ajatus, turvallisuus paranis heti 30 %..
yli kymmensenttisiin puukkoihin puukonkantolupa, harkittava
10
160
Vastaukset
- Jep Jep Jep
Britanniassa in kyllä tuohon aika tiukat speksit ja jos tavataan liian ison puukon hallussapidosta kadulla, niin siitä saa varmasti kovemman ntuomion kuin tämä naurettava suomen 10v. elinkautinen!
- puukkomäcki
Olisihan se edistystä jos edes yli 10 sentin puukkoja voisi luvallisesti kuljetella mukanaan julkisella paikalla, edes luvan kanssa. Nykyisinhän ei saa, minkään pituisia.
- Tukkijätkänen
Teräasetta ei saa kantaa julkisella paikalla edes piilotettuna, mutta moottorisaha käy.
- Isokätinen
... mulla se 10 cm ei riitä edes kahvaan.
- pikku linkkari
Mihinkä tarvitaan puukossa pitkää terää?
Käyttöpuukossa soppeli terän pituus on noin 6-8 cm, puukon käytöstä riippuen.
Vuolupuukossa ei pitkä terä ole muuta kuin haitaksi ja metysäsksessä, suolistukseen käytettävä veitsi ei myöskää ole kätevä, mikäli siinä on pitkä terä. Nylkyveitsessä ei tarvita myöskään pitkää terää.
Kalan käsittelyssä, fileerauksessa on pitkä ja ohut terä poikaa, mutta se onkin ainoa paikka, missä pitkä terä puoltaa paikkansa. - Puukkoseppä
Niinpä, ei pitkällä puukolla ole juuri laillisia käytännön sovellutuksia.
Puukkotrhtaat niitä myyvät lähinnä matkamuistoiksi ja sellasille tolloille, jotka ei puukon käytöstä mitään tiedä.
Voitaisiin vaikka kieltää lailla yli 10cm terät, eikä siitä olisi käytännön harmia laillisissa puukon sovellutuksissa - kiellot kiellettävä
Miksi ihmeessä kaikki pitäisi kieltää. Jos joku haluaa seinälleen metrisen miekan niin minun puolestani siittä vaa.
- kirves kalle
Totta niitä seinille saa laittaa, kiellossahan on kyse niiden kantamisesta yleisellä paikalla. Myös muualla kuin noilla yleisillä paikoilla voi miekan kanssa käyskiä, jos sen jotenkin tarpeelliseksi näkee.
Tämä onkin kumma palsta, kun kaikkea halutaan kiellettävän, autoista ties mihin.
Outoa porukkaa pyörii täällä.- Ei outoa vaan
ihan normaaleja poliitikkojen lakeijoita.
Poliitikot kun yrittävät mielenterveyspalveluissa säästää kaikki aseet kieltämällä.
- kirves kalle
Outoa porukkaa täällä, tuo edellinen kirjoittaja, näyttää olevan vainoharhainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748