Opiskelen tällä hetkellä aikuiskasvatustiedettä, ja on alkanut kiinnostaa tuo ohjausalan maisteriohjelma joka Jyväskylässä olisi tarjolla. Onko kenelläkään tietoa kuinka vaikea tuonne käytännössä on päästä ja millaista opiskelu on? Tuolta valmistuminen antaa opinto-ohjaajan pätevyyden, mutta millaisia muita töitä olisi mahdollista tehdä? Suuntautuuko pääosin koulumaailmaan, vai voisiko töitä löytyä laajemmaltakin kentältä?
Tutkiskelin tosiaan noita Jyväskylän yliopiston sivuja, mutta jäi vähän kysymysmerkiksi, että kuinka usein tuo haku on. Itse olisin tähän tietoon valmistumassa kandiksi kahden vuoden päästä, joten mietityttää että jos nuo hakuajat eivät osukaan jotenkin kohdilleen. En asu Jyväskylässä, mutta käsittääkseni tuolla on kuitenkin ainut mahdollisuus ohjausalaa opiskella jos takana on kandin tutkinto. Tietysti voisi myöhemmin hakea erillisiin ohjausalan opintoihin mutta olen saanut kuvan että sinne pääsy on hankalampaa. Olisi myös kiva jos maisteriksi valmistuessa olisi jo valmiina se opinto-ohjaajan pätevyys ettei tarvitsisi sitten erikseen suoritella.
Kaikenlainen info aiheeseen liittyen on tervetullutta pohdintojeni tueksi :)
Ohjausalan maisteriohjelma
klajdfh
2
1409
Vastaukset
- ei vain opoksi
Ainutlaatuinen Suomessa tuo ohjausalan maisteriohjelma. Sivuilla korostetaan, että kokopäiväistä opiskelua. On varmaankin ns. koulumaista tuo opiskelu. Koulutus antaa valmiuksia muuhunkin kuin koulumaailmaan, mutta sivuaineita pitäisi varmaankin olla tukemassa...
- harkinnassa
Löytyykö ketään joka tietäisi tarkemmin noista hakuajoista? Onko siis joka syksy/kevät vai esimerkiksi puolentoista vuoden välein? Tai kuinka realistista tuonne on päästä jos ei ole työkokemusta alalta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106