Kertokaa mitä estoniassa tapahtui kun se upposi... oliko siellä KGB jäseniä jotka räjäyttivät laivan? Katsoin itämeren arvoius elokuvan jossa laiva räjäytettiin... Entä kun joku selviytyneistä kertoi havainneensa vettä autokannen alapuolen hyteissä... Entä keulavisiiriteoria? Kaikki teoriat ovat tervettulleita!
MS Estonian uppoaminen
39
1566
Vastaukset
- falukorvia
Upposi koska laivassa oli liikaa tuulipukujuntteja, kgb räjäytti sen.
- Ol
Miksi KGB olisi räjäyttänyt ms estonian jos räjäytti?
- Totuus124467
Ol kirjoitti:
Miksi KGB olisi räjäyttänyt ms estonian jos räjäytti?
Koska siellä kuljetettiin ydinmateriaalia huumeita aseita jne
- vaippari
Totuus124467 kirjoitti:
Koska siellä kuljetettiin ydinmateriaalia huumeita aseita jne
Alla olevasta osoitteesta löytyy onnettomuustutkintalautakunnan raportti tapahtuneesta.
http://www.turvallisuustutkinta.fi/sv/Etusivu/Tutkintaselostukset/Vesiliikenne/MVEstonia
- ghgbvbg
R-A-S-I-T-T-A-V-A-A!!!
,
Se onnettomuus on jokseenkin kattavasti tutkintalautakunnan toimesta aikoja sitten selvitetty eikä mitään järkeviä "vaihtoehtoisteorioita" ole löytynyt. Kaiken maailman foliohattupäät vain eivät sitä näy tajuavan.
Lukekaa nyt edes se tutkintalautakunnan raportti ennen kuin kyselette.- Tietäjä
Johan Fransson: Mitään muuta kuin (Carl Bildtin keskimä, toim huom) keulaporttiteoria tutkittiin.
Se siitä JAIC:n wc-paperista :D - Ryssypyssy
Tutkintalautakunnan raportti on täyttä paskaa. Venäläiset upotti estonian. Ryssämafia vaati suojelurahaa ja kun estline ei maksanut sitä niin kävi näin.
- Ufojen työtä
Ryssypyssy kirjoitti:
Tutkintalautakunnan raportti on täyttä paskaa. Venäläiset upotti estonian. Ryssämafia vaati suojelurahaa ja kun estline ei maksanut sitä niin kävi näin.
Venäläiset ufot? Ei semmosia olekaan.
Ulkoavaruudesta tullleet ufot sen tekivät.
- Salainen operaatio
Estoniassa oli liikaa ydinkärkiä,SUPO upotti aluksen,koska ydinkärjet olisivat olleet vaara suomen turvallisuudelle.Tämä on fakta.
- kakka123
http://www.estline.ee/en/28091994 hienoja kuvia estlinen laivoista.
- hyshyyss
Harjoiteltiin Reposaaren rapatun Goivizdon upottamista. Tuolloin jo lienee huhujen mukaan oli kuparipelli jaalan rojektia alettu värkätä luvialla.
- Skylla__90
Estonia upposi Itämerellä 28.9.1994, kun merivesi pääsi syöksymään autokannelle ja sitä kautta laivan muihin osiin, keulavisiirin repeydyttyä irti aaltojen voimakkuudesta johtuen. Eli kyllä se purkki upposi yksinkertaisesti luontoäidin takia... ei siinä sen ihmeempää "salaliittoa" ollut.
Onnettomuus olisi ollut vältettävissä, jos olisi jätetty lähtemättä liikkeelle niin kurjalla kelillä ja piste. - Helppo kusetus
Jos se noin selvä asia oli,niin vaikea käsittää toi salailu ja kaikin puolin outo toiminta asiassa.Uppoamis syy ilmoitettiin melkeen samantien onnettomuuden jälkeen,joten sitä tukemaan laaditulla raportilla voi pyyhkiä ........
- UFOjen töitä
Kyllä se oli avaruudesta tulleiden olioiden työtä. Heltä meni lautanen hallinnasta ja tuollaista jälkeä syntyi.
- Aikapommi?
Totta kai KGB oli aina aikaansa edellä. Se lakkautettiin vuonna 1991, mutta onnistui säätämään laivan upottamisen kolme vuotta myöhemmäksi (1994).
Vielä hienommaksi ennakoinnin tekee se, että 1990-1991 alus oli Silja Linella Silja Star -nimisenä ja siirtyi 1991 Wasa Linen Wasa King -niminen alus siirtyi Estlinelle ja sai nimen Estonia 1993. - Estonialainen
Estonia upposi keulavisiirin repeydyttyä irti. Virallisen tutkimuksen mukaan keulassa oli havaittu vaurioita, jotka olisi pitänyt korjata! Estline ei kuitenkaan välittänyt siitä koska niitä ei katsottu tarpeelliseksi. No yhtiö otti mielummin 850 ihmisen kuoleman niskoilleen, kun keularemontin kulut.
Nämä salaliittoteoriat ovat pelkkää ihmisten mielikuvitusmaailman tuotetta, että saadaan elämä jännittävämmäksi. Jos laivalla olisi räjähtänyt niin olisi se sorruttanut kansia. Eli ei ole mitenkään mahdollista, että laivassa olisi ollut pommi.- Totuus tässä!
Jos Katainen ja Stubb olisivat tuolloin olleet päivänpolitiikassa, niin täällä kaikki "viisaat ja tietävät" heitä siitäkin syyttäisivät. Joten ainoa oikea syy on salaliitto. Salaliitossa olivat mukana KGB, CIA, FBI, Supo, ÄVPK, NMKY ja STX. MOT.
- Nohuhuhuhuhsentään
Kenties jotenkin näin? 1.) Keulavisiirin kiinnitys ei kestä myrskyn aiheuttamaa rasitusta ja kiinnitys murtuu aiheuttaen ensimmäisen "pamauksen". 2.) Raju myrsky hakkaa osittain irronnutta keulavisiiriä laivan keulaa vasten aiheuttaen useita "pamauksia". 3.) Keulavisiiri repeytyy lopullisesti irti ja sen mukana autokannen ramppi aukeaa. Uppoava visiiri osuu laivan pohjaan aiheuttaen siihen vaurioita ja aiheuttaen tämän onnettomuudesta pelastuneen henkilön kertoman "jotain hankaa laivan pohjaa vasten" äänen. 4.) Vesi syöksyy autokannelle ja isot rekat paiskautuvat vesimassan mukana autokannen toiseen laitaan nopeuttaen kallistumista. Tuolloin autokannen alapuolella olevissa hyteissä on helpostikin jo voinut olla vettä. Joko autokannelta, pettäneiden rakenteiden läpi tullutta, tai pohjaan tulleen vaurion vuoksi alapuolelta tullutta vettä. Henkilökohtainen mielipiteeni on että noin suurella myrskyllä ei olisi ylipäätään tuon kuntoisella laivalla pitänyt mihinkään lähteä. Aurinkoisella kelillä vaan ajella hissutella ja rannikkoja pitkin. Itse olin 90-luvun alkupuolella kyseisellä laivalla, kun se vielä oli Wasa-King. Muistan ne kapeat hyttikäytävät. Sieltä jos olisi pitänyt pois yrittää laivan ollessa kallistunut, niin tuskinpa olisin mihinkään päässyt.
- MennytonMennyt
Upposi ku ei pysynyt pinnalla.
- justjuujajoopajoo
Tulee mieleen myös sama toisinpäin. Onnettomuudesta selvinneet (osa heistä) ovat kertoneet, miten vesi olisi tullut alhaaltapäin autokannen alapuolella oleviin hytteihin. Kenties laivan pohja on vaurioitunut myrskyssä ja kun vesi on päässyt autokannelle asti, se on paiskannut rekat vasten keulaa ja siinä rasituksessa on sitten mennyt visiirinkin kiinnitys. Ja eikös Estonian kerrottu olleen vähän "vinossa" ennen lähtöä ja tämä olisi korjattu painontasaustankilla.(?) Mitäs jos myrskyn mylviessä sellaisen tankin osa on hajonnut ja se on tyhjentynyt ja laiva on sitten ollut valmiiksi jo vähän "vinossa". Häh?
- barlast
Mikä osa voi hajota painolastitankissa, kysyn vaan.
- Naftasukka
Painolastipumppu, vastaan vaan.
- kukatietääääää
Jos Estonialla räjähti, niin ei silti tarvitse olla heti kyseessä mikään salaliitto. Kyydissä on voinut olla esim. jotakin räjähdysaltista tavaraa, mikä on pakattu huolimattomasti joko tietämättömyyden tai välinpitämättömyyden takia. Noihin aikoihin ei niin kovasti rekkojen lasteja tarkisteltu.
- jeppistävaan
Vaikka ammattilainen olinkin, minulla kesti useita tunteja oivaltaa, mitä oli tapahtunut. En toki tunne lauttalaivojen vakavuuksia, mutta kuivalastit mukaan lukien esimerkiksi viljalastit ovat hyppysissäni.
Noin neljän tunnin ihmettelyn jälkeen tulin tulokseen, että tuollaista kaatumista ei voi aiheuttaa muu, kuin vesi. Vapaa nestepinta on vakavuuden suhteen aika yllättävä asiaa tuntemattomalle, asiaa ymmärtämättömälle.
Mistä aluksen kaatanut vesi tuli, oli minulle mysteeri, totta kai. Miina? Vakava karille ajo, ei todennäköinen? Räjähdys? Kaikki muu.
Muistelen, että viisaat kolleekat olisivat maininneet, että 20 senttiä vettä autokannella riittää kaatamaan tuollaisen aluksen. En ole edes yrittänyt laskea, koska käsissäni ei ole ollut aluksen vakavuustaulukoita. Järkeenkäyvänä asiana uskon tuohon väittämään.
Mutta syytä moiseen veden määrään en pysty arvioimaan enkä arvaamaan. Kaipa se tulvi sisään revenneestä visiiristä.
Toinen toistaan huikeampia väittämiä on esitetty, mutta mahtaako niissä olla älyn häivää. Tiedä häntä.
jep - Jurpo
Minä upotin Estonian. Kävin salaa avaamassa sen keulaportin.
- jeppistävaan
Jos nyt et kuitenkaan. Tuli mieleeni että minä kävin humalapäissäni ottamassa pohjatapin irti.
- vanhuskinkai
Aika raskasta lukea noita paria humoori juttua vakavasta asiasta. Ehkä heillä on vain halu olla esillä. Älykkyyttä ei juuri ollenkaan. Siis "Älyä kuinka lie ollut äijällä itsellään, jaella lapsijoukolle, ei tiedä yksikään". Sven pojan, hienon ihmisen runoa lainatakseni.
On silti mahtavaa jutella tälläkin palstalla. Ajatuksia kiitos, mielellään ei idiotismia puhki pöljien ilmaisujen muodossa.
Eivät ne kuulu merimiesten palstalle.
Kivaa koko homma muuten.
Eikö
- San_Benito
Ei ollenkaan raskasta. Hyvä että upposi.
- Terv_Lipittäjä
Missäs Tampereen Hurja on???
- upposi
Hylky on niin syvällä (75 – 85 m), että sinne ei voitu sukeltaa pelastamaan matkustajia.
Kuka kertoisi miksi hylky piti peittää betonikuorella ettei harrastajat sukella sinne?
Oltiinko aluksella viemässä Ruotsiin jotakin sellaista mikä ei saa tulla julkisuuteen?- Anonyymi
Siellä 80 metrin syvyydessä vallitsee 8 baarin paine ja veden lämpötila alle 10 astetta. Noissa olosuhteissa ihminen ei kauan hengissä pysy vaikka jonkun ilmataskun löytäisikin, joten ihmisten pelastaminen elävänä on täysin mahdoton tehtävä. Hylky löydettiin vasta 2 päivän päästä onnettomuudesta.
Toinen omituinen väite, joita salkkareilta jatkuvasti tulee, on että Estonia on peitetty betonilla. Estoniaa ei ole peitetty betonilla, eikä millään muullakaan. Sellainen suunnitelma toki oli, mutta siitä luovuttiin. Miten se Jutta sinne sukelteli ja hylkyä kuvasi, jos se olisi peitetty?
- A_Saagim
Lastina oli 2 rekkaa täynnä Eestiläistä aikuisviihdettä, hetero sellaista. Tästä närkästyneenä Kaarle Kustaa upotti aluksen.
- Anonyymi
Kyljestä selviää kyllä se uppoamisen syy. Etuosa piti nostaa muodon vuoksi. Muuta ei sitten haluttukaan nostaa.
Hiekkaa ja betonikuori päälle kuin Tsernobylin ydinvoimala olisi kyseessä!!??
Tässä jokainen vähänkin ajatteleva huomaa heti mistä oli kyse, ei siis visiiristä vaan tahallisesta upottamisesta viattomista uhreista piittaamatta.
Tuo laiva olisi voitu hyvin nostaa, kuten Italiasta monin verroin isompi nostettiin.
Tuo pitäisi vieläkin nostaa ja näyttää vielä elossa oleville valehtelijoille totuus !
Kuitenkin vastassa on ISO RAHA. Siihen ei pieni yksittäinen ihminen pysty, hänet tapetaan kuten Jutta Rabe on näyttänyt. Virolainen sai niskalaukauksen ja pari muuta sai sydänkohtauksen n. 40 vuotiaana...mutta sehän on ihan tavanomaista tuossa iässä :-()- Anonyymi
Niinkö se meni? Eikö mitään myrskyä ollutkaan!
Koetas saada loppumaan tämä höpötys! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö se meni? Eikö mitään myrskyä ollutkaan!
Koetas saada loppumaan tämä höpötys!Jos asiassa ei ollut mitään hämärää, niin miksi salailu Ja valehtelu. Virallinen raportti täyttä huuhaata. Esim. Syytä VHF liikennettä koskevassa ongelmassa ei käsitelty ollenkaan. Mielestäni todella oleellinen asia. Se että jollain olisi jäänyt tangentti päälle olisi vaikuttanut vain yhteen kanavaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiassa ei ollut mitään hämärää, niin miksi salailu Ja valehtelu. Virallinen raportti täyttä huuhaata. Esim. Syytä VHF liikennettä koskevassa ongelmassa ei käsitelty ollenkaan. Mielestäni todella oleellinen asia. Se että jollain olisi jäänyt tangentti päälle olisi vaikuttanut vain yhteen kanavaan.
No huh huh mitä paskaa.
"" Se että jollain olisi jäänyt tangentti päälle olisi vaikuttanut vain yhteen kanavaan.""
Mulla on sellainen tunne että nämä salaliitto-teoreetikot eivät ole ikinä olleet merellä saati käyttäneet meri-VHF:ää. Saati mitään muutakaan perinteistä analogista radiopuhelinverkkoa, jonka tekniikka on yli 100 vuotta vanhaa. Marconin aikaista.
"Tuo laiva olisi voitu hyvin nostaa, kuten Italiasta monin verroin isompi nostettiin."
On vähän eri mittakaavasta kysymys. Ja kuka sen noston maksasisi, se maksaa ihan tolkuttomasti. Varmasti satoja miljoonia. Italiassa laskun maksoi vakuutusyhtiö, ksoka hylky oli ympärsitön takia poistettava.
"Hylky on niin syvällä (75 – 85 m), että sinne ei voitu sukeltaa pelastamaan matkustajia.
Kuka kertoisi miksi hylky piti peittää betonikuorella ettei harrastajat sukella sinne?"
Et ole ikinä tainnut sukeltaa tai edes opetella sukelluksen alkeita? Olen harrastaja-sukeltaja. Koulutuksen puolesta voisin sukeltaa kyseisiin syvyyksiin (rebellä). Mutta tuollainen pelastussukellus olisi kyllä täysin mahdoton riskitaso huomioiden. Sellaisen pelastussukellustapahtuman järjestely ja valmistelu kestäisin niin kauan, ettei mitään pelastettavaa edes olisi, jos nyt joku sattuisi olemaan jossain ilmataskussa. Ei sinne sisälle noin vain mennä sukeltamaan kuten jossain James Bondissa. Vaatii melkoisen taustaorganisaation ja paljon kalustoa paikalle noissa syvyyksissä. Eikä Suomessa ollut tuohon aikaan edes soveltuvaa sukelluskelloa moiseen operaatioon. Lisäksi pelastussukeltajien koulutustaso ei olisi riittänyt noihin syvyyksiin, koska heillä ei ollut siihen aikaan seoskaasukoulutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No huh huh mitä paskaa.
"" Se että jollain olisi jäänyt tangentti päälle olisi vaikuttanut vain yhteen kanavaan.""
Mulla on sellainen tunne että nämä salaliitto-teoreetikot eivät ole ikinä olleet merellä saati käyttäneet meri-VHF:ää. Saati mitään muutakaan perinteistä analogista radiopuhelinverkkoa, jonka tekniikka on yli 100 vuotta vanhaa. Marconin aikaista.
"Tuo laiva olisi voitu hyvin nostaa, kuten Italiasta monin verroin isompi nostettiin."
On vähän eri mittakaavasta kysymys. Ja kuka sen noston maksasisi, se maksaa ihan tolkuttomasti. Varmasti satoja miljoonia. Italiassa laskun maksoi vakuutusyhtiö, ksoka hylky oli ympärsitön takia poistettava.
"Hylky on niin syvällä (75 – 85 m), että sinne ei voitu sukeltaa pelastamaan matkustajia.
Kuka kertoisi miksi hylky piti peittää betonikuorella ettei harrastajat sukella sinne?"
Et ole ikinä tainnut sukeltaa tai edes opetella sukelluksen alkeita? Olen harrastaja-sukeltaja. Koulutuksen puolesta voisin sukeltaa kyseisiin syvyyksiin (rebellä). Mutta tuollainen pelastussukellus olisi kyllä täysin mahdoton riskitaso huomioiden. Sellaisen pelastussukellustapahtuman järjestely ja valmistelu kestäisin niin kauan, ettei mitään pelastettavaa edes olisi, jos nyt joku sattuisi olemaan jossain ilmataskussa. Ei sinne sisälle noin vain mennä sukeltamaan kuten jossain James Bondissa. Vaatii melkoisen taustaorganisaation ja paljon kalustoa paikalle noissa syvyyksissä. Eikä Suomessa ollut tuohon aikaan edes soveltuvaa sukelluskelloa moiseen operaatioon. Lisäksi pelastussukeltajien koulutustaso ei olisi riittänyt noihin syvyyksiin, koska heillä ei ollut siihen aikaan seoskaasukoulutusta.Millainen pelastusoperaatio oli Thaimaassa se jalkapallojoukkueen pelastaminen sieltä luolasta? Se taisi kestää pari viikkoa. Ja silloin pelastettavat eivät olleet edes 80 metrin syvyydessä. Mitehköhän se pelastettava olisi tuotu pintaan sieltä hylyn sisältä 80 metrin syvyydestä? Nousu olisi kuitenkin kestänyt tunteja, koska matkalla olisi pitänyt päästellä typpeä kehosta. Nopea nousu olisi johtanut pelastettavan kuolemaan kun tyyppi olisi alkanut kuplimaan verenkierrossa.
Thaimaalaiset pojat opetettiin ensin sukeltamaan ja syvyys oli maltillinen, jolloin dekompressiota ei tarvinut tehdä. Olisiko näin voitu tehdä Estonian tapauksessa? Ensin opettaa sukeltamaan, sitten olisi sukellettu pintään. Etapit olisivat oleet esim:
Pysähdys 21 metrissä, dekoa 10 min
Pysähdys 18 metrissä, dekoa 12 min
Pysähdys 15 metrissä, dekoa 15 min
Pysähdys 12 metrissä, dekoa 20 min
Pysähdys 9 metrissä, dekoa 40 min
Pysähdys 6 metrissä, dekoa 80 min
Pysähdys 3 metrissä, dekoa 120 min
Kaiken kaikkiaan pelastettava olisi joutunut roikkumaan nousuköydessä 297 minuuttia ja nousu 80 metristä 3 metriin olisi kestänyt 8 minuuttia. Yhteensä siis 305 minuuttia eli yli 5 tuntia. Kylmässä ja pimesässä. Henkilö, jolla ei olisi olltu aiempaa kokemusta sukeltamisesta. Aivan mahdoton tilanne. Ainoa keiko olisi ollut, että pelastettavat olisi tuotu sukelluskellolla pintaan ja siiretty painekammioon tekemään tuo yli 5 tunnin dekompressio. Ongelmaksi olisi siis muodostunut tuo syvyys.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dekompressiosukellus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiassa ei ollut mitään hämärää, niin miksi salailu Ja valehtelu. Virallinen raportti täyttä huuhaata. Esim. Syytä VHF liikennettä koskevassa ongelmassa ei käsitelty ollenkaan. Mielestäni todella oleellinen asia. Se että jollain olisi jäänyt tangentti päälle olisi vaikuttanut vain yhteen kanavaan.
> Syytä VHF liikennettä koskevassa ongelmassa ei
> käsitelty ollenkaan. Mielestäni todella oleellinen asia.
Siis VHF ongelmako upotti Estonian niin nopeasti? Vai miten se vaikutti tapahtuneeseen. Vaikuttiko Maydayn vastaanottamiseen lähilaivoille ja niiden kurssimuutokseen kohti Estoniaa? Vaikuttiko se Estonian sijainnin määrittelyyn? Vai vaikuttiko se mielestäsi helikoptereiden lähtönopeuksiin jotenkin? Entä niiden kapasiteettiin ja kykyyn pelastaa? Vai mihin oleelliseen asiaan se mielestäsi vaikutti. Anna nyt tarkempaa tietoa asiasta. Mikä sen tekee niin oleelliseksi?
> Virallinen raportti täyttä huuhaata
Anna nyt joitakin esimerkkejä missä kohtaa se on huuhaata. Anna joku faktapohjainen kohta ja todista se vääräksi. Jutta Raben omat "tutkimukset" eivät ole oikea viite useasta syystä.
Mutta jos voit vaikka mallintaa ja laskea ettei autokannelle tullut vellova vesi aiheuttanutkaan Estonian vakauden menetystä, niin alan uskomaan sinua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen pelastusoperaatio oli Thaimaassa se jalkapallojoukkueen pelastaminen sieltä luolasta? Se taisi kestää pari viikkoa. Ja silloin pelastettavat eivät olleet edes 80 metrin syvyydessä. Mitehköhän se pelastettava olisi tuotu pintaan sieltä hylyn sisältä 80 metrin syvyydestä? Nousu olisi kuitenkin kestänyt tunteja, koska matkalla olisi pitänyt päästellä typpeä kehosta. Nopea nousu olisi johtanut pelastettavan kuolemaan kun tyyppi olisi alkanut kuplimaan verenkierrossa.
Thaimaalaiset pojat opetettiin ensin sukeltamaan ja syvyys oli maltillinen, jolloin dekompressiota ei tarvinut tehdä. Olisiko näin voitu tehdä Estonian tapauksessa? Ensin opettaa sukeltamaan, sitten olisi sukellettu pintään. Etapit olisivat oleet esim:
Pysähdys 21 metrissä, dekoa 10 min
Pysähdys 18 metrissä, dekoa 12 min
Pysähdys 15 metrissä, dekoa 15 min
Pysähdys 12 metrissä, dekoa 20 min
Pysähdys 9 metrissä, dekoa 40 min
Pysähdys 6 metrissä, dekoa 80 min
Pysähdys 3 metrissä, dekoa 120 min
Kaiken kaikkiaan pelastettava olisi joutunut roikkumaan nousuköydessä 297 minuuttia ja nousu 80 metristä 3 metriin olisi kestänyt 8 minuuttia. Yhteensä siis 305 minuuttia eli yli 5 tuntia. Kylmässä ja pimesässä. Henkilö, jolla ei olisi olltu aiempaa kokemusta sukeltamisesta. Aivan mahdoton tilanne. Ainoa keiko olisi ollut, että pelastettavat olisi tuotu sukelluskellolla pintaan ja siiretty painekammioon tekemään tuo yli 5 tunnin dekompressio. Ongelmaksi olisi siis muodostunut tuo syvyys.
https://fi.wikipedia.org/wiki/DekompressiosukellusTuossa pitäisi vielä vaihtaa hengityskaasua 3-4 kertaa. 80 metrin syvyydessä hengitetään Trimix seosta jossa hapen määrää on alennettu esim 14-15%:iin. Sitten ylös tultaessa siirrytään 50 metrin paikeilla hengittämään Trimixiä jossa on jo 21% happea. 21 metrin syvyydessä siirytään hengitämään Nitroxia jossa on 50% happea ja viimein 9 metrin syvyydessä hengitetään 100% happea. Tälläinen kaasunvaihto suussa olevaa hengitysventtiiliä vaihtamalla on varmasti sellainen teko mitä pelastettava ei kylmässä ja pimeässä vedessä tee. Varmasti hukkuu matkalla pinnalle jos sellaista tekee ensimmäsitä (ja viimeistä) kertaa elämässään.
Että se siitä mahdollisuudesta pelastaa ihmisiä noin syvälle uponneesta laivasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih405161Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181740Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738