Voiko hakea erialalle suoraan maisteriohjelmaan jos on jo kandin paperit joltain muulta alalta. Voiko esim. Luk-tutkinolla hakea kauppakorkean maisteriohjelmiin vai pitääkö pohjatutkinnon olla soveltuva-
Maisteriohjelmaan eri alalle
4
377
Vastaukset
- HakeaVoiPäästäkinKai
Kannattaa kysyä siitä paikasta, minne aikoo hakea. Ainakin jos ei osaa netistä etsiä...
Mutta asiallisesti: Riippuu täysin tilanteesta, mahoton antaa tarkkaa vastausta. Voi olla, että joudut tekemään lisäopintoja tai voi olla, että eivät hyväksy ollenkaan. - tt
Mä pystyin vaihtamaan kasvatustieteen opinnot hallintotieteen opinnoiksi. Eli valmistuin kasvatustieteen kandiksi ja hain sen jälkeen maisteriohjelmaan. Minulla oli hallintotiede pitkänä sivuaineena kandin tutkinnossa.
- geru467
Riippunee mitä olet luonnontieteellisessä opiskellut. Yksi tuttuni oli lukenut humanistisessä kieliä ja opiskeli viestinnästä maisteriksi. Meni siinä aikaa enempi kuin se mainostettu kaksi vuotta.
- Ed
Pitää olla relevantit pohjaopinnot. Ei kai siinä muuten ole mitään järkeä, jos haluaisi siirtyä maisteritason opintoihin, mutta ei ole opiskellut sinne vaadittavia taustatietoja kandivaiheessa.
Helppo tarkistaa kun vertailee eri opinto-ohjelmien sisältöjä tai kysyy opinto-ohjaajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953323
- 883063
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201903- 681882
- 381837
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341419Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91329- 481327