Painan tällä hetkellä näköjään 125kg . Pituutta on 182cm ja olen 27vuotias mies.
Ikäni olen ollut pulska ja katsomaan syömisiäni. Hieman nuorempana harrastin lähinnä hyötyliikuntaa ja paino pysyi aika lailla vakiona kun vähän syömisiään katsoi. Herkutellakin kärsi melko lailla.
Nykyään alkaa hermo mennä, kun lihon vaikka mitä tekisin. Esim. tämän kevättalven olen syönyt kalolaskurin mukaan noin 2500-2800 kcal päivässä ( vähemmänkin olisi voinut syödä, mutta arvelin, että tuo ois ok). Herkutteluja en oikeastaan enää harrasta koskaan.
Liikkunut olen kevään aikana mielestäni ihan riittävästi. Normiviikolla tuli yleensä 1-2 kertaa käytyä murtomaahiihtämässä ( n. 1h kerrallaan ) sitten välillä kävin 1 kertaa viikossa punttisalillakin ja viikonloppuisin tuli moottorikelkalla röykytettyä keskimäärin 150km ( 3-4h ehkä keskimäärin syketasolla 125) . Nyt lumien sulettua olen siirtynyt kävelyyn ja rullaluisteluun sauvojen kanssa. Rullaluistelua on tullut 2h viikossa ja kuntokävelyä varmaan saman verran sitten viikonloppujen harrastehommat , jotka voi lukea tuonne hyötyliikunta osioon.
En voi käsittää miten painoni on tällä yhdistelmällä noussut kevättalven aikana vähintään 5kg ? Painoiseni peruskulutus pitäisi olla jo 3000kcal pinnassa ja noiden liikuntojen kanssa reilusti enemmän.
Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itselläni epäillyt jo vuoden (lieviä oireita laidasta laitaan), mutta lääkärien mukaan minulla ei sitä ole. S-TSH arvo ollut verikokeissa kolmosen kahta puolta.
Sanokaapa mitä tässä pitäisi tehdä, jotta paino lähtis laskuun.
Niin ja vielä semmoinen, että olen ruumiinrakeenteltani sellainen maailman vahvin mies kaverin näköinen. Eli näytän ehkä reilu 100 kiloiselta, mutta toki tuota läskiä on silti liikaa .
Neuvokaa laihduttamaan
135
7280
Vastaukset
- Ravitsemusterapeutil
Olisiko sulla mahdollisuuksia käydä ravitsemusterapeutilla? On olemassa joitakin imeytymishäiriöitä ja tulehdustiloja, jotka saavat kropan ihan tukkoon.
Ei ole tietysti koskaan hyvä lähteä pelleilemään syömisten kanssa, mutta koska et ihan heiveröinen ole, voisit kokeilla seuraavaa:
puolita kylmästi kaikki loppuviikon syömiset.
Kahden kananmunan sijaan yksi
Kolmen soosikauhallisen sijaan 1,5 jne
Myös leivästä voi tehdä itselleen "herkun" ja syödä sitä vaikka vain viikonloppuisin. Silloin tulee automaattisesti syötyäkin vaikka viili tai rahkakippo marjoilla tuhtien leipien sijaan. Puuroa tai mysliä myös, kuituja.
Jos jotain vaikutusta on, tee vaikka niin, että syöt 3pv viikosta kuten nytkin, 3pv kärvistelet puolikkailla määrillä ja yhtenä syöt normaalisti ja lisäät vähän ekstraa. (herkutteluahan voi siis olla myös pitkät patongin pätkät runsailla juustoilla)
Teethän myös paljon keittoja itsellesi? Ne ovat kevyitä ja täyttäviä (siis tomaattipohjaiset ja kirkkaat) Päälle iso kasa raejuustoa.
Liikunta ei ole mennyt hukkaan, sydämesi on paljon vahvempi ja terveempi nyt ja varmasti olet paremman mallinen ja ryhdikkäämpi. Luultavasti myös pirteämpi kuin täysin liikkumattomana.- puolittamisesta
Tai jos helpompaa, puolittamista voi tietenkin tehdä myös niin, että yhtenä päivänä puolittaa lounaan, yhtenä iltapalan jne. Esim. urheilujen, kyläilyjen jne mukaan.
Mutta aluksi voisit kokeilla puolitella oikein kunnolla! - puolittamisesta
puolittamisesta kirjoitti:
Tai jos helpompaa, puolittamista voi tietenkin tehdä myös niin, että yhtenä päivänä puolittaa lounaan, yhtenä iltapalan jne. Esim. urheilujen, kyläilyjen jne mukaan.
Mutta aluksi voisit kokeilla puolitella oikein kunnolla!Ideana on siis se, että joka tapauksessa tulet hoikempana syömään vähemmän ja pienempiä annoksia, ja näin sitä voi harjoitella.
Usein pussikeittoilut eivät pitemmän päälle onnistu, kun tämä opettelu- ja totutteluvaihe jää väliin. - Tietoa.,
Syömällä kehon happamuutta vähentäviä ruokia laihdut automaattisesti, edellyttäen että pidät energian ja rasvansaannin kurissa.
Kehon happamuus pakottaa rasvan jäämään kehoon vaikka mitä yrität. Tämä happamuus laukaisee myös syöpää yms. "kivaa". - Ota opikses
Kaamoskaapille! Lahtaa kuule ittes vaan, olet aika saastanen ihminen kun edes kehtaat puhua tuohon tyyliin, kuka sulle opetti että ihmisille pitää puhua törkeyksiä.
- Hoikkana nyt
Kaamoskaappi! Miksi käyttää tuollaista kieltä. Paitsi jo haluat olla luuseri. Olet jotain paisi jäänyt, meillä kiskossa autetaan ahdistuneita. Ota yhteyttä.
T. Pastori. - KilotPois
Kokeile proteiiniruokavaliota. Itsellä katosi 31 kg vuodessa sillä. Eli, korosta ruokavaliossasi lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia ja niiden kanssa aina vihanneksia vaikka juustoilla höystettynä. Erittäin hyvää ja ravitsevaa.
Vältä leipää, etenkin perunaa ja riisiä, kaikkia sokerisia ja makeita. Vältä syömistä ilta 19 jälkeen, koska aineenvaihdunta on silloin hitaimmillaan ja etenkin hiilarit hyvin äkkiä varastoituvat rasvoiksi, koska keho ei kuluta.
Jos tulee illalla nälkä, itse teen munakkaan erilaisilla täytteillä ja kappas, ei nälkää enää koko iltana.
proteiinit vievät nälän tehokkaasti ja pitävät nälän tunteen poissa pitkään.
Samalla lisää hyvin matalatehoista liikuntaa, esim. kävelyä, sauvakävelyä, pyöräilyä, pelejä tai ihan mitä vaan, missä syke nousee ja liikunallinen hetki kestää vähintään 45 minuuttia. Tee se nauttien ja vaihtele lajeja usein, ette pääse kyllästymään.
Lyön satasen vetoa, että näillä tulet onnistumaan. Niin, ja älä missään tapauksessa juo olutta, vaihda se vaikka viiniin tai johonkin muuhun. - jhjhb
Ideana on siis se, että joka tapauksessa tulet hoikempana syömään vähemmän ja pienempiä annoksia, ja näin sitä voi harjoitella.
Usein pussikeittoilut eivät pitemmän päälle onnistu, kun tämä opettelu- ja totutteluvaihe jää väliin.atkinssin dieetillä 10-15kg kerrallaan pois ettei ala nahka roikkuun. Parin kuukauden tauko ja taas uusi satsi. Kun pääset jonnekin 90 kilon tietämille ala syömään searssin ohjeiden mukaan (puolikarppaamista). Vuosi ja olet timmissä kunnossa.
Tai sitten syöt salaatin lehtiä ja ihmettelet mikset miksi paino liikkuu jojo-maisesti kuten painonvartijoissa. - make244244242
Mutta aluksi voisit kokeilla puolitella oikein kunnolla!Aamun ja alkuiltapäivän "puolittamiset" johtavat helposti ilta ahmimiseen käytännön elävässä elämässä.
Jo pelkkä parin kolmen illan ahmimis retkahdus viikossa riittää pilaamaan koko dieetin.
50% päivän kaloreista olisi siis hyvä saada ennen vaikka klo. 16. - Unohdetaan dieetit
KilotPois kirjoitti:
Kokeile proteiiniruokavaliota. Itsellä katosi 31 kg vuodessa sillä. Eli, korosta ruokavaliossasi lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia ja niiden kanssa aina vihanneksia vaikka juustoilla höystettynä. Erittäin hyvää ja ravitsevaa.
Vältä leipää, etenkin perunaa ja riisiä, kaikkia sokerisia ja makeita. Vältä syömistä ilta 19 jälkeen, koska aineenvaihdunta on silloin hitaimmillaan ja etenkin hiilarit hyvin äkkiä varastoituvat rasvoiksi, koska keho ei kuluta.
Jos tulee illalla nälkä, itse teen munakkaan erilaisilla täytteillä ja kappas, ei nälkää enää koko iltana.
proteiinit vievät nälän tehokkaasti ja pitävät nälän tunteen poissa pitkään.
Samalla lisää hyvin matalatehoista liikuntaa, esim. kävelyä, sauvakävelyä, pyöräilyä, pelejä tai ihan mitä vaan, missä syke nousee ja liikunallinen hetki kestää vähintään 45 minuuttia. Tee se nauttien ja vaihtele lajeja usein, ette pääse kyllästymään.
Lyön satasen vetoa, että näillä tulet onnistumaan. Niin, ja älä missään tapauksessa juo olutta, vaihda se vaikka viiniin tai johonkin muuhun.Olen samaa mieltä tästä proteiinipitoisesta ruoasta, mutta kokemuksesta sanoisin että aeroobinen liikunta yksinään ei oikeesti riitä, vaan lihakset kaipaavat myös harjoitusta. Lihaksethan polttavat rasvaa ja muotoilevat vartaloa. Itse harrastin kauan pelkää aeroobista liikuntaa jopa 6 kertaa viikossa ja ihmettelin missä mun haavevartalo on. Nyt se alkaa pikkuhiljaa tulla esiin , kun olen ottanut painot mukaan harjoituksiin. Suhteessa olen nopeammin muokannut kehoa. kuin millään aeroobisella liikunnalla olisin tavoittanut ja vain muutaman kuukauden jälkeen siitä kun tartuin painoihin). Harrastan liikuntaa 3 x kertaa viikossa n. tunnin ajan. Jokainen viikon treenikerta on erilainen. Sisällytän treeniin myös aeroobisen osuuden. Sykkeen kuuluu siis nousta. Treenin jälkeen syön hiilihydraatteja (esim. yhden banaanin) ja juon proteiinijuoman.
Säännöllinen ruokavalio on erittäin tärkeä, pitää verensokerin tasaisena koko päivän ja hallitsee nälän tunnetta ja samalla aineenvaihdunta kohenee.
Toinen äärimmäisen tarkeä asia on unohtaa kaikki dieetit...ne eivät tepsi kuin aluksi, mutta kukapa dieetillä koko loppuelämää olisi. On hyvä löytää tasapaino. Dieetti toimii aluksi, mutta palattua normaaliin ruokavalioon se tulee tuplana takaisin.
- mies 35v
Mä laihduin 30 kg pelkästään kuntopyörää polkemalla 2 tuntia päivässä. Aamulla tunti ja illalla tunti 6 kertaa viikossa
Söin normaalisti ja terveellisesti. en syönyt mitään herkkuja 8 kuukauteen ja 30 kg lähti. Laihduttaminen ei ole vaikeeta ollenkaan. Minusta syöt liian paljon. itse söin 1500 kaloria päivässä.- mies 35v
Eka virhe jonka teet on käveleminen. kävely ei laihduta paljon mitään paitsi jos kävelet joka päivä 35 km vähintään. Mut jos poljet sen 35 km kuntopyörällä kovalla vastuksella niin laihdut koska siinä tulee kunnon hiki. Kävelyssä ei tule edes hiki varmaan. sun pitää harrastaa kunnon hiki liikuntaa että laihdut. rullaluistelu ei ole rankkaa ja se ei laihduta sua paljoo
- mies 35v
mies 35v kirjoitti:
Eka virhe jonka teet on käveleminen. kävely ei laihduta paljon mitään paitsi jos kävelet joka päivä 35 km vähintään. Mut jos poljet sen 35 km kuntopyörällä kovalla vastuksella niin laihdut koska siinä tulee kunnon hiki. Kävelyssä ei tule edes hiki varmaan. sun pitää harrastaa kunnon hiki liikuntaa että laihdut. rullaluistelu ei ole rankkaa ja se ei laihduta sua paljoo
Hyviä laihdutus ruokia on kaurapuuro, ruisleipä, banaani, ananas, kana, lohi, peruna, herneet, kalapuikot, pyttipannu. Noita syömällä itse laihduin sen 30 kg
- ei ole vaikeeta?
no ei silloin jos on hankkinut 30 kiloa ylimääräistä.
- .......
mies 35v kirjoitti:
Et ole tainnut koskaan rullaluistella. Kannattaisi kokeilla ja kommentoida vasta sitten.
- walkkerinen
mies 35v kirjoitti:
:D :D :D :D Hei halooo, etteikö muka reipas käveleminen laihduta??
"paitsi jos kävelet joka päivä 35km vähintään" :O :O
Provohan tuo on mutta, älä/älkää nyt hyvänen aika vaan uskoko tuollaista... Eihän kukaan täysjärkinen onneksi VOI uskoa tota kirjoitusta!
Itse olen liikkunut melkeinpä oelkästään reippaasti kävellen nyt n.vuoden, 3/krt viikossa n.1,5h lenkkejä. Syke on n.110 kokoajan, ja painoa on vuoden aikana tippunut 15kg.
Että KYLLÄ, kreipas kävelykin laihduttaa ja Hikikin virtaa!!
Tietysti pitää hiukan katsoa,kuinka paljon ja usein rasvaa ja makeata syö!
Mutta reipasta kävelyä 3krt/vk niin hyvä tulee. - jalaa
mies 35v kirjoitti:
Oon ite pikkusen eri mieltä tuon rullaluistelun suhteen. Itse harrastanut sitä useita vuosia, ja vasta nyt myöhemmin alkanut seurata miten syke itselläni nousee lenkin aikana. Keskimäärin se pyörii 150-155 tietämillä, mutta rankoissa spurteissa ja kovien mäkien nousussa nousee jopa yli 180:n. Jos ap. kysyjä harrastaa luistelua 2 h viikossa, itselläni se on vain yksi lenkki, matkaa tulee taitettua tuona aikana sellaiset 35 km. Luistelen pääasiallisesti ilman sauvoja, mutta joskus käytän niitäkin apuna.
Kannattaa vetää itse ne luistimet jalkaan, ja ruveta tekemään pitkiä lenkkejä, niin sitten voi sanoa jotain kyseisen liikuntamuodon rankkuuden/löysyyden suhteen. - Alusmies
ei ole vaikeeta? kirjoitti:
no ei silloin jos on hankkinut 30 kiloa ylimääräistä.
Jospa menisit latomieheksi heinäntekoon.
- popo
Niin no laihduttaminen on toisille vaikeata ja toisille ei. Jos on ikänsä ollut sohvaperuna niin varmasti paino lähtee helpostikin jos liikettä lisää. Itse en ole koskaan ollut, mutta en varsinkaan viime vuosina. Liikun paljon enemmän kuin suurin osa työtovereistani.
Ongelmani viimeisen vuoden ajan on ollut lähinnä se, että kun treenaan riittävästi niin sitten pitäisi syödä myös yhtä paljon kuin kuluttaa, Jos syön laihduttaen ja treenaan niin saan parin viikon jälkeen sellaiset ylikunto-oireet päälle, että treenaamista on pakko vähentää. Eikä tämä siis vaadi mitään hullun kovaa treenia. Yöllä ei saa nukuttua kunnolla ja vaikka mitä muuta. Nukun kuitenkin 8-9h yössä ja syön terveellisesti. Ongelma on lähinnä siinä, että palautuminen kestää hullun pitkään.
sitten joku sanoi, että pitää harrastaa kunnon hikiliikuntaa. Harrastaisihan sitä jos hikoilisi. Olen ikäni ollut huono hikoilemaan, mutta nykyään saan käydä vetämässä 15km rullaluistimilla ( 140-150 sykkeillä) ja eipä oikeastaan tule hiki. Normaalia ei liene tuokaan.- mies 35v
Mä voin vetää 30 km rullaluistimilla ja ei tule kunnon hikee. Mut jos mä poljen 15 km kuntopyörällä vaihdilla joka on 32 km / tunnis niin t-paita on ihan liti märkä. rulliksilla kroppa ei joudu kunnon testiin ja kuntoyörällä jos on kova vastus, mulla se on 8-10 ( 12 maksimi) niin kroppa joutuu tekemään kunnolla töitä ja hiki tulee. se ero siinä on. Samoin jos juoksee tarpeeksi kovaa tarpeeksi pitkään niin kyllä hiki tulee. Tietty ihmiset on erilaisia, mut sit sun pitää treenata vaikka zumbaa. menen zumba tunnille niin siiinä jouttu koko kroppa tekee töitä. Varmaan tulee hiki. Rulliksilla jalat tekee töitä ja se ei ole niin rasittavaa joten hiki ei tule. Sun tarvii vaan koittaa erilaisia lajeja.
- ei hikeä....
kilpirauhanen..? kirjoitti:
Kilpirauhanen ei toimi täysillä? http://www.kilpirauhasenvajaatoiminta.fi/
siinä on lihomista ja ei hikoile
- joopasenjoo
mies 35v kirjoitti:
Mä voin vetää 30 km rullaluistimilla ja ei tule kunnon hikee. Mut jos mä poljen 15 km kuntopyörällä vaihdilla joka on 32 km / tunnis niin t-paita on ihan liti märkä. rulliksilla kroppa ei joudu kunnon testiin ja kuntoyörällä jos on kova vastus, mulla se on 8-10 ( 12 maksimi) niin kroppa joutuu tekemään kunnolla töitä ja hiki tulee. se ero siinä on. Samoin jos juoksee tarpeeksi kovaa tarpeeksi pitkään niin kyllä hiki tulee. Tietty ihmiset on erilaisia, mut sit sun pitää treenata vaikka zumbaa. menen zumba tunnille niin siiinä jouttu koko kroppa tekee töitä. Varmaan tulee hiki. Rulliksilla jalat tekee töitä ja se ei ole niin rasittavaa joten hiki ei tule. Sun tarvii vaan koittaa erilaisia lajeja.
ihan päätöntä. rullaluistelu on paljon parempaa liikuntaa kuin kuntopyöräily. siinä istut perseelläs koko ajan. etkä käytä siinäkään muita kuin jalkoja niinku väität tossa rullaluistelussa käytettävän. rullaluistellessa kehittyy kuitenkin tasapaino ja keskivartalo mitä kuntopyöräilyssä ei tarvitse käyttää. ehdottomasti ennemmin rullaileen entä istuun persiillä. ihmiset on erilaisia mut rullaluistellessa se hikoileminen ei tunnu niin voimakkaasti koska ulkona hiki kuivaa nopeampaa entä sisällä. riippuu myös mitä materiaalia päällä olevat vaatteet ovat.
- sisäliikunta sucks
mies 35v kirjoitti:
Hehhe, vai etttä rullaluistimilla jalat tekee töitä ja se ei ole niin rasittavaaa. Mitäs kuntopyöräilyssä tapahtuu? Jalat tekee töitä!
Väitän, että rullaluistelu on hyvä treenimuoto jaloille ja pakaralihaksille, kun luistelee OIKEIN. Mikäli se luistelu on sellaista pientä sievistelyä, niin eihän siinä edes hiki tule. Kunnon potkut sivulle, kädet mukaan, niin kyllä lähtee! - Jaska340
joopasenjoo kirjoitti:
ihan päätöntä. rullaluistelu on paljon parempaa liikuntaa kuin kuntopyöräily. siinä istut perseelläs koko ajan. etkä käytä siinäkään muita kuin jalkoja niinku väität tossa rullaluistelussa käytettävän. rullaluistellessa kehittyy kuitenkin tasapaino ja keskivartalo mitä kuntopyöräilyssä ei tarvitse käyttää. ehdottomasti ennemmin rullaileen entä istuun persiillä. ihmiset on erilaisia mut rullaluistellessa se hikoileminen ei tunnu niin voimakkaasti koska ulkona hiki kuivaa nopeampaa entä sisällä. riippuu myös mitä materiaalia päällä olevat vaatteet ovat.
Ihan hyviä liikuntamuotoja molemmat rullaluistelu ja kuntopyöräily. Paljon toki riippuu millä temmolla niitä tehdään.
Olen kyllä huomannut, että rullaluistimilla pääsee melko vaivattomasti etenemään jos on tekniikka kunnossa. Välillä voi lasketella ihan tekemättä mitään, varsinkin alamäet. Eikä tasasellakaan tarvise paljon tehdä töitä ja vauhti pysyy hyvänä. Sauvat on mukava lisä tähän lajiin.
En täysin kumoasi tuota väitettä, että kuntopyöräily ei olisi rankempi laji. Varsinkin jos sitä tehdään reippailla keskinopeuksilla ja vastuksilla. Kyseisessä pyöräilyssä ei pääse lepäämään missään vaiheessa, vaan koko ajan poljetaan ja rulliksilla voi huilailla melko paljonkin.
Itse aktiivihiihtäjänä käytän rulliksia sauvojen kanssa, kun vedän kevyempiä lenkkejä ja sitten rullasuksia, joilla sama lenkki on moninverroin raskaampi.
Varsinaisen luisteluhiihdon ja rullaluistelun ero on melkoinen kun tarkastelee saman matkan energian kulutusta, niin kyllä rullaluistimilla pääsee paljon pienemmällä kalori määrällä.
Kysymys oli alkujaan laihduttamisesta, harvalla kumminkaan on mitään sairautta mikä lihottaisi, niin kyllä kun sinne suuhunsa tunkee vähemmän niitä kaloripitoisia ruokia kun kuluttaa, varmasti alkaa laihtumaan !
Monilla ei vain ole vähäisintäkään itsekuria ja vedetään vielä niitä välipalojakin. Normaalisti kun laihduttaa tulee vääjäämättä jonkin asteinen nälän tunne, mikä vain on merkki siitä, että elimistö vastustaa laihtumista.
Kyllä noilla aloittajan kiloilla ruokavalio ja välipalat tarkastelun alle. Veikkaan niistä löytyvän paljon korjattavaa, kun ei sairauttakaan ole. Rullaluistelu ei välttämättä kevyesti tehtynä kuluta paljonkaan kaloreita, varsinkaan jos tekniikka on hyvä. Jos hikoilee kunnolla, niin luultavsit niitä kaloreitakin kuluu paljon ja elimistokin kertoo väsymyksen muodossa onko suorite ollut raskas vai ei. Tietenkin pitää olla realistinen näissäkin asioissa, myös itselleen. - SyöTerveellisesti
joopasenjoo kirjoitti:
Minä olen ainakin saanut tippumaan painoa, kun olen vähentänyt kaikkia herkkuja. Ennenkuin ostan kaupasta mitään, katson kalorit. Viikonloppuisin ainoastaan herkuttelen. Mutta eipä sitä tule paljoa herkutella. Syö hyvin terveellisesti, seuraile kaloreita ennenkuin ostat mitään. Liiku ainakin kerran viikossa ulkona. Puolentunninkin lenkki on hyväksi. Toivottovasti tästä olisi apua :).
- mammamia
Kaikenlaisia neuvoja olet saanut mutta tässä tulee omasta mielestäni paras joka ohjaa jatkossakin terveelliseen ruokavalioon eli karppaus.
Hanki jostain itsellesi kirja: Laihdu ilman nälkää. Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimi itselläni, lisäksi lisäsin hyötyliikuntaa eli portaat työmatkakävely = yht. 5 tuntia viikossa.
Karppausta ei kannata ottaa fanaattisesti vaan pikku hiljaa aloittaa vähentämällä vaalea leipä, pulla, kakut, perunat, riisit, pastat, makeiset jne. Rasvoilla en suosittele atkinsmaisesti ylenmäärin mässäämään. Karppaaja saa syödä vatsansa täyteen eli ei ahdista ettei saa syödä.
Itse laihduin vuodessa 20 kg ja nyt käytän karppausta painonhallintaan tarvittaessa.
Ruokavaliosta syntyy terveellinen eikä kyse ole mistään poppakuurista.
Samalla kun paino putoaa, myös verensokeri korjaantuu ja verenpaine laskee, jos näissä on ollut häikkää.
Karppaamisesta löytyy runsaasti tietoa netistä.
Fineli.fi -sivuilta voit tutkia ruoka-aineiden ravintoarvoja ja hiilihydraattipitoisuuksia.
Jo muutaman viikon karppauksen jälkeen huomaat olosi virkistyvän ja painon putoaminen lisää motivaatiota.
Tahdonvoimaa tarvitaan. Itse haaveilin uusista vaatteista ja kyllä kannatti.
Suosittelen lämpimästi edes kokeilemaan!- Asialla on eroa
Karppaaminen ei sovi urheilijalle eikä liikkujalle. Karppaus sopii superlihavalle siksi aikaa, kun saadaan paino alemmas, että voi alkaa pudottaa painoaan terveesti ja monipuolisella ruokavaliolla. Oikein lihava kun ei pysty liikkumaan ja ensin on painoa saatava alas, että siihen pystyy.
Kaikenmaailman muotidiettiamatöörit luulevat keksineensä pyörän uudelleen, mutta hiilihydraattien totuus on vanha ja edelleen paikkansa pitävä: ne imeyttävät rasvan kyllä, mutta myös proteiinit. Tästä syystä hiilihydraatit ovat tärkeitä, urheiljan pitää saada proteiinit imeytettyä tai lihakset lähtee. Samoin aivot tarvitsevat hiilihydraatteja, mutta olen huomannut, että isolla osalla ihmisistä se ei niin ole tarpeen, kun kulutus on sen verran vähäistä :)
Sinä olet laihduttaja: et urheilija etkä mikään ravinnon asiantuntija.
Hiilihydraatteja on neuvottu jo aikaa sitten valikoimaan, ennen muotisanoja, kehotettu katsomaan, ei täällä koskaan ole suositeltu ylettömästi valkoisia viljoja. Te lihavat ihmiset olette vaan vetäneet pullaa, vaaleaa höttöä, pikaruokaa ja kaikkea muuta helppoa, ja sitten tämän "ihmedietin" löydettyänne vasta uskotte, että eihän ne käyneetkään. Kun ennen sitä vikahan ei ollut teidän syömisissänne.
Mutta perunat ovat terveellisiä, vaikkei niitä viittä saa syödäkään yhdellä aterialla. Täysjyväriisi on proteiinirikasta ja samoin täysjyvä vehnä, pastat jne. olet sinäkin fiksusti ympännyt makeiset, perunat ja riisit samaan, vaikka jo riisillä ja riisillä on eroa.
Se jo kertoo paljon sinun ravintoymmärryksestäsi: karkit ja peruna kun menee samaan lokeroon, niin tietää että korvat kannattaa tukkia.
Karppauksessa kyse on poppakuurista nimenomaan. Sitä ei pitäisi joutua käyttämään ollenkaan. Miten sinullakin se on muka "tarvittaessa"? Jos kerran se ei ole poppakuuri, ja sinä osaat syödä oikein nyt, niin eikös se tarve ole poistunut pysyvästi?
Niin, ei ole, kun sinä et osaa syödä. "Tarvittaessa" kertoo, että olet jojoilija joka tyrkyttää nyt jojoilun mahdollisuutta muille.
Verensokeri korjaantuu ja verenpaine laskee syömällä monipuolisesti ja oikein, sekä oikeasti oikean kokoisia annoksia, liikkumalla ja sillä, että lakkaa pitämästä karkkia ja perunaa samana asiana. Jos sinäkin ymmärtäisin sen täysjyvän ja vaalean riisin eron, tietäisit myös pitkät ja lyhyet hiilarit, ja toisaalta, jos liikkuisit ihan oikeasti, tarvitsisi jojoilla. Lisäksi täytyy muistaa, että karppaamalla ei myöskään kunto kasva. Laihuus ei ole sama kuin terveys eikä hyvä kunto.
Hienoa kuitenkin että olet lisännyt hyötyliikuntaa. 5 tuntia viikossa on toki todella vähän, se ei juuri mitään kuluta, mutta on se tyhjää parempi.
Älä sekoita ohjaamista terveelliseen ruokavalioon ja laihdutuskuuriin. Karppaaminen on yksi laihdutuskuuri ja terveelliseen ruokavalioon kuuluu monipuolinen ruoka. - -Rape-
Asialla on eroa kirjoitti:
Karppaaminen ei sovi urheilijalle eikä liikkujalle. Karppaus sopii superlihavalle siksi aikaa, kun saadaan paino alemmas, että voi alkaa pudottaa painoaan terveesti ja monipuolisella ruokavaliolla. Oikein lihava kun ei pysty liikkumaan ja ensin on painoa saatava alas, että siihen pystyy.
