Hei.
Olen 9. luokalla ja saan päättötodistuksen kesäkuun alussa. Olen hakenut yhteishaussa tiettyyn amikseen ja käynyt pääsykokeessa. Nyt tuntuukin siltä, etten haluakaan kyseiseen oppilaitokseen, eikä pääsykoekaan varmaan läpi mennyt. Kysyisin siis, voinko pitää välivuoden ja aloittaa ammatilliset opinnot ensi vuoden (siis 2013) syksyllä, jos hakisin toiseen ammattikouluun ensi kevään yhteishaussa?
Kiitos, jos joku vastaa.
Välivuosi ja opintojen jatkaminen
4
341
Vastaukset
- Ysiluokkalainen
Voisiko joku vastata jotain, pliis... :(
- 409
Totta kai voit pitää vaikka 40 välivuotta. Jos vanhempasi suostuvat siihen.
Eli kannattaa hakeutua kymppiluokalle tms, vai aioitko maata vuoden pahnoilla? - kokenutkinononon
Nää välivuodet tiedetään (omasta kokemuksestakin) että ne venyvät ja venyvät. Kunnes olet kolmekymppinen ja hädissäsi kun ei ole ammattia. Elättääkö äisi ja isi, vai joudutko sossuun?
No kerkeeehän sitä päivärahakurssilla vielä jonkun alan opiskella, Mutta mitä kauemmin oot pois opiskelumaailmasta, sen vaikeempaa on mennä takasin. - BeenThereTwice
Niin rohkaisevaa ::::) Oletko ajatellut ammattistarttia joka tutustuttaa hyvin amiksen eri aloihin. On olemassa myös erilaisia vuoden/puoli vutooa kestäviä koulutuksi (esim. www.lahdenkansanopisto.fi, www.psko.fi) Ei kannata lähteä pakolla vääntämään alaa joka ei yhtään kiinnosta, mutta myös pelkän löhöily vuoden pitämistä kannattaa todellakin harkita. Vaihtoehtoja on monia toivottavasti osaat valita itsellesi sopivan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279