En pysty jatkamaan opiskelua lukiossani näiden ihmisten vuoksi, joten pidän välivuoden ja jatkan sitten aikuislukiossa kun olen 18 täyttänyt.
Nyt välivuodeksi, joka alkaa nyt sitten syksyllä olisin kiinnostunut menemään ulkomaille, aupairiksi, kielimatka, ihan mikä tahansa!
Tietääkö kukaan mistä tämmöisiin olisi mahdollisuus? Oon kuullut että näinkin nuorena saattaa jo päästä tuollaisiin.
lukion 1.lk jälkeen
3
290
Vastaukset
- nimimerkki96
Vaihda toiseen päivälukioon? Ja ainakin täällä Oulussa, jossa asun ja käyn lukiota, voi aikuislukioon mennä vaikka peruskoulun jälkeen.
- tirol91
Eures-työvoimapalvelusta (löytyy Mol.fi:n sivuilta) löytyy ulkomaan työpaikkoja. Mulla oli 10 v. sitten sama juttu, kävin vuoden lukiota, mutta sitten motivaatio lopahti. Lähdin Itävaltaan töihin, joka oli paras ratkaisu ikinä. Sain saksankielentaidon työkokemusta(hiihtokeskuksiin otetaan siivoamaan melkein kuka tahansa) ja myöhemmin valmistuin aikuislukiosta ylioppilaaksi. opiskelut jatkui yliopistossa.
- jeppepe
mäki pidän nyt välivuotta ja oon 16.. haluaisin itekki iha sikana ulkomaille ees pariksi kuukaudeksi mutta mitenköhän pääsis? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279