Hei!
Olen aloittamassa 4.9 opintoja korkeakoulussa ja mietin muuton ajankohtaa. Asuntoa en ole siis vielä saanut, mutta hakemuksen olen jo jättänyt. Elokuussa muuttaminen olisi järkevämpää sillä tavoin, että muuton saa hoidettua rauhassa ja asunnon saa kuntoon ennen opintojen alkua. Mutta vähävaraisena kirpaisisi maksaa elokuun vuokraa. Syyskuussa muuttaminen olisikin taloudellisesti edullisempaa, mutta tällöin voisin saada avaimet asuntoon vasta 3.9 ja koulu alkaisisi siis heti seuraavana päivänä.
Kumpi on siis kannattavampaa, ehtiikö muuttoa hoitaa päivässä ja vaikeuttaako ja aiheuttaako syyskuussa muuttaminen turhaa stressiä? Ensimmäiset koulupäivät todennäköisesti ovat täynnä monenlaista tekemistä ja bileitä, jtoen tuntuu, että muutto jäisi herkästi hyvin keskeneräiseksi. Onko lisäksi mahdollista saada sossulta tukea muuttoon? Maksaako sossu takuuvuokran tai avustaako se kenties muuten muuttoon liittyvissä kustannuksissa?
Muutto elokuussa vai syyskuussa?
Yliopisto-opiskelija
1
129
Vastaukset
- Dots.
Jättää suosiolla biletyksen alussa väliin, niin hyvin muutto onnistuu päivässä. Siis kamojen vienti. Järjestellä voi paikkoja sitten koulupäivän jälkeen.
Ja sossusta menet ihan ite kysymään auttavatko mitenkään just sinua.
Niin jos siis sen kämpän edes saat. Kun et ihan ainoa hakija taida olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853141
- 883003
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 211681
- 241677
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299