MOOTTORIPYÖRÄ EI OLE ENÄÄ KUUMA

KUUMA PYÖRÄ

Moottoripyörä ei ole enää kuuma
Uudet moottopyöräkäyttäjät ovat haihtuneet markkinoilta. Vielä viisi vuotta sitten moni viisikymppinen mies osti itselleen moottoripyörän. Nyt kiinnostus on siirtynyt muihin kulkupeleihin kuten veneisiin.

86

3143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motoristi

No mitä sitten?

• Ihan normaalia

Ollaan palattu normaali aikoihin, mutta nyt ei mee mikään oikein kaupan, ei autot eikä erityisesti moottoripyörät..ei niitä kukaan osta.

Kyllähän pyöriä on ihan tarpeeksi jo..minullakin on kaksi....on muuten muutama venekkin ja autoja piha täynnä..ei moottoripyörälle mitään vaihtoehtoja ole..se on vain yksi asia monien joukossa.

• Moottoripyörä on köyhän kulkuneuvo. Aikoinaan kesittiin moottoripyörä niille joilla ei
        ollut varaa ostaa autoa. Sitten tulivat markkinamiehet ja tekivät moottoripyöräilystä
        "trendikästä" ja nostivat pyörien hinnat kymmenkertaiseksi. Niin ja miten kävikään? Tyhmää kuluttajaa saatiin taas höynäytettyä

• eurovelkaiset
        Ihan normaalia kirjoitti:

Ollaan palattu normaali aikoihin, mutta nyt ei mee mikään oikein kaupan, ei autot eikä erityisesti moottoripyörät..ei niitä kukaan osta.

Kyllähän pyöriä on ihan tarpeeksi jo..minullakin on kaksi....on muuten muutama venekkin ja autoja piha täynnä..ei moottoripyörälle mitään vaihtoehtoja ole..se on vain yksi asia monien joukossa.

VEROT JA MAKSUT NOUSEVAT JATKUVASTI ja rahaa ei riitä enää leluihin...katsokaa kuinka paljon asuminen, sähkö, polttoaine ja ruuan hinta on noussut vimeisen 3 vuoden aikana...

JA LIsää on tulossa kun Eurofiasko laukeaa niskaan....

• ei noin
        scabbi kirjoitti:

Moottoripyörä on köyhän kulkuneuvo. Aikoinaan kesittiin moottoripyörä niille joilla ei
        ollut varaa ostaa autoa. Sitten tulivat markkinamiehet ja tekivät moottoripyöräilystä
        "trendikästä" ja nostivat pyörien hinnat kymmenkertaiseksi. Niin ja miten kävikään? Tyhmää kuluttajaa saatiin taas höynäytettyä

Olet aika pihalla moottoripyöräilystä ja kannattaa ottaa selvää verojen osuudesta hintoihin, autovero alv tullaukset ym. Jenkkilässä saa uuden customin samaan hintaan, kuin täällä 10v vanhan. Tämä on sitä sosiaali-demokratiaa, ihminen ei saa itse päättää mihin tulonsa suuntaa, valtio päättää jakaa ansiosi muille.

• Diipadaapa

^Aivan.

• sadattaa

ihmeesti on pyörät hävinny liikenteestä,enkä toisaalta ihmettele kun kts. tänkin viikon sääennustetta,sadetta taas.....kyllähän tuo sapettaa kun vakuutusmaksut juoksee kummiskin, mutta tätähän tää normikesä suomessa on.

• 13+6

Ei ole kuumaa ei. Nyttenki ku kattoo ulos ni siel sataa vettä ja on 15 astetta lämpöä. Moottoripyöräily on suoraan sanottuna viileää.

• 3vuoden hitti

Ei ole enään muotiharrastus. Mikähän nyt on muotia. Golf?
      Tulee HIEMAN vaikuttamaan moottoripyörien hintoihin. Siis käytettyjen.

• Onko tilastoja, vai luuloa vain??

• T-max ??????????????

Oon ajanut pyörillä vuodesta 73 eli ikää on jo mutta, pelkästään hyvä ,että tulee vähänajettuja vaihtopyöriä myyntiin. Veneily on märempää

• Kuvittelet vain!

Höpöhöpö. ==>> Liikententeen turvallisuusvirasto Trafin tilastojen mukaan vuonna 2011 uusia moottoripyöriä rekisteröitiin 5 736, mikä on 5,3 % vähemmän kuin vuonna 2010. Mopojen ensirekisteröinnit laskivat 4,4 % ja niitä rekisteröitiin 17 403. Kaikkiaan uusia ajoneuvoja rekisteröitiin 215 787 kappaletta, ja kokonaiskauppa kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 9,7 %.

Moottoripyörä- ja mopokanta on ensirekisteröintien laskusta huolimatta edelleen kasvussa. Synkentyneen talous- ja työllisyystilanteen vuoksi motoristien rahankäyttö on tarkempaa ja varsinkin nuoret suosivat nyt käytettyjä moottoripyöriä.

Viime kesänä tieliikennekäytössä oli 224 614 moottoripyörää ja 228 662 mopoa, kun huippuvuoden 2007 lopussa vastaavat luvut oli 186 796 moottoripyörää ja 185 813 mopoa.

• jjvvpp

hopo hopo
        kasvua ei todellakaan ole
        olet lukennut liikaa trafin tilastoita ja koko juttu on kopioitu heidän sivuilta.
        aku ankka tulee postinkautta joka viikko siel on myös kopioituja juttuja.

• e9irohpr8j0g+w98djr6
        jjvvpp kirjoitti:

hopo hopo
        kasvua ei todellakaan ole
        olet lukennut liikaa trafin tilastoita ja koko juttu on kopioitu heidän sivuilta.
        aku ankka tulee postinkautta joka viikko siel on myös kopioituja juttuja.

homostelu ja lesboilu on varmaankin teidän peräaukkojen mieli puuhaa...

• hyvä näin

Olihan se jonkinlainen ylilyönti, kun mentiin pitkin kyliä meluten. Seinään törmäs harrastus, kun valvonta alkoi.

• Selma-Setä

Jytinää kaduille, mikään ei ole muuttunut! Ikkunat helisee, niin kun pitääkin!!

• parempi näin

Ainakin täällä on yksi harrastaja, joka ajaa niin kauan, kuin pystyy. ei ole harrastus törmännyt seinään, eikä polliisit pysäytelleet. muut saavat luulla mitä haluavat.

• Perheenisä

On se vaan hyvä että hiipuu. Pitäisi olla rohkeutta kieltää lailla koko homma. Rikollisia koko porukka nykyisin. Mitä lie helvetin perkeleitä liiveineen.

• huh huh....

Kyllä te perheenisät olette niitä rikollisia, kun ensin tapatte lapsenne, ja sitten itsenne!!

• tietäjä92

Onneksi en pyöräile "kuumuuden" takia.

• tunnusta pois

Se on sellaista, jos ei ole varaa itsellä moottoripyörään, niin pitää kadehtia niitä joilla on.

• Kolmas kesä

Onhan tuo moottoripyörien vähentynyt käyttö ihan silmin nähtävää! Mutta miksi näin? Eikö ajaminen ollutkaan hauskaa? Vai oliko vakuutukset yms liian kalliita.
      Monet myyvät kun ei mukamas kerkiä ajelemaan mutta mikä on oikea syy?
      Itse ajan ja omistan prätkän ainakin toistaseksi.....Käyttö kyllä vähentymään päin koska olen sen verran mukavuudenhaluinen etten jaksa aina noita ajokuteita.

• Jorma-tati

Hauskaa on. Se tunne kun vetää putket jytisten pitkin Saimaan rantaa, ei pikku sateet haittaa. Keli kirkastuu heti kun satulaan pääsee...

• alusta saakka.....

Ne, jotka ovat ajaneet siitä saakka, kun ovat jonkinlaisen pyörän saaneet, ja vuosien varrella vaihdelleet kuka isompaan, kuka pienempään, ovat motoristeja. Ne taasen, jotka ovat ostaneet pyörän kokeillaakseen, miltä tää tuntuu, ja huomanneet sitten, ettei tää ollutkaan mun juttu, eivät ole motoristeja, eikä sellaisista ikinä motoristeja tulekkaan. tässä se oikea syy, miksi pyöriä näkyy tänä kesänä vähemmän, kuin aikaisempina kesinä. joko olet motoristi, tai sitten et. Välimuotoa tuskin on.

• hyvä näin

Niin eihän se 50-v tyypillä paluu nuoruuteen enää onnistunut. Pari pakkoyrittäjää näyttää vielä leikkivän.

• Varre 2008

Just noin asiaa.

• jepejepu
        hyvä näin kirjoitti:

Niin eihän se 50-v tyypillä paluu nuoruuteen enää onnistunut. Pari pakkoyrittäjää näyttää vielä leikkivän.

Moottopyöräähän ei alle viiskymppiselle pitäis antaa laisinkaan.

• -_-

On niitä jotka ajavat moottoripyörällä ja on niitä jotka vaan omistavat moottoripyörän.

• Ride on

Meinaatko että Orange County Choppersin Senior ja Junior Teutul ajelevat kaikilla pyörillään... Omistaminen on moottoripyöräilyä siinä missä ajaminenkin.

• Voi lol mikä postaus

"Omistaminen on moottoripyöräilyä siinä missä ajaminenkin". Tosissaanko olet tätä mieltä??!! Mulla on navetassa ollut vm-70 Cessna 30 vuotta,mutta en itseäni lentäjäksi tituleeraisi kuitenkaan. Voi äly vielä kerran.

• Ride in

Nyt ei kyllä kirjoittaja tiedä mistä kirjoittaa.....omistaminen moottoripyöräilyä,no huh huh....

• sukisuki m 1800 r

kyllähän nuo moottoripyörät tuntuu kiinnostavan kun niiden vihaajatkin viihtyvät tällä palstalla,itellä on vene trailerilla moottoripyörän kans vierekkäin tallissa kun ilma on mitä on.

• 300comanche

Monet ostaneet mönkijän. saattaa olla monelle hyödyllysempi.

• Lomalainen

Aika kiva oli ajella tänään. Hienoja mutkateitä, pari upeaa ohitusta hitaista autoista ja räväköitä kiihdytyksiä liikennevaloista. Hymyssä suin palasin kotiin. Huomenna lisää.

• Nalle Kekkonen

Hyvä! Tämä on juuri sitä miksi pyörä hankitaan. Vielä kun hyödyntää ominaisuudet täysin eli juurikin muuta liikennettä sujuvamman liikkumisen höystettynä upeilla soundeilla, ei voisi kesää paremmin viettää. nimim. just lähdössä kurmoottaan pyörää kylille...

• vain minä....

Juuri sun kaltaiset itsekeskeiset liikenteen häiriköt pitää poistaa liikenteestä. PIste. Muut jo ymmärsivät ihan itse, sinä et vielä....

• Nalle Kekkonen
        vain minä.... kirjoitti:

Juuri sun kaltaiset itsekeskeiset liikenteen häiriköt pitää poistaa liikenteestä. PIste. Muut jo ymmärsivät ihan itse, sinä et vielä....

Oli hyvät lenkurat eilen. Citymaasturit on kömpelöitä malmikasoja, mut miksi ne pitää ajaa rekisterikilpeen kiinni? Noh, ei onnistunut pilaamaan mun kesäpäivää! Tuuli hivelee viiksiä ja kesäsade viilentää. Siltojen aluset ja tunnelit raikuu. Mikä KESÄ! Ei kun liikenteeseen taas. Muistakaa väistää tien oikeaan reunaan, helpotatte nopeampien menoa. Heippa!

• vain minä
        Nalle Kekkonen kirjoitti:

Oli hyvät lenkurat eilen. Citymaasturit on kömpelöitä malmikasoja, mut miksi ne pitää ajaa rekisterikilpeen kiinni? Noh, ei onnistunut pilaamaan mun kesäpäivää! Tuuli hivelee viiksiä ja kesäsade viilentää. Siltojen aluset ja tunnelit raikuu. Mikä KESÄ! Ei kun liikenteeseen taas. Muistakaa väistää tien oikeaan reunaan, helpotatte nopeampien menoa. Heippa!

Onko toi muistokirjoitus, jonka toivot sitten joskus, kun joku ei...???

• Nalle Kekkonen
        vain minä kirjoitti:

Onko toi muistokirjoitus, jonka toivot sitten joskus, kun joku ei...???

No mitä sä itse ajattelet siitä? Onko sulla jäänyt lapsena tästä sellainen kipeä asia josta et pääse ohi? Kerro toki.

• vain minä

No mitä sä itse ajattelet siitä? Onko sulla jäänyt lapsena tästä sellainen kipeä asia josta et pääse ohi? Kerro toki.

Älä vastaa kysymykseen kysymyksellä.

• numeropalvelumies

>>Muistakaa väistää tien oikeaan reunaan, helpotatte nopeampien menoa

Mp:llä ajaessa kaikki tiet on leveäkaistateitä, eli toisen mp:n ohituksessa ei tarvitse käyttää vastaantulijoiden kaistaa jos toinen väistää oikealle, hyvä neuvo.

Autojen ei tarvitse väistää, niiden ohi pääsee helposti ilman temppujakin.

• eräs mies vaan

Hulluina vuosina moni kävi kokeilemassa ja siksi uusien myyntiluvut käväisivät korkealla. Nyt ollaan normaalitilassa. Moni vastustaja uskoo motskarin olevan sen omistajalle/haltijalle henki ja elämä...no joillekin se voi sitä ollakin, mutta suurimmalle osalle se on vain yksi harrastus muiden joukossa.

Hyvä vain on, että nuo turhat kokeilijat ja wannabe-elvistelijät ovatkin nyt poissa taukopaikoilta pashaa jauhamasta. Itse harrastan montaa asiaa ja mp on yksi niiden joukossa.

Ja kyllä se kesäillan rauhallinen ajolenkki kaukana kaupungeista aina jollakin Hundailla tai Toyotalla tehtävän työmatkan voittaa. Näyttävät vaan kovin hermostuneena nenäänsä kaivavan, rattia naputtelevan tai kynsiään jyrsivän siellä autoissaan. Ja ulkoilma vetää puoleensa kun ikkunaa on veivattava auki. Ilmastointi heikko tai motskarin ääni kiinnostaa...

• 1+8

No,tyypillistä motoristin ajattelua,että autoilijat kadehtisivat heitä.Ei se nenän kaivuu ja ratin naputtelu ole osoitus siitä,lähinnä motoristen käytös.Kyllä minuakin autoilijana potuttaa,jos joku autoilija törttöilee liikenteessä omilla säännöillään,saati sitten motoristit,jotka käyttävät kaikkea hyväkseen.Jos kaikki,autoilijat ja etenkin motoristit ajavat sääntöjen mukaan,kelläkään ei olisi ongelmia.
        Rankkasateessa en todellakaan kadehdi motoristia,enkä siksikään,että motoristina on pakko keksiä omia sääntöjä liikenteessä jatkuvasti.Ajan autolla sääntöjen mukaan,eikä ongelmia,ihan mukavaa.

• tsuipadaidaa

Mulla on mopossa toimiva jäähdytys, ei ole kuuma.

• hopihopi

Nyt kaikki joukolla osallistumaan tappioiden sosialisointiin,ja ekun
      mp-kaupoille,ajokelejäkin piisaa vielä muutaman kk,ja tarjontaa yllinkyllin !

• mp-haave

puhut kyllä asiaa.itse olen jahkaillut pyörän ostoa jo vuosia.tiedän että nautin ajamisesta suuresti mutta en kai enää raski ostaa pyörää itselleni.raha mulla olisi kolmin kertaisena tilillä,,, mutta piheys vie voiton.itseasiassa olen jo vuosia painanut töissä ympäripyöreää päivää ja kaikki raha on jäänyt kaappiin tai tilille lojumaan.haluaisin ostaa montakin asiaa mutta olen jo kadottanut sen ostamisen riemun.eli kun rahat on selkänahasta höylättävä kynnys ostaa mitään kasvaa.se raha kun ei ainakaan mulle ole tullut ilmaiseksi. eli mä teen pirusti ylitöitä mutta se raha jonka saan jää säästöön.

• Fun-Fun
        mp-haave kirjoitti:

puhut kyllä asiaa.itse olen jahkaillut pyörän ostoa jo vuosia.tiedän että nautin ajamisesta suuresti mutta en kai enää raski ostaa pyörää itselleni.raha mulla olisi kolmin kertaisena tilillä,,, mutta piheys vie voiton.itseasiassa olen jo vuosia painanut töissä ympäripyöreää päivää ja kaikki raha on jäänyt kaappiin tai tilille lojumaan.haluaisin ostaa montakin asiaa mutta olen jo kadottanut sen ostamisen riemun.eli kun rahat on selkänahasta höylättävä kynnys ostaa mitään kasvaa.se raha kun ei ainakaan mulle ole tullut ilmaiseksi. eli mä teen pirusti ylitöitä mutta se raha jonka saan jää säästöön.

kuule ei näitä juttuja varmasti sen rahan takia tehdä..jos se on tärkeetä, niin kannattaa varmaan täyttää se vapaa-aika niillä ylitöillä ja rahojen laskemisella.

• motokristi
        mp-haave kirjoitti:

hieno homma että kaltaisiasi kituuttajia riittää. Kuolet muutaman vuoden päästä ressiin kun maito litran hinta nousee sentin. Kiva kun olet säästää kituuttanut pienestä palkastasi meille motoristi jälkipolvelle kruisailu rahaa. Jos viitsitään käydään haudallasi päräyttämässä sävelet ja kustaan kummullesi.

• mp-haave
        motokristi kirjoitti:

hieno homma että kaltaisiasi kituuttajia riittää. Kuolet muutaman vuoden päästä ressiin kun maito litran hinta nousee sentin. Kiva kun olet säästää kituuttanut pienestä palkastasi meille motoristi jälkipolvelle kruisailu rahaa. Jos viitsitään käydään haudallasi päräyttämässä sävelet ja kustaan kummullesi.

taitaa sinullakin mopo vispata 80 vauhdissa tosi pahasti,kun haaveilet haudalle kusemisesta.mutta tiedätkö mitä,,, pidä vaan ne nahkahousut vielä jalassa ja riisu ne sitten kun poikakaverisi niin pyytää.
        ja mitä tulee noihin hiellä tienaamiini rahoihin,niistä tuskin kukaan suomalainen pääsee nauttimaan .siitä pitää meidän kreikan elätettävät huolen. mutta jos rahani menis mp harrastuksen tukemiseen en voisi sanoa että ne menis huonoon tarkoitukseen.
        joten motokristi älä tule haudalleni vaan ajele ohi ellei donitsin päällä istuminen vaikeuta ajamista,,,,sä vaan olet sellainen.

• 1100shadow
        mp-haave kirjoitti:

taitaa sinullakin mopo vispata 80 vauhdissa tosi pahasti,kun haaveilet haudalle kusemisesta.mutta tiedätkö mitä,,, pidä vaan ne nahkahousut vielä jalassa ja riisu ne sitten kun poikakaverisi niin pyytää.
        ja mitä tulee noihin hiellä tienaamiini rahoihin,niistä tuskin kukaan suomalainen pääsee nauttimaan .siitä pitää meidän kreikan elätettävät huolen. mutta jos rahani menis mp harrastuksen tukemiseen en voisi sanoa että ne menis huonoon tarkoitukseen.
        joten motokristi älä tule haudalleni vaan ajele ohi ellei donitsin päällä istuminen vaikeuta ajamista,,,,sä vaan olet sellainen.

Minä kans tietyllä tyylillä pihi ja pienituloinen. Säästän kaupassa ostamalla pirkkaa ja käyn lukemassa biket ja veekasit kirjastossa.Käyttöauto parin tonnin ropponen. MUTTA minä olen kuitenkin ostanut säästämilläni rahoilla jotain jännää. 1100kuutioinen prätkä taliissa ja vanha jenkki kunnon veekasilla. Monta talvea olen päristellyt kelkallakin.
        Eli rahat menee siihen mikä kiinnostaa. Ylihintaset ravintolareissut aika vähissä. Samoin "turhat" elekroniikka härpäkketet.Eukko ymmärtää toistaseksi ihmeen hyvin tätä elämäntapaa...

• mpmpmppp

Näimpä,ja köyhän ei kannata huonoa ostaa,nuo vanhemmat mp:t ylihintaisia ottaen huomioo tulevat ylläpitokustannukset, uutta kun pukkaa hihnalta markkinoille kokoajan ja kierto nopeutuu,vanhat kohta ongelma jätettä,vähän kuin autoissakin,hyvä näin jotta kanta uusiutuu. aika kun nakertaa siinä kun ajokilometritkin.Epävarmalla pyörällä on ikävä ajellakin,itse odotan liikkeiden kohta alkavia poistomyyntejä uusista pyöristä.

• täydellinen mp alla

Minä taas mielummin ajan, kuin odotan, tänäänkin luvassa aurinkoinen päivä, kesä parhaimmillaan. Soonmoro!

• mpmpmpmpmp

Tuli onneksi ajeltua kevätajot alta ennen kuin myin vanhan,halvalla meni mutta muuten kait turha yrittääkään eroon tänäpäivänä,taitaa hinnat vaan romahtaa kesän edetessä, ja nyt vietetään shortsikesää ja odotetaan noita aleja kun euroalueen varastoja aletaan dumpata alennuksin ,ei taida etelänpojilla kauppa käydä.

• Ramppanen

Miul Virago 1100..vakuutusmaksu noin ,,250e koko vuosi,,ei se paina ,,Hienoa painaa Suomen upeilla teillä...Täälä palstall KATEELLISIA jotka ei osaa ajaa,,ei uskalla nautti mp.llä ajamisesta,,joka on harrastus siinä missä muutkin,,Kikille TOSI MOTORISTEILLE hienoja ja TURVALLISIA matkoja,,,(vaikka auroilijat meitä ..yrittää häiritä).mutta ei siitä välitetä..

• Mopo on ehdoton YKKÖNEN ! Kypärä päähän ja tielle , muu mailma jää
        mielestä kun tuulettaa itseään luonnon keskellä. Itse olen istunut kolmena
        kesänä Rautaperseen tittelin peräkkäin . Kortin ajoin vuonna -73. Tissiposket
        istuu Volvossa ja kuuntelee vaimonsa napinaa . Itse en jaksa moista eloa.
        Eli ajan mielummin moottoripyörällä ! Moinen lause oli painettu tarraan
        kultaisella 80 luvulla ja se toimii yhä !

• motari

joopa olen ajellu moottoripyörällä vuodesta 68 jolloin ostin eka jawan , ja sen jälkeen hyt 12 pyörä joka kesä paanalla 5000 - 15000 km kesä . ja nyt kahtena kesänä just tuo yli 15000 kilsaa , vaikka ikäloppu olenkin joittenkin mielestä ,, JA NOITA TRAFIN moottoripyörä tilastoja älkää tuijotella liikaa ,, ne noin 10 vuotta vnhoja tilastoja .. jotka ei ole pitäny koskaa paikkaansa ,, mut mukavaa on ajella muutam tuhat kilsaa viikonloppuna , tavata kavereita ja jauhaa paskaa vaika teltassa .. et silleen , ja hyvää kesää ja paljon kilsoja tänne oikeille motoristeille .. jos miulla tässä kirjotus virheitä nii moittikaa vaika siitä , jos mieli tekee ..

• PAPPA

Onhan noita ihan riittävästi,Sää ei ole suosinut motoristeja alku kesästä. Mukava

olisi ajella,mutta ei ole tullut hankittua. Minusta ajavat tosi nätisti

• Dukati mönster

Se tässä vitutta kun noi 50v ukot menee ostaa harrikan kuteet pääle. Olaan sitten niin hariikamiestä viikon päästä ja työkaverit vielä hehkuttaa, ei helvetti mitä pellejä!

• prummmh

Ehkä jotkut hankkii motskarin, jos se on heistä trendikästä. Oikeille motoristeille se kuitenkin on enemmän kuin trendi - se on elämäntapa, ei mikään ohi menevä villitys. oikea motoristi ei trendeistä piittaa vaan siitä, mikä itseä viehättää. Elää sen mukaan mikä kiinnostaa.

• Yamaha

Tämä se on sitä joka kesäistä jutun juurta puolesta ja vastaan..
      Itse ajanut vuodesta 1970 ja ajan edelleen..ei se uusi pyörä aina sen kummempi ole kuin vanhakaan..samalla lailla siitä nauttii..
      Itsellä vuoden -90 keppivetoinen mp ja hyvin sillä ehtinyt eikä oe matkalle jättänyt kertaakaan..Vaimo tykkää kuten lapset ja lasten lapset..Se oikea asenne ja maltti jokakeväinen EAK kannattaa aina. Jokainen harrastaa mistä itse pitää, pääasia että on mukavaa..Ei kukaan ikuisuutta elä. Jos haluaa kokeilla mitä Moottoripyöräily on, niin kannatta tehdä se, ettei kiikkustuolissa mieti sitä kun ei tullut kokeiltua..
      Turvallista kesää kaikille liikenteessä liikkuville

• onhan niitä

Kyllä täälläpäin ainakin noita motoristeja on ihan normaalisti liikenteessä kun kelit on vaan hyvät.

• Tanhunulikka

Juuri ukko osti mokoman pelin ja ajoi kortin uutena harrastajana... innostutti perässä ystävänsäkin. Köyhien harrastukselta ei minusta vaikuta, ainakaan näin alussa kun vakuutusmaksutkin ovat pilvissä ja vie polttoainettä lähes siinä missä auto.

• sallikaa nauraa

Mitähän vitun väliä silläkin on, onko jokin asia muotia vai ei? En halua kulkea massan mukana, vaan teen sitä mitä huvittaa. Te muotipellet olette sitä itseänne.

• hupaisaa hommaa...

... toi kruisailu. Uutena motoristina nautin suunnattomasti kavereiden kanssa kruisailusta. Ens vuonna isompaa ajokkia hankkimaan. Muiden mielipiteet ei kauheesti kiinnosta.

• motoristi

OSTIN TUNTURI MOPON V, 80 JA NAUTIN

• >>><<<

Yhtä asiaa olen ihmetellyt nyky moottoripyöräilijöissä ,jos ajan autolla 100 km/h satasen rajoitus alueella ja taakse tulee moottoripyörä,niin poikkeuksetta se menee ohi .Siis moottori pyrällä ei voi ajaa auton takana, tai se varmaan kielletty jossain liikennesäännöissä .

• muutamia vastauksia

Oletkos tietoinen mitä käryä autosi puskee. Varsinkin vanhemmissa autoissa kulunut moottori huohottaa pahasti ja öljyä palaa muutenkin. Et huomaa sitä autoosi, mutta takana on inhottava ajaa siinä löyhkässä ja savussa moottoripyörällä, savu tulee nokkaan täysin eri teholla, kuin auton ohjaamoon. Siksi pyyhkäisen aina joistakin autoista ohi. Toinen on turvallisuustekijä, se on riskitekijä ajaa auton takana, varsinkin jos huomaa autoilijan olevan epävarma ajostaan, samoin jos taakse ilmestyy auto hiostamaan, niin on parempi lisätä vauhtia ja ohittaa tarvittaessa edellä ajavatkin.

Näistä ohituksista ei kannata vetää hernettä nenään, eikö se ole parempikin, että pyörä katoaa horisonttiin mahdollisimman nopeasti, nokkakolareita tapahtuu ohituksissa autoille jatkuvasti, en muista sellaista prätkälle sattuneen miesmuistiin, eikä siinä riskeerata muiden henkeä. Pyörän kiihtyvyydet ovat yleensä sitä luokkaa, että vastaantulevien kaistalla ei viivytä pitkään.

• 8+8
        muutamia vastauksia kirjoitti:

Oletkos tietoinen mitä käryä autosi puskee. Varsinkin vanhemmissa autoissa kulunut moottori huohottaa pahasti ja öljyä palaa muutenkin. Et huomaa sitä autoosi, mutta takana on inhottava ajaa siinä löyhkässä ja savussa moottoripyörällä, savu tulee nokkaan täysin eri teholla, kuin auton ohjaamoon. Siksi pyyhkäisen aina joistakin autoista ohi. Toinen on turvallisuustekijä, se on riskitekijä ajaa auton takana, varsinkin jos huomaa autoilijan olevan epävarma ajostaan, samoin jos taakse ilmestyy auto hiostamaan, niin on parempi lisätä vauhtia ja ohittaa tarvittaessa edellä ajavatkin.

Näistä ohituksista ei kannata vetää hernettä nenään, eikö se ole parempikin, että pyörä katoaa horisonttiin mahdollisimman nopeasti, nokkakolareita tapahtuu ohituksissa autoille jatkuvasti, en muista sellaista prätkälle sattuneen miesmuistiin, eikä siinä riskeerata muiden henkeä. Pyörän kiihtyvyydet ovat yleensä sitä luokkaa, että vastaantulevien kaistalla ei viivytä pitkään.

Minun auto ei kärytä yhtään,mutta motoristin on päästävä ohi,oli sitten rajoitus 30,40,50,60----100,120,keltainen viiva,risteysalue.Tänäänkin taas,sanoin vaimolle Nupurintiellä Karhusuon kohdalla,että takana tuleva motoristi yrittää ohi vaikka väkisin jossain vaiheessa, vaikka on 60km rajoitus.Päästiin Ämmässuon suoralle,keltainen viiva,risteysalue,motoristi lähti ohittamaan.Melkein toivoin,että Ämmässuon kaatopaikalta tulisi jäteauto.

• perheenisän vastuu
        8+8 kirjoitti:

Minun auto ei kärytä yhtään,mutta motoristin on päästävä ohi,oli sitten rajoitus 30,40,50,60----100,120,keltainen viiva,risteysalue.Tänäänkin taas,sanoin vaimolle Nupurintiellä Karhusuon kohdalla,että takana tuleva motoristi yrittää ohi vaikka väkisin jossain vaiheessa, vaikka on 60km rajoitus.Päästiin Ämmässuon suoralle,keltainen viiva,risteysalue,motoristi lähti ohittamaan.Melkein toivoin,että Ämmässuon kaatopaikalta tulisi jäteauto.

Sama ohittamistarve koskee autoilijoitakin.

Motoristeja on monenlaisia, mutta ohittaminen niillä on huomattavasti helpompaa kuin autolla.

Ikävää että toivoit toisen kuolemaa.

• normi ennakointia

No sekun on turvallisempaa ajella autojen edessä, kuin takana. Autoilija ei välttämättä katsele taustapeiliä, ja havaitse pyöräilijää, varsinkin kun se sattuu kuolleeseen kulmaan. Tästäkin johtuvia onnettomuuksia on tapahtunut aivan riittämiin. Ja se kotkassa tapahtunut onnettomuus, jossa auto teki U-käännöksen suoraan motoristin eteen, vain vahvistaa tuota asiaa. Autoilija sentään katselee eteenpäin (ainakin suurimmaksi osaksi) ja havaitsee ainakin edessä olevan liikenteen. Ja toki, jos autoilija köröttelee kahdeksaakymppiä satasen rajoitusalueella, niin kyllä siitä motoristi ohi menee, jotta voi ajaa tuota satasta.

• Taivas varjele

Itseäni ei ainakaan kiinnosta vaikkei moottoripyöräilyä hehkuteta cosmopolitanissa, aito motoristi ei kyllä trendin takia lopeta, jotkut vaan haluaa kokeilla miltä tuntuu ajaa prätkää ja ajaa parisataa kilometriä vuodessa ja maksaa täyskaskon 1500e kun piti uus pyöräkin ostaa... Ei se oo sen kummempi harrastus kun muutkaan, onhan esim jääkiekko ja ratsastuskin kalliita ja riskialttiita lajeja yms. Joo saahan sen prätkän halvemmalla kun urheiluauton ja siks jonkun mielestä köyhien hommaa :D jos joku sen niin näkee niin ilm. liian vellihousu istumaan 1000cc sporttipyörän päälle kun ei tod,näk pysyis lapasessa edes... Hyvä niin, ei kaikkien tarvii ostaa pyörää jos ei kiinnosta tai ei oo muoti-ilmiö eikä seurapiiri harrasta jne jne. Onhan moottoripyöräily aika usein sellasten ihmisten hommaa joita muiden mielipiteet ei paina kauheesti( ei tossun alla oleville kun prätkällä ajo tietäis poistumista kotisohvalta)

• Mulle on ihan V***n sama onko Moottoripyöräily hot vai cool. Mie ajelen silti :)
      Kawan Z 750 tullu tälläkaudella vasta 3200km mut vielä on kesää jäljellä :)

• Ei moottoripyörille!

Moottoripyöräily on Suomessa täysin turhaa rahan tuhlausta, sekä ilmaston pilaamista. Moottoripyörä on kallis lelu.

• Hei haloo

Sano toi niille jotka ostaa kaiken maailman katumaastureita jne jotka kuluttaa sen 15L/100km ja päästöt sen mukaset... Kato rahaa tulee pankkitilille jos käy töissä:D Saasteista kun puhutaan niin varmaan löytyy 100 tekijää jotka on pahempia kun moottoripyörät :D

• Shadow1100

Jaa, ilmeisesti itsesi tekisi mieli pyörää, mutta syystä tai toisesta et voi sellaista hankkia. Moottoripyöräily ei ole trendi/muoti-ilmiö, vaan elämäntapa, ei pyörää hankita ja pidetä kun muillakin on. Melko sterssaavaa olisi kulloisenkin muotivillityksen mukaan pyörä hommata ja hävittää jos ei ole juuri sillä hetkellä jonkun mielestä "in". Silloin ajetaan ja harrastetaan kun siltä tuntuu ja kelit/vapaat antaa myöten. Juuri nyt säitten herra hemmottelee meitä motoristeja , eikun pyörän selkään ja nautitaan aurinkoisista ajokeleistä! Turvallisia kilometrejä kaikille motoristeille!

• 50v

Hieno homma. Olisikin mukava, että harrastajien määrä palaisi takaisin kolmasosaan nykyisestä.

• Ei pahalla

Mennyt maailma.Menköön mitä ei tarvita. Olen aina ihmetellyt, mitä iloa on viluissaan ja vielä ehkä kledjut märkänä kuunnella pauketta korvissa ja olla niin tosi aito lonely rider. Haavekuva, joka ei toiminut tosielämässä.

• Kurja elämä

Tunnen sinua kohtaan suurta sääliä. Ihmisellä on kurja elämä, kun hänen täytyy "aina ihmetellä", mitä iloa toisten harrastamissa touhuissa on.

Kun itse harrastaa itselle mieluisisa juttuja, ei tarvitse pohtia muiden tekemisiä ja niiden motiiveja.

• Jepsistä joo

Jatka toki ihmettelyä ihan vapaasti, me muut ajamme moottoripyörillä sillä välin.

• pöhölöhölö

Paljon pitää vielä verojen nousta, ennenkuin keskituloiselle tulee toinen reikä perseeseen eli ns. perse aukinen.

Mulla on ollut pyörä vuodesta 2008, enkä nyt näillä näkymin sitä myy, vaikka tuli viime vuonna ajettua vain yksi lenkki. Firman johtaja osti just ihan uuden pyörän, ja moni tuttu on vaihtanut uudempaan tänä vuonna. Sanoisinko, että tuttavapiiristä useampi on juurikin vaihtanut moottoripyörää, eikä autoa tai venettä.

Ja tuo on totta, että turha ihmetellä muiden mieltymyksiä. Jos tykkäät olla ilman harrasteita, niin sittenpähän olet. Ostin juuri rc-lentokoneen, elämäni ensimmäisen ja ikää on kohta 30-vuotta. Täysin turha 500 euron menoerä, mutta kun ajattelin, että se voisi olla hauskaakin hommaa. Joku voisi ihmetellä tuota ja samalla ostaa autoon uuden puskurin, vaikka entisessä ei ollut mitään vikaa. Tuntemattomia ovat harrastelijoiden tiet.

• cruiceri

Hienoa kuulla tuo...itse hanklin vanhan automaatti-jenkkiauton 2006 ja olen ikuinen automaatin kannattaja..millä sitä jaksoikin seata sitä keppiä viimeksi Escortissa viimeiset 15 vuotta,,,,

• näin minä
        cruiceri kirjoitti:

Hienoa kuulla tuo...itse hanklin vanhan automaatti-jenkkiauton 2006 ja olen ikuinen automaatin kannattaja..millä sitä jaksoikin seata sitä keppiä viimeksi Escortissa viimeiset 15 vuotta,,,,

Uusin tekniikka pesee aina vanhan, joten olen aina luopunut vanhasta menopelistä, kun ikää on tullut max. 6-7 vuotta. Ei jaksa rapautuvien romujen kanssa taistella.Pakasta uusi ja taas mennään.

• Nautinto ei lopu

Moottoripyöräharrastajien määrä on kolminkertaistunut reilu kymmenessä vuodessa. 2/3 harrrastajista on siis uusiomotoristeja, joista valtaosa on vieläpä keski-ikäisiä tai ainakin reilusti aikuisia.

Valtaosa nykyharrastajista on siis kokeilijoita, jotka aikuisiässä etsivät uusia harrastuksia ja kokeilevat, olisiko se golf, veneily tai kenties moottoripyöräily. Silloinhan on selvää, että veto loppuu monien kohdalta, moottoripyöräily ei ole intohimo, joka antaa itselle todellista nautintoa, vaan hetken ilon kun eläydytään mainosmiesten mielikuviin, vaikkapa ajettaessa HD:lla kohti auringon laskua ja saadaan hyväksyntää ja respectiä muilta.

Me vanhat harrastajat, joille prätkän kanssa puuhaaminen on ollut intohimo nuoresta asti, pysymme harrastuksen parissa niiin kauan, kuin jalka vipattaa, koska kyseessä on nimenomaan nautinto itselle, myös yksinäisellä tiellä omissa oloissa, etenkin juuri siellä. Emme hae hyväksyntää, emme välitä siitä, onko harrastus muiden silmissä seksikäs tai kuuma.

Hauskinta tässä on se, että jotkut ihmiset mieltävät tämän harrastuksen juuri noiden uusiomotoristien ilmaantumisen vuoksi joksikin nuoruuden kaipaamiseksi tai keski-iän villitykseksi. Olin yhtenä päivänä manskun varressa parkissa tyttöystäväni kanssa, joka nyt sattuu olemaan hiukan minua nuorempi, kuitenkin lähelle neljääkymmentä, mutta nuorekas ja timmivartaloinen pakkaus. Juteltiin siinä kaikenlaista ja nauru viipyi huulilla, huumori hersyi ja aurinko paistoi. Yhtäkkiä huomasin kohdalle pysähtyneen sauvakävelijänaisen. Hän oli tunnistanut minut, mutta minä en tunnistanut häntä. Hän esittäytyi vanhaksi nuoruuden ystäväksi ja nimeltä hänet kyllä muistin. Aikamme keskusteltua hän tokaisi, että vieläkö sinä harrastat noita lapsellisia moottoripyörätouhuja, eikä oikein jäänyt edes kuuntelemaan, vaan lähti sauvat kopsuen köpöttämään manskua pitkin, olihan hän löytänyt aikuiselle soveliaan harrastuksen, sauvakävelyn :) Ei siinä mitään vikaa ole, sitä en tarkoita, hyvä liikuntamuoto varmasti.

Tyttöystäväni, joka oli ollut vähän sivummalla juttelemassa kaverimme kanssa samaan aikaan, kysyi minulta, kuka tuo täti oli, johon en kehdannut sanoa, että entinen nuoruuden kaveri, vaan totesin että joku äitini tuttava :)

Siitä sitten lähdettiin tyttöystävän kanssa ajelemaan hämeenlinnan tietä kohti pohjoista. Aurinko paistoi lämpimästi kasvoille, katselin peilistä tyttöystävän kauniita kasvoja ja kuinka ihanasti tämän elovena-tytön pitkä, vaalea palmikko heilahteli tuulessa moottorin jyskyttäessä ja vieden meitä uskollisesti suomen suven syliin, kuten oli tehnyt jo vuosia. Vaihdoimme pienemmälle tielle ja kohta siellä oli vanha maitolaituri rauhallisessa paikassa, pysähdyimme siihen lepäämään ja nauttimaan toistemme läheisyydestä. Ajattelin mielessäni, ettei 50 vuotias ole vielä kovinkaan vanha, ainakin tunsin kaiken ympärilläni ja sylissäni yhtä huumaavana kuin joskus 25 vuotiaana. Mietin vanhan nuoruuden ystävän sanoja ja ajattelin, että jos tämä nyt sitten on lapsellista, niin haluankin olla lapsellinen, ennemmin kuin katkera siitä, että oman mielen sopukat estävät iän vuoksi nauttimasta asioista, joista oikeasti kuitenkin pitää.

• hyvä satu

Voi voi sua huru-ukko, herää jo uniltas.

• 50v nuori
        hyvä satu kirjoitti:

Voi voi sua huru-ukko, herää jo uniltas.

Jos saa olla terveenä ja pitää itsestään huolta, niin 50V ei todellakaan ole mikään "huru-ukko", siinä iässä tuntee itsensä vielä melkein yhtä elinvoimaiseksi kuin kolmekymppisenä. Itsellä ikää ny 66, eikä sekään vielä kovin vanhalta tunnu. Olihan tuossa tarinassa fiktiivinen maku, mutta hyvä stoori ja totta toinen puoli!

• Siis-tii

Siistiä läppää. Hienoa, ettei kaikista tule vanhan sellaisia, että pitää lopettaa nauttimasta kaikesta kivasta sen vuoksi, ettei se ole "soveliasta" siinä iässä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6275
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2594
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1113
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      75
      1064
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      59
      1064
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      65
      942
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      69