Pianon soitossa vaikeuksia! AUTTAKAA!!

Aloitin pianon soittamisen noin kuukausi sitten ja käyn pianotunneilla. Ongelmani on siis kahden rytmin soittaminen kahdella kädellä. Pystyn mainiosti soittamaan yhtä rytmiä vaikkapa oikealla kädellä, jos soittoon sekaantuu toista rytmiä soittava vasen käsi, se alkaa minulla automaattisesti toistamaan vasemman käden rytmiä. En siis pysty soitttamaan kahdella kädella! Onko minulla huono rytmitaju? Millaisia harjoituksia voin tehdä oppiakseni soittamaan kahdella kädellä! APUA! Ystävälläni joka aloitti soiton samaanaikaan kuin minä, pystyvät kädet soittamaan kahta eri rytmiä :(

Tänne keskusteluun ei sitten mitään haukkumisia, kaipaan apua pikimmiten!

3

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulla ei varmaan oo vaan niin hyviä luonnonlahjakkuuksia kun sun kaverilla musiikissa. Koitappa tehä niin että laitat molemmat kädet pöydän päälle (kämmenpuoli alasp.) ja nostelet molempien käsien peukalot yhtaikaa ylös, etusormet jne.. sitten takaisinpäin. En tiiä ymmärskö tuosta mitään mutta yritäppä :) samaan aikaan

• harjoitusta

Siihen harjaantuu kun vain soittaa. Kyllä itsellenikin tulee kappalaita eteen (soittanut 10 vuotta) joissa vasen käsi tuppaa kuuntelemaan liika oikeaa. Kannattaa ensin harjoitella kappaletta hitaasti ja pikkuhiljaa lisätä tempoa, jolloin sormet muistavat itse mitä tulee soittaa. Eikä kannata harjoitella käsiä liikaa erikseen, jotta korva tottuu vasemman ja oikean käden yhteissoittoon eikä siihen, että miltä ylä- ja alaääni kuulostaa erikseen!

• harjoitusta

Ja lisäys vielä: älä vertaa itseäsi muihin! Keskity vain soittamisen iloon, äläkä annan pienten ongelmien häiritä! Harjoitus tekee mestarin ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe