Eli meille tuli taloon kiinteä laajakaista DNA Welhon laajakaista. Tarkoitus oli, että vihdoin pääsee käyttämään myös playstation 3:sta onlinessä. Mutta nyt tökkii ja pahasti verkon luominen pleikkariin. Enkö vain osaa vai onko laitteistossani vikaa.
Tietokone on Emachines EL1330
Ja modeemi jonka antoivat dna liikkestä on CISCO EPC3010.
Eli vieläkö tarvitsen jonkin laitteen verkon jakamista varten? Vai enkö vain osaa
Apua wlanin kanssa
9
450
Vastaukset
Kyseisessä modeemissa ei ole wlan tukiasema mahdollisuutta, joten jos sinulla ei ole wlan tukiasemaa, niin silloin langattoman verkon luominen ei onnistu.
Kiitos.
Sitten pitää kysyä lisää. Saako tuon wlan tukiaseman erikseen? Tietokoneen tiedoissa näkyy myös lukevan Lähiverkko: EiWlan tukiasema pitää erikseen ostaa, mikäli sinulla ei ole vielä sellaista.
Yksi hyvä ja kohtuu halpa vaihtoehto olisi esimeriksi tämä: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/reitittimet-ja-verkkolaitteet/DIR615/d-link-langaton-reititinKiitos. Edelleen tyhmänä vielä kysyn. Tuleeko tuo reititin kiinni modeemiin? Jotain reititintä tänään vilkaistiin cittarissa. Ongelmaksi vaan ilmeni meidän modeemin kohdalla se, että ethernetkaapelille on vain yksi paikka.
Tulee. Itselläni verkkopiuha menee ensin seinästä modeemiin ja sieltä se jatkuu reitittimeen ja reitittimestä tietokoneen verkkopiuha paikkaan.
Eli Seinä->Modeemi->Reititin->Tietokone muut mahdolliset lisälaitteet, jotka tarvitsevat verkkopiuhayhteyden.
Reititin muodostaa langattoman verkkoyhteyden, joka pitää heti suojata WPA2 suojauksella ja pitkällä salasanalla ( Ohjeet tulee reitittimen mukana). Muuten naapurit pääsevät käyttämään yhteyttäsi ilmaiseksi mihin tarkoitukseen tahansa.
Modeemissa pitää siis olla kaksi verkkopiuha paikkaa.,
1. Seinästä tulevalle piuhalle
2. toinen muualle menevälle.- Pyyhis
Jos laitteesi on tämä http://www.cisco.com/en/US/docs/video/at_home/Cable_Modems/3000_Series/4030802_B.pdf
niin ainakin tuon manuaalin mukaan se ainoa ethernet-portti on sillattu, eli kytket siihen vain reitittimen WAN- porttiin kiinni, ja homman pitäisi toimia.
Jos sinulla on useampia koneita langattomasti tai langalla, niin siitä reitittimestä kannattaa vähän maksaa. Halpislaitteissa ei yleensä riitä tehot hoitamaan useampaa yhteyttä samaan aikaan, jolloin yhteydet katkeilevat (varsinkin langattomalla puolella) ja laite saattaa käynnistyillä itsekseen. Luultavasti saat pleikkarin verkon toimimaan helpoimmin reitittimen avulla joko langalla tai ilman. Minä hommaisin kytkimen jolla jakaisin yhteyden myös pleikkariin eli Cisco-Kytkin-Tietokone ja PS3, maksaa kympin halvimmillaan plus kaapeli. Ei tartte säädellä sen kummemmin kun lykkää vaan piuhat kii ja menox. Wlanissa pitää laittaa salaukset ja toivoa ettei muut kämpät ja sähkölaitteet häiritse toimintaa.
Itse pelaan yleensä Call Of duty Word At War Zombie kenttiä Lanin kautta ja olen yrittänyt pelata niitä wlanin avulla, mutta keskellä peliä wlan yhteys katkeaa.. Piuhan kanssa yhteys ei ole pahemmin katkeillut..
- wilhooo
Määräaikaissopimus Welhoon? Jos on, niin puhumalla saa reitittimen mukaan. Tai niinkuin itsellä Cisco EPC 3825:n, jossa wlan mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748