Hauskaa juhannusta kaikille! Miten teidän juhannus sujuu? Ja jokos ne on kesälomat alkaneet? Minä pidin viikon loman ja kävin kotipaikkakunnalla äidin kirjoittaman kirjan julkaisutilaisuudessa. Oli tosi kiva tavata sukulaisia ja viettää mökkilomaa grillaten ja saunoen. Lapsenlapsi pääsi ensi kertaa elämässään lentokoneeseen kun lensimme koko perhe yhdessä ensin Ouluun.
Juhannusta vietän juhlapukua ommellen. Tyttären puku on jo valmis ja hän tykkäsi siitä ja tilasi lisää. Itselleni tartteis aloittaa kans juhlapuku sukujuhliin. Kansallispuvun laitan varsinaisiin juhliin, mutta kun olemme vuokranneet sukukokouspaikkakunnan leirintäalueelta mökin kahdeksi vuorokaudeksi ja siellä pidetään karaoken merkeissä jatkot ravintolassa, niin tartteis ehkä toinen iltapuku tansseja varten.
Olispas hauska kuulla teidän kesäloma- ja juhannustouhuista
Hauskaa juhannusta
21
139
Vastaukset
Moi, istuskelin tossa äsken pihalla naapurin vanhan emännän kanssa.
Olen hänen seuranaan ja tukenaan tämän Juhannuksen. Poikansa lähti saareen sisarusten kanssa.
Samalla hän on minun seuranani :)
Loma alkaa maanantaina ja risteilyllä Gotlantiin ja Ahvenanmaalle, systerin kanssa.
Heinäkuun alussa tulee systerin tyttö tyttönsä kanssa tänne ja me tehdään taas ihan mitä mieleen tulee.
Niin että loma alkaa ihan omien tapailulla,ja miten se sitten jatkuu niin sitä ei ole vielä edes mietitty. Viime kesänäkin oli parasta se ettei ollut suunnitelmia tekemässä paineita lomaan.
Reissuun voi lähteä jos haluttaa mutta toisaalta jos haluttaakin niin sitten voi olla kotona..
Omien kanssa taidat paljon olla sinäkin:)
Oikein hyvää Juhannusta ja kesän jatkoa sinulle.
Ja samalla muille palstalaisille :))Kiva, laita sit ristelykuvia tonne sivullesi niin saadaan katsella. Onko sulla jo toinen jalka tuolla kuuskymppisissä? Huomasin vaan ku kävin sivustollasi.
Mun mies täytti justsa loman aikana kuusikymmentä. Ostin sille lahjaksi robottipölyimurin. Heh heh lahjaa siinä on mullekin. Neato merkkisen tilasin, testivoittaja Tekniikan Maailmassa, ja maksoi vain viissataa. Toivottavasti hän on sit ahkera ja huolellinen, ettei sille tarvitse antaa selkään...heh heh. Se palvelija tulee kotiin ensi viikolla. Pitäisköhän hänelle pitää oikein kunnon tervetuliais juhlat, et se tuntee olevansa tervetullut.... hmmm...jos hakis sitä varten mansikkaisen pullon Fresitaa...miljoona kirjoitti:
Kiva, laita sit ristelykuvia tonne sivullesi niin saadaan katsella. Onko sulla jo toinen jalka tuolla kuuskymppisissä? Huomasin vaan ku kävin sivustollasi.
Mun mies täytti justsa loman aikana kuusikymmentä. Ostin sille lahjaksi robottipölyimurin. Heh heh lahjaa siinä on mullekin. Neato merkkisen tilasin, testivoittaja Tekniikan Maailmassa, ja maksoi vain viissataa. Toivottavasti hän on sit ahkera ja huolellinen, ettei sille tarvitse antaa selkään...heh heh. Se palvelija tulee kotiin ensi viikolla. Pitäisköhän hänelle pitää oikein kunnon tervetuliais juhlat, et se tuntee olevansa tervetullut.... hmmm...jos hakis sitä varten mansikkaisen pullon Fresitaa...No enhän nyt ikäni puolesta kuulu sinne vielä vuosiin.
Täällä on vaan niin hiljaista kun huopatossutehtaalla, joka on jo lakkautettu :)
Siellä on monta "tuttua" täältä.
Noi ihmissuhdejutut ei paljon osaa kiinnostaa, silloin tällöin johonkin tulee jotain laitettua.
Kyllä sun pitää nyt kunnolla miettiä miten saat pidettyä palvelijan tyytyväisenä.
Noi koneethan on kait parasta mitä voi miehelleen lahjaksi ostaa :))tulisilla kirjoitti:
No enhän nyt ikäni puolesta kuulu sinne vielä vuosiin.
Täällä on vaan niin hiljaista kun huopatossutehtaalla, joka on jo lakkautettu :)
Siellä on monta "tuttua" täältä.
Noi ihmissuhdejutut ei paljon osaa kiinnostaa, silloin tällöin johonkin tulee jotain laitettua.
Kyllä sun pitää nyt kunnolla miettiä miten saat pidettyä palvelijan tyytyväisenä.
Noi koneethan on kait parasta mitä voi miehelleen lahjaksi ostaa :))jep, ja miehellä on sit enemmän aikaa minulle...
- Cloetta...
Pitkä kesäloma alkoi jo parisen viikkoa sitten ja kestää elokuun puoliväliin saakka. Juuri ollaan menossa saunomaan aitojen koivuvihtojen kanssa. Uudet perunat kiehuu, kananmunakastike tehty ja lohi savustettu. Aikuiset lapset viettävät kukin tahollaan omanlaistaan Juhannusta. On kivaa olla keski-ikäinen ja aloittaa tavallaan uudenlainen elämän kahdestaan puolison kanssa!
Teillä on varmaan kiva juhannus. Minustakin on mukava olla tän ikäinen, mikä tää ikä sit onkaan, sanovat et joku kolmas ikä...tiedä häntä. Ainakin on mukva viettää seesteistä juhannusta. Meilläkin on kalaa ja uusia perunoita, grillataan kasvisnyyttejä ja sit vesimelonia.
Tässä iässä on justsa kivaa se kun on aikaa toisilleen ja rauha puuhastella kaikkea kivaa yhdessä. Ompas sulla pitkä kesäloma, oikein kateeksi käy. Mulla on kolme viikkoa vielä heinäkuussa.
- hei kki
Heh, kesäloman piti alkaa juhannuksesta...
Pari viikkoa sitten kolaroin fillarilla pikku pojan kanssa, ranne murtui.
Naskali taisi (onneksi) selvitä naarmuilla, minä kannan tätä kipsiä
vielä kuukauden.
Kesälomaa vietän sitten syksyllä:)
Minun onneksi säätiedotuksessa ei povattu helteitä.No, voi ei. Murtuma sattuu niin paljon. Ja muuten kumpi käsi? Jos on se mitä käytät yleensä enemmän niin kuka sua auttelee?
- hei kki
miljoona kirjoitti:
No, voi ei. Murtuma sattuu niin paljon. Ja muuten kumpi käsi? Jos on se mitä käytät yleensä enemmän niin kuka sua auttelee?
Kiitos osanotosta:)
Oikea käsi, tietysti.
Minulla on jo kokemusta vasemmalla touhuamisesta, n.15 vuotta sitten oikeasta
käpälästä murtui peukalo, 5 vk. kipsissä:)
Vaikka vasurilla kirjoitankin eikös ole siisti käsiala ? hei kki kirjoitti:
Kiitos osanotosta:)
Oikea käsi, tietysti.
Minulla on jo kokemusta vasemmalla touhuamisesta, n.15 vuotta sitten oikeasta
käpälästä murtui peukalo, 5 vk. kipsissä:)
Vaikka vasurilla kirjoitankin eikös ole siisti käsiala ?Joo on hyvää tekstiä. Mut siis auttaako sua kukaan? Ei se kirjoittaminen varmaan olekaan se vaikein, ennemminkin syöminen ja pukeminen ja vessassa käynti. Onneks on kesä ja ei tarvi vaatteita niin paljoa...
Minulla oli kerran jalka murtunut ja kerran varvas.- hei kki
miljoona kirjoitti:
Joo on hyvää tekstiä. Mut siis auttaako sua kukaan? Ei se kirjoittaminen varmaan olekaan se vaikein, ennemminkin syöminen ja pukeminen ja vessassa käynti. Onneks on kesä ja ei tarvi vaatteita niin paljoa...
Minulla oli kerran jalka murtunut ja kerran varvas.Ihan omillaan tässä täytyy pärjätä, mutta ei tässä suurempia ongelmia ole.
Einespakkausten suunnittelijat eivät ole ajatelleet meitä yksikätisiä.
No, aina ne on auki saatu, nälkäkuolema ei uhkaa:)
Kengännauhojen solminen sujuu vasemmallakin, olen koko pienen ikäni
touhunnut narujen kanssa.
Minen niin noista puvuista, ei nuo entisetkään uutta häpeä. Mitä harvemmin pitää päälle laittaa, sen parempi. Kaapissa ei pahemmin nuhraannu.
Juhannus menee aika hikisissä tunnelmissa. Eilen kaadoin tuosta saunan edustalta ikivanhan sireenipuskan. Niin paksuja runkoja, että piti ihan konesaha hakea avuksi. Niillä lämmittää saunan ensi kesänä monta kertaa.
Puskan tilalle tulee pieni terassi, jolla voi istuskella saunomisen jälkeen. Näkösuojaksi villiviiniä, ettei emäntä näe montako kaljaa se saunominen oikein vaatii.
Tänään sitten tappelin sireenien juurakoiden kanssa. Kovasti ne vastaan pani, mutta kohtasivat kuitenkin vahvempansa. Siinä sitä riittää ajankulua vielä juhannuspäivällekkin.
Niin, kaksi viikkoa on jo kesälomasta kulunut, enää kaksi pikaviikkoa jäljellä. Uskomatonta mutta totta. Suuri osa siitä kahdesta viikosta kulunut tontin siivoamiseen talon entisen omistajan rojuista. Yksi peräkärrykeikka tehty pienjäteasemalle ja ainakin kaksi jäljellä. No, voisi kai kesäloman vielä huonomminkin kuluttaa.
Kansallispuku oikein hyvä valinta. Hyvää juhannusta ja juhlamieltä sukujuhliisi!Kaikki rakentaminen on kivaa, minäkin asustelen usein miehen mukana mökkityömailla, se ku on sellainen saaristolaistimpuri...
Siitä villiviinistä vielä, et mä en uskaltaisi laittaa mitään sellaista terassille tai muuhun vilpolaan, kun ajattelen et jos tulee sit ne itikat. Eikö ne tykkää justsa kaikesta varjosta? Nin riippuu varmaan missäpäin se mökki on.
Sen kansallispuvun olen tehnyt itse se on keskisuomen puku. Päädyin siihen kun se oli minusta kaunis ja kotipaikkakuntani on aika keskellä suomea...Nyt tekis mieli alkaa tekemään joku karjalainen puku. Tarkoitan ylempää rajan takaa. Siis Uhtuan seutua, sitä oikeaa Kalevalaa, ku sieltä on esi-isät...Tilasin karjalaisten ja venäläisten kansallispuku kirjat yhdestä atikvariaatista, tais olla Vanhoja aarteita niminen, mut ne ei ole vielä tulleet. Toivottavasti olis selkeet ohjeet johonkin järkevään pukuun...miljoona kirjoitti:
Kaikki rakentaminen on kivaa, minäkin asustelen usein miehen mukana mökkityömailla, se ku on sellainen saaristolaistimpuri...
Siitä villiviinistä vielä, et mä en uskaltaisi laittaa mitään sellaista terassille tai muuhun vilpolaan, kun ajattelen et jos tulee sit ne itikat. Eikö ne tykkää justsa kaikesta varjosta? Nin riippuu varmaan missäpäin se mökki on.
Sen kansallispuvun olen tehnyt itse se on keskisuomen puku. Päädyin siihen kun se oli minusta kaunis ja kotipaikkakuntani on aika keskellä suomea...Nyt tekis mieli alkaa tekemään joku karjalainen puku. Tarkoitan ylempää rajan takaa. Siis Uhtuan seutua, sitä oikeaa Kalevalaa, ku sieltä on esi-isät...Tilasin karjalaisten ja venäläisten kansallispuku kirjat yhdestä atikvariaatista, tais olla Vanhoja aarteita niminen, mut ne ei ole vielä tulleet. Toivottavasti olis selkeet ohjeet johonkin järkevään pukuun...Niin no, vähempi kai se pari metriä korkea villiviini itikoita vetää kuin entinen viisimetrinen sireenipöheikkö. Ja jos nyt joku itikka vähän imaisee, niin entäs sitten, tuskin ne siinä kerkee meikäläistä kuiviin imemään. Kieltämäti, kyllähän niitä itikoita taas on, vähempikin kyllä riittäisi.
Hieno taito tuo ompelukin. Äitini aikoinaan ompeli itse suurinpiirtein kaikki vaatteensa. Ja kyllä niitä asusteita olikin, joka lähtöön. Eikä tarvinnut pelätä, että tulee vastaan samanlainen;)
- ...
Tavanomaista.
Mökillä, kuten vuosikausia ollut tapana. Aattona vähän koskenrannalla kattelemassa, pikaisesti naapurissa visiitillä. Jotain tärpättiä, telkkarista juna- ohjelmaa. Grillistä oli kaasu loppu, makkaraa paistinpannulla, vähän siivousta siinä sivussa. Päivä muitten joukossa.
En oikein tajua näitä pakkojuhlia. Juhannuksen perusideakin koitettu hämärtää. Kesäpäivän seisaus oli muutama päivä ennen "juhannusta".
Positiivisinta asiassa, syksy tulossa. Vuodenaika, mistä pidän paljon. Kaitpa se liittyy jotenkin sadonkorjuuseen, on marja-ajat, sienestykset, kaikkea tuollaista ihmisen elämälle tärkeää. Juhannus on mun mielestä jotenkin hyvä merkki siitä, että pian saa sitten uusia pottuja ja muuta kunnon murkinaa. Jos vaan edellisen vuoden sato on riittänyt siihen asti.
Ja mä siis en ole maanviljelijä.
=DW=Niin kesällä saadaan hyvää suomalaista perusruokaa. Kesäkaalikin on niin valtavan hyvää.
Äitini oli kirjoittanut lapsuuden sota-ajan muistoja ja se löydettiin jäämistöstä. Tehtiin kirja. Kovaa ja raakaa oli ennen ollut lasten kesät maalla, katovuodet ja sota-aikainen säännöstely. Kolmeksi päiväksi ja yöksi oli viety noin kymmenvuotiaat suolle hilloja keräämään vain vähän leipää mukanaan. Jotenkin tuntuu, että ei noita ulkolaisia herkkuja halua enää edes syödä, tollaiset banaanit ja muut, yök...
Meillä on kylmäkellarissa komero ja aion alkaa käyttämään vihannes ja juurikas viljelijää. Kaalta, lanttua, kesärurpitsaa, sipulia ja punajuurta menee nykyään paljon kun olemme siirtyneet terveellisempään ruokavalioon, tehdään laatikoita ja kasvisnyyttejä.
Työn touhussa mekin viihdytään, siihen on äiti jo lapsena opettanut. Aina löytyy työtä ja tekemistä, mutta joku elokuva katsotaan dvd.ltä joskus, telkkarista tulee harvoin. Kahden kissan hoitajana käydään myös kun kissojen emäntä on loma-matkalla.
Oletpas sinä reipas kun jo hereillä seitsemältä.
- en ole keksinyt
mihin muuhun vois kylmäkellarin komeroa käyttää kuin juureksii, kun on pakasti eli marjoille ei tarvii, ideoita jos sais niin, ei turhaan olis tyhjänä :)
Meille tulee munia kanalasta suoraan isoja kennollisia niitä on pääasiallisesti säilytetty siellä. Siis sellaisia liian isoja tai liian pieniä jotka ei kauppaan kelpaa...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3218267Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1016513Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1753755- 772998
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402610- 452573
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222316- 1242301
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962054Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista281687