Muistaako kukaan kotkalaisista tai muista suomalaisista kotkalaisen huippupainonnostaka Ari Kurkon tapausta. Ari Kurkohan voitti nuorten MM:n painonnostossa. Hänen ammuttiin kuoliaaksi. Lupaava urheilijanuorukainen kuoli ennen kuin ura edes alkoikaan. Tapaus on muistunut mieleeni aina silloin tällöin.
Ari Kurkon tapaus
11
3215
Vastaukset
- Korkatin kana
Joten kuten muistan Etelä-Suomen jutun, mutta en ole varma. Kiinni sekin murhaaja joutaisi.
- Muistelija
Ilmeisesti et muista ko. tapausta kovin hyvin.
- Redneck
Tapaus sattui muistaakseni vuonna 1970. Eräs amerikkalainen lehti kirjoitti, että Ari Kurko kuoli "in a bar-room brawl". Jotenkin tuo jäi silloin lukiolaisen mieleen.
- ex Kotkalainen
Jostain tuli mieleeni Ari, googlesta etsin oliko hänestä mitään ja löytyi. Muistan tapauksen hyvin, olin Arin hyvä ystävä. Hautajaisissa oli Kotkankirkko ääriäänmyöten täynä, tunnelma hyvin surullinen.
- ex-kurko
Kiva havaita, että minun setääni vielä muistellaan. Arille kävi huonosti jo ennen minun syntymääni. Googlesta minäkin olen tietoni joutunut etsimään.
- Teiskolainen
Onko tietoa siitä, mitä ampuja sai tuomioksi?
- Anonyymi
Teiskolainen kirjoitti:
Onko tietoa siitä, mitä ampuja sai tuomioksi?
Sai 3v joka hovissa putos 2v.
- Anonyymi
ex-kurko kirjoitti:
Kiva havaita, että minun setääni vielä muistellaan. Arille kävi huonosti jo ennen minun syntymääni. Googlesta minäkin olen tietoni joutunut etsimään.
Erikoista ettei sukulaiset osaa tai halua kertoa mitään.
- sitä se tekee
Hormonit sekoittaa pään niin kuvitellaan pärjäävän aseellekin. Onneksi oli oma syynsä.
- Anonyymi
Kyllä muistan mukavan Arin,vähän pientä seurustelua oli ..tosi surullinen juttu ❤️
- Anonyymi
"Syytekirjelmän mukaan vartija oli ”ilmeisesti” luullut, että hänet Vuorikatu 11:n kohdalla tavoittanut mies oli opiskelija, joka oli hetkeä aikaisemmin pahoinpidellyt häntä.
Raastuvanoikeus tuomitsi vartijan ampuma-aseen hallussapidosta huvitilaisuudessa sekä yksinteoin tehdystä, hätävarjelun liioitteluna tapahtuneesta törkeästä pahoinpitelystä ja törkeän laatuisesta kuolemantuottamuksesta kolmeksi vuodeksi kuritushuoneeseen.
Oikeus velvoitti tuomitun myös korvaamaan Sylvi Kurkolle hautajaiskulut 1 723 markkaa. Opiskelijalle langetettiin lievästä pahoinpitelystä 150 markan sakot.
Vartija kuoli jo 1973. Jutun toinen tuomittu menehtyi vuonna 2005."
https://www.is.fi/urheilulehti/parhaat/art-2000007679265.html
Tuolla pitkä juttu. Ihmetyttää miksi Kurko lähti juoksemaan vartijan perään jos ei aikonut pahoinoidellä, miksi ei ennemin pidellyt opeiskelijaa kiinni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041831
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441589
- 1031539
- 801447
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2811236Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241090- 691081
- 381032