Kiikkerät terassilaudat - oikenevatko?

Trallit vaihtoon?

Vuokrakämpän lasitetulle parvekkeelle tuli lämpökäsitellystä männystä tralli-malliset laudat. Muuten ovat hyvät, mutta todella kiikkeriä kun astuu niille. Toisesta päästä ne lepäävät betonireunuksen päällä ja muuten alta löytyy kolmet poikkilaudat. Ongelma on se, että poikkilaudoissa ei ole huomioitu lattian kaatoa (=kaltevuutta) vaan kaikki poikkilaudat ovat samankorkuisia. Yhdessä trallissa viimeinen poikkipuu on yli 10mm ilmassa. Trallit tehnyt remppamies väittää kivenkovaa että trallit muotoutuvat kunhan aluksi laittaa painoa niiden päälle. Reilun viikon verran on kaikennäköistä lootaa ja tuolia pidetty parveke täynnä, mutta edelleen keikkuu yhtä paljon.

Puhuuko remppamies totta, oikeneeko mäntylauta yli 10mm reilun parin metrin mittaisella matkalla?

1

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerralla hyvää

Tuossa on nyt "markan mestari tehnyt kympin" virheen, eli aluspuut olisi pitänyt tukea riittävän hyvin lattiaan ennen pintalautojen laittamista. Onnistuu tietysti vieläkin jos ritilät voi nostaa ylös syrjälleen. Faneerin palat voisivat olla sopivaa kiilaa sinne alle ja yleensä nuo kaadot oikaistaan. Itse tein pohjan faneerilevystä ja laitoin Dry Step termomaton. Halvempi malli olisi jos "välipohja tejhtaisiin lattiaan tarkoitetusta pontatusta lastulevystä. Termomatto sellaisenaan sopii myös suoraan betonilattian päälle ja ei keinu mihinkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe