä saisi elämäntapamuutoksella aikaan.
- Ole huoleti,
kyllä se ihmisen suurin elin roikkumaan jää, kerran venytetty on venytetty.
Toisaalta, ei vaarantane ydinturvallisuuttamme.- just just
Miten niin ? Olen kaksosetkin tehnyt, eikä nahka roiku ja oli kuule komeen kokoinen, arpia tuli kuin olisin karhun suolestamana. Synnytyksessä lähti maha ja irtonahkat alle vuodessa, vaikken mitään tehnytkään.
ps. en tosin ollut silloinkaan ylipainoinen.
- 13kg joulusta j.5
Ehkei kannata vielä murehtia moisia vaan alkaa tiputtaa.
- nopea pudotus yst..
Kai se vähän henkilöstä riippuu. Ystäväni 54 vuotias sairastui syöpään. Painoa oli alussa 110 kg. Tauti vei painon alas hyvin nopeasti. Pahimmillaan kaveri painoi enää 48 kiloa. Mutta kummasti vain oli iho palautunut, tuosta lihavuudesta, eikä enää parin vuoden jälkeen roikkunut paljon mitään.
Kaveri on toipumassa. ja voi nyt ihan ok. Painoakin on alkanut kertyä kohdilleen.
Hoidot ovat toimineet...- Yhä laiha
Hieno tarina yllä ;)
Itse pudotin 4 kuukaudessa 92 kg->75 kg. Ikää oli tulloin 41 ja pinkeänä pysyin.
Ei muuta kuin aloittamaan!
- (Ex)Plösö
Olen kohta 46-vuotias ja tiputin hissuksiin 114->84 noin kahdeksassatoista kuukaudessa. Eipä tuo paljoa roiku.
- hieno homma
Kyllä laihduttamisen hyödyt ovat niin suuret, että kannattaa ehdottomasti laihduttaa. Ja kuten tässä moni on kommentoinut, iho ei roiku jonkun ajan kuluttua ainakaan enää.
Onnea laihduttamiseen! Hieno päätös.12 kk ja 15 kg pois eikä roiku edes se kun kunto noussut kohisten.Tänäänkin naisten tansseissa kuntoa kohottamassa ja vientiö on kovasti.Toivottavasti pääsen maratoonille vielä jatkoilla.
- kuntohirmu
Pudotin 140 kg >>>>>>>> 105 kg ja ei roiku nahka mistään........ Liikunta kiinteyttää !
- alkaako
Alkaako nuorella (20-30)iho roikkumaan, jos laihtuu nopeasti vaikka 20 kg?
- erkkola
Nuorella palautuu paljon paremmin, riippuu tietenkin laihdutuksen määrästä. Jos painaa jotain 150-200 kg ja rasvaprosentti jossain 40%:ssa niin saattaa jäädä roikkumaan. Mitä enemmän ikää, sitä suurempi riski että iho ei palaudu kun tiputetaan painoa nopeasti. Suurin pudottaja ohjelmassa joillain on ollut ongelmia kun jää tyhjät kassit vatsaan, alleihin ym. Uskoisin että liikunta ja varsinkin lihaskuntoharjoittelu estää tuota ja saa kehon ja ihon kiinteytymään paremmin. Jos pitää laihduttaa vaikka 50 kiloa, niin sitä ei varmaan kannata tehdä supernopeasti.
- syö elääksesi..älä e
Ainahan bodaamisesta on hyötyä mutta jos lihassmassaa meinaa kasvattaa niin 40-yli kun menee niin aika minimaalista on tuo lihasten kasvu...tosin onhan sitä 60 vuotiaitakin miehiä joilla hyvät lihakset mutta ne ei valitettavasti ole luonnollisesti hankittu.
Itse olen 45v ja 190/ 103kg. Kuntosaleilla viihtynyt aika hyvin tässä viimeiset 20 vuotta. Valitettavaa vain on että kun tuota ikää tulee niin tulokset laskee ja lihasmassa pienenee vaikka kuinka treenaisi ja eri tavoin...fysiikan laki...mieshormoonitaso laskee. Onhan noita toki Stalloneja jotka on pumpattu täyteen hormooneja että vielä lihasta syntyy. Kuka hemmetti terveytensä haluaisi pilata niillä kamoilla??? Saaahan sisäelimet ja verenkiertoelimet pilattua ja pää perinteisemmilläkin aineilla.
Pääasia että yhdistää aerobisen kuntoilun ja kuntosalin niin saa ikäisekseen parhaimman tuloksen!! Laihduttaminen kannattaa aina koska...montako lihavaa miestä tunnet jotka on elänyt pitkään?? Tai edes normaali miesten ikään....kyllä se noutaja on niille tullut aikaisemmin.- Urho--
Sä et vaan osaa. Itse aloitin bodauksen 44-vuotiaana ja nyt 52-vuotiaana olen kaveripiirin lihaksikkain kaappi. Rasvat kympissä ja serratus sixpack tiukkina. Vaatii kunnon painoharjoitteluohjelmat, ruokavaliot ja aerobistakin sopivasti. Mitään roinaamista sen sijaan ei tarvitse. Meitä isolihaksisia bodaajia haukutaan aina roinaajiksi jos lihasta on tarpeeksi, natuksi on mahdoton todistaa. No kiva olla 52-vuotiaana vielä rantojen lihaksikkain ukko kesästä toiseen. Ei menaan ole yleisillä rannoilla isompia ukkoja tullut vastaan, ei nuoria tai vanhoja.
- IsomahaineN
Urho-- kirjoitti:
Sä et vaan osaa. Itse aloitin bodauksen 44-vuotiaana ja nyt 52-vuotiaana olen kaveripiirin lihaksikkain kaappi. Rasvat kympissä ja serratus sixpack tiukkina. Vaatii kunnon painoharjoitteluohjelmat, ruokavaliot ja aerobistakin sopivasti. Mitään roinaamista sen sijaan ei tarvitse. Meitä isolihaksisia bodaajia haukutaan aina roinaajiksi jos lihasta on tarpeeksi, natuksi on mahdoton todistaa. No kiva olla 52-vuotiaana vielä rantojen lihaksikkain ukko kesästä toiseen. Ei menaan ole yleisillä rannoilla isompia ukkoja tullut vastaan, ei nuoria tai vanhoja.
Mutta kirjoitustaitosi ei ole pysynyt palstan parhaimpana.
- dgapdiogunbasdoi
Minä myös ihmettelen tätä muka-neljänkympin-kirousta.
Olen itse 40-vuotias, tosin nainen. Lapsiakin on kertynyt jo 3, tosin nuorinkin on jo murrosikäinen. Vatsanahka ei jäänyt roikkumaan raskauksistakaan. Ja olennaisinta, miksi kommentoin tähän kohtaan: kyllä minulla ainakin tuottaa treeni tuloksia.
Koko ikäni olen liikkunut ja harrastanut eri lajeja, lähinnä kuitenkin kestävyyslajeja. Ja kun vaihtelen lajeja ja salilla treeniohjelmaa, niin kyllä minulla kasvaa sekä haba että muutkin lihakset, ihan kaurapuurolla siis. Samoin kun kestävyysliikuntaa lisää hieman tai vaihtelee ohjelmaa, niin kuntokin reagoi siihen heti positiivisesti. Eli väitän olevani nyt elämäni kunnossa, sekä kestävyystasolla että lihaskunnon tasolla.
Ehkä naisilla ei tapahdu niin nopeaa "rappeutumista" kuin miehillä, onhan moni naismaratoonarikin reilusti yli 30-vuotias tai lähellä neljääkymppiä ja huipputuloksia silti juoksevat. - suomalainen kateus!!
IsomahaineN kirjoitti:
Ja tuo liittyi mihin? Miksi piti ilkeillä?
Terv. nainen 35v. - ppppp.
suomalainen kateus!! kirjoitti:
Terv. nainen 35v.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. "Sä et vaan osaa. "
Ei mitään kateutta tarvi aina etsiä. Eikä se ole suomalaista se kateuskaan. suomalainen kateus!! kirjoitti:
Terv. nainen 35v.Mikä kateus? Toinen elvistelee kybällä ja jos siihen vähän ronkkii niin heti vedetään kateuskortti esiin? Ja mitä kadehdittavaa on 52 vuotiaassa vanhuksessa joka spedeilee rannalla? Luulenpa että aika moni naureskelee sille selän takana.
- Helminainen42
bloblobloobablaa kirjoitti:
Mikä kateus? Toinen elvistelee kybällä ja jos siihen vähän ronkkii niin heti vedetään kateuskortti esiin? Ja mitä kadehdittavaa on 52 vuotiaassa vanhuksessa joka spedeilee rannalla? Luulenpa että aika moni naureskelee sille selän takana.
Ei 52v ole vanhus!!!!
Ainakaan työpaikassani vanhainkodilla en ole vielä tavannut sellaista vanhusta!!
Ja vaan kateelliset naureskelee...
Sehän on vaan hienoa, että pystyy pitämään itsensä kuosissa missä iässä vaan!! - Urho--
IsomahaineN kirjoitti:
Tällainen se on ollut aina.
- 50v atleetti
bloblobloobablaa kirjoitti:
Mikä kateus? Toinen elvistelee kybällä ja jos siihen vähän ronkkii niin heti vedetään kateuskortti esiin? Ja mitä kadehdittavaa on 52 vuotiaassa vanhuksessa joka spedeilee rannalla? Luulenpa että aika moni naureskelee sille selän takana.
52-vuotias vanhus? Taidat olla aika nuori urpo;) Kyllä 5-kymppisen tunnistaa jo aikuiseksi, mutta esim. bodattua vartaloa et erota nuoremmasta, jos kasvoja ei näe. Tai no erottaa kyllä alle 25-vuotiaista, joilla ei ole vielä kehittynyt hartioita, hoikkia poikia. Eikä nykyään tämän ikäisessä ole ryppyjäkään, itsellä natuna myös hiukset päässä ilman kaljukohtia. Katso nyt noita Hollywoodin komistuksia, kaikki alkaa olla tässä iässä. Itse asiassa naistakin saa nykyään paljon helpommalla kuin alle 4-kymppisenä, siis nuorta naista. Tietenkin johtuu lihaksikkaasta kropastakin, mutta olihan sellainen 18-30 vuotiaanakin. On pakko sanoa että naiset ikään katsomatta pitävät hyväkuntoisesta hieman vanhemmasta miehestä, eikä tosiaankaan missään pappamielessä. No joskus 70-vuotiaana alkaa ehkä tuo pappaikä lähestymään, tai mistä sen tietää;)
- naiNenX
Olen 44v ja pudotin 3½kuukaudessa 106kg -> 80kg tehodieetillä, paino on hyvin pysynyt alhaalla nyt jo pitkään ja ihoa jäi roikkumaan mutta sekin näyttää menevän itseestään aloilleen. En siis urheillut enkä kuntoillut ollenkaan aikaongelman takia.
Jokainen tyylillään arvelisin.- taratar
Hei, kertoisitko minulle mikä oli se sun tehodiettisi, kun noin nopeesti sait pudotettua painoasi?
- JK
EI SAAA
- suomihelunat
ovat läskejä jo lapsina, joten ei teillä aikuisilla mitään hävettävää ole.
Naiset nyt ulos ja lenkille!! - Mamutpoisheti
http://www.youtube.com/watch?v=pHla79dMAzc&feature=related
Hei!
Maahanmuuttajat ovat kyllä nykyään, ja ovat aina olleetkin, pääsääntöisesti erittäin sairaita. - TerveetElämäntavat
Onnea hienon päätöksesi johdosta ! Laihduttaminen kannattaa aina. Liikunta ja ruokavalio: kasviksia, hedelmiä ja eri ruokia, mutta vähemmän lautaselle !! Pelkät laihdutusjuomat ei tuota pysyvää tulosta... harmi. Itse laihdutin 6kk aikana 20 kg... eikä roiku nahka... kireenä on pysyny. Ruokaa... mutta paljon vähemmän...vatsa kyllä tottuu... ennen ruokailua ENSIN 1-2 LASILLISTA VETTÄ.... niin ei tarvi ahtaa niin paljoo . ONNEA ... kyllä onnistuu!!! Ite oon 46v.( Muuten kalja ja siideri ovat kaloripommeja...niitä kannattaa välttää.)
- lähellepääsy
Olen 160kiloinen 186 cm poika.
No, viiskymppinen, millainen aika olis hyvä , vuos vai viis , jotta viisari värähtäis vasta 100 lasissa. - agryaeoih
Nahka joo kiinteytyy, mutta anti olla jos on raskausarpia päässyt syntymään niin niihin ei tehoa kuin kirurgin veitsi. Raskausarpien kanssa nahka ei palaudu enää mihinkään, vaan jää roikkumaan ylimääräiseksi "pussiksi".
- what?
Ei kai raskausarvilla ole varsinaisesti mitään tekemistä ns. roikkuvan ihon kanssa?
- makkarimaisteri
No itsellä ei onneksi ole paljon raskausarpia, itse asiassa kun vatsaan ensimmäinen pieni juomu tuli niin heräsin ja tiputin painoa, joka oli erään väliaikaisen lääkityksen takia päässyt yli 127 kiloon. Nyt paino on hivenen alle 120 kg ja tarkoitus siis olisi painoharjoittelulla, aerobisella treenillä sekä ruokavaliolla tiputtaa paino jonnekin 90-100 kilon välille näin ensin. Rasvat pikku hiljaa välille 10-15%, eli sixpack näkyviin.
Nutrilett Quick Start 5 Day VLCD-dieettipaketteja jo ostettu useampia. niillä kuulemma saa jopa 4-5 kiloa viikossa pois. Tämän useamman viikon alun jälkeen tarkoitus jatkaa proteiinipitoisella dieettiruokavaliolla. Siis vain itse tehtyä ja maustettua vähärasvaista ruokaa useammalla pienellä aterialla n. 3 tunnin välein.
Siis tyyliin:
Aamupalalla täysjyväkaurapuuroa vehnänalkioita, keitettyä kananmunaa, A jogurttia ja hedelmä.
Aamupäivän välipalalla maitorahka-marjasmoothie ja kaali-hedelmäraaste.
Lounaalla tonnikala/kirjolohi/broilerisalaattia vaihdellen 100% Uotilan ruislimppu rasvaton maito.
Iltapäivän välipala raejuusto ja porkkana-hedelmäraaste.
Päivällinen kuin lounas
Iltapalalla täysjyväleipäsiivu jossa broileria/tonnikalaa/kirjolohta ja kasviksia, juomana A jogurttia.
Proteiinia n. 20-30 g per ateria. Kaikki ruuasta.
Rasvat vain kalasta, kanamunan keltuaisesta, pienestä määrästä saksanpähkinää salaatin joukkoon laitetusta neitsytoliiviöljystä (lounas, päivällinen).
Kasviksia paljon mm: parsakaali, kukkakaali, keräkaali, punakaali, keltasipuli, punasipuli, valkosipuli, porkkana, salaatit, kurkku, tomaatti, yrtit, vihreät pavut.
Hedelmistä omena, appelsiini, tuoreananas.
Marjoista mustikka ja mustaherukka n. 1-2 dl/pvä.
Vihreää teetä ainakin 3 kupillista päivässä ja ilman maitoa.
Paljon vettä.
Punttisalia 2 jaetulla ohjelmalla 4x viikossa max. 60 min/kerta. Aerobista 3 kertaa viikossa n. 30 minuuttia.
- veitsi kourassa
Et ole kuitenkaan ihan 50 % rasvaa, joten todennäköisesti nahkasi jää roikkumaan joksikin aikaa. Tämä meinaa elitavoistasi riippuen noin 10 - 15 vuotta, jos meinaat tiputtaa tuon 20 kiloa. Liikunta auttaa tässäkin ja toinen, mikä myös auttaa, on plastiikkakirurgin veitsi. Ikäsi ei vielä ole ongelma, olet keski-iän kynnyksen juuri ylittänyt.
Itse olen 46v 169cm, alkupaino 77kg nyt 67kg. Aloitin pudotuksen rauhallisesti marraskuussa. Hiihtoa viimetalvena noin 700km (10-20km lenkkejä, syke 125-155 lenkkejä 3-6kertaa/vko.). Nyt olen pyöräillyt. Ruokailu järkeväksi, Hiillos/meetvursti makkarat pois, peruna/makaroni minimiin, valkoinen leipä pois, sokeri minimiin. Illalla em. tomaattia iltapalaksi. Nälkää en ole potenut. Ruuan laatuun kannattaa panostaa. Kaljaa olen kyllä juonut jonkin verran. Olo on tosi hyvä, ja troppakin on rantakunnossa. Suosittelen kokeilemaan. Vaatii kylläkin hiukan itsekuria, ja pitkäjnteisyyttä.
- Voimamies!!
Nostaa puntteja?? Mitä hyötyä siitä on? Eihän jotkut housun puntit edes paina mitään. Mikä idea tuossa punttien nostelussa on? Onko siinä jotain samaa kun jotkut sanovat harrastavansa salilla käyntiä? Eikö siellä kannattaisi myös treenata, eikä vain käydä??
- Ota riski.
Roikkuvaan nahkaan,niin voit elää vielä kymmeniä vuosia. Olet siinä iässä ja ylipainoinen,niin elin ennusteesi ylipainoisena ja huono kuntoisena on noin 50 vuotta.
- runner_86_vm
Itse painoin joulukuussa 2010, 150kiloa. Tällä hetkellä 122kg. Ihmettelen kyllä suuresti sitä ettei nahka ole ruvennut roikkumaan. Paitsi reisien takaosassa on raskausarpien tuhoamaa ihoa joka ei kyllä taatusti palaudu koska iho on tuhoutunut tuolta reisien yläosasta kokonaan. Varmaankin ainut keino olisi jokin leikkaus, mutta ei vielä, vasta sitten kun olen tavoitepainossa eli n. 95kilossa. Mahassa ja kainaloiden alla on "raskausarpia" mutta ne ovat vaalentuneet eivätkä enää ole kirkkaan punaisia. Mutta joo, onhan iho niistäkin kohtaa tuhoutunut, eikä ne arvet lähde minnekään. Miten olen tähän päässyt on liikunta ja nyt tänävuonna alkanut ruokavalion muutos. n. 130kiloon putosi helposti päivittäisellä 30km pyöräilylenkeillä, mutta sitten alkoi paino junnaamaan ja jopa tuli pari kiloa liikaa. En ole nyt 3kuukauteen syönyt ollenkaan pitsoja, joita aiemmin söin 4kpl kuussa pari pakastepitsaa päivittäin roiskeläppiä hampurilaisia. Einekset ovat jääneet kokonaan pois. Alkuun se tuntuis haasteelliselta mutta ei enää, itseasiassa tämä nykyinen ruokavalio tuntuu oikealta ja en käsitä miksen ole tätä aina noudattanut. En minä ole itseltäni noita kyseisiä ruokia sinänsä kieltänyt, kyllä ihan hyvin voin ostaa roiskeläpän tai pitseriapitsan silloin tällöin, mutta en todellakaan viikottain. Painoa on lähtenyt ruokavalion muutoksella liikunnalla pois 8kiloa 3kuukaudessa ja oikeastaan tieto siitä että on tehnyt jotakin oikein motivoi vielä lisää. Tällä hetkellä juoksen 4 iltana viikossa 9km lenkkejä, muuta en harrasta, mutta se nähtävästi riittää. Fillarointikin pitäisi taas aloittaa, mutta lenkkeily sen verran koukuttanut ettei fillaria ole tullut revittyä pois talviteloilta. Liikunnanjälkeinen tila on ehkä parasta mitä tiedän.
Kyllä mä sen tiedän ettei mun vartalosta tule samanlaista kuin aina laihana olleen ihmisen vartalo on. Vähintään raskausarvet ovat ja pysyvät. Lisäksi todennäköisesti iho jää jonkinverran löysälle silloin 95kg tavoitepainoissa joskus tulevaisuudessa. Mutta se että häpeänkö noita arpia tällä hetkellä? En suoranaisesti voi sanoa häpeäväni koska ne muistuttaa mua menneestä elämästä ja uuden, elinvoimaisemman elämän alusta. Se on minulle todiste siitä että olen pystynyt tiputtamaan 35% painostani ja se ei ole mikään ihan pikku saavutus. Ennen kaikkea olen tyytyväinen siihen päätökseen minkä tein 2010 lopulla ja siihen että tuo päätös tulee elämään kanssani koko loppuelämän. Todennäköisesti ulkopuoliset jotka eivät tietäisi tätä tuomitsisivat samantien. - .
Hitaasti pudottaa, niin kyllä nahkakin seuraa perässä. Ryppyihin kannattaa kuitenkin varautua henkisesti. Taitaa aika usein selkeästi ylipainoisilla tulla kasvoille ja muualle ryppyjä.
Joten ei mitään ihmediettejä, vaan rehellistä liikuntaa ja terveellinen ravinto. Lisäksi miehille liikunta tekee siinäkin mielessä hyvää, että testosteronin määrä kasvaa, estrogeenin osuus vähenee. Estrogeeni miehillä lihottaa. - Kyllä onnistuu..))
Laihdutin tuon ikäisenä 40 kg/ 6kk, Nimenomaan syömällä ja liikunnalla. Jos olet terve, tässä takuu varma resepti. Kasviksia, joissa ei ole hiilihydraatteja niin paljon kuin sielu sietää. Kaalia, raakana tai suolalla maustetussa vedessä keitettynä samoin kukkakaalia, tuorekurkkua, kesäkurpitsaa, tomaattia, sipulia, kiinankaalia, lehtisalaattia jne. Ei hedelmiä tai juurikasveja. Keitettyjen kasvisten kanssa nokare rasvaa ( auttaa vitamiinien imeytymiseen). Sunnuntaisin normaali, kevennetty ateria, jolla kalaa tai rasvatonta lihaa. Leipää muutama pala viikossa. Välipalana kasvisten lisäksi esim. viili ja vehnänalkioita. Ikäisellesi miehelle en suosittele rasvatonta maitoa, mieluummin kulutusmaitoa, johon on lisätty vettä ( eturauhasvaivojen välttämiseksi).
Periaate on se, että ruuassa on vähemmän kaloreita kuin elimistö kuluttaa sitä "polttaessaan". Nälkää ei pidä eikä tarvitse kärsiä. Kuurissa pitää olla senverran varaa että esim. Juhlissa voi nauttia pöydän antimista kohtuullisesti.
Nahkojen roikkumisen voi ehkäistä liikunnalla ja jumpalla. Vatsanahkat saa kuriin yksinkertaisella harjoitteella; vedä napaa ylöspäin, pidä asento, muista hengittää. Tämä useita sarjoja päivässä. Varvistaa samalla selkälihaksia.
Leuka, kaula ja kasvot tarvitsevat myös oman jumpan. Mene peilin eteen, tee irvistys ja venyttely liikkeitä eri suuntiin. Näet kyllä mikä liike kiinteyttaa mitäkin kohtaa.
Laihduttamiseen on turha käyttää vippaskonsteja. Kun se tavoite paino on saavutettu on ruokavalion pysyvä muutos tarpeen. Sen hakeminen on laihduttamisen vaikein asia.- Yhä laiha
Urho! Laitappa vinkkejä treenaukseen ja ruokavalioon. Kyllä lihasmassaa kertyy vielä keski-iässäkin ja tulokset paranee. Itsellä esim. penkkitulos tänä talvena 20 kiloa ja kropassa uusia "patteja" mukavasti siellä ja täällä.
Ja noille lippispäisille pikkupojillle (20-25vee lapset) tiedoksi, että kyllä rannoilla käy muutakin porukkaa kuin teitä lapsia. Tässä iässä elämä hymyilee - oikeesti!
- RoopeR2
Moi! Olen itse 187cm ja painoa minulla oli 110kg. Tipautin sen kolmessa viikossa todella kovalla kuurilla 92kg. Ei roiku nahkat eikä muutkaan paikat.
Treenaasin joka päivä vartalon kiertoja sekä vatsalihaksia n.200 kertaa.
Toki kävelin, poljin salilla stepperiä.. Treenasin n. 2 tuntia päivässä, nyt tuntuu hyvältä. Vielä parikiloa pois, niin saa olla siinä. Ikäähän meillä on samanverran, eikä ollut ongelmia ainakaan minulla.- kerro, kiinnostaa
Kova saldo. Olitko VHH-dieetillä samalla ja poltit vielä rasvat kovalla treenillä kehosta? Eikö kannattaisi esim. kävellä todella pitkiä lenkkejä kohtuusykkeellä?
Mitä söit sen kolmen viikon aikana ja määrät?
- sem sem
> Lyhyt vastaus alkaa roikkuun. Itse purotin painoani 20kg kaheksan kuukauren aikana. Loppu tulos et salilla ei enään jaksanut kuin juora ja penkillä ei jaksanut kuin maata. Vatta nahka oli kuin rypistetty sanomalehti siksi olen antanut nyt painon nousta kaheksan kiloa nyt jaksaa vääntää salilla ja sauvakävellä. olen 57v 186cm ja nyt 98kg rasvaporsenteista en tiä tuan taivaallista.
- alan mies 73
Kattokaa kuvia Arskasta ja miten sillä rinnat roikkuu. No, ikää onkin enemmän, mutta kertoo paljon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124