Eli olin puolisen vuotta pientalotyömaalla rakennusapumiehenä ja oli sovittu että olen hommissa niin kauan ku hommia riittää. Työnantajana siis yksityinen pariskunta joka taloa itselleen rakennutti. No hommat sitten loppuivat ja sain viimeisen palkan jossa lomarahaa 0e. Tietenkin soitin heti työnantajalle ja kyselin lomarahoista, oli kuulemma niin kiireellä palkan maksanut että unohti lomarahat kokonaan.
Nyt lähetti laskelman lomarahoista ja oli laskenut lomarahan suuruuden siten, että minulle on kertynyt lomaa 2pv/kk ja kun 6kk töissä olin niin lomaa kertyi 12pv ja on sitä sitten on maksamassa rahana. Yritetäänkö minua vedättää? Eikö minulle kuuluisi rakennusalan TES:sin mukaan lomaraha tulla eli siis koko työssäoloaikani bruttopalkasta 18,5% lomarahaa? Sanoin että tuo minulle kuuluisi niin työnantaja sanoi ettei se noin mene kun en ole heillä vakituisessa työsuhteessa.
Määräaikanen työ ja lomaraha
normander
2
197
Vastaukset
- fghr.,mnbv
Tota yrittää moni
- Bolse
Vakituinen tai, se on joka tapauksessa 18.5 %. Liittoon yhteys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076