Kaikenmaailman muotidiettiamatöörit luulevat keksineensä pyörän uudelleen, mutta hiilihydraattien totuus on vanha ja edelleen paikkansa pitävä: ne imeyttävät rasvan kyllä, mutta myös proteiinit. Tästä syystä hiilihydraatit ovat tärkeitä, urheiljan pitää saada proteiinit imeytettyä tai lihakset lähtee. Samoin aivot tarvitsevat hiilihydraatteja, mutta olen huomannut, että isolla osalla ihmisistä se ei niin ole tarpeen, kun kulutus on sen verran vähäistä :)
Hiilihydraatteja on neuvottu jo aikaa sitten valikoimaan, ennen muotisanoja, kehotettu katsomaan, ei täällä koskaan ole suositeltu ylettömästi valkoisia viljoja. Te lihavat ihmiset olette vaan vetäneet pullaa, vaaleaa höttöä, pikaruokaa ja kaikkea muuta helppoa, ja sitten tämän "ihmedietin" löydettyänne vasta uskotte, että eihän ne käyneetkään. Kun ennen sitä vikahan ei ollut teidän syömisissänne.
Mutta perunat ovat terveellisiä, vaikkei niitä viittä saa syödäkään yhdellä aterialla. Täysjyväriisi on proteiinirikasta ja samoin täysjyvä vehnä, pastat jne. olet sinäkin fiksusti ympännyt makeiset, perunat ja riisit samaan, vaikka jo riisillä ja riisillä on eroa.
Se jo kertoo paljon sinun ravintoymmärryksestäsi: karkit ja peruna kun menee samaan lokeroon, niin tietää että korvat kannattaa tukkia.
Karppauksessa kyse on poppakuurista nimenomaan. Sitä ei pitäisi joutua käyttämään ollenkaan. Miten sinullakin se on muka "tarvittaessa"? Jos kerran se ei ole poppakuuri, ja sinä osaat syödä oikein nyt, niin eikös se tarve ole poistunut pysyvästi?
Niin, ei ole, kun sinä et osaa syödä. "Tarvittaessa" kertoo, että olet jojoilija joka tyrkyttää nyt jojoilun mahdollisuutta muille.
Verensokeri korjaantuu ja verenpaine laskee syömällä monipuolisesti ja oikein, sekä oikeasti oikean kokoisia annoksia, liikkumalla ja sillä, että lakkaa pitämästä karkkia ja perunaa samana asiana. Jos sinäkin ymmärtäisin sen täysjyvän ja vaalean riisin eron, tietäisit myös pitkät ja lyhyet hiilarit, ja toisaalta, jos liikkuisit ihan oikeasti, tarvitsisi jojoilla. Lisäksi täytyy muistaa, että karppaamalla ei myöskään kunto kasva. Laihuus ei ole sama kuin terveys eikä hyvä kunto.
Hienoa kuitenkin että olet lisännyt hyötyliikuntaa. 5 tuntia viikossa on toki todella vähän, se ei juuri mitään kuluta, mutta on se tyhjää parempi.
Älä sekoita ohjaamista terveelliseen ruokavalioon ja laihdutuskuuriin. Karppaaminen on yksi laihdutuskuuri ja terveelliseen ruokavalioon kuuluu monipuolinen ruoka.Mulla on nyt kuudes karppausvuosi menossa ja takaisin ruisleipäkulttuuriin en aio palata. Hyvin jaksaa liikkua vähillä syödyillä hiilareilla, sen jälkeen kun keho on tottunut uuteen ruokavalioon.
- Unohdetaan dieetit
Asialla on eroa kirjoitti:
Älä sekoita ohjaamista terveelliseen ruokavalioon ja laihdutuskuuriin. Karppaaminen on yksi laihdutuskuuri ja terveelliseen ruokavalioon kuuluu monipuolinen ruoka.Samaa mieltä tästä. Kokeilin mäkin karppausta, mutta 6 x viikossa liikuntaa ja karppaaminen = -0 (ihan hukkaan heitettyä)...
Nykyään: Löytyy otsikolla: Unohdetaan dieetit
- Kokeiltu on ja toimi
Se on aivan sama paljon sä liikut tai miten sä liikut, jos sä syöt samalla enemmän kuin kulutat. Sitä paitsi jos sä tähtäät laihdutukseen pääosin liikunnan avulla, saat tehdä aivan tolkuttoman määrän työtä. Sillä et onnistu jos et ole ennenkään pitänyt liikunnasta.
Tässä tulee sulle ohje minkä avulla sä onnistut varmasti:
Käytä sitä kalorilaskuria säätäessäsi päivittäisen energian tarpeesi. Koeta valita suurinpiirtein terveellisessä suhteessa hiilareita, rasvaa ja protskuja. Kalorilaskuri auttaa vaihtelemaan ruokalajeja ja opit tunnistaan missä on mitäkin.
Käy lenkillä, tunti riittää aivan mainiosti tai jos ei huvita puolikin tuntia kolmasti viikossa. Idea on että liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa. Mutta älä ota siitä tressiä mitä se kuluttaaa.
Ja sitten se tärkein sääntö: Syö tunnin välein valveillaoloaikana. Mutta pidä huolta että energiaa ei tule enempää kuin kulutat. - ammattilainen auttaa
Fakta kehosta on se, että jos syö enemmän kuin kuluttaa, lihoo. Jos syö vähemmän, laihtuu.
Sinä siis valehtelet itsellesi.
Syöt todennäköisesti liikaa, liian isoja annoksia ja liikut väärin, eli löysästi. Teet punttitreenit tehottomasti ja väärällä tekniikalla (nään näitä tyyppejä punttisalilla jatkuvasti), liikut sen tunnin aivan liian haasteettomasti ja moottorikelkastakin sinulla tuntuu olevan hieman virheellinen kuva, tuskinpa 4 tuntia edes jaksat tuolla sykkeellä ja tuolla painolla.
Tai jotain vastaavaa, siis jotain sinä teet väärin.
Yksi ystäväni valehtelee itselleen liikunnan määrän. Hän kuvittelee tekevänsä kauheasti kaikkea, mutta tekee tehottomasti, epäsäännöllisesti ja väärin.
Yksi taas ruoan määrästä. Hän puhuu miten syö 4 kertaa päivässä, mutta vetää tripla-annokset. Yksi syyttää aineenvaihduntaansa, vaikka hän on tavallinen ja perusterve ihminen, joka vaan ei liiku ja syö liikaa.
Puhun nyt perusterveestä ihmisestä, mikä sinäkin olet.
Totuus on se, että KEHO EI MATERIALISOI MITÄÄN.
Keho ei kehitä tyhjästä mitään.
Keho ei pysty luomaan itsekseen mitään, se ei pysty luomaan ja rakentamaan ja materialisoimaan lisää läskiä, jos se ei sitä rasvaa jostain saa, ja pysty sitä imeyttämään. Suurin osa ihmisistä valehtelee itselleen ja keksii tekosyitä. Mikä on tietty helpompaa kuin tehdä jotain ja mukavampaa kuin myöntää totuus ("olen laiska ja valehtelen")
Miehellä helposti lihakset nostaa itsessään kiloja, eli painoa kyllä. Lihakset painaa enemmän kuin läski. Vaakaan ei pidä siis luottaa sokeasti. Kuten ei muihinkaan mittareihin ja määritelmmiin, mutta sinä sanot että sinulla on paljon myös läskiä. Tulokset erottaisit myös ihan peilistä, katsomatta vaakaa.
? Ehkä?
Vajaatoimintaa voi epäillä, mutta jos sitä ei ole, sitä ei ole. Sinulla sitä ei ole. Älä diagnosoi itse itseäsi, kun et sitä osaa, lääkärien mukaan sinulla ei ole, joten ei ole. Todennäköisimmin massiivinen painosi ja läski aiheuttaa sinulle terveydellisiä oireita.
Joten lopeta se epäily, todennäköisesti lieviä oireita tulee vainoharhaisesta epäilystä.
Ja väärin syömisestä, syömisesi ei tue selkästikään paljoa liikuntaa.
Miehiseen tapaan todennäköisesti syöt myös liian yksipuolisesti.
Se mitä sinun pitäisi tehdä, on hankkia apua ammattilaiselta, ravintoon etenkin, koska selkeästi teet jotain väärin etkä osaa itse yksin. - kalorilas-kuri
Kaveriporukalla ryhdyttiin kerran laihdutusprojektiin ja huomattiin että jokainen söi enemmän kuin kulutti. Tai oikeastaan joi.
Kannattaa unohtaa syyn hakeminen ja laskea paljonko syö ja juo viikossa. Ylös vaan jokainen suupala ja yllättäen kaikesta ylimääräisestä ne kalorit kertyy. Huoltoaseman sämpylä vastaa kaloreiltaan keittolounasta ja kahvileipä samaa.
Kun kokoisesi mies riipasee kännin, tarvitaan siihen alkoholia helposti viiden lounaan kalorimäärän verran. Tissuttelussakin kertyy kiloja - sixpack illalla on isompi kulutettava kuin kunnon ruoka samaan paikkaan.Hankalaa se on kalorilaskureilla arvioida paljonko sitä oikeasti syö. Pitäisi jokainen voin sively leivälle laskea ja jokainen muukin suupala ja lisuke jonka ohimennen suuhunsa laittaa. Helposti noista kertyy sitä ylimääräistä päivän mittaan.
- Varma keino.
Syö vähemmän ja liikkuu enemmän,silloin laihtuu. Monet väittävät syövänsä vähän ja liikkuvat paljon,mutta todellisuudessa syövätkin paljon. Tehokas tapa kontrolloida syömisiään, kun kirjoittaa muistiin jokaisen välipalan ja ruokailun,silloin huomaakin miten todellisuus on erilaista kuin muistikuvat. P.s Rantakuntoon ei tänä kesänä enään ehdi. Minullakin meni kolme vuotta rantakuntoon pääsemiseksi.T.pyykkilautavatsainen mies.
- tyrny
hei - muutaman kerran ravitsemusterapeutilla ja laihduismotivaatio pitää lähteä sinuta itsestäsi. Lääkäri on minulle sanonut, että et tule laihtumaan pelkällä liikunnalla ja jos et vielä pysty liikkumaan, kun olen liikuntarajoitteinen. Syyskuusta maaliskuuhun puotin painoa 27 kg ja nyt pidän sen siinä ennen, kun pääsen vatsanohitusleikkaukseen terveydellisistä syistä. Syö 4 - 5 kertaa päivässä ja pieniä annoksia ja vältä liiallista hiilihydraattien ja rasvojen käyttöä. Siinä se on. Pituutesi nähden mielestäni et ole lihava- laske painoindeksisi. Itselläni oli reippaasi yli 50 %, sairaaloinen lihavuus. Painoin 160 kg ja nyt olen 133 kg ja matka jatkuu ja miun hyvä paino on 90-100 kg. Ei se pituus ja paino ole aina sen painon kriteeri.
- stressaaja
Stressaantuneena ei laihdu, sanoi liikuntaan erikoistunut psykologi.
Liikun ja syön personaltrainerin ohjeiden mukaan. Silti ei ole laihtunut kuin kukkaro...mutta periksi ei anneta;)) useita pieniä aterioita ja vettä - 2 ltr -*pv -
olen havainnut ,jotta rakastuminen ja paino katoaa
tosin ne ajat ovat takanapäin...- Ellu64390
Herbalife. Etsi netistä josko sivuilta löytyis sinua lähin jälleenmyyjä sekä hyvinvointiohjaaja. TOIMII.
- Tiedän kyllä
Pärjäät ihan hyvin ilman Herbalifen tuotteita. Rahat, sosiaalinen verkosto ja terveys säästyvät.
- neuvoja1
Potkase piparjuurella aineenvaihdunta liikkeelle. Sitä kannattaa ottaa joka ruokakerralla.
Sitten liikunnan keston pitää olla vähintään 4 tuntia niin sitten se todella alkaa polttamaan sitä rasvaa. Nälän kanssa pitää oppia elämään.
Näppärä tapa tiputtaa painoa on alkaa tanssimaan polkkaa.
Tuskin ihan 4 tuntia jaksat polkkaa mutta aina välissä voi kävellä.
Toinen yhtä näppärä on aloittaa mehupaasto. - fadsfasfasfdfas
läskit yrittää laihduttaa pelkällä liikunnalla eikä silti ymmärrä että sitä ruoka määrää pitäisi myös muuttaa. Ja tietysti syyttävät geenejä sun muita kilpirauhasia, näkee näistä ihmisistä ettei heillä ole todellista intoa laihduttaa,
- onnistunut
Kuulehhan, syö vähemmän kuin kulutat ja pienissä erissä.
aamupala, lounas välipala päivällinen ja iltapala.
Minä otin itseäni niskasta kiinni, kun oli n. 10 kiloa ylipainoa, nyt on puolet pois, vielä toinen mokoma niin olen entiselläni.
Muuta niksiä ei ole kuin syöt vähemmän ja pienissä erissä, paljon kasviksia ruualla alkoholi minimiin, jos näet juot saunakaljan tai jotain, kyllä se siitä. Tsemmpiä - mies n.100kg
"lihavat ihmiset on kauniita.Kukkakepit on tunnevammaisia ilkeilijöitä oman egonsa pönkittäjiä jotka eivät siedä erilaisia ihmisiä ympärillään.(ei kaikki,mutta yli puolet "kukkakepeistä on tälläisiä).
- 11+9
Sanoo itsensäsuhteen luovuttanut pallo.
- 164/53
No joo.Mitäpä siihen muuta kun heität ylensyönnin pois, niin paino putoaa.
Liikunnalla se ei lähe,jos syöt kuin ennen.Kilokin on luja ottaa pois pelkästään liikkumisella.Se vaatii sisua, jota lihavilla ei ole. - täsmäsyöminen...
http://patrikborg.blogspot.fi/search/label/laihdutus
Käyppä näillä sivuila! - syö vähemmän
Liikuntaa lisää. Tehokkain rasvanpoltto saadaan kuntosalilla. Eli kun kehität lihasta oikein ja syöt proteiinipitoista ruokaa niin hyvä tulee. Tuloksia saat kun jaksat sinnikkäästi tehdä vartalosi ja mielesi eteen pitkällä tähtäimellä. Viikossa 4x tunnin kuntosalireeniä ja aerobista päälle vaikka kävellen välipäivinä. Kuntosali reeni sit kunnon sykkeellä eikä haahuillen kuten sellaista yleensä näkee.
Ruokavaliona runsasproteiinista ruokaa ilman herkutteluja. Kerran 2 viikossa herkuttelu/tankkauspäivä. Hiilareita ei kannata tiputtaa liikaa jotta jaksaa reenata. Itelle karppaaminen ei ainakaan toimi yhtään. Ei vaan riittäny hiilarivarastot. Kalorit tiputtaisin sinne 2000 luokkaan ja jossain vaiheessa jopa alle. 2500 kalorit kun on sun pituiselle kaverille se kulutusraja ja tuon alle pitää päästä jotta rasva palaa.
Ei muuta kuin päättääisyyttä hommaan niin hyvä tulee. Jossain vaiheessa varmasti tuntuu pahalta mutta tuloksia ei synny jos itse ei siihen ole valnis panostamaan. Kun katselee noita huippukunnossa olevia ihmisiä niin ei ne ilman työtä ole tullut. Oikeesti hommaan pitää uhrautua jotta pysyviä tuloksia tulee. Se on ihan turhaa puhetta et jos vähän näin ja näin. Yksinkertaisesti syöt vähemmän kuin kulutat ja liikut paljon. Mieluiten muutenkin kuin kävellen. - lisää protskuja
kannattaa kiinnittää huomio siihen MITÄ syö,eikä niinkään siihen kuinka paljon syö.jos näännyttää itseään,alkaa kroppa säästää,ja näin ei kulu rasvaakaan,mutta lihaksia se kyllä syö..pois vaalea leipä ja vaalea pasta ja vaalea riisi.hyviä hiilareita kehiin ja lisää proteiinipitoisia eväitä,esim.maitorahkaa ja raejuustoa..
Mutta kyllähän sitä pitää myös katsoa kuinka paljon syö. Ei elimistö tuota tyhjästä sitä läskiä. Omalla kohdallani oon myös vähentäny noiden pastojen ja muiden vaaleiden viljojen syöntiä, kun niitä syömällä on yleensä paino kasvanut. Mutta se johtuu siitä, että niitä tulee vedettyä kuin huomaamatta liian paljon ja niiden kanssa yleensä syö rasvaa mukana. Leivän päällä voita ja makaroneissa sitten öljyä ja lihan rasvaa.
- laihduttaja
Mulla lähti kilot kuin huomaamatta, kun tekaisin itselleni kevytkarppausruokalistan, eli jätin pois kaikki viljatuotteet, pastat, makaronit, perunat ja niiden lisäksi sokerit. Söin kaikkea lihaa, maitotuotteita, juustoja jne, enkä vältellyt rasvaa tai öljyjä. Söin myös kasviksia reilusti, hedelmiä en lainkaan.
Ja kolmen viikon päästä lisäsin ruisleivän ruokavaliooni.
Join paljon vettä (pari litraa päivässä) ja kävelin noin tunnin päivässä kuutena päivänä viikossa.
Painoa lähti 10 kiloa kuudessa viikossa, eivätkä ole tulleet takaisin, nykyisin syön hedelmiäkin ja "erikoistilanteissa" syön sitä, mitä on tarjolla, enkä ala nirsoilemaan. Erikoistilanteita on ehkä kerran kuukaudessa. - Vähennä ruokaa
En jaksanut lukea kaikkia neuvoja.
Itse kävin juttelemassa terkkarini kanssa noususuuntaisesta painosta. Todettiin, että liikunnalla on hyvä vaikutus, mutta pääpaino on ruuan määrän ja kalorin määrän vähentämisessä.
Ensimmäiseksi, mene terkkarille tai ravitsemusterapeutille. hanki kaloritaulukko. Syö 3-4 tunnin välein, pieniä annoksia, vähäkalorista ruokaa. Iltanaposteluun esim. porkkanatikut - suikaloit porkkanaa.Voi syödä määrättömästi.
Jätä murot ja myslit pois, niissä on valtavasti suolaa ja kaloreita.
Maustamaton jugutti, esim. pilttisose makeutukseksi ja ihan vaan kaurahiutaleita. Täyttää vatsaa, on hyvää.
Salaatteja, mutta pelkällä rehulla ei jaksa, laita salaatin sekaan vaikka broileria. Tai tee pelkkää vihannesta ja salaattia ja broileria.
Jätä makeat juomat pois. Alkoholi pois.
Aloita pitämällä ruokapäiväkirjaa johon merkitset oikeasti rehellisesti jokaisen suupalan mitä syöt. Huomaat syöväsi liian paljon, liian usein, ihan varmasti napostelet.
Tee ruoka-ajat, jolloin syöt, suunnittele etukäteen mitä syöt.
Ja ota sinne terkkariin yhteyttä. - irsku
Suu lukkoon.Ei syödä kaikkein paras vaihtoehto mutta kuka jaksaa?Me tuhlaamme vähemmän kaloreita kuin otamme suuhun.
- ...........
yks semmonen vinkki että illalla et enää syö 20 tai 21 jälkeen. Vaatii itsekuria mutta voi auttaa. Muutenkin pienennä ruoka-annoskokoja. Herkkuja vähemmäksi. Ja sitten liikuntaa...
- Jotai vauhtoehtoja
Kirjoitan tämän olettamuksena että et sairasta mitään..
Jokaisen elimistö toimii vähä erilailla. Kannattaa kokeilla miten oma elimistö suhtautuu eri ravitsemus malleihin, nythän selkeästi ei kohdallasi asia ole kunnossa jos lihot.
Karppaus on yksi vaihtoehto (ja vaikka jotku väittää ettei sovi liikuntaa harrastavalle niin ei pidä paikkaansa, harrastan rankkaa liikuntaa 4krt viikko ja karpannu olen n.3vuotta ongelmitta). Karpatessa tosin pitää muistaa että kasvikset ovat ISO osa ruokavaliota, niillä korvataan se makarooni, peruna, riisi yms. Kasviksista pitää osata valita oikein jotta on kuituja ja ravinteita monipuolisesti ja proteiinit saa täyden tunnun joten ruoka annos koot pienenevät automaattisesti.
Lautasmallin mukainen syöminen sopii toisille. Jos nyt syöt lautasmallin mukaan voit kokeilla juurikin lautaskoon pienennystä. Eli sen normaalin ruokalautasen sijaa syötkin esim. pullalautaselta, pureskelet ruuan hyvin ja et ota lisää. Syöt aamupalan, lounaan, päivällisen ja 2välipalaa. Silloin ruokaa tulee n 3tunnin välein joten nälkää ei pitäis tulla. Eli tähän kuuluu ne kevyt tuotteet, paljon salaattia ja kasviksia, ruisleipää tai puura aamupalaksi, hedelmiä ja marjoja välipaloiksi ja ei ruokaa 4tuntiin enne nukkumaan menoa.
Jos koet vaikeaksi muuttaa omat tapasi niin voit yksinkertaisesti vähentää kcal päivittäin jonnekkin 2000 ja jatkaa muuten samaan malliin kuin nyt. Sekin voi toimia hyvin sinulla!
Syöt mitä tahansa niin muista liikunta! Rankempaa hikiliikuntaa n 3-4tuntia/vk, hyötyliikuntaa/kevyempää liikuntaa (kävely,siivous jne) 6-8tuntia/vk ja muista säännöllinen lepo (esim joka 4pv ei liikuntaa)! Muista nukkua säännöllisesti, eli unirytmit kuntoon!
Ei muuta kun tsemppiä sinulle :) - Oikeaa ruokaa
Minulla ei ole ollut sen jälkeen paino-ongelmia ollenkaan, kun siirryin "puhtaaseen" ruokaan. Tarkoitan siis kotona tehtyyn ruokaan, josta tietää mitä se sisältää.
Laboratoriossa kemikaaleista valmistettu mössö, jota ruokana meille myydään, ei ravitse eikä keho tunnista sitä ruoaksi. Niinpä keho antaa jatkuvaa signaalia, että pitää saada ruokaa (tarkoittaa oikeaa ravintoa). Jätä einekset, valmispizzat, hodarit ja muu roska pois ja huomaat, ettei tarvitse jatkuvasti puputtaa jotain. Laihdut ja voit paljon paremmin muutenkin. Onnea mtkaan! - maalaisjärki II
Mulla on semmonen konsti..että kun syö vähemmän laihtuu ja sitten kun syö enemmän lihoo ! Ja hittovie...tää toimii !
- liikunnanilonlöytäny
Paljon on hyviä vastauksia!! Vasta näin aikuisena mä oon löytäny liikunnan ilon mutta se ei yksin laihduta..Ruokavalio se on mikä pitää olla kunnossa, sitä viel opettelen!! Näistä vastauksista otan opikseni, en kaikista mutta erityisesti Ammattilainen auttaa vastas hyvin, kiitos :)
- sade
Hei!!
Kannattaisko Sinun ottaa ihan vain lautasmalli käyttöön ja säännölliset ruokailut välipaloineen ja juoda tarpeeksi..
Ei painonpudotukseen ole poppakonsteja. Ihan normaalia, syö vähemmän ja kuluta enemmän.:):):)
Ystäväni mies alkoi laihduttaa.. Laittoi ylös kaikki syömiset ja kalorit ja nyt laihtunut vuoden alusta 20 kg eikä harrasta liikuntaa. Vaan säännölliset ruokailut ja välipalat.
Hyvää kesää ja tsemppiä - Tsemmpiä
Moi
Sulla on reilusti pituutta, joten on normaalia ja pitääkin olla myös painoa. Myös ne joilla on lihaksia painavat enemmän, koska lihakset ovat raskaampia kuin läski.
Älä siis tuijota yksin painoon, vaan mitta vyötärö. Se on juuri vyötärö lihavuus, joka on suurin terveys riski.
Itse katsoin netissä painoindeksiä ja havahduin, että 20 kiloa oli liikaa. Ja myös läskiä oli kertynyt vyötärölle.
Aloitin "jauho dietin" eli syön valmistetta, jossa ei ole ollenkaan kaloreita. Jauhodietissä on tärkeää, että juo paljon ettei suolisto tukkiinnu. Vihanneksia ja salaattia tulee syödä, ja proteiini lisää etenkin jos usrheille ja liikkuu, joka antaa läskille kyytiä.
Näin moni on pudottanut kymmeniä kiloja. Minukin painoli on alkanut laskea, mutta "jauho dietillä" olen ollut vasta viikon, mutta olen toiveikas.
Tarkkana pitää olla mitä suuhunsa panee, ja roskaruoka ja lihatuotteet ovat alkaneet jo ällöttää, kun katselen kauppojen tarjoiuksia. Enää niitä ei tee edes mieli.
Dietti jauhossa ja juomissakin on mineraaleja ja vitamiinejä, mutta ei kaloreja.
dietin jälkeen voi palata varovasti normaaliin ruokaan. Voi syödä pienemmältä lautaselta, kun vatsalaukku on supistunut.
Kanaa ja kalaa on hyvä syödä ja vihanneksiä, mutta ei roskaruokaa eli pitzoja, hampurilaisia, pastaa ja perunaa. Pula, limpparit ja sokerimehut tulee myös unohtaa.- Dietit on huijausta
Mä toivon ettet joudu pettymää jauhoihin! Yli puolella jauhoilla laihtuneista paino palaa takas kun dietti loppuu!
Ota enemmin elämän muutos ja tee ruokavalio kunnostus ja ala liikkumaa.. Tuolla ylempänä on monien tekemiä hyviäkin ravitsemus neuvoja!
- jannina-79
Jos S-TSH arvosi on vain 3, käy kilpirauhasesi vajaalla! On ihan sama kuinka paljon liikuntaa harrastat ja kuinka vähän syöt, kun kilpirauhasesi ei toimi kunnolla, ei aineenvaihduntasikaan toimi. Itse asiassa, mitä vähemmän syöt, sen vajaammalla kilpirauhasesi alkaa toimia, kun elimistösi luulee, että on paaston aika, eikä mitään saisi kuluttaa. Hakeudu funktionaalisen lääketieteen lääkärille (esim. Erkki Antila, Mehiläinen), ota kilpirauhaslabratulokset mukaasi.
- Hemppa. K. H:ki
Ei sinun tarvitse kun juoda vettä noin 5 - 7 litraa päivässä ja liikkua kävelle heti alkuun 2 - 8 tuntiin päivässä, vaikka varpaat on rakkuloita täynnä älä hellitä älä välitä kivusta koskaan ! voit kävellä millä tahansa kengillä vaikka sappailla tai halpis lenkkareilla, minä olen itse urheillut fitness liikuntaa viimeksi, ja yhteensä, liki 30 vuotta, aina pitää olla liikkeessä jalan kävely on koko jutun juuri, ei pyöräily ole liikuntaa suomessa se on laiskan kulkuneuvo jos siten luulee kohottavansa kuntoa rajusti tai laskea painoa. Kävely, kävely, kävely ! aamupuuro, salaattia, ei perunoita ei lihaa ei muiuta kuin tsemppiä. Rekkitanko on hyvä keino vahvistaa koko yläkertaa, rekillä voi tehdä kymmen kunta eri veto liikettä, niskan takaa, siivet sivuttain, leveä ja kapea ote eteen taakse, ja vatsalihakset roikkuen jalkoja suorana nostellen, sarjoina kaikki, lisäksi pitäisi ottaa vatsaliikkeitä, tavoite on 500 vatsaliikettä vatsalaudalla melko pystysyorassa asennossa ajassa 30 minuuttia se on tavoite, alkt, 3 x 20 ja 4 sarjaa, kädet pään takana ja selkä täysin etunojassa kohti polvia , sitten otat vatsaliiketta oikealle ja vasemalle sivulle kirtäen niin että puristat itse vatsalihaksia kasaan niin että jännitys on kovin, ja sitten päätä vasenpaan polveen ja päätä oikeaan polveen, muista jännittää vatsalihaksia koko treenin ajan niin että puristat lihaksia yhteen, aloita 40 asteen kulmasta ja nostat sitä voimiesi mukaan että lopuksi vedät vatsoja melkein pysty suorassa asennossa, ÄLÄ HELLITÄ ! PITÄÄ KOKEA KIPUA JOKA KERTA ! MUUTEN ET ONNISTU !
- Entinen possu
Monimutkaiset asiat ovat yksinkertaisia.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja ihan oikeasti ala seurata mitä syöt ja juot. Vähennä syömistäsi ja juomistasi siten, että painosi alkaa pudota noin kilon viikossa, niin aika pian olet taas normaalissa kunnossa.
Ei siinä suurista määristä ole kysymys. Kaksi sokeripalaa päivässä lihottaa noin 2kg vuodessa jne.
Mikä hitaasti tulee, se myös hitaasti, mutta varmasti poistuu kun on KOKO AJAN eli joka päivä tarkkana syömistensä kanssa. - ylikilot kg
Ei ehkä koske sinua mutta jotkut mieliala lääkkeet lihottaa ja kun jotain lääkettä käyttää niin hyvä lukaista sivuoireet kun niitä joka lääkkeessä on vaikka mitä itsekin käytin lääkettä joka aiheutti "ummetusta" ja niin tuli kiloja.Ja kun ikää tulee niin aineenvaihdunta niin mitä lie tarkoittaa.jos viisaammat vastaisi.
- -18kg
Olet tehnyt jo varmasti monia asioita oikein. Painon nousu voi johtua siitä, että olet saanut lihaksia läskin tilalle.
Muistathan nukkua tarpeeksi ja juoda vettä runsaasti.
Jos yksin et pärjää niin palkkaa itsellesi osaava Personal Trainer joka katsoo ruokavaliosi ja liikunta-asiat kuntoon. Pääkaupunkiseudulla olen kuullut kehuja seuraavista ohjaajista
Piia Neuvonen http://www.sportspin.fi
Päivi Pelkonen http://paivipelkonen.fi/
Zemppiä - riina
Näin minä onnistuin:
Ensinnäkin lopeta kaloreiden laskeminen!
Syön 2-3 tunnin välein niin vähän, että nälän tunne häviää.
Ruokavaliooni kuuluu täysruisleipä, kasvikset, juurekset, täysjyväpasta -ja riisi,
juustot, lihat ja kala. Perunaa vain uusien perunoiden aikaan kuorineen.
Ja vielä kermaviili, rahka ja maustamaton jogurtti.
Siis ei yhtään vaaleaa jauhoa eikä sokeria. Ja huomaa, että tuote sisältää
sokeria aina jos ainesosana on glugoosia.
Vartalon ehdoton ja paras kiinteytyskeino on jooga.
Siinä vartalon kiertoliikkeet sulattaa vyötäröltä rasvaa tehokkaasti.
Näin olen päässyt jenkkakahvoistani lähes kokonaan eroon.
Tsemppiä! - eero vain
Koitapa Ekolo-kaupan Spirulina azteca merileväuutetta.Toimii elimistön putsarina, aineenvaihdunnan herättelijänä, kolesteroliin, verenpaineeseen jne. Sisältää paljon proteiinia, B-vitamiinejä, antioksidantteja yms. hyviä luonnon omia aineita
- Vm. -57
Sinun kannattaisi käydä ensin perusteellisessa lääkärintarkastuksessa ravintoasioihin hyvin perehtyneen lääkärin luona. Lihominen on yksilöllistä, eivätkä ne ruokamäärät, tai -lajitkaan, joilla esim. samanmittainen henkilö saa painoaan putoamaan, ole vertailukelpoisia. Korkeintaan suuntaa antavia. Lihominen on mm. myös geeneistä kiinni, lisäksi on olemassa sairauksia ja kehon virhetoimintoja, jotka vaikuttavat asiaan.
Perusidea, hyvin yksinkertaistettuna on, että syöt liikaa suhteessa kulutukseesi. Mutta se vain on niin, että samankokoiset ihmiset samalla liikuntamäärälläkään eivät kaikki voi syödä samaa ravintoa ja samaa määrää. toinen lihoo ja toinen ei. On olemassa ihmisiä, jotka aina ovat laihoja, vaikka söisivät tuplamäärään toiseen verrattuna, eivätkä edes harrastaisi liikuntaa ollenkaan. Tässä suhteessa onenlahjat eivät mene tasan.
Olen itse onnistunut laihduttamaan 25 kg pelkästään syömällä vähemmän. Aamulla söin ravitsevan normaaliaamiaisen, lounaalla kevyesti ja vähärasvaisesti ja iltasyömiset jätin pois kokonaan. Korkeintaan saatoin illalla, jos nälkä kurni, syödä yhden hedelmän tms. Sellaisina päivinä, kun harrastin rajua liikuntaa (jääkiekkoa), söin kevyesti pastapitoista ruokaa, joka meni liikunnan takia kaikki kulutukseen. Eli, jos liikut rajusti, täytyy silloin syödä hiukan enemmän ja sellaista ruokaa, josta saa nopeasti energiaa. Liikuntapäivinä ei kannata olla puolipaastolla.
Itse sain painon pudotettua em. keinoilla, mutta, tätä en voi kaikille suositella. Omaa kehoaan on opittava kuuntelemaan. Me olemme kaikki erilaisia. Olen yli 190 cm pitkä, joten minulle 25 kg ylimääräistä ei muutenkaan ole sama kuin esim. 175 cm pitkälle.
Lopuksi on sanottava, että laihduttaminen on vähän niinkuin tupakoinnin lopettaminen. Se vaatii luonnetta ja ottaa miehestä mittaa. Kuten naisestakin tietysti. Mutta, tee päätös ja pysy lujana!"On olemassa ihmisiä, jotka aina ovat laihoja, vaikka söisivät tuplamäärään toiseen verrattuna, eivätkä edes harrastaisi liikuntaa ollenkaan."
Liekköhän noin suuria perusaineenvaihdunnan eroja ihmisissä on. Ehkä jokin nuori jolla on poikkeuksellisen vilkas aineenvaihdunta verrattuna vanhaan ihmiseen jolla poikkeuksellisen hidas aineenvaihdunta, voisi päästä lähelle. Luin joskus tutkimusta noista mitatuista aineenvaihdunnan eroista, niin ei ne niin kauhean suuria olleet.
Moi! itse olen samoissa mitoissa ja tein itselleni tarkan ruokavalion itse, ohjeita voi käydä katsomassa fineli.fi sivuilta
syön tosi vähän hiilareita max 25g päivä, myös päivittäinen kalorimäärä on tosi alhainen keskimääräinen viikon kalorikulutus 1400 kaloria päivä, myös proteenien määrää kannattaa katsoa, eli 125 kiloinen mies saa syödä 125g proteenia päivässä. Omalla ruokavaliolla saan liian vähän kuituja, joten käytän lepicol ravintokuitua apuna ohjeen mukaan. Tämä on aika rankka kuuri, mutta takaan että tällä laihtuu. voit syödä vaikka 2000 kaloria päivässä, silti paino tippuu tehokkaasti,
Tässä voi syödä tosi monipuolisesti, kunhan syöt pieniä määriä päivässä väh 5kerta päivä.Jos harrastaa paljon liikuntaa, niin protenimäärää ja päivän kalorien kulutusta voi vielä nostaa. Muuten tämä on liian rankka kuuri ja jopa vaarallinen.
- 9+6=15
kimkris kirjoitti:
Jos harrastaa paljon liikuntaa, niin protenimäärää ja päivän kalorien kulutusta voi vielä nostaa. Muuten tämä on liian rankka kuuri ja jopa vaarallinen.
Tosi vähä proteiinia.Sulla lähtee tossa vaan lihakset.Ite syön lepopäivinä 200g ja salipäivinä 250g proteiini/pvä.Ja painoa 95kg.Tuon kokoisen pitäis syödä vähintään 150g/pvä ja jos liikkuu enemmän niin 200g pvä,eikä tuokaan oo vielä mitenkään paljon.Alas poka vetää rahkaa,tai proteiinijauheita.Niissä vähän kaloreitakin.
- nätiksikö?
Sama ongelma paitsi minä syön välillä 900-1300kcl,-ja paino ei tipu.Toki sairastan kyllä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja nyt Tules-vammoja,sen takia en pysty aina edes liikkumaan kun kipu estää.Olen suht.nuori ja aina liikunut ällöttää kun olen ns.pullee.Ulkonäköpaineet on kovat.Mutta minkäs teet kun terveys menee.
Olen halunnut mennä ravitsemusterapeutille mutta en ole päässyt,söin n. vuoden kortisonejakin ja paino nousi huimasti senkin takia.
Millä saisin laihdutettua 10-15kg,ilman liikuntaa?
Kun murtuma selässä estää sen...- Karppaajakarppi
Karppaa :) VIttu et vihaan tota sanaa,mutta on todella toimiva tapa.Kaikki hiilarit pois.Joku omppu tai tomaatti silloin tällöin ei haittaa.Ja tee se fiksusti,kuten 70% ihmisistä ei tee.Ei sitä rasvan määrää tarvi lisätä NIIN helvetisti mitä moni tekee.Suurin piirtein tykitetään pekonin rasvaa suoneen :)
- exfat
Itse olen laihtunut 12 viikon aikana noin 12 kg seuraavasti:
- Annoskokojen pienentäminen syödessä salaattien osuutta lisännyt.
- Kahviin laitetun sokerin korvaaminen makeutusaineella.
- Limsojen yms. sokerijuomien vaihtaminen veteen ja vichyyn.
- Liikunnan aloittaminen: Kävelylenkkejä, pyöräilyä ja lihastreenejä...
Itseään ei ole tarvinnut mitenkään erityisesti kiusata, vaan olen jopa sallinut itselleni pieniä herkkuhetkiä esim. täyslihahampurilaisen muodossa. On hienoa huomata, että paino putoaa, joka taas motivoi jatkamaan hommaa... - 2+17
ite tekisin tossa tilanteessa niin että koittasin liikkua saman verran kun aina ennenkin. Mutta puolittasin syömieni ruokien määrän :)
- Lihottaja
Syö vähemman kun kulutat.Syö noin 5-7 kertaa päivässä pieniä aterioita.Kai tuo sinun liikuntasi on kunnon rääkkiä eikä mitn pelleilyä?Esim moni kertoo käyvänsä salilla.Sitten ku kattoo miten ne treenaa niin voi jeesus mitä hinkkaamista.Puolen tunnin painojen nostelun jälkeen saattaa pieni hikipisara olla otsalla.
Tosi vähän tuossa on muutenkin liikuntaa.Salia vaikka 3krt/vko ja 4kertaa lenkki.About tunti päivässä on hyvä.Jos oikeasti syöt vaan 2500Kcal(epäilen) niin painosi pitäisi kyllä tippua aika vauhtia.
Kummasti kaikesta "pienestä" mitä tulee päivänaikana popsittua tulee 500Kcal lisää.Dieettaus on tarkkaa puuhaa.Muista juoda paljon.Ei riitä että juot litran aamulla ja litran illalla.3litraa pelkkää vettä jaettuna järkevästi päivän mittaan.Jos et laihdu sillä että syöt vähemmän kuin kulutat niin olet joku ulkoavaruuden friikki :) - 95 kg
öljyt ja rasvat pois.oikeaa voita ja oivariinia leivälle,paino putoaa noin kilon viikossa.lisää liikuntaa tai harrasta puun tekoa kalastusta.lenkille tunnin liikunta riittää aikaa siinä menee mutta itsellä ei ole kuin 7 kg enää liikaa.askelmittarin saa kaupasta 12000 askelta päivässä,ja lenkki noin 5 km riittää ja paino laskee.kovat juustot pois.pekonia saa syödä mutta kaksikertaa viikossa.kalakeittoa jossa on voita.eikun kuntoilemaan.
- naine42
olen laihtunut 40 kilo!En syö leipä,makeita harvoin ja en syö 19.00 jälken!3-4 kertä viikkossa 7km(1h)reipästä kävely ja joka päivä vatsa-lihas treenit!
- Mizzi
Kun täällä ihmiset kertoo miten teen väärin ja valehtelen itselleni, se tuntuu hassulta. Miksi kukaan ei tule salilla neuvomaan "Loukaat vielä itsesi kun teet noin, liike tehdään oikein näin." Kyllä mulle ainakin ohjeet kelpaisi ja mistä tiedät ettei muuten liikkeet jotka tein/ sinä näit ollut 3 viimeistä cheatingiä? Olen laihduttanut viimeiset 2 vuotta onnistunut hitaasti mutta varmasti pudottamaan 22 kg ja parantamaan kehonkoostumusta. Koska prosessi tapahtuu niin hitaasti niin eivät monet sitä edes huomaa. Kehuskeluni onnistumisellani aiheuttaa useammin huvittuneita ja sääliviä katseita (mutta kehonkoostumus mittaukset ja liian suuret vaatteet kertovat minulle että olen onnistunut).
Lihasprosenttini on monta prosenttiyksikköä suurempi kun keskiverto naisilla. Silti rasvaprosentti on edelleen korkea ja ylipainoa vielä 20kg. Syön paljon tiedän, mut miten voisin treenata tehokkaasti, kasvattaa lihasta ja pudottaa painoa yhtä aikaa? Vai pitäisikö vaan suosiolla laskea kalorit 1000/pvä ja olla tekemättä mitään kunnes paino on pudonnut ja sen jälkeen aloittaa lihastreeni uudestaan? Miten voisin pienentää rasvaprosenttia ilman että pitää luopua ruuasta ja treenistä. Kertokaa nyt tietäjät onko se mahdollista ja miten? Olen nyt useamman kk junnannut painoni kanssa paikallaan. Tosin olen taas lisännyt vastusta treenissä joten voi olla myös lihasmassankasvusta johtuvaa junnausta (toivottavasti :) )
Joku suositteli tilanteeseeni EasyDiet pussikeitto kuuria pästäkseni viimeisitä läskeistä eroon ilman että lihakset surkastuu. Eikä oikeen pussikeitot kiinnosta. Onko se muka ainoa tapa päästä eteenpäin? Vinkkejä ja apua kaivattais ettei tarvis enempää valehdella itelleen :P Minä suosittelen lämpimästi vähähiilihydraattista ruokavaliota. Täälläkin sitä mollataan mutta jokainen voi sitä kokeilla. Suosittelen tutustumaan Antti Heikkilän sivustoon ja lukemaan sieltä ihmisten kokemuksia asiasta.
Kaiken a ja o on, että vähennetään turhien hiilihydraattien syömistä. Aloita vaikka sillä, että lopetat ne aamupuuron keitot ja sen sijaan paista muutama kananmuna, laita lautaselle lisäksi raejuustoa, salaattia, tomaattia ja ihan mitä hyvänsä mutta ei lisukkeeksi leipää. Kun aamulla syöt tällaisen aamupalan, huomaat puolen päivän aikaan, että ei ole oikein vieläkään nälkä. Periaatteessa kolmella aterialla pärjää ihan loistavasti. Ei pihvinkään lisäksi lautaselle tarvitse perunaa vaan juustoja, sataattia ja muuta mukavaa. Huomaat jo kahdessa viikossa että elämä on ihanaa, ei tee mieli mitään herkkuja etkä tarvitse nähdä nälkää etkä tarvitse taistella sitä asiaa vastaan, että mitä saat syödä ja mitä et.
Minä aloitin karppaamisen 3.1.11 ja olin silloin vähän ylipainoinen. Nyt on paino pudonnut 10 kiloa ja elämä on ihanaa. Että laihduttaminen voi ollakin näin helppoa.
Sitten on näitä puhujia jotka väittävät että ihmisen on pakko saada hiilihydraatteja mutta yksi viisas on sanonut, että sen minkä ihminen tarvitsee hiilihydraatteja, sen keho valmistaa itse.
Näkeehän tämän Suomen kansasta, miten on toiminut nämä nykyiset ravitsemussuositukset. Lähes kaikki ovat ylipainoisia ja sairastavat sokeritautia, verenpainetautia ja vaikka mitä.
Vielä yksi juttu, kananmunia saa syödä ihan huoletta, niissä oleva kolesteroli ei imeydy ihmiseen.
Kokeile, lupaan että kahden viikon kuluttua sanot, että miksi tätä ei kukaan sanonut jo aikoja sitten.
Ihanaa elämän jatkoa sinulle.- lidl
Hikoile kunnolla urheillessa,äläkä kyttää sykettä.Laihtuminen alkaa heti.
Ihan päin vittua noi sun peruskulutukset, eli toisinsanoen syöt siis ihan liikaa. Enemmän proteiineja ja vähemmän hiilihydraatteja niin menee kanssa paremmin.
- välipalat pois
Itse olen 184 pitkä mies. Painoin vielä tammikuussa 97 kiloa, nyt kiloja on 87kg.
Ihmettelen kovasti noita sinun kaloreita. Tuo 2500-2800 on hurja määrä. Kuitenkaan et ole niin pitkä ja iso mies, että tuollainen kalorimäärä olisi perusteltua. Uskon, että siinä on syy miksi vain lihot. Itse mittasin kaloreita myös ja ennenkuin aloin laihduttamaan käytin n.2500 kaloria päivässä. Se piti jotakuinkin painon paikallaan tai hitaassa nousussa. Tiputin sitten kalorit alle 2000:een, niin paino tippuu tasaisesti ja siltikin tuo on niin iso kalorimäärä että ei tule nälän tunnetta kun katsoo mitä on se ruoka mitä suuhun laittaa.
Toinen juttu on säännölliset ruokailut (aamupala - päiväruoka - iltaruoka - iltapala) kaikki välipalat pois. Lisäksi painotus noissa syömisissä aamupalaan ja päiväruokaan.
Kolmas varmasti sinulla vaikuttava on liikunnan lisäys. Jos liikut enemmän, niin lihas kasvaa normaalisti. Se lisää liikunnan alussa hieman painoa, mutta tasoittuu ajankanssa. - Ex läski
Kaikkia karkit ja keksit pullat munkit sipsit.... pois.
Kuntoilee 30-60min päivässä. 2 päivää treeniä kolmas venyttelyä. Painoilla nostelee ihan oman kunnon mukaan kiinteytyy kroppa ja saa lihasta mikä polttaa energiaa eikä tee mieli syödä, kun hyvä olo tulee liikunnasta.
Palkitsee itseään juomalla viinaa joka tai joka toinen perjantai tai launatai ihan niin paljon kun tahtoo. Silloinkin makkarat ja sipsit pois. Jaksaa sitten taas 2 viikkoa kun pääsee saunassa katselemaan laihtunutta kroppaansa humalassa. Se on oikeasti kivaa nähdä miten selkämakkarat katoaa ymm muutoksia.
Krapulapäivänä ehdoton huili. Silloin saa jonkun pizzankin syödä, mutta ei ihan mitä mieli tekee silloinkaan. - saman kokenut
Ei siinä liikunta auta, syömisestä se on kiinni. Ala syömään 1500-1800 kcal päivittäin ja pidä ehdottomasti jokaisesta suupalasta RUOKAPÄIVÄKIRJAA!! Tsemppiä
- Peretsa
Tee laihdutusohjelma hoitavan lääkärin kanssa yhdessä kolmeksi vuodeksi ja noudata sitä pilkulleen ja silloin sinä onnistut. Älä laihduta 70 kiloon kolmessa kuukaudessa vaan kolmessa vuodessa.
- -26kg/10kk
Voiskohan olla niin että liikut liikaa??? Ja elimistösi on siirtynyt ns. säästöliekille? Jätä viikoksi kaikki liikunta pois ja totaali ruokaremontti käyntiin; kaikki nopeat hiilarit pois, siis peruna, leipä, puurot, myslit, pastat, riisit ja tilanne proteiinipitoista ruokaa, esim kasvismunakas aamiaiseks loraus oliviöljyä, kahvi ja pari palaa juustoa. Karppisivuilta löytyy hyviä ohjeita. Ja kun rasvanpoltto on lähtenyt käyntiin niin lisätään liikuntaa VÄHITELLEN. 30min ekapäivä 3-4 krt/viikko ja ja joka viikko lisätään liikunnan kestoa 20 min kerrallaan. Näin et rasitu liikaa etkä väsmisen kautta kyllästy liikuntaan. On sama miten liikkuu, kaikki on hyväksi. Ja kannattaakin kokeilla monia eri lajeja, niin löytyy oma "juttu" johon voi sitten keskittyä. Liikuntamäärän lisääntyessä lisätään ruokavalioon hiljalleen hiilareita esim 100% ruisleipää, leseitä ja kaikkia paitsi valkoista viljaa, se on täysin tarpeetonta ihmiselle. Niin ja muista juoda VETTÄ riittävästi 2mielellään 3l/päivä. Suosi KOTIMAISIA kauden kasviksia ja marjoja. Onnea ja menestystä kohti parempaa elämää! Hienoa että olet tarttunut härkää sarvista, tsemppiä!!!
- Tottunut laihduttaja
Oma kokemus. Olen laihduttanut kerran 10 kg ja välillä aina muutaan kilon, tänä vuonna 4 kg nyt keväällä. Nyt 82 kg.
Aloitan paastolla. 3 päivää melkein syömättä. Sitten sen jälkeen pienempiä annoksia ja jotain jätän pois: pikkuleivät ja karkit totaalisti niin että saa yhden oleellisen asian kokonaiskalorimäärästä pois.
Aamiainen ihan minimaaliseksi. Ei ihminen ole lehmä, joka tarvitsee koko ajan vatsan kautta energiaa. Ruumis oppii ottamaan energian maksasta ja lihaksista kun on riittävä tauko vuorokauden syömisessä.
Salaattilounas, jossa jotain nälkää tyydyttävää mukana.
Pieni lepo kun tulee töistä ja sitten 1-2 tuntia hiihtoa, pyöräilyä, uintia tain kovaa kävelyä.
Illallinen noin 17-19 maissa, aivan kunnollinen esim. pihvi ja perunaa.
Liikunta on oleellinen osa, mutta älä syö ennen liikuntaa vaan anna energian lähteen olla muu kuin vatsa, rasvan polttaminen alkaa 30 min. aloitettuasi liikkua ripeästi. Ota energiapatukkaa jos heikottaa. Syö sitten kunnolla kun tulet kotiin illalla.
Laihtuminen alkaa noin 2 viikon kuluttua aloittamisesta ja etenee sitten nopeasti. Ihmisen 1 kg painosta on 7000 kaloria eli siitä voi laskea.
Näin laihdut varmasti. Ja muista: aamiainen ei ole päivän tärkein ateria. Se lihottaa, anna vatsan tottua tyhjään oloon.
Yst. terv.
Käytännön laihduttaja. Tilanteesi ei ole toivoton. Itse olen pudottanut lähes 40 kiloa painoa vajaassa kahdessa vuodessa, ja urakka jatkuu edelleen. Hankin vuoden sopimuksen kuntosalille ja laitoin ruokavalion kuntoon. Ainoa tie PYSYVÄÄN painonpudotukseen on syödä vähemmän kuin kuluttaa! Oikotietä onneen ei tässä asiassa valitettavasti ole olemassa.
Remontoin ruokavalioni: käyttöön kasvikset, marjat, hedelmät, täysjyvävilja, kaurapuuro, raejuusto ja maitorahka. Ja pois alkoholijuomat, sokeroidut mehut ja limsat, juustot ja vaalea leipä, makeiset, jäätelö.
Aloitin liikunnan: monipuolista liikuntaa 5-9 tuntia viikossa. Kuntosalia, jumppia, spinningiä, uintia, sauvakävelyä, vesijumppaa, pilatesta, zumbaa, sulkapalloa, soutua, kahvakuulaa jne.
Alussa oli aika korkea kynnys lähteä liikkumaan muiden joukkoon, mutta kestin ne tuijotukset pukuhuoneessa vaatteita vaihtaessa. Nyt samat ihmiset hämmästelevät muutosta. Vaatekoko pienentynyt kymmenellä numerolla ja olen pudottanut yli 25% painostani. Olo on aivan mahtava sekä henkisesti että fyysisesti.
Syömisen kanssa tein alussa sen virheen, että söin "liian terveellisesti" ja kuvittelin, että mitä vähemmän syön sitä nopeammin paino putoaa. Elimistö meni niin säästöliekille, ettei paino pudonnut vaikka kuinka liikuin. Eli kropan on saatava peruskulutuksen verran kaloreita terveellisestä ruokavaliosta. Välillä herkuttelen, mutta sen jälkeen on erittäin tärkeää palata taas siihen normaaliin, terveelliseen ruokavalioon.
Tsemppiä! Onnistut kyllä jos niin haluat!- -terzi-
Ensinnäkin tuo ruuan vähentäminen EI auta asiaa yhtään eli syöt terveellisesti normaalia kotiruokaa mutta normaalin annoksen aina! Koska jos teet niin että yrität syödä niinkuin "sairas kissa" ni sun elimistö käy ns. säästöliekillä eli ei kuluta joka tekee sen että vaikka söisit vähän et laihdu. Eli syö normaalisti ja sitte liiku niinkuin sanoit liikkuvasi kävelyä jne. ni sit ku oot syöny normaalisti ni elimistöllä myös on mitä kuluttaa ni sit rupee toi painoki tippumaan! Toivottavasti tästä oli vähä apua...
- wavering
Itsekin painon kanssa kamppailleena ja diettejä kokeilleena neuvoisin seuraavaa:
Syö 3-4 tunnin välein; aineenvaihdunta pysyy toiminnassa. Alussa et haluaisi syödä niin usein, jos olet tottunut isoihin aterioihin, mutta syö esim. omena, porkkana tai rahka, kunhan et pidä pidempää taukoa kuin 4 tuntia. Mutta älä myöskään syö jatkuvasti.
Syö pieniä määriä; vatsalaukku pienenee ja ruuan tarve vähenee. Kun syöt 3-4 tunnin välein, sinulla ei ole kiljuva nälkä, ja ateriat on helppo pitää pieninä.
Älä syö iltamyöhään; jotkut suosittelevat klo 18, mutta riippuu, kuinka myöhään valvot. Nälkäisenä ei tule uni, mutta yötä vasten on parempi, jos vatsa on ehtinyt käsitellä ruuat.
Syö kokojyvää, paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Syö monipuolisesti kaikkia ravintoaineita. Kala on parempi kuin liha. Käytä mahdollisimman vähän eläinrasvaa (voi) ja käytä oliivi- tai rypsiöljyä. Jätä hyvin vähälle valkoiset jauhot (vaalea leipä, vaalea pasta), sokeri, makeutusaineet, teollisesti käsitellyt ruuat sekä säilöntäaineet. Älä juo tai syö light-juomia tai ruokia!!! Ne pistää aineenvaihdunnan sekaisin. Lisäravinteina voi tarvita sinkkiä, seleeniä, kalsiumia ja magnesiumia.
Juo vettä noin 2 litraa päivässä - vähintään 1½ litraa.
Treenaa lihaksia. Kuulin juuri lääkäriltä, että myös laihdutukseen parempi on voimaharjoittelu. Lihas kuluttaa enemmän.
Älä treenaa joka päivä. Väsynyt elimistö ei toimi kunnolla, eikä lihakset kehity. Välipäivinä rento kävelylenkki on hyvä - saa happea, mikä on tarpeen palamisessa eli aineenvaihdunnassa.
Nuku riittävästi. 8 tuntia olisi ideaali myös aikuiselle. Tai lepää, jos et pysty nukkumaan. Stressi lihottaa ja väsymys ylläpitää stressiä.
Käytä maltillisesti alkoholia, erityisesti sokerisia juomia ja olutta, joissa on paljon energiaa. - Kurmitsa
Sattupa silmään tuo sinun kirjoitus, päätin antaa sulle miettimisen aihetta.Jos sinulla on luja tahto suosittelen että astelet luontaistuote kauppaan. Tutustu EASY DIET Tuotteisiin. Ite minä olen saanut hyviä tuloksia aikaan kyseisillä tuotteilla.
15,05,2012-31,05,2012 painoa lähtenyt 7,5 kg.Tietysti täytyy olla terve ihminen ku tällaseen rupeaa, meinaan että ei ole mitään sairauksia.Henkinen kantti täytyy oll myös kunnossa, että ei jää kuuri kesken.Sanompahan vielä että jos, pysyy näissä
rajoissa jotka valmistaja antaa. Ei ole sellasta jättiä syntynyt etteikö tämä tehoa. - VARMASTI LAIHDUT!
Moi!
Mä painoin vielä elokuussa 136 kg,kunnes aloitin Nutrilett kuurin....(6 pussia nurilettia päivässä,aamulla ja illalla lasillinen Valion tms mehusoppaa (alle 10 kaloria /dl),sekä salaattia PALJON nälkään... Paino putos 3,5 kk 99,9kg josta annoin sen tasaantua ja nyt painan noin 107kg.Mä teen Fyysistä työtä ja uskoin ettei laihduttaminen ole mahdollista tällä tävoin.Jaa niin,alkoholin kun jätät pois niin niitä kaloreita ei tule yllättäin... Juoda voit kaikkea missä ei kaloreita,esim Funlight on ok,vettä,kahvia,teetä... Päivän kalorimäärä noin 800-900,vitamiinit mukana.
KOITA JA YLLÄTY! - Vajaalla
Kilpirauhasarvoja pitää testata muitakin kuin tsh eli myös ainakin t4v, mahdollisesti vielä vasta-aineetkin. Varaa aika endokrinologille, tk-lääkärit eivät välttämättä tiedä näitä asioita. Tsemppiä!
- 50 kiloa
Jos käyt kuntosalissa ei kannata syödä 2 t vastaan sitten eikä 18.00 asti (treenatko tai et, haluutko syödä tai et - pitää kärsiä. Aina.) On vaihtoehdot: syödä välillä aika 7-12 kaikki makeita, 14 asti vain lyhyt ja terveell. ruokaa ja toinen - syödä vain vihanneksia ja lihaa/kalaa.Mut 18.00 viim.aika.
- neuvoja
1kg lihasta painaa aina enmmän , on tiivipää kuin 1kg läskiä.
- tunnesyömisesi
Harrastatko niin sanottua tunne syömistä? Syötkä varmasti pelkästään nälkään ja sen verran että nälkä lähtee?
- KaheliM77
Syöt sillä tavalla, että aina on nälkä. Eli syöt sen verran vähän, että elimistö joutuu ottamaan osan ravinnosta rasvasta. Näin sitä laihtuu.
- Ei hyvää päivää
-lähinnä hyötyliikuntaa
-aika lailla vakiona
-syönyt kalolaskurin mukaan noin 2500-2800 kcal päivässä
-Herkutteluja en oikeastaan enää harrasta koskaan.
-mielestäni ihan riittävästi.
-Normiviikolla tuli yleensä 1-2 kertaa käytyä murtomaahiihtämässä ( n. 1h kerrallaan ) sitten välillä kävin 1 kertaa viikossa punttisalillakin ja viikonloppuisin -tuli moottorikelkalla röykytettyä keskimäärin 150km ( 3-4h ehkä keskimäärin syketasolla 125) .
-Rullaluistelua on tullut 2h viikossa ja kuntokävelyä varmaan saman verran sitten viikonloppujen harrastehommat , jotka voi lukea tuonne hyötyliikunta osioon.
"En voi käsittää miten painoni on tällä yhdistelmällä noussut kevättalven aikana vähintään 5kg ? Painoiseni peruskulutus pitäisi olla jo 3000kcal pinnassa ja noiden liikuntojen kanssa reilusti enemmän."
"Kilpirauhasen vajaatoimintaa olen itselläni epäillyt jo vuoden (lieviä oireita laidasta laitaan), mutta lääkärien mukaan minulla ei sitä ole. S-TSH arvo ollut verikokeissa kolmosen kahta puolta."
Voin kertoa, ettei kilpirauhasen vajaatoiminta lihota tai ne lääkkeet laihduta
ainakaan niin, että sillä pääsisi mihinkään suuntaan.
Et voi mähkiä 3000 kcal kun kulutus on jotain 2000 kcal en tiedä kuinka lasket noi mut sun liikunnalla on se ja sama liikuuko vai ei, lihoat joka tapauksessa.
Noilla ruokailu tottumuksilla... Mistä tuli mieleen et moottorikelkkailu ja runkaaminen poistaa saman verran kaloreita, tosin kumpaakaan ei lasketa liikunnaksi. Joko tää on huono provo tai sit äänestät myös vaaleissa.
Miten laihdut?
2000 kcal päiväs...Ekaks.
Ai niin ja joka ainut kerta kun vedät alkoholia... mitä tahansa: viiniä,kaljaa,viinaa...
Niin toi homma lähtee alust. Jos liikuntaan tarviit moottorikelkkaa niin
sit varmaan työmatkat menee autol.
Ja jos oikein hakkaa vastaan niin juo paljon(2-3 litraa), vettä ja syö pelkkiä pihvejä kasviksia ja näkkileipää itelläni lähti ekat 40 kg proteiinilla ja polkupyörällä. - Kyyneleetjovaluu
Eikö tästä aiheesta ole jumankauta joka paikka pullollaan informaatiota. Täältä varmaan saat kaikkein huonoimmat neuvot. Varmaan miljoona keskusteluketjua samasta aiheesta täälläkin. Ehkäpä ongelmasi on laiskuus ja mielikuvituksettomuus..
- Lilililhava
Karppaa. Ei tarvitse nähdä nälkää. Syö lihaa (ei makkaraa), kananmunia, vihanneksia, marjoja. Ja kuitua, lese on ihan hyvää,mutta varsinainen vilja japeruna ovat kiellettyjen listalla eli kaikki, missä on sokeria ja tärkkelystä, jää pois. kaupoissa on nykyisin jo karppajan leipääkin. Olut on kiellettyjen listalla, ja kaikki alkoholi muuttuu energiaksii, mutta jos nyt joskus haluat vähän kuppia tehdä, niin laita kirkasta viinaa vissyyn.Tuo lese on tärkeää vatsan toiminnan kannalta, kun tällainen ruokavalio on aika vähäkuituista. Mutta tehoaa. Kokeile.
- tezxjng
Jos tämä on sinulle tosi tärkeä asia, siis laihdutus, niin kannattaa hommata ravitsemusterapeutti, kunto-ohjaaja ym. mitä niitä vielä on, maksoi mitä maksoi :)
- miun neuvot..
keskitys-leirin ruoka valio varmaan tepsisi mutta ehkä kannataa kokeilla jotain muuta. Jos suinkin jaksaa niin sauva-kävely on tehokasta liikuntaa ja tietty kannattaa katsoa mitä syöpi ja miten paljon.
- Mukamas
Voihan niitä vaikka mitä vinkkejä antaa, mutta tämä vanhan kansan vinkki pätee vielä tänäkin päivänä:
Älä laita mitään hyvää sisään tuosta nenän alla olevasta reiästä!
Ei tämä ole mikään vitsi, vaan se toimii! - Anneli
Lääkärit ei jostain syystä ota vakavasti kilpirauhasvaivoja .Suosittelen endigrinologilla käyntiä,he ovat sisäerityshormoni-asiantuntioita.
Vajaatoiminta vaikuttaa paljon aineenvaihduntaa ja rasvan palamiseen.Nopsaan lääkäriin niin paino alkaa putoamaan.Itse olen tämän kokenut. - hölkkäävä herkkusuu
Mene käymään lääkärillä :) Pyyä tekeen terveystarkastus. Näkee sitten että pitääkö sun ottaa huomioon liikunnassa mitään terveyshaittoja.. Sitten suosittelen menemään pt:lle (personal trainel). Se varmasti auttaa räätälöimään sulle just semmosen treeniohjelman ja ruokavalion kun tarvit. Lisäksi olisi hyvä asettaa tavoitteita jotta motivaatio säilyisi :)
- Eiku pukille
Vanha sääntö/ohje, älä syö enempää mitä kulutat..
Lihavuus on oire jostain henkisestä häiriöstä, pitäs olla jokin mielenkiintoinen harrastus kuin alati syöminen, esim aktiivinen seksielämä pitää hoikkana.
Myös rakastunut ihminen tarkkailee syömistään ja ulkonäköä.
Nyt kesäksi laihduttaminen (ellei vuodenpäästä kesäksi?),,on jo myöhästä, 15-20kg painonpudotus vaatii 2-3kk. ja sekin on vaarallisen nopea pudotus, se voi tulla yhtä nopeesti takaisin jos motivaatio katoaa..
Kuitenkin hoikistuessasi itsetuntosi kohoaa, fyysinenolotila kohenee, se ruokkii entistä kurinalaisempaan elämäntapaan, siihen tarvitaan jotain uutta aktiviteettiä elämään, esim sexuaalinen suoritukyky kohoaa, joten tuumasta toimeen. - Syöt liikaa
Sinun pitäisi syödä se kalorimäärä mitä ihannepainoinen mies syö. Nyt sinä syöt sen kalorimäärän mitä sinun ylipainosi ylläpitäminen vaatii.
- muotoja pitää olla
Kuvassa juuri sopivan muodokas.
- övövljhchjcl
Jos olet terve, eli kroppasi toimii oikein, niin tämä auttaa siihen syömiseen.
Jatka muutoin tuota liikuntaasi ja syömisiäsi. Älä laske kaloreita, vaan laske määriä.
Osta lapsille tarkoitettu syvälautanen joka mahtuu käteesi. Lapa se täyteen sapuskaa ja syö se. Alkuun saat ihan vapaasti santsata, mutta minulle kävi sillä tavalla, että muutaman viikon jälkeen en enää santsannutkaan, vaan ensin santsikierros väheni yhteen ja lopulta riitti se pelkkä yksi lautanen kerrallaan.
Lisäksi, riippuen siitä millainen aikataulu sinulla on, niin noudata tätä kaavaa (omin muutoksin toki) Aamupala, kello 9. Lounas klo 12, välipala klo 15 ja pääruoka klo 18. Vaihtoehtoinen iltapala klo 21.
Älä syö noiden aikojen välissä mitään ja pidä tuossa määrät sopivan pieninä, eli ei aina mahaa täyteen. Silloin kehosi oppii siihen ettei ruokaa tarvitse alkaa säästämään, vaan sitä voi käyttää koska sitä tulee kroppaan tasaisin väliajoin.
Ja usko pois, myös määrät vähenevät koska sinun ei tarvitse syödä isoja annoksia pari kertaa päivässä, vaan voit syödä monta pientä.
Lisäksi, jos sinulla on ollut väsymisiä, niin tuo tasainen tahti auttaa siihenkin. Minulla oli ongelmana se että aamulla söin kunnolla ja myös päivällä, mutta sitten väsähdin täysin. Kun aloin tuota ruokarytmiä seuraamaan, olen pirteä aamusta lähtien aina iltaan saakka ja uni tulee kun vain painaa pään tyynyyn.
Painoin itse 130 kiloa kun hankin tuon pienemmän lautasen ja aloin rytmittämään syöntiä. Paino putosi muutamassa viikossa 120, pidin sitä hetken siinä, eli söin suhtkoht tuhtejakin aterioita. Saman lyhyen paussin tein 110 ja 100 kilon kohdalla. Nyt paino on 90 kilossa ja jaksaa. Nälkää en ole tuntenut kertaakaan! Joskus illalla oli alkuun sellainen "tyhjä" tunne mahassa, mutta se oli lähinnä sitä päänsisäistä tunnetta kun ei ollut tottunut siihen. Siihen auttoi pelkkä vesilasillinen.
unohda nuo kunto-ohjaajat ja ravitsemusterapeutit. He nyhtävät sinulta vain rahat. Laihtumiseen pätee vanha totuus, jota joku tuossa edellä jo sovelsi, eli syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Sinulla tuo liikuntapuoli on kunnossa, eli liikut tavallisesti. Et myöskään syö ylenmääräisiä annoksia, koska painosi on jäänyt tiettyyn pisteeseen. Eli lähtökohdat sinulla on loistavat ja ainoa lääke siihen on se että syöt vähemmän kuin mitä kulutat. - Painonpudotusapu
Hei!
Olen urheilija ja liikuntaneuvoja on tuleva ammattini.
Ma: kuntosalilla käynti liikkeinä:
-lämmittely (esim. 10 min juoksumatolla ja käsien pyörittely)
-Takakyykky 3* 30 sopivilla sarjatauoilla. Aloita vaikka ihan oman kehon painolla ja noin parin viikon päästä voit ottaa vaikka 5 kilon käsipainot jne.
-"Allien postoliike" 3*30. Eli otat käsipainon tai kahvakuulan ojennat kädet ylös ja lasket pään taakse alas niin että kyynärpäät osoittavat ylös.
-Keskivartalo treeniä. Menet selälleen makuulle. Laitat jalat koukkuun maata vasten, ensin oikealle puolelle ja sitten vasemmalle ja sitten tavallisesti koukkuun. Teet jokaisessa asennossa 10 rutistusta omalla tahdilla. Pääasia että tulee tehtyä kunnolla!
-Ylätalja taakse ja eteen molemmat 2*20
Ti: Kävelylenkki oman tunnon mukaan vähintään 1h. Voit ottaa mukaan ranne tai nilkkapainot tai sauvat. Pida syke melko matalana.
Ke: Vapaa päivä tai lenkkeilyä matalalla sykkeellä.
To: Mene uimaan! Uiminen on paras liikuntamuoto ylipainoisille! Se ei vahingoita niveliä. Ui oman tekniikkatasosi mukaan. Esim. rintauintia, vapaauinti eli kroolia tai selkäuintia. Perhosuinti vaatii niin hyvän tekniikan että se voi olla liian raskasta. Ui sopivaan tahtiin vähintään kilometri. Esim 50-100m kerralla (: Osta vaikka sarjakortti niin käy halvemmaksi!
Pe:Rullaluistelu josta mainitsit tai hiihtoa. Hyvä olisi harrastaa rullaluistelua vähintään tunti ja hiihtoa riittää 45 min.
La: Ratsastus! Kokeile. Voit yllättyä! Jos ratsastus ei kuitenkaan suosittelustani huolimatta innosta niin ylämäkikävely! On erittäin tehokasta! Jos löytyy joku mäki esim. laskettelurinne kesällä niin kävele sitä ylös alas noin 1h. Talvella voit korvata vaikka hiihdolla.
Su:Mene uimaan tai pyöräile! Pyöräily on myös hyvä laji ylipainoisille! pyöräilyä 30min-1h
Jos tarvitset toisen vapaapäivän keskiviikon lisäksi niin sitten sunnuntai!
Oikea ravinto on tärkeä muistaa tuohon liikunta määrään. Tiedän että olet mies ja salaatti ei välttämättä nappaa, mutta opettele syömään edes jotain vihanneksia. Puolet lautasesta on oltava salaattia! Yksi neljäsosa perunaa, pastaa tai riisiä. Ja viimeinen neljännes lihaa, kalaa, kanaa. Muista syödä 5 kertaa päivässä säännöllisin väliajoin. Ikinä ei saa tulla nälkä koska sillois syö enemmän kun on tarpeen!
Onnea painon pudotukseen. Olen varma että saat pudotettua painoa jos vain yrität! Noilla ohjeilla on moni laihtunut. Jos tulee kysyttävää tms niin sähköpostia osoitteeseen :painoapudottamassa@gmail.com
Ps. olisi mukava kuulla miten painon pudotus sujuu/etenee (: - joopsikka
Kunto-ohjelmia, dieettejä yms. löytyy pilvin pimein, mutta toimiiko ne sulle? Monella ne ei tuota tulosta, jolloin asiaa kannattaa pohdiskella kokonaisvaltaisesti.
Onko paljon stressiä? Se lihottaa todella helposti ja salakavalasti ja kiloista tulee vain lisää stressiä, niin mukava oravanpyörä pyörii. Onko liikunta, työ, ruokailut noin suunnilleen tasapainossa?
Hyväksytkö itsesi täydellisesti sellaisena kuin olet nyt? Ymmärrän toki, että haluat laihtua, mutta hyväksytkö siitä huolimatta itsesi? Jos et, niin laihtuminen on pakko, jolloin se ei välttämättä onnistu.
Miksi tarvitset paksun suojamuurin? Koitatko salata tai piilottaa jotain? Alitajunnassa voi olla jotain mitä et täysin ymmärrä, joten itseensä kannattaa tutustua. - YY6QWY
Energialaskemassasi on pakko olla virhe, koska olet kevättalven aikana syönyt n. 40 000 kcal enemmän kuin kuluttanut. Se on päivässä noin 400 kcal, joka vastaa litraa tavallista kolajuomaa.
Todennäköisimmin virhe on ruokapuolella. Piiloenergiaa löytyy helposti kaikesta makeutetusta - juomat tulevat ensiksi mieleen. Sokerin lisäksi myös alkoholi lihottaa tehokkaasti. Seuraavaksi tarkastaisin annoskoot. - 16kg kevyempi
Moro
suosittelen gambrits (vai mitense nyt kirjoitetaan) kuuria sillä painoputoaa..
itse pudotin sillä kuurilla 16kg vajaaseen kolmeen kuukauteen kalorimäärä mitä söin oli vain 400 caloria per päivä ja vettä join noin 3-3,5l päivässä. kahvia kului normaalia enemmän..kahviin ei saanut laittaa maitoa ettei kalori määrä nouse..eka viikko on pahin sen yli kun pääsee niin sitten se rullaa omalla painollaan eteen päin..tsemppiä yritykseen...suosittelen tätä kuuria omien kokemusten perusteella..
ota gambrits ringin edustajaan yhteyttä niin se neuvoo sinua eteenpäin.. - EXFAT
Itse pudotin aikanaan painoani noin 110 Kg:sta noin 85:een (187 cm pitkä) kg:hen, tänä päivänä olen 89 kg:n painoinen. Lisäsin liikunnan 6-7 päivään viikossa, 1-2,5h kerrallaan, sykettä en mittaillut, hiki tuli aina jossain vaiheessa. Ruokavalioni oli opsikelijabudjetista johtuen erittäin makaronipainoitteista, lisäksi vähän tonnikalaa tms ja vihanneksia. Muutenkin söin mitä mieli teki, tosin makeita en syönyt silloinkaan kuin ehkä jouluna ja joskus. En laskenut kaloreita enkä miettinyt vaan alussa pakotin itseni vain liikkeelle, ja jo parin kuukauden jälkeen tuli huono omatunto mikäli en ollut jonain päivänä vielä käynyt liikkumassa. Punttisali, kävely, ja pyöräily olivat ja ovat liikuntamuodot, jotka sopivat minulle.
- EXFAT
Tuo painonpudotus tapahtui siis hitaasti noin kolmessa vuodessa, siksi ehkä painoni on myös pysynyt suht kurissa.
- Itse kokenut
Aamuisin syö annos puuroa, mutta muuten jätä leivät, riisi, pasta, perunat ja jauhot pois. Kyllä laihtuu.
- ...........
katso nuo kaikki ja mieti mitä suuhusi pistät
http://www.youtube.com/watch?v=dBnniua6-oM&feature=related
saman miehen The Skinny on Obesity jaksoja.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h0zD1gj0pXk#!
http://www.youtube.com/watch?v=0ndTEu_qDGA&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Yo3TRbkIrow&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=Xn1cI8FNU6M
http://www.youtube.com/watch?v=Of-qvDprr0w - kiloooootpois
http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/nain-pudotat-viisi-kiloa-juhannukseen-mennessa/art-1288473548560.html
itsehän heti aloin käyttämään tuota ohjetta kun se tuonne putkahti ja näyttäää siltä että ohentunu oon. :) - Yhdessä eteenpäin?
Moikka popo!
Haluaisin kovasti auttaa, jakaa kaiken mahdollisen tiedon mitä itse tiedän ja auttaa Sinua saavuttamaan ihannepainon. Olen kiinnostunut ravitsemuksesta, tykkään liikunnasta ja haluan tulevaisuudessa toimia juuri tämän alan parissa. Se että tuleeko minusta joskus ravitsemusterapeutti vai PT, sitä en tiedä. Paras asiantuntija en varmastikaan ole joka asiassa, mutta otetaan yhdessä selvää asioista mistä ei tiedetä. Sitähän se on, ravitsemus on ala, jossa trendit muuttuvat vauhdilla ja faktaa tulee koko ajan lisää. Tehdään yhdessä suunnitelma seuraavalle puolelle vuodelle ja etsitään Sinulle sopivat elintavat. Jos Sinä todella haluat päästä kuntoon, se tarkoittaa sitoutumista ja päättäväisyyttä. Jos olet valmis siihen, minä olen valmis auttamaan!
Ai miksi?
Koska aidosti haluan tehdä jotain ihmisten hyvinvoinnin eteen, nyt tekisin sen omasta halusta ja jotta voin itsekin oppia samalla paljon.
Jos uskallat jakaa jonkun sähköpostiosoitteen niin laitan sinulle sinne viestiä!
Ja joka tapauksessa haluan toivottaa Sinulle tsemppiä ja jaksamista, omaan terveyteen kannattaa panostaa. Voit ainoastaan voittaa siinä kisassa! - Heikotrasvanaamat.
Mikä siinä on niin vaikea laihduttaa? Kuluttaa enemmän mitä syö, ja ei syö lainkaan mitään pullamössö pskaa.
Kaikki jotka eivät saa laihdutettua, ovat hauraita heikkoja pelokkaita hauras mielisiä raukkoja. Heikko psyykeisiä ihmisiä. Se ei ole mitään muuta. Ja ne jotka sanovat muuta, ovat vain katkeria heikkoja ihmisiä, kun eivät ole kyennyt tai kykene itse laihduttamaan. - Karp-pane
Ala karppaamaan. On helppo ja tehokas elämäntapa ja pysyy vyö tiukalla!
- Vaikka.
Koita tämmöistä?
http://www.adressit.com/maahanmuuttajat_pois_suomesta - HALOOOOO!!!!!
HALOO!
Taas ihmetellään rasvakertymät naamalla asioita.
Mikä siinä on niin vaikea laihduttaa? Kuluttaa enemmän mitä syö, ja ei syö lainkaan mitään pullamössö pskaa.
Kaikki jotka eivät saa laihdutettua, ovat hauraita heikkoja pelokkaita hauras mielisiä raukkoja. Heikko psyykeisiä ihmisiä. Se ei ole mitään muuta. Ja ne jotka sanovat muuta, ovat vain katkeria heikkoja ihmisiä, kun eivät ole kyennyt tai kykene itse laihduttamaan. - päärynämies 30 v.
Miehet ovat normaalin pyöreitä ja muodokkaita luonnostaan. Naiset vain vaativat liikaa miehiltä ja tämä johtuu vääristyneestä maailmankuvasta mitä meille syötetään.
Jopa nuoret pojat häpeävät pyöreyttä mikä on ihan luonnollista ja tervettä. Miehen pitäisi olla median mukaan laiha kuin tikku ja muutenkin neitimäinen. Katsokaa nyt sisustusohjelmia, chattijuontajia, miesmalleja,..
Nainen on sairas pedofiili jos hän haluaa laihan miehen. Olet miehen ihannemitoissa nyt ja älä luovu niistä. - vihainen!
Päärynämies... mä en ainakaan haluis päälle 100 kiloo päälleni hikoomaan...
Sulla itelläs on vääristynyt maailmankuva jos sanot et lihavuus on ok. Se on ensinäkin vaaraksi terveydelle. Ja luultavasti olet itse vain 150 kilonen porsas joka ei saa laihdutettua vaikka kuinka yrittäää!!!!!!!!!!! Pönkität omatuntoasi valheella! Voit huijata ittees mut älä kannusta muita lihavuuteen! HÄPEÄ SAASTA!! - Kokenut laihduttaja
Suosittelisin proteenipitoista ruokavaliota kuten kalaa ja kananmunia ja pois lähes kokonaan kaikki viljatuotteet leipä yms vain 5% ravinnosta viljaa
Liikunnaksi näin kesällä pyöräilyä ja suokävelyä sillä kokemukseni mukaan kovalla maalla kävely on pelkkää ajan tuhlausta.Rullaluistelukin on liian kevyttä.Lajit missä tulee tulee kova hiki laihduttaa kuten hiihto porrasnousu,pyöräily,lumikenkäily,suolla kävely
Suurimpaan janoon vain vettä
Päivittäiset kalorit suunnilleen 110-1300kal päivä
Itselläni on ollut laihtumisvauhti kolme kiloa viikossa ja tulen laihtumaan 12 kiloa kuukaudessa
Kun olet laihtunut voit syödä huoletta 3300 kal joka päivä siitä lihomatta mutta jos ylität kaloritarpeesi 300 kal päivä lihot kilon kuukaudessa.
Syö jatkossa vain vähän ruokia joissa on 100 grammassa 400-600kal Kuten makkaraleivät,makkara,lätyt yms karkkia vain pieniä määriä.
ja paljon ruokia joissa on 30-70 kal 100 grammassa kuten perunat porsaanfilepihvi.Vähäkaloriset ruuat ovat paremman makuisiakin.
Eli laihat syö 2-3 kertaa enempi ja paremman makuista ruokaa kuin lihavat.
Lihavat ovat hankkinineet kilonsa lyhyessä ajassa syömällä kaloripommeja.
Syömällä enimmäkseen kevyttä ruokaa paino pysyy samana.Lihottavaakin saa syödä kunhan ei syö sitä liian paljon. - 2+3
Heti ensimmäisenä syytetään jotain kehon vaivaa, kuten suomalaiset yleensäkin.
Laihduttaminen on helppoa: kuluta enemmän kuin syöt.
Itsekuri on oleellinen asia. Turha syyttää jotain kilpirauhasia, tässä maassa on paljon läskejä ja vain murto-osalla kilpirauhasvaiva. - bblloobb
En ole varma onko tämä jo ilmennyt tässä viestiketjussa, mutta muista että dieetin aikana on erittäin suotavaa pitää kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa ns. herkkupäivä jolloin syöt enemmän kuin suositeltavan päiväannoksen kaloreita. Jos jatkuvasti syöt alle, keho alkaa säästelemään ja kuluttamaan vähemmän.
Itse olin kolme kuukautta proteiinipitoisella dieetillä ja pidin yleensä herkkupäivän kerran viikossa jolloin tuli välillä syötyä liikaakiin. Painoa tippui ensimmäiset pari kuukautta 1-2 kiloa per viikko. Liikuntaa harrastin n. 3h viikossa.
Eli proteiinipitoisia ruokia, säännöllisin väliajoin ja herkkupäivä, mikä on myös hyvä palkitsemiskeino onnistuneesta viikosta. Jos ei näin paino tipu niin joko huijaat itseäsi tai et harrasta aerobista liikuntaa. - Kokenut laihduttaja
Suosittelisin proteenipitoista ruokavaliota kuten kalaa ja kananmunia ja pois lähes kokonaan kaikki viljatuotteet leipä yms vain 5% ravinnosta viljaa
Käytännössä ateriaksi joka päivä paistettuja kaloja ja jälkiruuaksi jotain pientä marjojen kera.
Liikunnaksi näin kesällä pyöräilyä ja suokävelyä sillä kokemukseni mukaan kovalla maalla kävely on pelkkää ajan tuhlausta.Rullaluistelukin on liian kevyttä.Lajit missä tulee tulee kova hiki laihduttaa kuten hiihto porrasnousu,pyöräily,lumikenkäily,suolla kävely
Suurimpaan janoon vain vettä
Päivittäiset kalorit suunnilleen 1100-1300kal päivä
Itselläni on ollut laihtumisvauhti kolme kiloa viikossa ja tulen laihtumaan 12 kiloa kuukaudessa
Kun olet laihtunut voit syödä huoletta 3300 kal joka päivä siitä lihomatta mutta jos ylität kaloritarpeesi 300 kal päivä lihot kilon kuukaudessa.
Syö jatkossa vain vähän ruokia joissa on 100 grammassa 400-600kal Kuten makkaraleivät,makkara,lätyt ,jäätelö yms karkkia vain pieniä määriä.
ja paljon ruokia joissa on 30-70 kal 100 grammassa kuten perunat porsaanfilepihvi.Vähäkaloriset ruuat ovat paremman makuisiakin.
Eli laihat syö 2-3 kertaa enempi ja paremman makuista ruokaa kuin lihavat.
Lihavat ovat hankkinineet kilonsa lyhyessä ajassa syömällä kaloripommeja.
Syömällä enimmäkseen kevyttä ruokaa paino pysyy samana.Lihottavaakin saa syödä kunhan ei syö sitä liian paljon.Jos haluaa tuloksia aikaan kalorimäärän on oltava alhainen. - Pimmi
Moro, olen laihduttanut sillä vichy dietillä pari kertaa ja mukavasti lähti aina kahdessa viikossa sellainen 8 kg, mutta kivasti ja melkein yhtä nopeasti tuli takaisinkin.. senpä takia viime syyskuussa otin yhteyttä kuntosalille ja ostin sellaisen PT-paketin. täytyy sanoa että toimii. painoa ei ole pudonnut kuin ehkä 5-8 kg mutta senttejä vyötäröltä noin 20 ja lantiolta melkein saman verran.. ajalla syyskuu-tammikuu
- popo
Viestin aloittaja täällä kirjoittelee taasen.
Tämähän räjähti käsiin koko keskustelu. Luin läpi, että kaikkea mahdollista on ehdotettu.
Ensinnäkin semmoinen huomio, että monet oli kirjoittanu, että tarkkaile alkoholin käyttöä kun siinä on niin paljon energiaa. No tää oiskin helppo konsti, mutta näin 100% absolutistille aika haasteellinen :)
Sitten noista kaikenlaisista välipaloista. En käytännössä syö välipaloja. Normipäivänä syön aika lailla tällä tavalla
Aamupala klo. 07.30
- 200g jugurttia ( maustamaton, tosin ei ihan rasvaton)
- 50-100g marjoja
- puolikas ruispala , päällä vain siivu esim. suolalihaa
- Teetä ilman sokeria
Lounas klo. 10.30-11.30
- Työpaikkalounas, about puolet lautasesta salaattia ja pääruokana yleensä jotain lihapitoista, Lasi piimää ja vain yksi pieni leipäpala tai ei leipää. Ja annoskoko on ihan normaali.
Päivällinen klo. 17.00
- Hyvin vaihtelevasti jotain, Energiasisällöltään yleensä kuitenkin pienempi kuin lounas
Iltapala klo. 21.00
- hedelmä ( greippi) tai kasviksia ( esim. tuorekurkkua)
- toisinaan puolikas ruispala
Laskeskelin, että aterioiden sisällöstä riippuen noissa on energiaa noin 2000kcal. Olen nyt pari viikkoa mennyt tällä ( ei näy muuten ainakaan vielä painossa yhtään). Aiemmin söin tuon lisäksi hieman tuhdimman iltapalan ja työlounaalla tuli vedettyä hieman tuhdimmia . Eli silloin oltiin siellä aiemmin kuvaamissani lukemissa.
Limpparia en myöskään juo nykyisin kuin erittäin harvoin. Vichyä melko useasti. Karkkeja en viimeiseen neljään vuoteen ole syönyt käytännössä muulloin kuin jouluna ja kurkkukivussa.
Viikolla en koskaan syö mitään kahvileipiä ja viikonloppuisinkin yleensä ehkä kaksi ihan peruspullaa.
Joskus aiemmin söin silloin tällöin sipsipussin ( ehkä 6 pussia vuodessa) ja joskus pähkinöitä, mutta noitakaan en ole enää pariin kuukauteen kertaakaan nauttinut.
Itsellä myöskään päätarkoitus ei ole saada painoa alas. Minulle on sama vaikka painan 120kg, jos paino on lihaksissa. Lihaksissa sitä on nytkin reilusti, mutta kyllä rasvaa on silti liikaa. Mittoja sen verran, että minulla sekä rinnanympärys, että vatsan kohdalta mitattuna lukema on 119 cm.
Joku myös ehdotteli, että syö hullun vähän ja treenaa kovaa. Se tie on kokeiltu jo vuosi pari sitten ja tuloksena totaalinen tiltti. Eli elimistö meni täysin säästöliekille. Kokeilen nyt tuolla noin 2000 kcal ja katsotaan tapahtuuko mitään.
Omalla kohdallani olen kuitenkin tullut tulokseen, että kalolaskurit eivät kohdallani todellakaan pidä paikkaansa. Elimistöni käyttää energian huomattavasti paremmin hyödykseen mitä laskurit osoittavat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144