häämatkan maksaminen, KELA?

XXX matkalle

Hei,

Jostain olen kuullut, että osaa häämatkan kustannuksista voisi hakea KELAlta kuitteja vastaan takaisin. Tietääkö joku tästä jotain, KELAn sivuilta en ainakaan tietoa tällaisesta löytänyt?

9

1353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöö.

Höpö höpö.

• Hahahahahahah

Joku on nyt kyllä heittänyt mojovan huulen. Voi taivaan vallat, Kelalla on ihan tarpeeksi maksettavaa oikeasti apua tarvitsevien kustannuksissa!
      Joo, lähtekää vaan Thaimaahan loistohotelliin, kyllä me veronmaksajat kustannetaan se teille! :D :D :D

• tiedottaja tietää

TOTTA! Voit hakea KELA:lta rahaa häämatkaan, sillä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa KELA on tehnyt sopimuksen Amerikan avaruuslentolaitoksen NASA:n kanssa. Sinut ja puolisosi laitetaan avaruuskapseliin, jossa tehdään erilaisia kokeita tuleville avaruuslentäjille. Esim. korviinne suihkutetaan sulaa steariinia kokeessa, jossa tarkkaillaan kehon reaktioita erilaisiin ärsykkeisiin. Samoin teidän peräaukkoonne työnnetään -150 asteeseen jäädytetty jääpuikko kokeessa, jossa katsotaan, kuinka nopeasti jääpuikko sulaa peräsuolessa.
      Näillä ehdoilla saatte KELA:lta rahallista avustusta häämatkaanne, jonka NASA on päättänyt suorittaa ulkoavaruuteen ilman takeita paluusta Maan ilmakehään.

• kosintavastaus EI

Hauska provo!
      Ihmiset varmaan kuolevat, jos eivät pääse häämatkalle.
      Entäs sitten sinkut? Minkä ikäiselle sinkulle voidaan anoa rahaa, kun ei ole päässyt naimisiin, eikä ole varaa viettää luksuslomaa?

• Kela-häät

Kuulkas nyt, ei tämä aloitus ole mikään provo. Itse sain haettua osan ruoka ja matkakuluista Kelalta takaisin. Tämä oli tiedossa jo ennen reissuun lähtöä, joten pystyi elämään vähän yli budjetin. Olihan se ihanaa leikitellä idealla, että tässä sitä syödään ilmaista ruokaa :) Pääsimme sitten jopa pidemmälle matkalle kuin oli alunperin tarkoitus.

Kela ei mielellään levittele tietoa häämatkakorvauksista, joten kannattaa ottaa yhteyttä suoraan johonkin ylempään tahoon. Ns. tavallisille konttorityöntekijöille on sanottu, että tästä korvausmuodosta ei kannata puhua laisinkaan.

Tosin kuittien kanssa ollaan tarkkoina, joten pyytäkää kuitit aina ainakin englanniksi jos suomeksi eivät osaa kirjottaa. Lisäksi kuvasimme kaikki ateriamme jotta pystymme todistamaan mitä milloinkin söimme. Matkakorvauksista korvattiin lähinnä matkat lentoasemille, itse lentoihin ei Kela osallistunut.

Tsemppiä kaikille jotka tappelee tän asian kanssa!

• TiviTavi

Voi elämä... :D Päivän naurut! :)

Ihan varmaan joo Kansaneläkelaitos haluaa tukea kaikkia matkalle lähtijöitä. Muistakaa sit vaan ottaa kuvat niistä aterioista, se on tärkeää!

• Häimisissä

Ei kela korvaa häämatkakuluja kun johonkin 2000€ asti eli pitää käyttää ommakin tai sitten lahjarahaakin. Kun ei tuo summa riitä kovin pitkälle vaiks menis johonkin tavalliseenkin aurinkomatkakohteeseen.

• Kelan täti
    • johan on

Kehtaatkin! Vanhuksilla ei ole tarpeeksi rahaa ruokaan ja teille pitäisi yhteiskunnan kustantaa häämatkasta osa? Röyhkeää! Jos ette osaa säästää tai olette eläneet yli varojenne, niin sitten ei matkustella.

Menkää töihin, loiset!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe