tietoa vailla :)

wellutsi

olen hankkimassa leopardigekonpoikasta. ja minulla on 200L akvaario tyhjänä, johon sen ajattelin asuttaa. Asumme vanhassa omakotitalossa jossa yleensä 20 astetta lämmintä. Ajattelin ostaa gekolle lämpömaton, ja pitää akvaarion vanhat loisteputkivalaisimet. pitääkö loisteputkivalaisimet akvaarion tarpeeksi lämpimänä vai tarvitsenko viellä jonkun extra lämppärin sille maton lisäksi : )

4

125

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xrAksu

Tuo varmaan riittää lämmöksi. Ostathan kuitenkin hyvät lämpömittarit lämpimään ja viileään päähän, samoin hyvälaatuinen uv-valaisin (kysy lisää www.herppi.net)

• Gekkoni Moona

Itselläni on leopardigekko. Sillä on terrassaan lämpölamppu, lämpömattoa ei ole koska lämpölamppu on tehokas. (valaisin on myös terrassa) Terrani on ainaki 200L , terrani on n. 90cm leveä, 60cm korkea ja 45 syvä. Terrani on aika iso yhdelle gekolle. Luulis sinun terraan riittävän vain lämpölamppu. : ) Ainiin lämpölampun pitää lämmittää vain terran yhtä kohtaa, tai terran toista päätä. Lämpöä saa terrassa olla viileässä päässä n. 20 - 28 ja lämpölampun alla n. 30 astetta, enintään 35 astetta. Gekolla pitää olla ainakin kaksi luolaa terrassa. Toinen luola pitää pistää viileään päähän ja toinen lähelle lämpö lamppua. (siis ei ihan lämpölampun alle vaan lämpösenpään päähän) No tässä ainakin tietoa, lisää saat ainakin osoitteesta: mateliat.info :: Leopardigekko

• Gekkonen

Minulla on yksi leopardigekko joka on jo 10:nen vuotias. On vain ongelma että minulla on samassa huoneessa rummut ja joka viikko on kavereideni kanssa bändi treenit. En ole varma että stressaantuuko gekko liikaa siitä että vien sen aina treenejen ajaksi pois terraariosta. Jos tiedät mitä tehdä niin kerro. =D

• ????

ei se varmaan stressaannu jos sulla on kerran viikossa treenit? Tai uskoisin että lisko ois jo tottunu siihen ja se ois sille rutiini.. Kyl mä ainakin kuuntelen musaa lujal huoneessa ja siellä asustelee 2leoskii, se kyl on eriasia ku rummut mut kuitenki ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe