Tärinä korkeilla kierroksilla ja muuta pientä

rysleri85

Auto on Chrysler Neon vm. 2000. Huomasin auton suorituskykyä "testatessani" ratin ja korin alkavan täristää, kun kierroksia on vähintään 4000-5000 rpm. Kun kierrokset laskevat, tärinä lakkaa heti. Voisiko mitenkään liittyä pakoputkeen? Se ei ole enää parhaimmassa kunnossa (meni tosin vielä katsastuksesta läpi 1,5 kk sitten). Auton sisälle tunkeutuu myös pakokaasun haju esim. liikennevaloihin pysähtyessä. Tarkka kun olen, niin vielä kolmas huomautettava asia on. Automaattilaatikko pitää sellaista lievää viheltävää ääntä kiekoilla 2000-3000 rpm, onkohan normaalia? Kuuluu varmaankin momentinmuuntimesta? Laatikko kyllä muuten tuntuu pelaavan hyvin, öljytkin vaihdettu siihen keväällä.

4

1627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta...........

itsellä kone alkaa pätkimään,kun ajan 1 sellä:)..*rajoitin hakkaa vastaan*ei sulla oo tietoa tekniikasta ja pakoputki voi resonoida ja silloin vuotaa kunnolla.kuurokin sen tuntee ja db:beetjo liiat.vie tai anna kokeneen ei uusio peukalo keskellä handua.vie jonnekin huoltoonjossa ei ole edellä maituttuja tyyppejä.netissä ei kannata alkaa arvailemaan.

kädet öljystä etc jo 10 vuotiaasta.

• El Pollo del Muerta

Kuvauksen perusteella oletan, että tärinä ilmenee ajaessa. Mahdollisia aiheuttajia ovat : renkaat, vanteet, pyöräntuenta, laakerit, vetoakselit ym.
      Tämän ikäisessä autossa joka paikassa alkaa jo olemaan välystä, jota ei ehkä muuten huomaa, mutta ääriolosuhteissa ne havaitsee.
      Moottorin / vaihteiston kannatinkumit voivat olla väsyneet, jolloin kaikki moottorin ja voimansiirron värinä tulee läpi. Näihin viittaa myös pakokaasun haju; moottoripaketti pääsee kiertymään yli rajojensa ja on aiheuttanut murtuman pakoputkeen.
      Jos vaihteiston öljymäärä on kohdallaan, niin viheltävän tyyppistä ääntä yleensä aiheuttaa tukkeutunut lauhdutinputkisto, öjypumpun ohivuoto, vikaantunut vapaakytkin ja myös vaihteenvalitsimen kaapeli, jos se on irti oikeista kiinnikkeistään ja ottaa kiinni vaihteistoon / moottoriin.

• Högi

Höh. Todennäköisesti ääni tulee turbiinista, joka on aivan normaali ääni neonissa Kun kaasua painat ja kierrokset nousevat niin ääni häviää. vai kuinka? Samaa "vikaa" ihmettelin kun ostin kuusi vuotta sitten neon -02:sen.

• Högi

Niin, ja tarkista pakoputken viimeinen liitos ennen takapönttöä, siitä yleensä alkaa vuotamaan muutaman vuoden kuluttua vaihdosta. Putket ruostuvat paljin nopeammin kui itse vaimennin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2862
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1619
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1454
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe