Nettiarkisto huijaus, älkää maksako, perukaa

Huijauksenuhri

Sonera on lisännyt 24 kk:n sopimusten lisänä olleen Nettiarkisto ilmaispalvelun (sopimuksissa nimellä varmuuskopio-palvelu) automaattisesti ilman aiakkaiden hyväksyntää maksulliseksi (esim. 7,95 e), vaikka sen olisi sopimuksen mukaan pitänyt päättyä automaattisesti 24 kk:n jälkeen. Älkää maksako tai uskoko asiakaspalvelun koulutettujen selitysautomaattien höpinöitä.

Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun tai mieluiten suoraan sähköpostitse avrun.laid@teliasonera.com (laajakaistapomo). Hän hoitaa asian ja ottaa vastaan palautetta. Hän hoitaa myös liittymien irtisanomiset kokemuksella, kunnes asiakaspalvelu saadaan kuntoon.

Jos olette vahingossa tai huomaamattanne jo maksaneet Nettiarkisto-maksun, pyytäkää tämän selvän suunnitelmallisen huijauslaskun poistoa jälkikäteen. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä kuluttajavirastoon ja poliisiin.

6

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valetta pukkaa

      Nettiarkistoa ei kannata ottaa sikälikään, että tiedostojen lataaminen kestää ikuisuuksia. Minulle valehdeltiin, että samalla nopeudella sinne menee kuin mihin tahansa nettipalvelimelle.
      10/10M liittymälläni nopeus on webbihotelleihin ja Kuvat.fi-palveluun ja ihan minne tahansa vaihtelee välillä 1,4 - 1,7megaa/s, kun Nettiarkistoon pääsee vain muutaman kymmenen kilotavun vauhdilla. Eli jos edes osan digikuvistani aikoisin varmuuskopioida, täyttäisin sata ennen kuin viimeinen kuva olisi perillä. No ainakin Windows olisi versiossa 10.

      • Paperisopimus kehiin

        Pahinta on, että mistään ei saa paperilla mustaa valkoisella, että näin on nopeudesta sanottu. Luullaan, että vanhemmalle naisihmiselle voi syöttää mitä tahansa puppua.


      • Huijauksenuhri

        Tässä huijauksessahan onkin kyse siitä, että ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä.

        Vain ne jotka ovat edes yrittäneet käyttää sitä, pystyvät tai tajuavat peruuttaa sen. Peruuttaminen vaatii luultavasti vain pari soittoa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelulla ei ole edes käytössä asiakkaiden virallisia sopimuksia tai ulkopuolisten markkinoijien jakamia sitovia tarjousmainoksia. Vika ei koskaan ole Sonerassa!


      • huippaako
        Huijauksenuhri kirjoitti:

        Tässä huijauksessahan onkin kyse siitä, että ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä.

        Vain ne jotka ovat edes yrittäneet käyttää sitä, pystyvät tai tajuavat peruuttaa sen. Peruuttaminen vaatii luultavasti vain pari soittoa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelulla ei ole edes käytössä asiakkaiden virallisia sopimuksia tai ulkopuolisten markkinoijien jakamia sitovia tarjousmainoksia. Vika ei koskaan ole Sonerassa!

        "...ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä."

        Huh huh......


      • Huijauksenuhri
        huippaako kirjoitti:

        "...ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä."

        Huh huh......

        Mikäs luku- ja kirjoitustaidoton amispelle se taas yrittää tyhmistellä? Jos vajavainen ymmärryksesi ei riitä tuota käsittämään, niin kannattaa pitää pää kiinni.


    • Yritykset härskejä

      Kyllä yritykset nykyään ovat härskejä, luottavat siihen, että asiakas ei jaksa valittaa. Mutta annas olla, jos asiakkaalta lasku viivästyy vaikka muutaman päivän, niin lisämaksua menee heti. Eikä nykyään tule edes musitutuslaskua vaan perintään menee heti.

      Mutta samalla tavalla julkinen taho - esim. Kela ja toimeentulotuki - menettelee monesti lainvastaisesti, eikä mitenkään korvaa aiheuttamiaan menetyksiä. Virkailija tekee ison virheen tai antaa väärää tietoa, sitten sanotaan että "otamme täyden vastuun", mutta se ei millään tavalla konkretisoidu. Syö siinä sitten sitä pahoittelupaperia...

      Miten siis valtio voisi - jos edes haluaisi - panna yrityksiä kuriin, kun oma silmä on malkoja täynnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1549
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1475
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

      Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      22
      1340
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1178
    9. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    Aihe