Hei!
Minulla on määräaikainen työsopimus syyskuuhun 2012 asti. Työsopimusta solmittaessa oletin opiskelujeni alkavan marraskuussa 2012, jolloin työsopimus kirjattiin syyskuun loppuun asti.
En kuitenkaan hakenut olettamalleni alalle, vaan löysin mielenkiintoisemman opiskelupaikan, jonne hain suunnittelemani tilalle.
Ongelma on se, että nyt hakemassani koulussa opiskelut alkavat jo syyskuussa. En voi mitenkään tehdä tuota syyskuuta töitä, sillä opiskelupaikka on 220km nykyisestä työ- ja asuinpaikastani (olen muuttamassa ko. paikkakunnalle opiskelujen perässä).
Työsopimukseeni on kirjattu määräaikaisuuden peruste: opiskelu. Voinko siis irtisanoa sopimuksen opiskelupaikan nojalla aikaisemmin ilman, että joudun maksamaan korvauksia työnantajalle?
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne, toivottavasti tietoa löytyisi.
Pätevä syy irtisanoutua määräaikaisesta sopimuksesta?
2
1634
Vastaukset
- o-ooou :(
Määräaikainen sopimus on määräaikainen sopimus.. Vähän niinkun määräaikainen puhelinliittymäsopimus: et voi purkaa sitä kesken kaiken vaikka toinen operaattori tekisikin paremman tarjouksen. ;) Sama juttu pätee myös määräaikaisessa työsuhteessa.
Tuskin se on työnantajasi syy ja vika että muutitkin suunnitelmaa ja hait toiseen kouluun. Mikäli siis lähdetkin kesken työsopimuksenne koulun takia pois, työnantajasi kärsii tappion, jonka sinä olet lainnojalla velvollinen korvaamaan. Kannattaa kyllä puhua ja sumplia työnantajan kanssa, voi olla että ymmärtää tilanteesi ja suostuu purkamaan sopparin vaikka määräaikaisuudesta olisikin kyse. :) Kunhan ajoissa olet liikkeellä (hetimmiten!!) että työnantajasi saa sitten tarvittaessa aikaa etsiä toisen työntekijän tekemään sopparisi loppuun. Voit toki itse myös auttaa etsimisisessä ja tarjota toista henkilöä (esim töitä etsivä kaverisi?) pomollesi.- Miten on?
Kysäisin tänään työnjohtajalta asiaa ja hän sanoi että voidaan irtisanoa sopimus kuin toistaiseksi voimassaoleva, jos pääsen opiskeleen.
Ymmärsi heti tilanteen ja totesi vielä että hyvä, jos opintopaikka löytyi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229