Järkyttävää!

Zoom zoom

Järkyttävä melu ja järkyttävä kulutus Mazda6:ssa ylemmän keskiluokan sedanien vertailussa TM12/2012. Tuohon kun lisätään tunnettu ruosteherkkyys niin ei tarvitse ihmetellä jos kauppa ei käy.
Mazda6:n kohdalla voi hyvällä syyllä sanoa, että moni kakku kaunis päältä, mutta silkkoa sisältä!
Jos edellinen näyttää vinoilulle, sitähän se on!

10

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-spekulantti

Ulkonäkö 1980-luvulta ja tekniikka 1990-lukua, hinta sentään on saatu 2010-luvulle.

• autoilija

Älkäähän pojat jauhako paskaa.
      Uusi Mazda 6 on hieno auto, ja varmasti kestää sen minkä muutkin
      samanhintaiset.
      Eipä noi uuden tekniikan pikkuturbotkaan tunnu kovinkaan kestäviltä

• 90-luvulta

Turbo ylittää japanilaisen insinööritaidon kyvyt edelleen, samoin yli 5-vaihteiset vaihteistot. Ja taitaapa viihdekeskukseen kuulua vielä C-kasettinauhurikin.

• Autoilia.

Tosta kasettinauhurista jo tietää ettet sinä ainakaan Mazdaa oo
        ikinä ajanut, saati omistanut.
        On se kumma että sellaiset tulee tänne pelleilemään jotka ei oo ikinä kyseistä
        merkkiä ees omistanut.
        Toisekseen kaikki nykyautot kestää oman aikansa, ja jos viitsii vähääkään
        huoltaa, niin niillä ajaa satoja tuhansia kilsoja.....................

• made in japan

Jo edellisessä kutosessa oli 6 vaihdetta.kaikenlaiset ääliöt ne jaksaa täällä roikkua.

• pierupetteri

Mauri 6 mätälaatikko!

• Mazda ZoomZoom

Kyllä trollit näyttävät olevan aktiivisia täällä Mazda keskusteluissa.

Mazda on kestänyt ajan hammasta vallan mainiosti ja noista edellämainituista heikkouksista huolimatta vuonna 2007 ensiesitelty Mazda6 on tasapisteissä uunituoreen Hyundain kanssa sekä häviää vain kymmenyksen huomattavasti tuoreemmalle Avensikselle sekä Peugeotille.

Mazda6 on selkeästi tarkoitettu ajo-ominaisuuksia arvostaville autoilijoille, eikä korjaamollakaan tarvi vierailla kuin huolloissa jotka ovat muuten Toyotalla melkoisen kalliit...

• En halveksi mitään automerkkiä, mutta silti ajelen Mazdalla.
      Syy on se että Mazda ei ole mennyt mukaan tähän pienimoottori/turbo jutskaan,
      ja se on hyvä vaan.
      Vapaasti hengittelevä kaks litranen automaatilla, voiko auto siitä
      parantua, tohon rahaan, eipä juurikaan...............
      Joo ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa Masan kanssa...............

• MazdaYZU-SeatESI-

Minulla Mazda 6 Disi 2,0 farmari 6v man.(koko valkoinen väri=hieno) ja toisena autona Seat Ibiza 1,2 TSI ST DSG 7speed (erkoispunainen =naisväen mieleen). Kummatkin autot vm 2011. Seat ehdottomasti kaupunkiajoon (6,0l/100km kaupungissa!), Mazda 10l/100km! (mielestäni liikaa!). Mazda perhematka-ajoon (kulutus 5,4l/100km isolla tiellä, Seat 4,1 l/100km, mutta huonommat tilat 4hlölle. Mazdassa paremmat penkit meikäläisen selälle ja Ibizassa parempi kiihtyvyys 0-100 vaikka vain 105 hv. Käytännön ajossa Seat aivan huippu ruuhka-ajossa ja liikenevalolähdöissä (Mazdalla ei jakoa vaikka 155hv). Mazdan hallintalaitteet esimerkiksi rattinapit ovat todella mieluisia ja käyttäjäystävällisiä. Miksi sitten kaksi niin erilaista autoa?
      1. Mazdan käyttäjäystävällisyys ja kaupanteossa sain hinnan kohdalleen
      2.Seatin helppousliikenteessä ja iso tavaratila pikkuautoksi (BMW 300 sarjassa on pienempi takakontti kuin Seat Ibiza ST:ssä, samoin Volvo V40 autossa.Keskikulutus Ibizassa on dieselautoluokkaa =5,2l/100km seka-ajossa 95e10 polttoainetta.

Kummassakaan autossa ei ole ollut mitään teknistä vikaa. Toki olen kiinnittänyt huomioni VAG-autojen teknisongelmaisiin uutisiin, mutta mieltä rauhoittaa 5 vuoden /100000 km virhevastuu/lisätakuu, joka on otettu VAG autojen 1. omistajien vaatimuksesta käyttöön myös Suomessa.

Mazda saisi oikeasti keskittyä polttoainekulutuksena parantamiseen kaupunkiajossa.Nykyisellään se ei vastaa nykyaikaista käsitystä taloudellisesta moottorista. Toinen asia sitten on se, että minkä verran ylensäkään polttoaineenkulutus vaikuttaa autoilun kokonaismenoissa, jos auto toimii moitteettomasti aina kun sen tarvitsee ja huoltojen (250e/huolto),sekä vakuutusten hinnat ovat kohdallaan.

• Asiallista asiaa, kerrankin...........KIITOS.........................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      44
      2043
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1281
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1078
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      952
    Aihe