Jalkojen lyhyys

Miksi se on niin ilmeistä Suomalaisille?
Kantavatko miehet liian isoja Aivoja ja naiset liian monta lasta?
Miksi meillä gaala-asujenkin rohkeimmat halkiot paljastavat vain nilkan?
Miksi miesten parhaimmatkin Lenita-nilkkasukat ylettyvät polveen?
Anteeksi nyt minulle epäsovinnainen aloitus, mutta minä olen johonkin nyt tympääntynyt.
Ihqutympääntynyt.

H.

32

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

hymm.. hymm.. tosi lyhellä miehellä on pussit heti silmien alla

• "henrjii"

Hyvä ihminen , EI!
        Aloitus ei ole lasten rivouksien paikka.
        Aloitus on fiksuille, huumorintajuisille entisille nuorille.
        H.

• Joo, mutta vielä lyhyemmällä järki seisoo...

• k/k

Kyllä se on luojan ja evoluution viisautta,kuvittele nyt joku pitkäsääri rimppakinttu seisoskelemaan tienristeykseen talvimyrskyssä.
      Tuulihan sellasen kuvatuksen veis mennessään mut se persjalkanen sarkapomppa mies on kuin luotu siihen töllistelemään.
      Se että sä oot tympääntynyt ei anna sulle oikeutta järkyttää meitä lukijoita tämmösellä hömppä alotuksella,pysyhän ruorussa.

• "k/k"

Luen kyllä hyvin ajatuksiasi, takaakin.
        Lumiaurakuskilla on niin harvoin virikkeitä ammatissaan. :)
        H.

• :)

"k/k "
        :)

• hunksz kirjoitti:

"k/k"

Luen kyllä hyvin ajatuksiasi, takaakin.
        Lumiaurakuskilla on niin harvoin virikkeitä ammatissaan. :)
        H.

Vai on virikkeet vähissä,ei sitä lunta ajella ku kolme kuukaut korkeintaan .
        Koko pitkä kuuma kesä tarkkaillaan ettei rouvien patioilla oo murkkuja aurinkon ottoo häirittemäs.
        Siin sitä on virikkeitä.

• :)
        koti-kiusattu kirjoitti:

Koko pitkä kuuma kesä tarkkaillaan ettei rouvien patioilla oo murkkuja aurinkon ottoo häirittemäs.
        Siin sitä on virikkeitä.

"k/k"
        - nyt ei pelkkä hymy riitäkään...

Minäkin "bikinityttö" kaipaisin sinua altaan äärelle tarkkailemaan...

:D
        (ja halit kans!)

• koti-kiusattu kirjoitti:

Siin sitä on virikkeitä.

"koti-kiusattu"

Hyvä on ja ymmärretty.
        Tarkka näkö on siis kesällä tarpeellinen, muuten ei pieniä eikä tarvittavia yksityiskohtia erota.
        Muista kuitenkin mitä "murkku" Stadin slangilla tarkoittaa.
        Ja tottahan on että pienet bikinit näyttävät pidentävän jalkoja.

H.

• ;)

Ai - voi ihme - tämänkertainen aloituksesi ei kohdistukaan itseesi, sinä pienillä aivoillasi pitkät sääresi säilyttänyt ukkeli!!!

• Älähän nyt hättäile,kattellaan.

• bessie*

Mielestäni suomalaiset ovat enimmäkseen aika sopusuhtaisen näköisiä.

• Lorena*

Älä nyt huoli huolta kantaa lyhyistä jaloista, tärkeämpää että ne kantavat ja ovat hyvin hoidetut, raspattu kovettumat voideltu voiteella parhaimmalla kuten Decubal.
      Minulla on se mielikuva että olet pitkänsutjakka kivikylään eksynyt koskelainen!

Tulin tänne kaakonkulmille ja täällä puhuttiin persjalkasista, piti oikein ynnätä mitä se meinaa, kunnes tajusin on paljon lyhytjalkaisia - pitkä selkä ja lyhen lännät jalat.

Olin muutaman vuoden miesystäväni autonkuljettaja. Hänen Saab oli niin tilava tai miten sen nyt sanoisin pienelle immeiselle liian iso. Olen 160cm pitkä, eihän ne jalat voi tuhottomat pitkät olla. Syy ja seuraus piti vetää penkki niin eteen kuin suinkin jotta jalat ylettyivät polkimille, siinä sitten nenä oli miltei tuulilasissa. Muuten erittäin tukeva ja hyvä auto ajaa minun Nissan on miltei lelu siihen verrattuna. Hän sitten siirtyi autuaammille autobaanoille.

Joskus on sellainen vetämätön olo mikään ei huvita, tänäänkin soitin entiselle työkaverille, lähdetään kartsalle juomaan kuppi kahvia. Pieleen meni, olin kun äimän käki kun huomasin onpa ystävän kuulo heikentynyt. Käy kaverinsa kanssa kaikki lähitanssilavat molemmat aktiivi tanssijoita. Sekin meni niinkuin meni. Parkkipaikalla tuli työajan tuttava juttusille, istuimme siinä hevoskastanjan alla ihailemassa Saimaata söimme antaumuksella "Vetyjä" ja teetä.

Huom. Minulla oli punaset kengät paljaissa jaloissa ja farkut joten mukava oli istuskella lämmin nuttu päällä. Kuulema täysin epäsovinnaiset asusteet tämän ikäisellä. Summa summarum, kohtuullinen sunnuntai päivä.

• "Lorena*"

..saabinsa oli---

185 senttiä, 91 kg., alkaa olla sutjakka, vaan ei niin sutjakka kuin urheilu-uran jälkeen, 84 kg. Mutta noista ajoista onkin jo kauan aikaa.
        Ponnistelen vielä vähän jotta olisin kuin rasvavarastonsa menettänyt Merisaukko, tai kuten Karhu keväällä, peehana! Lihaksetkin alkavat kuivua kasaan, vaan nahka ei.

Mutta, mutta, aloitukseni tarkoitus olis saada ihmiset inhoamaan tympeitä, oksettavia, kammottavia aloituksia.
        H.

• farkut mullakin on

Anteeksi Lorena* mutta kuinka vanha sä olet, jos tuollainen asu on jonkun mielestä epäsovinnainen?
        Äitin on lähes kahdeksankymppinen ja pitää farkkuja ja jopa punaisia kenkiä paljaissa jaloissa.

• meeriamanda

Kuten aiemminkin jo sanonut huumorini on outoa...nytkin pyrskin ihan tukahtumiseen asti aloitustasi lukiessani :D

Kyllä minulla halkio on pysynyt samassa paikassa...syntymästäni asti :))
      Tarjoilijana ollessani pidin halkiohametta työni puolesta, se ei ole siviilissä juhlavaatteeni.

En tiedä miesten sukista , vaan ei meillä polvisukkia o näkynyt, ei myös Lenitan tennis-sukkiakaan.

Mikä miestä oikeesti tympii, ei selvinnyt?

• *pyrsk*

Oisko toteuttamaton unelma vai multasäkin kuljetus tai autossa vikaa?

• salkku tyhjä?

Halkion puutettako?

• -*-

Naispuolisille on nykyisin keksitty legginsit ja tunika käytettäväksi. Jalat näyttävät sellaisissa asusteissa paaaaaaljoon pidemmiltä. Siihen kun yhdistää vielä nauhakorkkarit niin vot, eikun menoksi.

Muistelen joskus 70-luvulla miestenkin käyttäneen korkkareita, joskin hieman paksummilla kannoilla. Oliskohan ne piikkikannoilla pysyneet pystyssäkään????

Sukkanauhoilla saa Lenita sukatkin pysymään jaloissa.

• Luulen, että monen tämän ikäluokan edustajan pituuskasvu on saattanut jäädä optimimittaa lyhyemmäksi lapsuuden vähemmän monipuolisen ravinnon vuoksi. Suomalaisten keskipituus on kasvanut ja näyttää kasvavan edelleen.

En löytänyt etsimääni tietoa, mutta poimin yhden asiasta kertovan linkin: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/suomalaiset-aiempaa-pidempia/2000/11/37226

Olen itsekin saanut ihan konkreettisia todisteita suomalaisten jalkojen pidentymisestä: Pääsen jo valitsemaan hyvin varustetuista naisten vaateliikkeistä Suomessakin itselleni sopivat pitkät housut. Mielenkiintoista on, että minua kuusi senttiä lyhyemmällä tyttärelläni on yhtä pitkät sääret kuin minulla on ja 193 sentin pituisella, kohtuullisen pitkäjalkaisella isälläänkin oli.

Suuri osa nuorista kasvaa edelleen vanhempiaan pidemmiksi ja luultavasti myös jalkojen pituus kasvaa. Esimerkiksi Espan puistossa istuskellen Helsingissä päästään taas kesän tultua ihailemaan pitkäsäärisiä kaunottaria ja komistuksia.;)

• Minun pituuskasvuni tyssäsi melko varmasti keliakiaan, jota ei vielä 50-luvulla etsitty eikö kai olisi tunnistettukaan.
        Sisareni ovat 164-170 senttisiä, mie vain 157 cm.
        Toisaalta jalkateräni ovat pitkät, joten olen vissiin vähän Iines Ankka tyyppinen, hassun näköinen ihminen.
        Mutta näillä mennään, mitäs näistä, hyvin menee..

• ,kut

En ole koskaan harmitellut "persjalkaisuuttani".
      Olen suht normaalin näköinen ja kokoinen, jalkani ovat ehkä keskiverto pituutta suomalaisella.
      Mitä tuosta, jalat ovat toimineet hyvin, toimivat vieläkin, paitsi joskus kolottaa.
      Päiväntasajan paikkeilla asuvilla on pitkät raajat rotuominaisuutena, täällä pohjolassa niistä olisi vain haittaa talvisin. Ei nykyisin niin paljon kuin menneisyydessä. Harvoin tapaa pitkäjalkaista eskimoa.

• Jalat ku jalat

Edellisen linkin mukaan pohjois- ja itäsuomalaiset ovat persjalkaisia. Niitä komeita pitkäselkäisiä ja leveäharteisia. Lännessä ja etelässä asuu pitkäjalkaisempia. Siis Suomessa.

• msekki

Jalkojen pituus on tarkoin määritelty.

Henkilön seistessä jalkojen tulee ulottua maahan asti.

• Kuutiomalli.

Suomalainen mieshän on aina
      suosinut tukevajalkaista ja iso-
      mahaista naista.
      Ja evolutio on hänet palkinnut.

• Lorena*

Vai kuutiomalli. Nykyään termit ovat "päärynämälli-" "omenamalli"vartalot poikkeavilla vartalotyypeillä. Jopa eri sairauksia voidaan ennakoida vartalomallien perusteella.

Sitten se kääntöpuoli. Ihmiset usein Joonaan tapaan eksyvät valaanvatsoihin josta taas tulee roikkuva mahamalli plus obeesi habitus. Selvennykseksi kaljakuppilat ja kaljasalkut ovat tämän päivän valaanvatsoja. Joonaksen valaan vatsojen houkutuksia on syytä välttää, säästyy monilta ongelmilta.

Menin itseeni, ei pitäisi kenenkään habitukseen liittyviä poikkeamia käsitellä, ei voi mitään mitkä geenit on sattunut saamaan lahjaksi, on vain sellaisena porskuteltava eteenpäin millaiseksi sattuu syntymään.

Jossakin viestissä joku toteaa, laitoin tyhmän aloituksen tarkoituksella jotta näen miten siihen reagoidaan - aika vikkelä mielikuvitus aloittajalla, joten hän sai mitä tilasi. Minäkin kirjoitin tyhmiä vastauksia.

• 152/48

Voi miten ihana lukea jorinoitasi. Kostuisin, ellen olisi naimisissa.

-KOSTUIN SILTI !

• 167/89

Mullakin on kädet ihan märät;))

• 172/66
        167/89 kirjoitti:

Mullakin on kädet ihan märät;))

Sulla onkin kilpirauhasen liikatoimintaa. TK:hon mars! ;)))

• 167/89
        172/66 kirjoitti:

Sulla onkin kilpirauhasen liikatoimintaa. TK:hon mars! ;)))

Sitäkö se olikin ;((( voi ****

• 172,5cm mummo

Minulla jalkojen pituus ylöspäin 81 sm ja maatamyöten 28sm, just mittasin.

• :))

Lyhyilläkin jaloilla pääsee menestykseen, a la Matt Roloff, tärkeintä korvien väli, ettei ole ihan läpiveto.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7526
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      77
      6494
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5244
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4595
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4256
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4065
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3938
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48