Pomerania, kleinspiz vai mittelspiz kerrostaloon?

mietityttää

Mikä noista soveltuu parhaiten kerrostaloon?
Miten teillä kokemuksia noista koirista?
Ja miten on noiden hinnat suunnilleen?

Kiitos etukäteen vastauksista:)

7

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petr@

Kaikki noista soveltuu kerrostaloon, mutta itse taipuisin mittelspitziin. Ovat perimältään piha- ja vahtikoiria, siiskin voivat olla haukkuherkkiä, mutta määrätietoisella opetuksella pääsee pitkälle. Itsellä on mitteli, ei haukkuherkkä, ei edes provosta. Älykäs, lempeä, uskollinen, tällä rodulla ei esiinny aggressiivisuutta, sitkeä ja säänkestävä.
      Mutta; rotu vaatii liikuntaa, aktiviteettia. Muuten saat pirullisen kaverin! -> keksii varmasti aktiviteettia itselleen!

Hinnat menee kaiketi 800 -> yli tonnin.

• mietityttää

kiitos vastauksesta:)
      Onko lisää kokemuksia ja tietoa?
      Mietin että olisiko Kleinspiz hyvä vaihtoehto kerrostaloon, kun kuulema ei ole yleensä haukkuherkkä?

• Mitz.

Kleini nimenomaan on haukkuherkempi kuin mitteli...

• mfghfh

Asiasta voidaan olla monta mieltä. Mitäs jos pennulla on kleinivanhemmat mutta pentu on rekisteröity mitteliksi? Silloihan myös mitteli on haukkuherkempi kuin jotkut kleinit.

• Petr@

No, pitäiskö sitä kouluttaa? Olipahan se vaikka hevonen niin peruskoulutusta sekin tarttee.

• höpönassuliini

Kyllä mikä vaan noista sopii kerrostaloon. Itellä pommi ja kleini, ennen asuttiin kerrostalossa ja molemmat haukku vaan sillon jos joku soitti ovikelloa. Ei siis haukkunu mitään seinien läpi kuuluvia ääniä yms. Noista toi kleini on herkempi haukkumaan ja välillä tartuttaa haukun toiseenkin koiraan.

• M

Mulla kokemusta vain mittelistä, mutta ei ainakaan haukkumisen suhteen ole ollut ongelmia vaikka kerrostalossa asutaankin. Hyvällä systemaattisella alusta asti tehdyllä työllä sisällä haukkuminen on saatu rajattua ainoastaan ovikellon soiton ajankohtaan. Aivan ihana rotu, todella uskollinen ja miellyttämisen haluinen, kulkee vapaana aina kun mahdollista. Mutta liikuntaa kyllä tarvitsee, erittäin aktiivinen. Jos jokin miinusmerkki täytyy antaa, karvaa lähtee kyllä aika lailla. Maksettiin pennusta 1200 € 1,5 vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe