Olen 23-vuotias nainen, BMI 18.3 mutta kehon rasvaprosentti todennäköisesti koholla ja lihasmassaa uupuu. Kärsin kroonisesta anemiasta, jota on yritetty turhaan rautakuureilla lääkitä 6 vuoden ajan, lisäksi minulla on matala verenpaine.
Olen pitänyt näitä mahdollisina syinä siihen miksi kaikenlainen vähänkään rasittava liikunta (etenkin aerobinen kuten tanssi, zumba tai aerobiset jumpat) pistävät maailman mustumaan ja lattian vaihtamaan katon kanssa paikkaa. Toisinsanoen huimaus on usein niin rajua, että minun on pakko keskeyttää jumppa ja maattava hetki jalat kohti kattoa, ennenkuin voin jatkaa.
En tunne ketään, kelle kävisi AINA näin. Olen jatkanut Zumbaa nyt n. vuoden ja vaikka käynkin tunneilla kerran viikossa, ei huimaus ole loppunut. Hyötyliikun päivittäin ja joskus hölkkä ja jopa kävely aiheuttaa huimausta.
Olenko vain todella kehnossa kunnossa, vai voiko anemiasta tai alhaisesta verenpaineesta olla jatkuvasti näin paljon haittaa? Onko vikaa hapenotossa? Missä sitä vikaa on, luulisi huimausten loppuvan säännöllisellä harjoittelulla?
Rapakunnossako?
2
67
Vastaukset
- Älä mieti,ota selvää
Oletko käynyt lääkärillä?
http://www.iltalehti.fi/terveys/200710306646614_tr.shtml - Onneton AP
Lääkärit ovat yleensä ohittaneet huimaukset olankohautuksella ja kehottaneet jatkamaan liikuntaa, onhan liikunta aina hyödyllistä terveydelle. Liikunta vaan tuntuu aika vastenmieliseltä ja minua nolottaa joutua joka tunnilla hetkeksi makaamaan. Tiedän myös lievän alipainoni aiheuttavan ihmisissä anoreksiaepäilyjä, sillä kunto-ohjaajani muistuttaa minua aina syömisen tärkeydestä eikä usko, vaikka sanon syöväni normaalisti.
Kaipa käyn taas kerran lääkärillä, mutta en usko heidän kertovan minulle mitään uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337