Minun mielestäni peruskabanossi..On lihaisa ja rapsakka syödä..Ei tietty liian usein mut silloin tällöin..:P Muista en tykkää..ovat jauhosia ja en pidä feta-chili ja tiesmillä maustetuilla..ja inhokki:JUUSTOMAKKARA..
Paras grillimakkara?
37
865
Vastaukset
- NÄLKÄ!
Pidän Lidlin Krakovanmakkarasta..makua ja lihaisaa..nam..
- öööö;)))
Lihaa pitää olla yli 80%. Maku taas on mielialakysymys. On paljon hyviä makkaroita..
- :))
Perusmakkarastakin tykkään ja erityisesti maustettuna :))
Makkara äkkiruokaa ja lisukkeiden kera .
...- läskien lotinaa
perus, eli jauhomakkara on pötsin kasvatuksen kannalta paras vaihtoehto. Ei sovi karppaajille.
- //-_-\\
Kivikylän Huiluntuhti, ja yleensä Kivikylän tuotteet. Napsahtavat Kivikylän nakit ja siihen kunnon annos vihanneksia, niin se on siinä.
- Subsub
Pari kesää sitten sattui Huiluntuhti täytettynä lasinpalasilla.
Puolikas kyrsä paketti takas tehtaalle. Ei oo maistunu sen jälkeen(maku nyt ei muutenkaan kovin ylellinen ollut).
- ingaliina
Yhden makkaran söin eilen markkinoilla:)En tiedä minkä merkkinen oli,mutta hyvä ainakin oli:)Minusta paras on perinteinen hiillosmakkara :)) Kaupassa saa olla tarkkana kun on nykyään niin monellaisia makkaroita ja paketti on saman näköinen ja kuitenkin on voitu lisätä jotain juustoa tai mausteita.
Mä vain eilenkin mietin että mitenkä naisten pitäisi syödä makkaraa kun on muita ihmisiä ympärillä kun , tuntui siltä että pitäisi olla paloiteltuna lautaselle ;DMä käänsin vähän selän kun haukkasin makkaran päästä ;D- makkara hyvää
Pois turha kainous ingaliina:) Makkaraa puraistaan reilusti vaan..kuumasta makkkrasta joutuu ottamaan vaan alkuun pieniä puraisuja jottei suu pala..Minä tykkään savupoikien lenkistä ja kabanossikin on varma valinta..Toisaalta krakovanmakkarakin menee,,,:)
- ingaliina
LaardiBee kirjoitti:
No jos kovasti tekee mieli nuolaista makkaran päästä rasvat pois, niin mikä estää.
No eikä voi laardi :)) Miltä se nyt näyttäisi ;)))
- ingaliina
No kun se ensimmäinen puraisu vähän ujostuttaa,mutta kun makkarasta on se pala poissa niin ei se sitten enää sillai ;))Mikähän siihenkin on syynä?? ;D
Toi savupoikien lenkki onkin uusi mulle.Pitääpä vilkaista onko täällä kaupoissa myynnissä sitä:)me miehet katsomme tarkkaavaisesti sivusta miten naiset makkaransa syövät ,. ronski ja sumeilematon puraisu aiheuttaa meissä sympatiatuskaa ja ahdistusta ,. sen sijaan, jos nainen tarkkailee makkaraa tyytyväisenä ja kehuu sen kokoa ja ominaisuuksia ja sen jälkeen alkaa hitaasti nauttia makkarastansa, sellainen nainen saa miehistä paljon juttuseuraa myöhemmin illalla ,.
- ingaliina
HugaZaga kirjoitti:
me miehet katsomme tarkkaavaisesti sivusta miten naiset makkaransa syövät ,. ronski ja sumeilematon puraisu aiheuttaa meissä sympatiatuskaa ja ahdistusta ,. sen sijaan, jos nainen tarkkailee makkaraa tyytyväisenä ja kehuu sen kokoa ja ominaisuuksia ja sen jälkeen alkaa hitaasti nauttia makkarastansa, sellainen nainen saa miehistä paljon juttuseuraa myöhemmin illalla ,.
;))Tuota mie odotinkin että joku miespuolinen vähän valaisee asiaa :))Teki mieli kysyä mutta en vain tohtinut :)Mie olen aatellut juuri noin että varmaan kuitenkin joku katselee miten sitä makkaraa syö.No alkaa kyllä naurattamaan jos huomaa jonkun tuijottavan ;) Nyt mie tiedän miten sitä makkaraa pitää käsitellä ;))
Olen oppinut senkin että kaupassa en tuorekurkkuja enää valikoi kun kerran yritin löytää sopivan kokista,niin onneksi kuitenkin tuttu mieshenkilö tuli ja kiusoitteli että eikö voi löytyä millään sopivaa.
- Fjodor D.
Perinteinen "jauhomakkara" tai kabanossi grillibalkan. Mikäli makkarapihvi hyväksytään niin Mattilan chorizo-pihvi on tosi hyvää.
Uusia perunoita ja sipulia vielä vartaaseen lisukkeeksi. - annikoo..
Kaikkein parasta olisi ....että ei lukisi niitä tuoteselosteita makkarasta....menee ruokahalut....kun kuvittelee ensin sen "mössön" mistä lähdetään sitä tekemään......
- annikoo..
ja piti vielä sanoa....että siinä makkarassa on sellaisia aineosia....mitä muuten ei missään tapauksessa laittaisi suuhunsa...kuten keuhkoa..sydäntä..sianverta..broilerin rasvaa.. ja kaikki kamarat ja muut lihat sekaisin...kalkkuna ...sika ...broileri....savunkaltaiset aromit...ynnä mausteet ja kuusi E-koodia.....
Grillimakkaraa vaan kaikkia grillaamaan ...se on hyvää...tosi on. - Subsub
annikoo.. kirjoitti:
ja piti vielä sanoa....että siinä makkarassa on sellaisia aineosia....mitä muuten ei missään tapauksessa laittaisi suuhunsa...kuten keuhkoa..sydäntä..sianverta..broilerin rasvaa.. ja kaikki kamarat ja muut lihat sekaisin...kalkkuna ...sika ...broileri....savunkaltaiset aromit...ynnä mausteet ja kuusi E-koodia.....
Grillimakkaraa vaan kaikkia grillaamaan ...se on hyvää...tosi on.Sydänhän menee mukavasti, ja kamarahan se vasta herkkua on!
- Tietenki savustettu
palviryynäri, siinähän on tosi herkku. Valmiiksi savunmaku, ja grillistä lisää. Ketsuppi ja sinappi mausteeksi, tai jos mahdollista niin mustanmakkaran puolukkahilloa.
Ei kannata polttaa makkaraa karrelle, siis mustapintaseksi, siinä on karsinogeenejä todella juhlavasti. Jos palaa, niin ainakin ne palaneet kohdat pois, ja sitte vasta ääntä kohti. - tietenkin etelä-
suomalaisesta metsosta tehty makkara on parasta. ;P
- tarjootko
maistiaisia? Tykkään kokeilla kaikkea uutta, mutta tuota metsosta tehtyä joutuu varmasti venaamaan piiiiiiiiitkän aikaa, vai joko sulla lihamylly jauhaa?
- tietenkin etel.....
tarjootko kirjoitti:
maistiaisia? Tykkään kokeilla kaikkea uutta, mutta tuota metsosta tehtyä joutuu varmasti venaamaan piiiiiiiiitkän aikaa, vai joko sulla lihamylly jauhaa?
Naapurin kalkkunatarhasta pari lintua kävin nyysimässä ensi hätään. Jätin sinne ketun sormenjäljet varmuuden vuoksi. Metsomakkaraa saa sitten vasta kolmen vuoden kuluttua. ;P
Aivan yllättävän hyvää on ryynimakkara käristettynä. Siitä kyllä lähtee sitä rasvaa jotta liekit vaan loimottaa, mutta maku on mehevä.
- Tietenkin savustettu
pitää vaan siirtää niitä makkaroita siinä ritilällä kun alla rasva paukkuu ja palaa. Mutta, onhan se aika rasvatonta kun se rasva on tippunu sinne hiilien päälle.
Vielä jos viitsii haarukalla tuikata muutaman reiän makkaroiden kylkiin, niin makkara kiinteytyy ja on sopiva koostumukseltaan, kun se ylimääränen rasva on poistunu. - JJ Lehto
Huitsin hyvä Huttisista. Siitä JJ:kin tykkää..
- Rouskis!!!!
Kossu,otat kossua ja haet hiilet,otat kossua ja haet tikut,otat kossua ja aukaiset hiilipussin,otat kossua ja ravistelet hiilet grilliin,otat kossua ja haet makkarat,otat kossua ja etsit tulitikkuja,et löydä,otat kossua ja haet uudet tulitikut,otat kossua ja yrität sytyttää hiilet makkaroilla,otat kossua ja syöt tulitikut,otat kossua ja viet loput hiilet jääkaappiin,otat kossun ja ihmettelet miksi jäi nälkä, ja lopuksi otat kossun.
- annikoo..
..Jäi nälkä ..katsot vielä jääkaappiin...siellä hyvän näköinen paksu makkarapötkyle...leikkaa iiison siivun..nams....alkoipa ramasemaan...
aamulla outo olo...otanpa vielä sitä hyvää makkaraa....Mustin Murkina....
Aika outo makkaran nimi...murr
Inspis jatkokertomus...ei itse koettua..mutta kuultua
- Ehdottomasti
Paras grilliruoka on kuuma kalakeittokattila,kylmän grillin päällä. Unohtaa vehnäjauhopötköt kaupan hyllylle ja valmistaa ruuan aidoista aineista,jolloin ei tarvitse popsia e-kirjaimia eikä säilöntäaineita.
- annikoo..
Itse söin eilen niin taivaallisen ihanaa ...lohikeittoa...siinä oli kaikki kohdallaan...minun makuuni...Harvoin kun nykyään syö muiden laittamaa ruokaa...niin maistuu....
- Grillaten
Yksi parhaista on porsaan sisäfile kasvikset ja salaatti. Kyllä makkarakin maistuu, sekä myös kala. :)
- miki-66
Ehdottomasti makkara nakilla. Ja sinapit valmiiksi paidan rinnuksille. Siitä on sitten mukava dippailla!
- MIE
Yök kabanossit ym lihaisat!! Makkara makkarana - kunnon jauhomakkaraa sen olla pitää! Ja liha lihana. Hiillosmakkara - NAM! :)
- Arska 48
Lihaa ,kasviksia ja maissia,mausteita
Metsärannan grillipätkä tai riistapätkä. Kannattaa testata!
- mk
Lohesta grillattuna tai loimutettuna.
- jani l
Kyljykset ovat parhaita kun maustaa ne itse.Grillaus mausteella,suolalla ja valkosipulilla tai normaali sipulilla.
- :L
Kuha mitenvaa laitettuna.
- ja grilli pohisee
Lasketaanko kuhakin grillimakkaraksi? :P :) No toisaalta sana on vapaa..:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081