Katiska mökin lähellä olevaan järveen, riittääkö pelkkä k.lupa?

katiskalla kalaa

Ostimme mökin ja haluaisimme viedä katiskan läheiseen järveen. Tiedän, että minun pitää hankkia kalastuslupa - mutta tarvitsenko luvan vielä ihmiseltä, jonka alueella tuo pieni järvi on? Olen nähnyt siellä muiden katiskoja, mutta omaani en vie ennen kuin saan tähän selvyyden.

4

5348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lupiaeikyselläheh

Joskus tulee automaattisesti se lupa että, kuten meillä, no meillä on 2 lupaa ja luvan myyjä ei myynyt lupia kun sanoi: ette te mitään lupia tarvitse edes uistellessa kun niin tuttuja..

Kannattaa kysyä kalastuksenvalvojalta kuka onkaan sitten.. ja muista myös ravustus, niitäkin voi tulla sitten syksyllä, muutamatkin ravut ovat ihan mukavia keitellä omaksi huviksi.

• katikalla

Kysyin vaimolta että saanko luvan laittaa katiskan mökin rantaa eikä kieltänyt ja sain luvan joten se riittänee..
      Katiskalla kalastaminenhan on pelkästään vesistön hoitoa joten mikis pitäisi siitä maksaa.. kunhan vain ei laske kaloja takasin järveen vaan mielummin kompostoi jos ei muuta järkevää käyttöä kaloille.
      katiskalla kalastetaan lähinnä särkikaloja sekä ahvenia jokus satunnainen hauki eksyy katiskaan..Hauet yleensä lasken takasin kasvamaan.
      kyllä se kalastus on ollut lähinnä lasten iloksi harvemmin sieltä on pastiahventa tullut.

• "Ostimme mökin ja haluaisimme viedä katiskan läheiseen järveen. Tiedän, että minun pitää hankkia kalastuslupa - mutta tarvitsenko luvan vielä ihmiseltä, jonka alueella tuo pieni järvi on? Olen nähnyt siellä muiden katiskoja, mutta omaani en vie ennen kuin saan tähän selvyyden. "

Tarviit valtion kalastuksenhoitomaksun sekä vesialueen omistajan luvan. Mikäli on rantatontti ( joskus ehkä muulloinkin?) voi tietty määrä lupia kuulua tontin omistajalle ilman lisähintaa.

• artsi8

Yleensä ottaen, vaikka katiskapyynti onkin vesistönhoitoa, lupa tarvitaan kalastuksen hoitokunnalta. Eli ota yhteyttä paikalliseen hoitokunnan edustajaan ja osta katiskamerkit. Sellaiset muovilärpäkkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe