Orpo pöllö lemmikisi?!?

hiukan pöllö..

Mun tuttava löys orvon pöllön poikasen istumasta hänen pihalla ja ei tiennyt mitä sille tekis. Käteenkin olisi jo tulossa istumaan... Aattelin ottaa sen lemmikiksi mutta tarvitaanko kaiken maailman luvat siihen, kesyyntyykö helposti, kauanko elää, mitä syö, tarviiko häkkiä eli kun asutaan maalla täällä Keski-Suomessa niin istuisi puissa ja lentelisi vapaana. Vielä että sopeutuuko kissojen ja lehmien kanssa olemiseen?

Kiiton kaikille vastanneille :)

7

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antaapas sen olla

Pöllön poikaset ei ole orpoja, vaikka yksinään jossain ovatkin. Ne lähtee pesästä melko aikaisessa vaiheessa...melko avuttomina, mutta emot hoitaa ja ruokkii niitä silti.

• !

kysykää Suomen suojeluliitolta

• helvetinidiootit

Pöllön poikanen ei ole ORPO vaikka yksin olisikin. Emo ruokkii niitä. Älkää nyt perkele koskeko siihen, älkääkä ottako lemmikiksi. Pöllö ensinnäkin syö ELÄVIÄ hiiriä, elää yöllä ja tarvitsisi suuren olohuoneen kokoisen huoneen häkiksi eikä sekään vielä riittäisi luomaan sille edes lähes luonnonmukaisia elinolotarpeita. Antakaa sen nyt vain olla.

Se on rikos jos otatte sen lemmikiksi. Älkää koskeko siihen. Sen pitää oppia elämään luonnossa itse, omavaraisesti, tai muuttoaikojen tullessa se kuolee.

• Eikä muuten

Pöllö ei muuten syö eläviä hiiriä ym. Se tappaa ne ensin.

• helvetinidiootit
        Eikä muuten kirjoitti:

Pöllö ei muuten syö eläviä hiiriä ym. Se tappaa ne ensin.

Voi herranjumala. :D Niin eläimet luonnossa tappaa saaliinsa ennenkuin syö sen, mutta niiden kaikkien sanotaan syövän eläviä hiiriä koska ne ei ole raadon eli jo valmiiksi kuolleen lihan syöjiä, varsinkaan pöllö joka ei jo kuollutta lihaa osaa saalistaa. Pitääkö nussia pilkkua vaikka varmasti tajusit mitä tarkoitin?

• Eikä muuten
        helvetinidiootit kirjoitti:

Voi herranjumala. :D Niin eläimet luonnossa tappaa saaliinsa ennenkuin syö sen, mutta niiden kaikkien sanotaan syövän eläviä hiiriä koska ne ei ole raadon eli jo valmiiksi kuolleen lihan syöjiä, varsinkaan pöllö joka ei jo kuollutta lihaa osaa saalistaa. Pitääkö nussia pilkkua vaikka varmasti tajusit mitä tarkoitin?

Ja kyllä muuten oppii syömään myös jo valmiiksi kuollutta lihaa.

• Lintutyttö

Luonnonlintuja ei saa laittaa häkkiin, mutta jos eläin on loukkaantunut, on velvollisuus auttaa sitä. Pöllö kyllä pärjää hyvin jos osaa jo saalistaa ruokansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe