Nazar ja alanyan matka

Laurastina...

Oli kyllä huonoin palvelu Nazarilla. Eilen Nazarin matkalta kotiutuneena voin sanoa, että oli vika kerta Nazarilla. Oppaat ei ikinä paikalla, ei edes bussissa kertomassa miten toimia kentällä. Naurettavaa. Toki ei mua haitannu niin, koska oon monesti käyny, mut moni ensikertalainen kyl oli aika pihalla, kun menomatkalla opas ei aukassu suutaan muullon kun kertomalla alanyassa mihin hotelliin jää ensimmäiset. Eikä silloinkaan edes bussista noussut ja kattonu että matkalaiset saa tavaransa ja löytää hotellinsa. Takaspäin meillä ei ees ollu opasta. En suosittele kelleen.

53

12362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+1

=) ja Nazarin pääsykoe kun pyrkii löytämään ne palvelualtteimmat ja parhaimmat opaskokelaat.... että onpa taas oikeaa valiojoukkoa sitten mennyt testistä haastatteluun ja siitä töihin asti läpi =D

Kyllähän oppaan pitäisi olla reissussa juuri matkalaisia varten; ja niitä ekakertalaisia varten, kuten kirjoitit...

Itse olin pari vuotta sitten Nazarin matkalla ja myös silloin opas oli ihan pihalla! Ei tiennyt, voiko kraanavedellä pestä hampaita, pääseekö Kalella kyynärsauvoilla ja bussissa se nukkui mennen tullen; harjoittelija joitui herättämään, kun lähestettiin lentokenttää, että näin =) ja juu, onhan niillä pitkät päivät eikä kaikkea voi tietää mutta olisin osannut itse Alanyassa pari kertaa käyneenä vastata noihin esitettyihin kysymyksiin...

• MikkoK

Samaa voin kertoa Tjäreborgin palvelusta,jos sitä nyt palveluksi voine kutsua.
      Opas nks. mykkä,ei puhunut sanaakaan menomatkalla kentältä Alanyaan ja hotellikäynneillä ei kyllä opasta näkynyt,takaisin tullessa ei edes huomenta osannut sanoa....katseli geelattuja kynsiään unenpöppyrässä ja en myöskään suosittele kelleen Tjäreborgia.

• Airfinlandilla oli hyvä opas, vei hotellille asti ja kertoi matkalla kaikkea olennaista ja tärkeää. Tuli käymään hotellilla muutamana päivänä ja auttoi. Vei takaisin lentoasemmallekin selostusten kera ja tuli siihen matkalaukkujen luovutuspisteelle asti katsomaan jotta kaikki menee hyvin =)

• SideTurkki

Meillä oli Nazarin opas JOKA päivä hotellilla ja JOKAISELLA matkalla.
      Eli täysin päinvastainen palvelu meillä. Palasimme juuri la 19.5 matkalta.
      MINULTA ISO KIITOS NAZARILLE!
      Matka oli edullinen, hyvä allinclusive hotelli Cinar Garden Sidessä ja todellakin hintansa veroinen :) Suosittelen!

• justice1

I have opposite experience with nazar! and I DO NOT recommand it to any body.
        Nazar has no office any where! ( Check their web page, before paying for any trip), So, in case you want to complain, there is no way to meet any body face to face.
        Choice is yours.

• zdrymz f

Harmi, kun teillä sattunut noin huonosti =( Me ollaan käyty Alanyassa Nazarin matkalla 2 kertaa, eikä ole moitittavaa ollut =) Ekalla kerralla opas oli kentältä hotellille kyydissä ja kertoili Alanyasta, perillä tuli hotelliin sisälle ja opasti vielä siinäkin miten toimitaan =) Lähtiessä opas oli puolet matkasta kyydissä ja n. puolivälissä vaihtoi toiseen bussiin ja oli sitten kentällä taas opastamassa. Toisella reissulla opas ei tullut kyytiin, kun siellä kentällä oli jotain häikkää ilmennyt ja jäi sitten sitä asiaa hoitamaan. Päästiin kyllä hotellille ilmankin eli ei haitannut. Eikä ollut kyllä lähtiessäkään opasta kyydissä, mutta kentällä oli taas auttamassa =) Ekalla kerralla nähtiin monesti, kun Nazarin oppaita pyöri hotellilla, toisella reissulla oltiin hotellilla niin vähän, että en osaa sanoa, ovatko olleet siellä miten. Itse olen kerran ekalla reissulla tarvinut vähän tulkkausapua tulkilta kentällä, muuten ei olla oppaiden apua tarvittu =) Ei kummaltakaan reissulta moitittavaa, muutama viikko ja taas Nazarilla Alanyaan =)

• Mä juuri varasin nazarilta matkan, saas nähdä miten käy =) Toivon parasta !

• TT

Meillä puolestaan positiivisia kokemuksia Nazarin matkalta. Oppaat oli tullessa vastalla kentällä ohjaamassa asiakkaat bussiin ja myös mukana kuljetuksella. Kuljetuksen aikana kertoi tärkeimpiä asioita, jotka on hyvä matkan sujumisen kannalta tietää jakoi materiaaleja ja puh.numerot yms.

Seuraavana päivänä opas kävi pitämässä pienen puolentunnin infon vielä erikseen hotellilla. Kivempi kuin joku aamupäivän yli tunteja kestävä info/kaupittelutilaisuus. Lisäksi minusta kiva palvelu oli ns. "tekstiviesti-palvelu", johon ei niin kiirrellisiä kysymyksiä pystyi laittamaan suoraan oppaalle ja pian sieltä vastattiinkin.

Oppaat myös kävivät päivittäin hotellilla, joten oppaan palveluiden saatavuus oli mielestämme kyllä kaikenkaikkiaan hyvä ja eipä heidän asiantuntemustakaan voi juuri moittia. Retkelle sattui tosin todella mukava ruotsinkielinen opas, joka oli ehkä hieman puheliaampi ja sosiaalisempi kuin retkellä ollut suomi-opas.

Takaisin tultiin pikkubussilla, jossa opasta ei ollut, mutta kielitaitoinen ja ystävällinen kuski nimilistan kanssa. Oppaat oli kuitenkin vastassa kentällä, vaikka ei siinä vaiheessa heitä enää juuri tarvitakaan :).

Kohta uudestaan Nazarin matkalle, laukut pakkaamista odottamassa jo :)

• Plpoplop

Mäkin olen tässä suunnitellut että otan Nazarin kautta matkan Alanyaan. Ainakin mulle vastasivat sähköpostissa näin, kun kyselin oppaista:

"Meillä on kaikissa matkakohteissa suomenkieliset oppaat ja heihin on mahdollisuus saada yhteys ympäri vuorokauden hätätapauksissa. Meillä on olemassa 24h palvelunumero johon voi soittaa tai laittaa tekstiviestiä. Päiväsaikaan käyvät oppaat säännöllisesti hotelleilla."

Olen 18-vuotias ja matkustamassa yksin, joten ainakin mulle kyllä olisi tärkeää että oppaat tosiaan tavoittaa silloin kun tarvitsee...

• Hatsa 10

Harmi että, sattui huono opas. Olen itse ollut 4 kertaa heidän matkalla ja kaikki toiminut hienosti.
        Esim silloin kuin oli tuhkaa taivaalla ja ilmatiet oli poikki, niin Nazarin väki sai pitää täydet palvelut ilman lisähintaa ja oli ilmaiset puhelut, internetit.
        Toista oli muissa matkatoimistoissa, jossa heittivät porukat pois hotelleista ja olivat omillaan sen jälkeen.
        Tyytyväinen asiakas!

• Olisiko provo?

Palasin 16.5. Nazarin matkalta Pegasos Worldistä Sidestä. Oppaiden toiminta oli päiväkoti- ikäisen lapsen ja omasta puolestani erittäin ystävällistä ja avuliasta. Kaikkien nimiä en enää muista mutta nuoret oppamme Jenni, Carol (?) ja muut olivat hyvin avuliaita.

Uskoisin ettei tuosta hommasta saa kylläkään kunnollista palkkaa, vaan heikon korvauksen , sapuskat ja majoituksen. Saattaa matkatoimiston oppaiden palkkaus lähennellä 1000 kuussa tai jotain muita riistohintoja.

Erityisen positiivista oli Nazarin lasten kerho josta ei lasta tahtonut saada millään pois altaille uimaan, vaikka altaatkin olivat hyvät! Lapsi ihastui noihin touhuihin kerhossa, joka oli suomenkielinen ja maksuton. Hyvä palvelu.

Hotellin laatu ei ole 5 tähteä huoneiden osalta, ehkä 3, mutta riittävää. Muute yleiset tilat olivat hienot ja uimapaikat hyvät (5*). ruoka ok, alkoholit paikallista lajia. Turkkilainen henkilökunta oli ystävällistä ja hyvin avuliasta. K-päisiä mattokauppiaita tms. ei tarvinnut tavata ellei halunnut. Sinne Dickmannin "outlet-puotiin" ei muuten kannata mennä - hukkkaan heitettyä aikaa. sama kamaa saa Suomestakin yhtä halvalla ja laatu on mitä on.

Voisin mennä uudestaankin tuonne pienten lasten kanssa, ja kiitän nimenomaan suomalaisten Nazarin nuorten oppaiden erinomaista palvelualttiutta ja ystävällisyyttä.
      Kiitos,
      V ja M

• Annica Sandstrom

Opas saa 400e - 600e/kk mutta ilmasen asunnon ja työ helppoa kuin heinänteko. Itse olin oppaana vuosina 2000-2004 Espanjassa. Ja eiköhän nuo nuoret oppaat lähde miesten tai hauskanpidon vuoksi oppaiksi, näin meillä ainakin oli. Vanhemmat oppaat, joita löytyy mm. aurinkomatkoilta hoitavat homman hyvin ja oikeasti ovat työssä. Vanhempien oppaiden liksat ovatkin hieman suuremmat, tätini saa aurinkomatkoilta 1500e ja asunnon yms. Tätini onkin ollut oppaana jo 10 vuotta ja hänkin on kertonut oppaan työn olevan helppoa ja hyvin yksinkertaista.

Itse olin tänä keväänä myös Nazarin matkalla ja en kyllä nähnyt opasta kertaakaan matkan aikana. Ajoimme vielä ratsiaan bussilla menomatkalla ja poliisit eivät päästäneet kuskia ajamaan kuin tunnin sanaharkan jälkeen. Olisi ehkä ollut hyvä, että olisi ollut opas kertomassa mitä tapahtuu :=

• Näin se meni

Olen näköjään ollut samaan aikaan Nazarin matkalla kuin aloittaja. Totta puhuu. Onneksi ollaan oltu monta kertaa Alanyassa, mutta ekakertalaiset olivat vähän hämmentyneitä ja kyselivät meiltä kokeneimmilta asioita. Meidän bussilastillinen oli näissä halvoissa hotelleissa ilman mitään all inclusiveja ja viime hetken hinnalla, johtuneeko siitä vai mistä?

Hotellikansio oli jemmattu viiden rakennuksen rypäksestä päärakennuksen toisen kerroksen meeting roomiin. Se oli vain perustietoa Turkista. Parempi kansio oli vastapäisessä Lomamatkojen hotlassa, johon kehoitimme ekakertalaisia menenään ja tutustumaan siellä opaskansioon. Markkinapäivät sun muut Alanyan omat tiedot sai sieltä.

Uutena asiakkaana ja ekakertalaisena en ihan ekaksi suosittele valitsemaan Nazaria (muuta kuin ehkä hinnan takia). Näin oli ainakin reissulla 19.-26.5 .Helsingistä. Ja yölento takaisin oli muuten kamala! Bussissakaan ei ollut opasta, kuski yritti selvittää listasta (ei tietenkään osannut lausua suomalaisia nimiä), ketkä ovat paikalla. Listassa oli vain varaajan nimi, muita ei mainittu. Siinä oli sählinkiä, kun käytiin 3 hotlassa. Muuten kuski on huumorimiehiä, mutta oppaaksi ei hänestä ollut. Säästöä tässäkin, kun ei Nazarilla ole minkäänlaista tomistoakaan Alanyassa eikä koko Suomessa.

• A.D 33
        Annica Sandstrom kirjoitti:

Opas saa 400e - 600e/kk mutta ilmasen asunnon ja työ helppoa kuin heinänteko. Itse olin oppaana vuosina 2000-2004 Espanjassa. Ja eiköhän nuo nuoret oppaat lähde miesten tai hauskanpidon vuoksi oppaiksi, näin meillä ainakin oli. Vanhemmat oppaat, joita löytyy mm. aurinkomatkoilta hoitavat homman hyvin ja oikeasti ovat työssä. Vanhempien oppaiden liksat ovatkin hieman suuremmat, tätini saa aurinkomatkoilta 1500e ja asunnon yms. Tätini onkin ollut oppaana jo 10 vuotta ja hänkin on kertonut oppaan työn olevan helppoa ja hyvin yksinkertaista.

Itse olin tänä keväänä myös Nazarin matkalla ja en kyllä nähnyt opasta kertaakaan matkan aikana. Ajoimme vielä ratsiaan bussilla menomatkalla ja poliisit eivät päästäneet kuskia ajamaan kuin tunnin sanaharkan jälkeen. Olisi ehkä ollut hyvä, että olisi ollut opas kertomassa mitä tapahtuu :=

Aurinkomatkojen Oppaat ovat parhaimpia ;) hoitavat työnsä kuten pitääkin,eivät mene poikia iskemään ja iskettäväksi,eikä remuamaan yökausiksi,ainakin Alanyassa ja Kreikan lomakohteissa olemme saaneet hyvää palvelua,toista on Tjäreborgin oppaat ja samaten Deturin,ei muuta mielessä kuin iltamenot,asiakkaista ei välitetä pätkääkään,pääasiallinen tarkoitus on vaatekaupoissa ja kynsistudioissa ravaaminen!!!

Alma Toursilla oli myöskin hyvät oppaat,sääli kun meni konkurssiin matkafirma.

• :D happy
        A.D 33 kirjoitti:

Aurinkomatkojen Oppaat ovat parhaimpia ;) hoitavat työnsä kuten pitääkin,eivät mene poikia iskemään ja iskettäväksi,eikä remuamaan yökausiksi,ainakin Alanyassa ja Kreikan lomakohteissa olemme saaneet hyvää palvelua,toista on Tjäreborgin oppaat ja samaten Deturin,ei muuta mielessä kuin iltamenot,asiakkaista ei välitetä pätkääkään,pääasiallinen tarkoitus on vaatekaupoissa ja kynsistudioissa ravaaminen!!!

Alma Toursilla oli myöskin hyvät oppaat,sääli kun meni konkurssiin matkafirma.

Nazarin matkat ovat edullisia ja Oppaat hyviä, kuten Aurinkomatkojenkin, kummalakin matkanjärjestäjällä homma pelaa, ei mitään moitittavaa :D

• nazaristi
        Näin se meni kirjoitti:

Olen näköjään ollut samaan aikaan Nazarin matkalla kuin aloittaja. Totta puhuu. Onneksi ollaan oltu monta kertaa Alanyassa, mutta ekakertalaiset olivat vähän hämmentyneitä ja kyselivät meiltä kokeneimmilta asioita. Meidän bussilastillinen oli näissä halvoissa hotelleissa ilman mitään all inclusiveja ja viime hetken hinnalla, johtuneeko siitä vai mistä?

Hotellikansio oli jemmattu viiden rakennuksen rypäksestä päärakennuksen toisen kerroksen meeting roomiin. Se oli vain perustietoa Turkista. Parempi kansio oli vastapäisessä Lomamatkojen hotlassa, johon kehoitimme ekakertalaisia menenään ja tutustumaan siellä opaskansioon. Markkinapäivät sun muut Alanyan omat tiedot sai sieltä.

Uutena asiakkaana ja ekakertalaisena en ihan ekaksi suosittele valitsemaan Nazaria (muuta kuin ehkä hinnan takia). Näin oli ainakin reissulla 19.-26.5 .Helsingistä. Ja yölento takaisin oli muuten kamala! Bussissakaan ei ollut opasta, kuski yritti selvittää listasta (ei tietenkään osannut lausua suomalaisia nimiä), ketkä ovat paikalla. Listassa oli vain varaajan nimi, muita ei mainittu. Siinä oli sählinkiä, kun käytiin 3 hotlassa. Muuten kuski on huumorimiehiä, mutta oppaaksi ei hänestä ollut. Säästöä tässäkin, kun ei Nazarilla ole minkäänlaista tomistoakaan Alanyassa eikä koko Suomessa.

Aika jännä, minä olen ollut 2 kertaa Nazariila ja aina on olleet oppaat mukana ja kaikki sujunut erittäin hyvin. Kummallisen vaihtelevaa palvelua näämmä... niin ja ihan perus halpis hotelleissa.

• ex-opas

Mukava että ollut hyviä kokemuksia!:)

Pakkokuitenkin kemmentoida; alkupalkka on 600 euroa kuussa, lastenoppaille vielä vähemmän.. työpäiviä kuusi viikossa ja työtunteja ei edes lasketa:)

• TT

Hotellikirjassa on tiedot siitä, milloin oppaat tulevat hotelleille vierailemaan. Joka päivä on joku opas paikalla, tosin ei välttämättä aina suomenkielinen. Oma vika on se, ettei osaa oppaan vierailuaikoja kirjasta tarkistaa. Silloin on myös turha valittaa siitä, ettei opasta ole lomallaan nähnyt. Toki myös usein hotellilla tulee vietettyä niin vähän aikaa, että oppaan vierailu helposti menee ohi. Mutta olemalla paikalla oikeaan aikaan oikeassa paikassa varmasti oppaan näkee. Ei muidenkaan järjestäjien oppaat siellä respassa istu 24/7.

• Mekin siellä

Kukaan ei tarkoittanut, että pitää olla paikalla 24 h. Vaan kun ei ole matkalla bussilla mennen eikä tullen. Yksi käväisi bussissa vain sanomassa, että puhelinnumero on sitten vain hätätapauksia varten.

Toka vikana päivänä ovemme alta oli sujautettu ruotsinkielinen lappu, jossa toivottiin vika päivänä haastattelua loman kulusta keskellä päivää. Oma ruotsini on erinomaista, mutta mieheni ei sitä puhu. Ei sitten palattu hotelliin sitä heidän juttutuokiotaan varten.

Kuten yllä useasti todettu: monesti matkanneille ei opas tarpeen, ellei jotain vakavaa satu. Mutta että voisi kysyä vain joinakin tiettyinä päivinä tiettyyn aikaan.... Ei se asia kelloa kysy. Kun soittamistakaan ei suositeltu heidän taholtaan. Eikä toimistoon voi piipahtaa, kun sitä ei ole. Saati että esitteitä yms.

Jos hinta on jatkossakin hyvä, käytämme uudelleen. Mutta emme ekakertalaisille suosittele, oli ihan omatoimiloma.

• hsfgh

Onneksi meillä sattui menemään kaikki hyvin Nazarin matkalla, ihan ekakertalaisia oltiin. Ei mitään valittamista =) Silloin vähän arvellutti matkaa varatessa, kun oli silloin vielä mulle tuntemattomampi firma, mutta hinta vaikutti ja hyvin kaikki meni =) Muutama viikko ja taas Alanya kutsuu

• Tyytyväinen porukka

Seitsen henkinen perhe oli Nazar matkalla 29.4-13.5.2012 Hot; Asteria Elitassa Siteen ja Manavgatin välissä sijaitsevassa pikku kylässä. Jo neljättä kertaa Nazar matkalla : koettu Pegasos Resort, Club Paradiso,Eftalia Village sekä Asteria Elita.Kaikkiin on oltu tyytyväisiä, itse valittuja hotelleja.Oppaiden puuttuminen busseista ei haittaa ovathan he lentoasemalla vastaanottamassa ja saattelemassa kotiinlähtijöitä.Olemme saaneet oppailta päiväpostia huoneeseen ovenraosta kun ei ole ollut tarvis tavata oppaita hotellikäynnillä, kyselevät loman sujumisesta ja onko kaikki ok.Olemme saaneet Suomenkielisen opaspalvelun vaikka on lennetty Ruotsin kautta. Lapsia oli nytkin matkassa 3persoonaa, 10v 4v ja 2v hyvin pyyhki. Aurinkoa saatiin, hotelli luksusta ja ruoka maistui,hyvä palvelu niin Nazarilla kuin hotellissa. Vielä Nazar matkalle mut varaan matkani aikanaan et saisin Oulun lennot lyhyempi matka ajella Ouluun kuin Luulajaan.

• I like Alanya&Nazar

Mulla on hyviä kokemuksia Nazarilta. Oltiin juuri viikko Alanyassa Nazarin kautta. Ruoka oli koneessa hyvää ja Antalyan kentälle saapuessa oppaat olivat vastassa ja ohjasivat busseihin. Yksi miinus oli se, ettei opas ollut bussissa opastamassa(en sitä kyllä itse tarvinnutkaan).

Hotellilla ei ollut ketään vastassa, mutta mukava hotellin henkilökunta avusti huoneisiin ja kertoi ovien lukituksesta yms.

Minulle sitten sattui tulemaan kova ripuli, joka ei ottanut hellittääkseen suomalaisilla lääkkeillä. Aamulla pistin viestiä Nazarin oppaalle, että olen tullut kipeäksi ja saako heidän kauttaan esim.kyydin sairaalalle. Vastaus tuli, että haluammeko lääkärin omaan huoneeseemme käymään, tottakai vastasin kyllä ja lääkäri tuli parin tunnin päästä käymään. Hän oli todella mukava ja jutteli kokoajan rauhallisesti. Hän antoi minulle lääkkeitä, sekä reseptin, että kävisin hakemassa apteekista kyseiset lääkkeet. Olivat tosi tehokkaita lääkkeitä, auttoivat hienosti(eivät maksaneet kuin 2,50 TL eli n. 1€).

Tästä siis 10 Nazarille! Iso kiitos!

• Minä vain

Itse olen ollut oppaana ja juurikin Nazarilla. Voin sano että työ ei todellakaan ole aina helppoa. Kun joku tuolla sanoi että oppaantyö on helppoa,se riippuu paljon kohteesta että kuinka kiireistä työ on. Ja palautetta annattaa aina antaa oppaille,koska jos ei saa koskaan palautetta miten voi tietää mitä asiakkaat tahtovat.

• Nazar on hyvä

Olemme olleet nyt muutaman kerran Nazarilla lucky star -matkoilla Turkissa ja saaneet aina upean hotellin, joka ei ole heidän listallaan. Ei ole suositeltavaa kielitaidottomana valita näitä yllätyskohteita, opas ei välttämättä ole apuna. Nazarin suomalainen opas ei aina käy hotellilla, ja matkustajat on myös jätetty hotelliin hätäisesti lentokenttäbussista, koska hotelli on ollut "ylimääräinen" omien hotellien reitillä. Mutta henkilökunta puhuu siellä aina hyvää englantia ja saksaa. Viime vuonna oppaat tosin olivat hotellillamme, vaikka muita suomalaisia ei ollut. Kerroimme, että tuli ongelma automaattiin jääneen kortin takia ja opas tarjoutui ystävällisesti auttamaan, siis pyysi vastaanottovirkailijaa soittamaan pankkiin. Kuitenkin hoidimme asian itse parhaiten pankissa. Oppaat olivat kyllä ystävällisiä, ja varmasti auttaisivat todellisessa hädässä, jos ei itse pärjäisi. Oppaan työ on varmasti raskasta ja joka kesä täytyy opetella uusi kohde. Kaikki turistitkaan eivät tajua sanoa puutteista asiallisesti silloin kun pitää, vaan marisevat jälkikäteen??? Mutta Nazarin hotellit ovat olleet aivan uskomattoman hyviä aina. Sääli, ettei Kreikan kohde ollut hyvä ketjun aloittajalle. No, nyt niitä ei ole edes Nazarin sivulla.

• Ei enää nazaria

Me olimme Nazarin notso-lucky4star matkalla Pegasos Planetissa.
        Nazar oli sijoittanut kaikki pohjoismaalaiset 4star ihmiset Pegasos Clubiin ja vielä sen huonoimpiin huoneisiin. Hotelli oli aivan täynnä venäläisiä. Ihan kuin olisi ollut matkalla venäjällä. Huoneet haisi voimakkaasti tupakalle ja viereinen moottoritien meteli oli aivan järkyttävä. Hotelli oli siis täynnä venäläisiä ja henkilökunta puhui meillekin venäjää. Loppuviikosta muutama baarimikko oli oppinut, että emme osaa sitä. Huoneissa oli rajoitettu ilmastointi, eli se ei ollut koko ajan päällä. Oli ikävää, että viiden aikaan rannasta tai altaalta tullessa ei ilmastointi ollut päällä enää kuin noin tunnit. Tuli aika kuuma suihkusta tullessa. Piti aina lähteä hotellin aulaan seisomaan jonkun ilmastointikoneen eteen.
        Ruoka oli hyvää ja valikoima oli ihan riittävä. Tosin ruokailussa piti jotkut jälkiruoat hakea heti alkuun koska venäläiset hamstrasivat ne heti. Samoin ne hamstrasivat muutakin ruokaa esim. lihanpalat lämpimistä ruoista ja jättivät ne osittain syömättä. Spice a la carte oli melko härdelliä koska tarjoilijoilla oli kiire hakea venäläisille drinkkejä viereisestä baarista. Olivat siellä myös urheilushotseissa ja hihattomissa T-paidoissa kuten kunnon lomalaisen pitääkin ilmeisesti.
        Allasbaarien hygienia oli hieman niin ja näin. Kovamuovimukit oli koko ajan loppu ja niitä ei ehditty pesemään kunnolla. Nopea huuhtelu ja taas kiertoon. Joskus sattui muki jossa oli huulipunaa tai hiekkaa. Huulipunalaseja osui kohdalle myös ruokailussa silloin tällöin. Rantabaarissa oli mukien loputtua tavallista, että kun edellinen jätti mukin tiskille sen sai täytettynä itselle vain nopean hanahuuhtaisun jälkeen, ei kovin mukavaa.
        Juteltiin monen ruotsalaisen ja suomalaisen perheen kanssa ja kaikki olivat melko järkyttyneitä hotellin tasosta ja asumisesta "pikku venäjällä" kuten ruotsalaiset paikkaa kutsuivat. Lentokentällä check-in jonossa oli myös runsaasti tyytymättömiä ihmisiä muista hotelleista. Tiedä sitten onko taso lähtenyt jotenkin laskemaan.
        Clubin puolelle ei oppaat vaivautuneet tulemaan vailla matkaa Resortista oli n. 100m ja siellä päivystivät jopa pari kertaa päivässä. Myöskään hotellille saavuttaessa ja lähtiessä ei suomalaisia oppaita näkynyt. Ruotsalaisia ja Norjalaisia Nazarin oppaita sen sijaan hotellilla kävi. Näyttivät saavan melkoista tilitysta aina siellä käydessään. Ehkä siksi ei suomalaisia oppaita hotellilla käynyt.

Ei oikein pysty luottamaan tähän Nazariin enää. Kohdalle voi sattua melkoinen pommi. Tui ilmeisesti omistaa Planet kompleksin ja sijoittavat "lucky"4star ihmiset pääasiassa Clubin puolelle nykyään. Joku perhe oli ollut muutama vuosi sitten Resortissa ja taso oli ollut paljon parempi Resortissa silloin. Ihmettelivät sitä, että alueen tähdet vain nousee vaikka paikka on kuulemma paljon kulahtaneempi kuin ennen.

Allasaluehan tuolla on ihan hieno ja ranta upean pitkä ja lähellä.

Kannattanee ottaa hepatiittirokotukset kuntoon varsinki niiden likaisten muovimukien takia jos tuonne eksyy.

• tattoo_marie88
        Ei enää nazaria kirjoitti:

Me olimme Nazarin notso-lucky4star matkalla Pegasos Planetissa.
        Nazar oli sijoittanut kaikki pohjoismaalaiset 4star ihmiset Pegasos Clubiin ja vielä sen huonoimpiin huoneisiin. Hotelli oli aivan täynnä venäläisiä. Ihan kuin olisi ollut matkalla venäjällä. Huoneet haisi voimakkaasti tupakalle ja viereinen moottoritien meteli oli aivan järkyttävä. Hotelli oli siis täynnä venäläisiä ja henkilökunta puhui meillekin venäjää. Loppuviikosta muutama baarimikko oli oppinut, että emme osaa sitä. Huoneissa oli rajoitettu ilmastointi, eli se ei ollut koko ajan päällä. Oli ikävää, että viiden aikaan rannasta tai altaalta tullessa ei ilmastointi ollut päällä enää kuin noin tunnit. Tuli aika kuuma suihkusta tullessa. Piti aina lähteä hotellin aulaan seisomaan jonkun ilmastointikoneen eteen.
        Ruoka oli hyvää ja valikoima oli ihan riittävä. Tosin ruokailussa piti jotkut jälkiruoat hakea heti alkuun koska venäläiset hamstrasivat ne heti. Samoin ne hamstrasivat muutakin ruokaa esim. lihanpalat lämpimistä ruoista ja jättivät ne osittain syömättä. Spice a la carte oli melko härdelliä koska tarjoilijoilla oli kiire hakea venäläisille drinkkejä viereisestä baarista. Olivat siellä myös urheilushotseissa ja hihattomissa T-paidoissa kuten kunnon lomalaisen pitääkin ilmeisesti.
        Allasbaarien hygienia oli hieman niin ja näin. Kovamuovimukit oli koko ajan loppu ja niitä ei ehditty pesemään kunnolla. Nopea huuhtelu ja taas kiertoon. Joskus sattui muki jossa oli huulipunaa tai hiekkaa. Huulipunalaseja osui kohdalle myös ruokailussa silloin tällöin. Rantabaarissa oli mukien loputtua tavallista, että kun edellinen jätti mukin tiskille sen sai täytettynä itselle vain nopean hanahuuhtaisun jälkeen, ei kovin mukavaa.
        Juteltiin monen ruotsalaisen ja suomalaisen perheen kanssa ja kaikki olivat melko järkyttyneitä hotellin tasosta ja asumisesta "pikku venäjällä" kuten ruotsalaiset paikkaa kutsuivat. Lentokentällä check-in jonossa oli myös runsaasti tyytymättömiä ihmisiä muista hotelleista. Tiedä sitten onko taso lähtenyt jotenkin laskemaan.
        Clubin puolelle ei oppaat vaivautuneet tulemaan vailla matkaa Resortista oli n. 100m ja siellä päivystivät jopa pari kertaa päivässä. Myöskään hotellille saavuttaessa ja lähtiessä ei suomalaisia oppaita näkynyt. Ruotsalaisia ja Norjalaisia Nazarin oppaita sen sijaan hotellilla kävi. Näyttivät saavan melkoista tilitysta aina siellä käydessään. Ehkä siksi ei suomalaisia oppaita hotellilla käynyt.

Ei oikein pysty luottamaan tähän Nazariin enää. Kohdalle voi sattua melkoinen pommi. Tui ilmeisesti omistaa Planet kompleksin ja sijoittavat "lucky"4star ihmiset pääasiassa Clubin puolelle nykyään. Joku perhe oli ollut muutama vuosi sitten Resortissa ja taso oli ollut paljon parempi Resortissa silloin. Ihmettelivät sitä, että alueen tähdet vain nousee vaikka paikka on kuulemma paljon kulahtaneempi kuin ennen.

Allasaluehan tuolla on ihan hieno ja ranta upean pitkä ja lähellä.

Kannattanee ottaa hepatiittirokotukset kuntoon varsinki niiden likaisten muovimukien takia jos tuonne eksyy.

Onneksi oppaiden ja asiakkaiden palautteen takia club hotelli ei ole enää nazarin käytössä ;) - Nazarin opas

• Näin on...

Nazaria ei voi syyttää siitä että venäläisetkin matkaavat.

Ja Venäjä on suuri maa. Eri osista käyttäytyvät eri tavalla. Monille suomalaisille tuntuu venäläiset olevan punainen vaate, aiemmin oli mm. saksalaiset. Ei kannattaisi yleistää.

Kannattaa valita jokin pikku-halpahotelli tai lukea esim. TripWisordin asiakaskokemuksia jos venäläisiä ei kestä.'

Ja se on minusta luonnnollista että jos ostatte 4tähden määrittelemättömän supetäyshoidon niin teidät sijoitetaan 5:n tähden Pegasuksessa edukkaisiimpiin huonoisiin. Sviittiäkö odotetitte, olkaa tyytyväisiä että pääsitte tuohon hotelliin , 4:ään tähten kun Alanyassa jo mahtuu paljon paljon huonompiakin hotelleja.

• Ceepe

Näin syyskuussa mm. Alanyassa on paljon venäläisiä. Täytyy kyllä todeta, että se kansanluokka venäläisistä, joka harrastaa Turkin matkailua on kyllä asiallista ja hyvin käyttäytyvää porukkaa. Paljon mm. nuoria ja nuoria pareja... Propsit venäläisten käytökselle minulta, tämä lähinnä katukuvasta, iltaelämästä, kaupoista ja rannoilta.

• noinpas

Täällä kanssa yksi Nazariin pettynyt.. Viikon lomalla Alanyassa.

Hotellin piti olla 4 tähteä, sitten kun tultiin takaisin huomattiin että oli jo tippunut 3 tähteen. Ja ihan syystä! En tiedä, millä perusteella Nazar on suostunut tuon hotellin ottamaan 4 tähdellä; uima-altaassa paljon teräviä reunoja, työntekijät puhui heikosti englantia (onneksi oli silti ystävällisiä!), vessa ei toiminut huoneessa, hiusteenkuivaaja ei toiminut, äänet kuului TOSI lujaa läpi yön, ruoka oli yksitoikkoista, lapsille vain riisiä ja spagettia, siivoojat oli epäkohteliaita.

Oppaan piti olla mukana viemässä hotellille; kentälle tultuamme saimme kuulla, että tanskalainen opas on bussisssa mukana, mutta jäikin pois jo ensimmäisellä hotellilla, tervetulotilaisuuden ajankohta ilmoitettiin väärin, reissujen infot (esime laivamatka) oli todella puutteellisia, opas oli hotellilla yhteensä 2 päivänä viikon aikana, opas ei tiennyt Turkista mitään..

Pois lähtiessä piti myös olla opas; eipä näkynyt. Kentällä ei opasta löydetty, vartija joutui ohjaamaan sisälle. Siellä metsästettiin oikeaa check-in tiskiä -> lopulta 30 minuuttia väärässä jonossa, opas ilmestyi tämän jälkeen paikalle.

Eli erittäin huonot kokemuksen Nazarista..

• Honda70

Oikea check.in tiskin metsästys? Heti kun tulee kentän sisälle on iso taulu missä lukee check-in tiskien numerot. Siitä pitäisi selvitä ilman oppaata!

• väsynyt matkaaja

Palasimme juuri Nazarin matkalta Alanyasta Glub Kastalia nimisestä paikasta.esitteissä ei mainittu että alueella on joka ilta aamupuolelle kestävä diskojumputus ja sen jälkeen nuoriso palaili jopa neljän aikaan aamusta huoneisiinsa kovalla ryminällä ja mekkalalla.huoneemme oli justiin kulkureittien risteykohdassa ja välillä tuntuikin että yritämme nukkua valtatien varressa.Kerran vaihdoimme huonetta,mutta se ei parantanut asiaa.Yleensä esitteissä kerrotaan että esim.läheinen moskeija tai disko tai joku muu vastaava saattaa aiheuttaa häiriötä.Ei varttuneemmalla iällä jaksa kuunnella yökausia mekkalaa,kyllä lomallaa pitää pystyä myös levähtämään ja rentoutumaan.Tuossa paikassa se oli täysin mahdotonta,olimme todella pettyneitä koko reissuun.Itse paikka oli kyllä ihan ok.ja ruoka erinomaista,mutta se jatkuva möyke,se pilasi lomatunnelmat.

• Täytekansaa

Valitettavasti me olemme täytekansaa näissä kohteissa.
        Ohjelmat suunniteltu VAIN tietyn maan asiakkaille, me vain täytetään ne ns. vajaat paikat.
        Silti me maksamme reissuistamme vielä 40% ylihintaa !

Kyllä !! Me olemme niitä tyhmiä vedätettäviä.

• sahi81

hei! olemme pienten lasten kanssa ajatelleet club kastaliaa mutta tuo disko jumputus ei kiinnosta,osaatko sanoa mistä kannattaisi huone ottaa hotelli rakennuksesta vai joku clup huone? kiitos :)

• yxakka
        sahi81 kirjoitti:

hei! olemme pienten lasten kanssa ajatelleet club kastaliaa mutta tuo disko jumputus ei kiinnosta,osaatko sanoa mistä kannattaisi huone ottaa hotelli rakennuksesta vai joku clup huone? kiitos :)

Vähän syrjemmässä oli uudempi rakennus,jossa oli luxsus-huoneita,juttelimme joittenkin lapsiperheiden kanssa ja kertoivat siellä olevan rauhallisempaa.Nuo paremmat huoneet eivät olekuin muutaman kympin kalliimpia

• 5 henkinen perhe

Olimme viikolla 43 v. 2011 Nazarin matkalla Alanyassa hotellissa Club Paradiso. Erinomainen hotelli, isot huoneet, hyvä ruoka ja palvelu, paljon tekemistä urheileville teineille. Ilmainen bussikuljetus keskustaan ja rannalle, jossa myös all inclusive. Hinta on ko hotellissa noussut perheellemme n. 1000 e/viikko verrattuna 2 vuoden takaiseen, mikä on mielestäni kohtuuton hinnan korotus. Nazarin opaspalvelut olivat aika näkymättömiä, mutta kaikki toimi, perusenglannilla kyllä pärjää itsekseenkin.

Seuraavalle syyslomalle harkitsemme Club Kastaliaa. Onko kenelläkään tietoa mahtuuko 4 aikuisikäistä 1 lapsi uudemmalle puolelle johonkin sviittiin. Aion varata mahjoituksen suoraan hotellista, koska emme tarvitse seuramatkapalveluita ja lennot ovat edulliset.

• matkaaja751

Onko kenelläkään kokemuksia Sidessä sijaitsevasta Aral hotellista? Ruoka, melutaso, sopiiko pienille lapsille? Nazar myy sinne matkoja. Tai Deturin Catty Garderin tasosta?

• min.ni1

Hei oltiin Aralissa viime vuonna, ok hotelli ei mikään luksus vaan ihan perinteinen hotelli, All inc ei ollut hirveen kattava, samat safkat koko ajan, meitä ei mikään melu haitannu, ja viikko meni ok, aika naftit huoneet. Ainakaan silloin ei osa henkilökunnasta ei englantia edes osannu, josko olisivat oppineet tähän mennessä :) tänä vuonna mennään pegasos resorttiin.

• perap1

lähden nazarin matkalle 21.40hotelli on melissa alaniassa onko kellään kokemusta ko hotellista opaan palveluilla ei väliä koska olen ollut alaniassa kymmeniä kertoja joten olen omatoiminen ja englantikin taittuu ja vähän turkki

• kuuves kerta Nazar

hyvin on pelittänyt Nazarin kanssa, hotellit ovat olleet ok. kerran ei opasta paluumatkallaa tavattu. 28.4. jälleen matkaan....

• 28.4

Mekin lähdössä nazarin kautta 28.4 ja aina on hyvää palvelua nazarilta saatu :)

• Mie vain ep:ltä

Paljonko olette maksaneet viikon lomasta hotelli Royal Alhambraan Nazarilla? Matkan ajankohta ja varausajankohta kiinnostaa erityisesti. Itse olen suunnittelemassa viikon lomaa kyseiseen hotelliin, joten mietin kannattaako varata nyt vai odottaa lähemmäs lähtöpäivää! Muukin tieto hotellista kiinnostaa!

• perap1

no niin alanian reissu tehty lento oulusta ajallan ehkä vähän etuajassa oppaan palvelut kentällä ja bussissa ihan ok ei valittamista .hotelli oli melissa jossa palvelu pelas ja henkilökunta manageria myöten ystävällisiä,siivous jokapäivä(mitä ei välttämättä olis tarvinnut,nazarin kansio hotellilla jos osaa lukea löytää tästä kaiken tarvittavan tiedon oli muuten suomen kielinen,voin lämpimästi suositella tätä hotellia ja nazaria.kotiin lähtö yöllä bussi vähän myöhässä ehkä tupakin verran lento alaniasta klo 6 ja oulussa 10 eli taas oltiin etuajassa 25 minuttia kone oli uudehko ja siisti palvelu pelas ystävällisesti.joten yhteenvetona täys 10 nazarille

• hei
      kiva kuulla tuoreita, positiivisia viestejä Melissassa olleilta. Vähän mietin että Melissalla on kaksi *ännää* kun alin on 3 ännään, mutta eihän sitä hotellihuonetta tartte kun nukkumiseen ja suihkutteluun. Matkakin Oulusta on niin halpa että vaikka tuo on all inklusive niin kiva käydä herkuttelemassa paikallisissa lokantoissa. Onko Alanyassa Kircicegi?

• justice1

Do NOT travel with NAZAR!
      This cheater must be banned!
      Look at their page, they don't have any office any where!! "THIS IS A BIG RED FLAG!!"
      They can cheat on you or treat in any way, then you have 2 ways to complain .
      1-Via phone which cost more than 1€ per minutes and Nazar could not be happier to recieve a phone call!,
      2-Writing an email.
      In both case they don't give a sh...t!
      Before I buy a trip to Turkish Riviera, I called and asked which citiesa are the posibileties? the employee replied: Antalya Lara area, Alanya, Kush adasi.
      Instead they took us to a deprived village, worst hotel ever, worst servise ever and so expensive!!!
      Matkaoppat were messy and rude.
      They treat you worse than a suitcase!
      I can write a book..., It was my worst trip ever.
      I learned a lesson, which is:
      I am not going to travel with an agency which doesn't have an office! and you can not meet any person in charge face to face.
      Nazar is a thief!

• Aaaappoiipiiiiippo

Please, go to sleep now....

• justice1
        Aaaappoiipiiiiippo kirjoitti:

Did I make noise?

• justice1
        Aaaappoiipiiiiippo kirjoitti:

Why you try to put me down, because of my opinion?
        Did my honest and negative opinion about Nazar, annoy you? :))

• matka2

Olen samaa mieltä., En suosittele kenelleen.

• Ilman opasta bussiin

Meillä luki erikseen Nazarin matkaa varattaessa, että opas ei tule mukaan bussiin, joten en sitä siis edes vaadi.

• Tuommoista

Nazarin myynti on aika heikkoa puhelimitse. Eräs tuttavani olisi halunnut matkustaa Nazarilla, ja oli sitten soittanut selvittääkseen, mitä hotelleja oli tarjolla.
      Puhelinmyynti ei osannut kertoa muuta kuin hotellien nimet. Ei mitään niiden ominaisuuksista, sijainnista tai muusta suhteessa siihen mitä kaverit olivat hakemassa.
      Kehnoa markkinointia, kun kyseessä oli aika kokenut matkaaja sinänsä mutta ensi kertaa kuitenkin Alanyaan menossa. Nazar vaihtui heillä toiseen matkanjärjestäjään jo suunnitteluvaiheessa.

• Supertyytyväinen

Lucky 3-star matkalla. Aivan loistava reissu. Kone ajallaan, bussiin opasti Nazarin opas, hotelli loistava, huone altaalle.
      Ruoat hyviä ja vaihtelevia, olutta, viinejä ja kirkkaita sai vapaasti klo.10.00-23.00. Vettä oli puolen litran pulloissa (kylmiä) ja sai vapaasti hakea koska tahansa, vaikka kymmenen kerralla (huoneessa oli jääkaappi, joten sai takas suoraan kylmään).
      Ei yhtään pahaa sanaa koko reissusta, ai niin, omalta parvekkeelta näkyi merelle.
      Ja hinta oli 219€/hlö, ja siinä oli sitten kaikki (lennot/ruuat koneessa/bussikuljetukset paikan päällä/allinclusive)
      Tolla hintaa ei kehtaa olla menemättä;))

• Samalla matkalla?

Saatettiin istua samalla rivillä menomatkalla. Hienoa, että oli onnistunut reissu ja hotelli. Kuinka pitkästi oli rannalle ja kävittekö meressä uimassa? Ainakin Sidessä rannat olivat paremmat kuin Pegasos Worldissä. Hotelli ei kai ollut Nazarin normaalissa valikoimassa?

• mumm0 60

Matkasta ei voi kyllä valittaa. Olimme Eftatia Villagessa pari viikkoa huhtikuun 2014 alussa ja kaikki toimi moitteettomasti, Oppaita ei ollut bussissa, enkä kyllä nähnyt koko matkan aikana mutta kuin kentällä, mutta ei se haitannut ei meillä oll. Lennola tarjoiltu sämpylä ym. on paljon parempi kuin huono ruoka ja samaa mieltä oli vieruskaverit. Suosittelen hotellia, ruoki oli hyvää ja monipuolistaut mitään ongelmia tai asiaa heille. Lapisperheille varmaan oiva paikka ja oli siellä yksi uima-allasalue vanhemmille, se oli kyllä aika tukkoinen. kunhan se merenranta-alue saadaan kuntoon vielä niin ihan ok.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe